Mulla erittäin paha atooppinen ihottuma.
Nyt on perseessä, selässä ja reisissä ihan kamala...
Verta vaan vuotaa, ja sattuu niin helvetisti.
Ei pysty nukkumaan, nyt en voi edes istua.
Hain ilmastokuntoutukseen, mutta en päässyt...olin vuonna 2006, ja vasta viime syksynä meni todella pahaksi...eli siitä mulle pitkä apu...
Vituttaa todellakin...lakanat koko ajan ihan veressä..
Rasvailen nyt eloconilla ja perusvoiteilla, mut eipä ne mitää auta...ei jaksa enää tätä...
Voi helvetti tätä. EN JAKSA ENÄÄ!!!
14
3440
Vastaukset
- Suvi- - -
Jollain samaa nyt?
Mikä vittu tähän auttaa?
Mä en kestä enää...nyt kuukauteen en oo nukkunut, kun vaan kutisee..
Ruvet raavin pois, vaikka ei oo edes kynsiä, mä en tajua miten mun iho on näin rikki...
Ei ihme, kun on anemia, kun vuodan veret ihon kautta pois...
En oikeesti kestä tätä enää...- kun lakanatkin kirvelee
Ja suurin odotuksin menin keskussairaalan ihotautilääkärille.Hän pisti mulle vaan hydrokortisoni voide reseptin kouraan ja sanoi että tollanen olet lopun ikääsi.Ikinä en ole ollu niin pettynyt mihinkään käyntiin.
Mutta en tiedä mistä johtuu atopia on iän myötä muuttunut aika harmittoman lieväksi.Että sellasta reipasta kuivaihoisuutta löytyy.
Mut olen huomannu että kynnet kannattaa pitää kaukana ja lopettaa se raapiminen ja lääppiminen ihan tietoisesti.Koska kynsien alla ne on suurimmat bakteerimäärät.Ja jos iho on rikki se oikein ylläpitää sitä kierrettä, kun siihen puolustusheikkoon ihoon työnnetään "uutta kuonaa".
Tämä on aika laiha lohtu eikä oikein sisällä mitään neuvoa.Mutta olen huomannu tuttavillanikin, jotka samojen ongelmien kanssa painineena ne on ajottain tai ajan myötä hävinneet ja lieventyneet, vähän kuin itsestään ettei osaa sanoa mistä tietystä syystä.
Saisitko vaikka hydrokortisonikuurilla itsesi jonkunlaiseen kuntoon ja sit kertakaikkiaan pidät näpit erossa ja jotain hyvää rasvaa jatkat.Musta Decubal on toiminut hyvin.Voimia...kuten sanottu,tiedän tunteen. - minä vain....
En ole lääkäri mutta olen apteekissa töis (enkä ole farmaseuttikaan). Apteekista löytyy atooppiselle iholle tarkoitettuja voiteita. (Kannattaa käydä isommassa apteekissa missä on isompi valikoima tai sit pyytää et sulle tilataan tuote jos ei jotain tuotetta löydy). Oletko kokeillut niitä? Muistan ku eilen kävi yks asiakas ja kyseli erittäin kutisevalle iholle voidetta ja oli kuulema kyseessä joku uus voide. En muista nimee mut farmaseutit osas kyl etsii tuotteen noittenki tietojen perusteel. En tiedä si kannattaisko sun mennä apteekkiin ja pyytää sieltä suoraan jotain voidetta erittäin kutisevalle iholle.
- minä vain....
minä vain.... kirjoitti:
En ole lääkäri mutta olen apteekissa töis (enkä ole farmaseuttikaan). Apteekista löytyy atooppiselle iholle tarkoitettuja voiteita. (Kannattaa käydä isommassa apteekissa missä on isompi valikoima tai sit pyytää et sulle tilataan tuote jos ei jotain tuotetta löydy). Oletko kokeillut niitä? Muistan ku eilen kävi yks asiakas ja kyseli erittäin kutisevalle iholle voidetta ja oli kuulema kyseessä joku uus voide. En muista nimee mut farmaseutit osas kyl etsii tuotteen noittenki tietojen perusteel. En tiedä si kannattaisko sun mennä apteekkiin ja pyytää sieltä suoraan jotain voidetta erittäin kutisevalle iholle.
Löysin sen voiteen minkä se asiakas osti...En sit kyl osaa sanoa kui uus toi on ja kui tehokas toi on mut kannattaa ainaki kokeilla.
Physiogel A.I. Creme 50ml tai 150ml
Erityisvoide, joka sopii erityisesti atooppiselle, kuivalle, kutiavalle ja auringon polttamalle iholle. Hillitsee tehokkaasti kutinaa lisäämällä palmitoyylietanoliamidin (PEA) muodostumista ihossa. PEA on kehon oma kutinanestäjä, joka hillitsee monista eri syistä johtuvaa kutinaa. Ei sisällä hajusteita, väriaineita tai emulgaattoreita. - ihottuma
Eipä taida voiteet tässä tapauksessa auttaa.
Syyt ovat syvemmällä, vain seuraukset näkyvät pinnassa, iholla.
Käyppä ensimmäiseksi keskustelemassa ongelmastasi esim. luontaistuotekaupan myyjän kanssa.
Hänelläkin voi olla näkemyksiä ongelman ratkaisuun, ja varmaankin osaa neuvoa eteenpäin!
- kutinakeiju
Oleko käynyt terveyskeskuksen valohoidoissa? UVB-valohoito voisi auttaa...
- Rakkulainen nainen
Syyt olisi aina kiva tietää, eli voisiko ne selvittää vaikka jollain antioksidanttiklinikalla, vaikka kuulostaakin pöljältä. Yrittänyttä ei näet laiteta.
- atoopikko
Minulla oli ja todella tulehtunut ihottuma koko kehossa, aikani kärvistelin terveyskeskuslääkärin määräämällä kortisonilla, josta ei ollut mitään apua.
Sain lähetteen ihotautilääkärille, jonka diagnoosi oli "infektoitunut ekseema", määräsi kymmenen päivän vahvan antibioottikuurin ja iholle levitettävää hiivasienivoidetta. Kortisonia en ole tarvinnut enää pitkään aikaan. - hermot meinaa
mmennä, ei viitsisi aina raapia verille asti mutta kun on pakko.Eräältä ihmiseltä sain vihjeen, eli sellainen voide kuin Hydroclorid, oli saanut sitä ihotautilääkäriltä, kun sais aikaan niin pitäs itsekkin mennä vast.otolle...
- mun äitee !
Hei vain, kosketti tuo kärsimyksesi! Minä olen tuollai pahasti ihottumakohtauksia saaneen äidin keski-ikäinen tytär.
Edesmenneestä äidistäni se, että kun olin lapsi, muistan/tiedän hänen joutuneen tuollaisessa tilassa parikin kertaa ihotautisairaalaan sisälle. Itse hän jälestä päin kertoili, että "nahka vaihtui ja hiukset lähti". En muista kerrottaneen, miten häntä hoidettiin sairaalassa ja sairaalan jälkeen. Mutta muistan, että äiti kasvatti uuden hienon tukan ZX-hoitoöljyllä. Lapsuudesta muistan äidin olleen todella ihan joka paikasta punoittavan ihottuman peitossa; märkivää, tulehtunutta se iho oli.
Minun viestini sinulle on, että näitä ihotulehdustiloja äidille ei sitten enää tullut siinä vaiheessa kun itse jo olin nuori ja aikuinen. Eli, hän parani näistä tiloista. Valitettavasti en osaa kertoa millä kaikella avulla (senaikaisilla!), mutta näin tiedä, että nämä kauheat tilanteet menivät ohitse.
Äitini kohdalla kysessä hyvinkin oli stressi, paineet, huolet, monen lapsen "teko". Jotain meni yli ja hänen ihonsa kiehui. Tietääkseni tuohon aikaan hänellä oli kovin raskasta. - Äitini kautta ja muutenkin olen sitä mieltä, että psyykkinen stressi kulkee käsi kädessä pahentuneen tilan kanssa! - Saisitko sinä alkuperäinen potilas nyt siis vaikutettua stressiin ja huoleen elämässäsi. Mielestäni myös ravitsemuksessa voisi olla jokin puutos. Siksi minäkin suosittelen menemään jollekin vitamiini- ja hivenainetutkijalle ottamaan selvää, onko kehossasi kaikki tarvittavat rakennusaineet kohdallaan. Ensin sinun tosiaan pitää saada varsinainen tulehdus hoidettua, ja sitten voisit yrittää vaikuttaa sekä psyykkeesi (tarviit rauhallista ja miellyttävää elämää, onko se sellaista?) että ravitsemukseesi. Tietysti liikunta, verenkierto yms. terveet elämäntavat lisäksi auttavat. - Mä vaan ilmoitan sinulle, että äitini pääsi tuosta! Myöhemmin oli herkkäihoinen ja hyvin kuivaihoinen kyllä.
Minä: Olen perinyt ihottuman. Lapsena taipeissa maitorupi; koululaisena jalkapohjissa avoin vesikelloinen ihottuma ja sitten nuoruusiässä kädet ihan tohjona ja vesikelloilla myös; niissä nahkat vaihtuivat tuon tuostakin!
Minä parannuin n. 21-vuotiaana!(?) En osaa sanoa miten. Jollakin asiaan perehtyneellä lääkärillä kävin tuolloin, mutten millään muista mitä voidetta antoi. - Jos mietin, mikä elämässäni alkoi mennä paremmin henkisesti, niin psyykkeni varmaan alkoi saada apua, kun sain muuttaa kotoa pois ja lähteä maailmalle omaan elämään, mm. sain vakituisen, mielenkiintoisen työpaikan. En tiedä miksi, mutta ikääntyminen auttaa! - Kärsin kovasti ihottumastani lapsuudesta täysi-ikäisyyteen, mutta en sen jälkeen. Ainoastaan nyt kärsin erittäin kuivasta ihosta, mikä piirre atoopikolle varsin tunnettu. Hiukset ja päänahkakin tosikuivat, shamppootakaan en ole voinut käyttää 15 vuoteen. Pesen hiukseni käyttäen "shamppoona" - öljyä! Hyvin menee, huuhtelut riittää!
Sinä tulet pääsemään tuosta, niin monet ovat parantuneet. Mielestäni yhdistelmänä lääketiede lääkäreineen ja voiteineen, psyykestä huolehtiminen (jos voit!?) sekä ravintoasiat auttaisi.
Todistettavasti tiedän kaksi henkilöä, jotka kärsineet ihottumasta. Molemmat löytäneet ihan selvän syy-yhteyden liian kiireiseen, huolitäyteiseen, streessaavaan, rasittavaan elämään. Tällöin ihottumat puhjenneet ja asioiden rauhoituttua ihottumatkin parantuneet!
- Onnea avun etsintään. - jtuHKI3
Olen kärsinyt iho-oireista 20 vuotta. Kuivavia läiskiä jalkapöydissä ja polven alapuolinen etutosa täysin verille raavittuna öisin. Käsissä aiemmin vesirakkuloita, jota märkivät ja tuottivat arpeutuessaan kuivaneen sokerin kaltaista karstaa. Sormet turposivat " nakeiksi". Kävin lukematttomilla lääkäreillä ja aina olis sama vastaus " ei specifinen ihon kuivuminen" tai vastaavaa. Mikä ihmeen diagnoosi tuo nyt sitten on. Suomeksi tuo tarkoittaa ," en tiedä-ihottuma". Lisäksi lääkärit ehdottivat esim: punajäkälä, ruoka-aine allergia, märkärupi, visvasyylä jne. Jokainen lääkäri löysi myös näitä epäilyksen alaisia syitä ja halusi tutkia olisiko tuo syynä. Yksikään ei toteutunut tutkimuksissa ja sitten yksi "Suomen parhaista" ihotautilääkäreistä päättyi tuohon " ei-specifinen ihon kuivuminen" diagoosiin. Tuttavien "diagnoosit" olivat aina 1. ruoka-aine allergia , stressi ( hah) .Täyttä puppua kaikki.
Käsien rakkulat liityyivät paistetun rasvan käyttöön, jonkun muun olosuhteen kanssa, jota en tiedä, epäilen hometta. Joka tapauksessa , muuttaessani toiseen paikkaan asumaan, tuo käsissä esiintynyt rakkulatauti katosi, vaikka käyttäisinkin käristettyä ruokaa. Tässä tosin takana oli jonkun moinnen allergia, mutta itse pääongelma, ihon kuivuminen muualta kehossa jäi lääkäreiltä parantamatta, tai tuon käsi-ihottuman allerginen yhteys ymmärtämättä.(paistettu rasva-jokin plus muu tekijä)
-Huomasin lukuisien kokeilujen kautta, että sinkin syöminen melko runsaina annoksina päivittäin, paransi ihoni kokonaan. Annos on nyt noin 200mg ( 1 kapseli 30 mg) päivässä. KAIKKI kuivumiset ja katoavat, mutta tulevat takaisin, jos vähennän tai lopeta sinkin syöntiä.
Asia ei ole vielä loppuun käsitelty, sillä perimmäinen syy täytynee tutkia. Aion varata ajan antioksidanttiklinikalle, jossa lääkärit jotka uskovat myös jonkun aineen puutteen voivan aiheutta terveysongelman, saavat tutkia tämän.
Yleensähän länsimainen lääketiede lähtee ajatuksesta, että ihminen saa anoastaan likaa jotain, ja saa siten allergian / ihottuman. Tapauksessani on selvästi todistettu, että myös puute voi aiheuttaa vakaavia iho-oireita. - atoopikkomyös
Oletko kokeillut Elidel- tai Protopic-voiteita? Ne ovat reseptivoiteita ja erittäin tehokkaita. Minun elämänlaatuni parani huomattavasti kun ihotaulilääkärini näistä rasvoista minulle kertoi ja kokeilin niitä.
Tiedän tuskasi, koitahan jaksaa ja kokeile näitä, minä ainakin sain avun. - ja miten meneee ?
Hei Suvi, mitä sinulle ja ihottumalle ja myös väsyneille hermoillesi ihottuman takia nyt kuuluu? Miten on mennyt? Ratkaisuja? Apuja?
- Tira
Itselläni oli yhtä kammottavat kärsimykset, vuosia minulle määrättiin apteekin voiteita, jotka vaikuttivat vain pahentavan kutinaa. Viimein allergiatesteissä löytyi jokin aine,jota on melkein kaikissa voiteissa ja joille olen kovin allerginen.
Helosan on ainoa voide, joka pitää ihoni suht. siedettävässä kunnossa. Pelkään mitä teen jos sen valmistus joskus lopetetaan. Vaikka ei olisikaan muille voiteille allerginen, on Helosan silti auttanut jokaista kelle sitä olen suositellut.
Kannattaa myös vaihtaa pesuaine Miniriskiin. Se on hellävaraisempi iholle, vaikkei kärsisikään allergioista.
Isääni, jolla on myös atooppinen iho ovat E-EPA kapselit auttaneet huomattavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?805028- 794859
- 1324258
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103048- 522689
- 402586
- 502237
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102211Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211840