Loukkasin polveni juoksulenkillä yli 4 KUUKAUTTA sitten. Kaaduin alamäkivauhdissa ja löin polvilumpion kiveen tai kantoon. Polven päällinen limapussi vaurioitui ja turposi ja oli lämmin n. 4 viikkoa. Sille ei kuitenkaan tehty mitään. Magneettikuvissa todettiin luukontuusio (bone bruise) polvilumpiossa (eli melkein olin onnistunut halkaisemaan sen) sekä prepatellaarinen bursiitti ja pieni bakerin kysta. Vamma on ollut tosi kipeä monta kuukautta. Pikkuisen on rauhoittunut nyt viimeisen kuukauden aikana, mutta ärsyyntyy pienestäkin rasituksesta esim. pyöräilystä ja työnteosta (paljon seisomista ja kävelyä).
Nyt polvi tuntuu oudolta enää kai lumpion päällä ja takana. Tuntuu että polvessa olisi jotain ylimääräistä. Tuntuu välillä että olisi nestettä polvilumpion alla tai välissä, mutta lääkärit ovat sanoneet ettei nestettä polvessa ole. Särky tulee rasituksen jälkeen ja on sellaista jomotusta ja häiritsee yöunia. Burana auttaa. Ei ole mitään lukko-oireita, polven liikerata normaali.
Olen miettinyt myös sainko rustovaurion polveeni samalla, mutta mangneettikuvissa (2 kertaa otettu) rustot ovat todettu normaaleiksi. Nivelsiteet ym. oli ehjät.
Voi olla myös että tämä vaiva johtuu edelleen prepatellaarisesta limapussista (joka oli 4 vkoa lämmin) ja pienestä bakerin kystasta. Ne varmaan turpoaa rasituksessa. Onko keöllään kokemusta polven limapussiongelmista?
Lisäksi terveen jalan lonkka on kipeytynyt vasemman vammapolven takia :(. Apua, voiko parantua? Eikö 4 kk:en jälkeen polven pitäisi jo olla normaali?
Olen 24 v. Kärsivällisyys lopussa näiden kipujen kanssa.
Polvivamma ei parane...
3
2296
Vastaukset
- katottu
onko siellä tulehdusta? Jos olet melkein lumpion halkaissut niin ei tuo paraneminenkaan mitään nopeata ole. kannattaisi varmaan ainakin pyöräilyä välttää jos se kipeyttää.
Mull on ainakin omien kokemusteni mukaan sellainen käsitys ett alta puolen vuoden ei mikään kunnon vamma parane ja jos sitä alituiseen rasitetaan paraneminen on vielä hitaampaa. Lihakset tulisi kuitenkin pitää kunnossa, jotta ne tukisivat paranevaa niveltä. Mutt tämähän on vain mun kokemus, ei mikään asiantuntijalausunto. Koita jaksaa, tiedän ett polvikivun kanssa voi olla yhtä hel.....tiä. - se vaatii aikaa!
Oletkos koska käynyt lääkärillä? Ihan tiedoksi että polvi on paksa nivel vaurioitumaan, toipuminen voi viedä pitkään. Olen sinua nuorempi ja nyt on 4 kertaa leikattu parin vuoden sisällä. Ja viiden kerta on edessä. itse nautin jos on lähes kivuton yö.
Mutta joo polvi vammat vaatii aikaa parantuakseen, en itse pidä tuota 4kk:ta pitkänä aikana, voithan aina pyytää pääsyä tähystykseen.- on käyty
Joo olen käynyt lääkäreillä. Oma tk-lääkäri laittoi lähetteen ortopedille ja magneetteihin. Ja sanottiin vaan että ei mitn tehtävissä, että kyllä se pian (??!!?) paranee. No sitten menin silti ihan yksityiselle ortopedille kun kunnallisista kuulee kaikenlaista. Hänkin sanoi, ettei vielä viitsisi tähystää ennenkuin 6 kk kulunut. Rustovaivaa hän mietti että on mahdollista että on tullut (magneettikuvissa rustot kuulemma normaalit).
No itse epäilen sitä limapussivikaa, kun tuntuu että polvessa ylim. nesteilyä. Ja siitä tk-lääkärikin puhui... Kärsivällisyys vaan loppuu, kun ei polvea voi hetkeksikään unohtaa...
No mikä sun polveen on tullut, kun 4 kertaa on pitänyt leikata?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718