päihdekuntoutus

tuulitar

onko kellään naisella kertoa kokemuksia päihdekuntoutuksesta? Varsinkin minnesota mallista tai hoitopaikasta tuhkimo joka sijaitsee enossa?

11

4901

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kokemuksia

olin 2002 Kalliolassa 28 vrk myllyhoidossa,sai kertoa koko elämänsä stoorin ja miettiä elämäänsä ja juomistaan ja miksi haluaa siitä eroon kokonaan,aika oli erittäin antoisaa ja tuloksia syntyi.Tuhkimosta olen lukenut ja televisiossa oli ohjelma jossa kerrottiin sen toiminnasta.minusta on hyvä paikka naiselle että kuntoutuksessa on vain naisia saattaa olla vaikeata kertoa kokemuksistaan miehille varsinkin jos juominen on ollut lähellä hoitoon menemistä.Eno paikkana on kaukana ja rauhallinen paikka varmaankin toipua.pääasia että haluaa eroon päihteistä ja tunnustaa itselleen että on vaikeuksissa päihteitten kanssa.Onnea tulevaisuudelle ja paljon hyviä hetkiä raittiuden parissa

• nese

minnesota-malliin perustuen tekee avominne niminen
      avohoitoklinikka jolla on toimipisteet tampereella ja helsingissä... toimintaa ja terapiaa vetää mika arramies jolle voit soittaa koska tahansa...
      044 2563400
      katso netistä www.avominne.fi
      aloitin itse hoidon viime vuonna ja turhien a-klinikka käyntien jälkeen oli todella mahtavaa löytää paikka jossa todellisella ammattitaidolla ja uudenaikaisimmalla sairauskäsityksellä annetaan ihmisille niin hyvät työkalut että noin 70% potilaista raitistuu...
      itselläni on nyt takana ensimmäinen 6 kuukauden
      täydellinen raittius ja suhtaudun tulevaisuuteen luottavaisesti...
      on todella mahtavaa että olet päättänyt hakea hyvää hoitoa sillä itse on lähes mahdotonta selvitä tästä kuolettavasta sairaudesta...
      löydät oman itsesi nopeammin kuin uskotkaan ja elämä alkaa taas kantaa...

• käynyt

nainen. Sain avun Lapualla jo muutama vuosi sitten/päivän kerrallaan. Kokemukseni on ollut hyvä koska olen tänään raittiina. Hoito (ei kuntoutus) on rankka mutta tehokas jos itse haluaa myöntää olevansa alkoholisti. Suuri helpotus oli tieto sairaudestani (alkoholismi) tajusi ettei ihan piruuttaan ollut juonut. Myös läheisviikonloppu oli koskettavuudellaan ihana. Suosittelen hyvin lämpimästi sillä ilman minnesota hoitoa minä en enää eläisi.

• Minna..

Hei. Itse olen myös käynyt Minnen ja sain sieltä työkalut elää raittiina päivä kerrallaan. Tästä on aikaa nyt muutama vuosi. Hoito on tosiaan rankka mutta mielestäni ainoa oikea hoito tähän kamalaan sairauteen. Hoito vaatii itseltä täydellistä rehellisyyttä ja avoimuutta, lisäksi myötämistä että on voimaton alkoholin suhteen. Kun nämä asiat myöntää itselleen ja on valmis ottamaan tarjotun avun vastaan, voi toipuminen alkaa. Ilman Minneä en olisi tätä asiaa oivaltanut. lisäksi läheisten huomioiminen on ensiarvoisen tärkeää ja läheisviikonloppu hyvin rakentava kokemus. Vuoden ryhmätapaamiset ovat myös oleellinen osa hoitoa, koska asioiden jakaminen ja ryhmän tuki on toipuvalle alkoholistille ehdottoman tärkeää.
      Saan olla todella kiitollinen jokaisesta raittiista päivästä!

• helpottunut isoäiti

viime elokuussa osuin Avominnen nettisivuille ja sitä kautta ojentui auttava käsi hukkumaisillaan olevalle. Minut nostettiin avannosta jään reunalle perushoitojaksolla (n. 6 viikkoa/kolmena iltana viikossa). Siellä annettiin mm. "jäänaskalit" = työkalut itsehoitoa varten. Niiden ja jatkohoidon (n.10 kk/kerran viikossa) avulla olen kulkemassa kohti kiintojäätä. Suosittelen tätä hoitoa täydestä sydämestäni. Liukuesteitä jalkineista ei pidä unohtaa, jäällä on aina liukasta!

• jotain tietoa..

minulla ei ole omakohtaista kokemusta päihdekuntoutuksesta, mutta olen opiskelujen puitteessa ollut mielenterveys- ja päihdeosastolla harjoittelussa. minnesota- malli perustuu AA-ideologiaan. Mikäli minnesota-malliin perustuva kuntoutus kiinnostaa, kannattaa käydä tutustumassa AA:han, mikäli aiemmin ei ole siellä käynyt. AA on sellainen, joka jakaa paljon mielipiteitä; toiset rakastavat sitä ja toisille se ei sovi. AA:ssa puhutaan mm. korkeimmasta voimasta, jonka ei tarvitse tarkoittaa Jumalaa, vaan se voi olla itselle jokin muu, esim. lapsi, perhe, avioliitto jne..

tuhkimohoitopaikasta en sen enempää tiedä, olen vain kuullut puhuttavan siitä harjoittelun yhteydessä. se lienee sellainen paikka, jonne otetaan niin lääke-, alkoholi- kuin huumeriippuvaisiakin, näin olen ainakin ymmärtänyt. yleisesti kaikissa päihdekuntoutuksissa lienee käytäntö, että oma motivaatio on kaikkein tärkeintä siinä, pääseekö pidemmälle kuntoutusjaksolle. päihdekuntoutuksethan ovat kunnalle todella kalliita, joten niihin "pääsijät" seulotaan aika tarkasti. Näin ollen aikaisemmat hoitoon hakeutumiset voivat olla apuna ja kokemus AA:sta, mikäli minnesota-mallin hoitopaikat kiinnostaa.. nämäkin käytännöt kuitenkin lienevät erilaiset kunnittain.

• Anonyymi

En kamalampaa paikkaa tiä kun oikea hetki kauhajoki mun elämän pilas täysin kaikkista surkeemmat vanhat juopoot vetäjinä

• Anonyymi

Olen kyllä mies oikea hetki kauhajoki minne sota mallista muka hoitoa naiselle sanoosin älä herra jumala mee ei kuule mielisairaakaa johda vanhat hullut kyllä ne on ammatillisen opin saanu

• Anonyymi

Ei ole läheispäivä oli mulle elämäni kovin läheiset tuli valehtelemaan että ihminen nujerretaan aivan täysin älkää kukaa menkö ihminen itse lopettaa juppottelun

• Anonyymi

Liikemies Stefan Thermania syytetään rattijuopumuksesta. Asia vahvistetaan Iltalehdelle Helsingin käräjäoikeudesta.

• Anonyymi

Minnesota Kainuussa kävin hoidon en saanut maksaria hoitoon mut pääsin sinne. Osamaksulla järjestyi hoito ja raitistuin monipäihdekäytöstä. Ei voi kun suositella. Ainakin varmasti saa järjestymään hoitoon pääsyn ja omalla kokemuksella voi sanoa että toipumis prosentti on tosi kova. Yli vuosi uutta raitista elämää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe