Mahan "harju" muoto noustessa.....

Hurjaa

Tätä on vaikee selittää mutta toivottavasti joku edes tajuaa ;)
Siis kun nousette makuulta ylös tai toisinpäin, meneekö teijän mahat aivan semmoseen harjumaiseen muotoon, elikkä ei enää pöyree vaan siinä keskellä maha on paljon korkeampi... ööö en osaa selittää järkevästi.. Tajusko kukaan?
Millä viikolla teillä on alkanut? Onko se kohtu mikä sen muodon tekee?

14

2363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eräs odottaja

Pallea pullistuu ulos päin noustessa, normaalia. :) Alkoi n. 16 viikolla...

• menee

sillain et keskeltä kohoaa.. normaalia vissiin.. vk mulla ny 32.

• Hurjaa

Just sillain keskeltä kohoaa! Pallea pullistuu?
      Onko tää siis raskauteen liittyvä juttu ehdottomasti?

• Kyllä on

On raskauden aiheuttamaa, ja hyvin tavallista.

• rv31

En osaa sanoa koska on alkanut, kun en ole asiaa sen paremmin miettinyt. Joka raskaudessa tehnyt noin ja nyt siis odotan kolmatta. Vähän samanlainen muoto tulee jos seistessä esim. kallistaa hiukan taaksepäin itseään, suihkussa joskus huomaan.

• Hurjaa

rv 8 6 vasta ja harju on ollut jo ainakin siis muutamia päiviä milloin sen huomasin. toinen raskaus. muilla alussa olevilla sama juttu??
      just niinkun tossa aijemminkin sanottiin, se tulee kanssa kun kallistaa kehoaan eteen tai taaksepäin seisoessa..

• harjukas

Mäkin mietin ihan samaa, ja kysäisin asiaa neuvolassa. Ei se ole kohtu. Pullistuma johtuu siitä, kun ne vatsalihakset antaa periksi. Hyvin yleistä, lähes kaikille käy niin. Etenkin jos on vähääkään niitä vatsalihaksia aiemmin ollut. Ei siis huolta, vaikka hurjalta näyttää.:) Istumaannousuja ei kuitenkaan suositella raskauden aikana, siis ihan niin että alkaa lihasliikkeinä tekemään.

Milläköhän viikolla alkoi... En muista tarkkaan, olisko 24?

• Hurjaa

No alussapa minulta ne vähäisetkin vatsalihakset sitten menivät tällä kertaa!!! ;)
        Tosi mielenkiintoista tietoa tuo, on tosiaan pistänyt ihmettelemään mitä se on. Ihmettelen edelleen sitä miten näin alussa, kun kohtukin on vasta niin pikkuinen!? Antaako ne lihakset periksi siis etukäteen mulla?
        En itse tee mitään vatsalihasliikeitä tms raskaana ollessa.

• edel.
        Hurjaa kirjoitti:

No alussapa minulta ne vähäisetkin vatsalihakset sitten menivät tällä kertaa!!! ;)
        Tosi mielenkiintoista tietoa tuo, on tosiaan pistänyt ihmettelemään mitä se on. Ihmettelen edelleen sitä miten näin alussa, kun kohtukin on vasta niin pikkuinen!? Antaako ne lihakset periksi siis etukäteen mulla?
        En itse tee mitään vatsalihasliikeitä tms raskaana ollessa.

Ei ne vatsalihakset varsinaisesti katoa, eli et niitä menetä.:) Sinulla ne vain nyt "väistyvät" jo ajoissa. Ei siitä ole varmasti haittaa. Kohtusi saattaapi olla eteenpäin kallellaan En tiedä vaikuttaako, mutta voisin kuvitella. Mulla se on kallellaan taaksepäin, joten vatsakin alkoi kasvaa näkyvästi vasta just ennen rv20.

• ............
        edel. kirjoitti:

Ei ne vatsalihakset varsinaisesti katoa, eli et niitä menetä.:) Sinulla ne vain nyt "väistyvät" jo ajoissa. Ei siitä ole varmasti haittaa. Kohtusi saattaapi olla eteenpäin kallellaan En tiedä vaikuttaako, mutta voisin kuvitella. Mulla se on kallellaan taaksepäin, joten vatsakin alkoi kasvaa näkyvästi vasta just ennen rv20.

Kun olette synnyttäneet, kannattaa ensin reenata niitä vinoja vatsalihaksia, eli edelleenkin vältellä sitä suoraa istumaannousua, niin lihakset palautuu ennalleen paremmin. Aika hurja monttu on vatsassa synnytyksen jälkeen, kun lihakset on sivussa :)

• -Jouska-

Ei siinä sen kummempaa, myös joskus makuulla ollessa tuntee kun se nousee kontalleen ja puskee pepulla
      4laspsi tulossa

• kaarina77

alkuperainen on vasta rv 8 tai jotain!

• liikaa kokeilla...

Kyseessä on tosian suorien vatsalihasten ("sixpack") pystyosioiden erkaneminen. Yhdessä M. Stoppardin raskauskirjassa tätä ei pidetty mitenkään itsestäänselvänä ja varoiteltiin, että jos huomaa "vatsansisällön pullistumista" ulos lihasten välistä, niin kannattaa olla hyvin varovainen sen kanssa, mitä tekee.

En ole asiaan sitten tarkemmin perehtynyt, että mitä käytännössä voisi seurata, jos painetta tulee liikaa... jonkinlainen napatyrä ehkä? Ikinä en ole kuullut mistään "massiivisesta pullahduksesta" puhuttava, joten todellinen riski ei liene suurensuuri. Mutta istumaannousuja ei kyllä tuon havainnon jälkeen ole asiaa tehdä...

• Beatrix*

Alkoi muistaakseni siinä vähän ennen puoltaväliä. Selkestä johtuu vatsalihasten erkanemisesta. Olen huomannut myös, että mitä enemmän ne lihakset erkanevat, sitä huonommin vatsalihakset pelittävät. Sängystä nouseminen tuntuu suurinpiirtein siltä, kuin olisi rankan vatsalihastreenin viimeinen rutistus. Samoin sellaiset asiat, joissa ei aikaisemmin vatsalihasten osuutta edes huomannut, tuntuvat nyt selkeästi vaikeilta, kun lihaksissa vain ei riitä vääntö. Eipä paljoa tavaroita nostella tai kanniskella...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      255
      4664
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      79
      3118
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2483
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1923
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      91
      1520
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1305
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      975
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe