Tätä on vaikee selittää mutta toivottavasti joku edes tajuaa ;)
Siis kun nousette makuulta ylös tai toisinpäin, meneekö teijän mahat aivan semmoseen harjumaiseen muotoon, elikkä ei enää pöyree vaan siinä keskellä maha on paljon korkeampi... ööö en osaa selittää järkevästi.. Tajusko kukaan?
Millä viikolla teillä on alkanut? Onko se kohtu mikä sen muodon tekee?
Mahan "harju" muoto noustessa.....
14
2363
Vastaukset
- Eräs odottaja
Pallea pullistuu ulos päin noustessa, normaalia. :) Alkoi n. 16 viikolla...
- menee
sillain et keskeltä kohoaa.. normaalia vissiin.. vk mulla ny 32.
- Hurjaa
Just sillain keskeltä kohoaa! Pallea pullistuu?
Onko tää siis raskauteen liittyvä juttu ehdottomasti?- Kyllä on
On raskauden aiheuttamaa, ja hyvin tavallista.
- rv31
En osaa sanoa koska on alkanut, kun en ole asiaa sen paremmin miettinyt. Joka raskaudessa tehnyt noin ja nyt siis odotan kolmatta. Vähän samanlainen muoto tulee jos seistessä esim. kallistaa hiukan taaksepäin itseään, suihkussa joskus huomaan.
- Hurjaa
rv 8 6 vasta ja harju on ollut jo ainakin siis muutamia päiviä milloin sen huomasin. toinen raskaus. muilla alussa olevilla sama juttu??
just niinkun tossa aijemminkin sanottiin, se tulee kanssa kun kallistaa kehoaan eteen tai taaksepäin seisoessa.. - harjukas
Mäkin mietin ihan samaa, ja kysäisin asiaa neuvolassa. Ei se ole kohtu. Pullistuma johtuu siitä, kun ne vatsalihakset antaa periksi. Hyvin yleistä, lähes kaikille käy niin. Etenkin jos on vähääkään niitä vatsalihaksia aiemmin ollut. Ei siis huolta, vaikka hurjalta näyttää.:) Istumaannousuja ei kuitenkaan suositella raskauden aikana, siis ihan niin että alkaa lihasliikkeinä tekemään.
Milläköhän viikolla alkoi... En muista tarkkaan, olisko 24?- Hurjaa
No alussapa minulta ne vähäisetkin vatsalihakset sitten menivät tällä kertaa!!! ;)
Tosi mielenkiintoista tietoa tuo, on tosiaan pistänyt ihmettelemään mitä se on. Ihmettelen edelleen sitä miten näin alussa, kun kohtukin on vasta niin pikkuinen!? Antaako ne lihakset periksi siis etukäteen mulla?
En itse tee mitään vatsalihasliikeitä tms raskaana ollessa. - edel.
Hurjaa kirjoitti:
No alussapa minulta ne vähäisetkin vatsalihakset sitten menivät tällä kertaa!!! ;)
Tosi mielenkiintoista tietoa tuo, on tosiaan pistänyt ihmettelemään mitä se on. Ihmettelen edelleen sitä miten näin alussa, kun kohtukin on vasta niin pikkuinen!? Antaako ne lihakset periksi siis etukäteen mulla?
En itse tee mitään vatsalihasliikeitä tms raskaana ollessa.Ei ne vatsalihakset varsinaisesti katoa, eli et niitä menetä.:) Sinulla ne vain nyt "väistyvät" jo ajoissa. Ei siitä ole varmasti haittaa. Kohtusi saattaapi olla eteenpäin kallellaan En tiedä vaikuttaako, mutta voisin kuvitella. Mulla se on kallellaan taaksepäin, joten vatsakin alkoi kasvaa näkyvästi vasta just ennen rv20.
- ............
edel. kirjoitti:
Ei ne vatsalihakset varsinaisesti katoa, eli et niitä menetä.:) Sinulla ne vain nyt "väistyvät" jo ajoissa. Ei siitä ole varmasti haittaa. Kohtusi saattaapi olla eteenpäin kallellaan En tiedä vaikuttaako, mutta voisin kuvitella. Mulla se on kallellaan taaksepäin, joten vatsakin alkoi kasvaa näkyvästi vasta just ennen rv20.
Kun olette synnyttäneet, kannattaa ensin reenata niitä vinoja vatsalihaksia, eli edelleenkin vältellä sitä suoraa istumaannousua, niin lihakset palautuu ennalleen paremmin. Aika hurja monttu on vatsassa synnytyksen jälkeen, kun lihakset on sivussa :)
- -Jouska-
Ei siinä sen kummempaa, myös joskus makuulla ollessa tuntee kun se nousee kontalleen ja puskee pepulla
4laspsi tulossa- kaarina77
alkuperainen on vasta rv 8 tai jotain!
- liikaa kokeilla...
Kyseessä on tosian suorien vatsalihasten ("sixpack") pystyosioiden erkaneminen. Yhdessä M. Stoppardin raskauskirjassa tätä ei pidetty mitenkään itsestäänselvänä ja varoiteltiin, että jos huomaa "vatsansisällön pullistumista" ulos lihasten välistä, niin kannattaa olla hyvin varovainen sen kanssa, mitä tekee.
En ole asiaan sitten tarkemmin perehtynyt, että mitä käytännössä voisi seurata, jos painetta tulee liikaa... jonkinlainen napatyrä ehkä? Ikinä en ole kuullut mistään "massiivisesta pullahduksesta" puhuttava, joten todellinen riski ei liene suurensuuri. Mutta istumaannousuja ei kyllä tuon havainnon jälkeen ole asiaa tehdä... - Beatrix*
Alkoi muistaakseni siinä vähän ennen puoltaväliä. Selkestä johtuu vatsalihasten erkanemisesta. Olen huomannut myös, että mitä enemmän ne lihakset erkanevat, sitä huonommin vatsalihakset pelittävät. Sängystä nouseminen tuntuu suurinpiirtein siltä, kuin olisi rankan vatsalihastreenin viimeinen rutistus. Samoin sellaiset asiat, joissa ei aikaisemmin vatsalihasten osuutta edes huomannut, tuntuvat nyt selkeästi vaikeilta, kun lihaksissa vain ei riitä vääntö. Eipä paljoa tavaroita nostella tai kanniskella...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2554664Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii793118- 472483
- 281923
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451777- 911520
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851305PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143975- 69958
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894