millä viikolla suurin km-riski?

minnixi

Sain käsiini 9kk-lehden, jonka mukaan keskenmenon riski on suurimmillaan viikon 9 tienoilla. Sitten taas Tekayn sivuilla esitetyn tilaston mukaan riski pienenee jokaisen edetyn viikon myötä. (Mikäli olen ymmärtänyt oikein.)
Eli siis riski pienenee tasaisesti vai onko vielä edessä joku erityisen riskialtis viikko? Nyt menossa rv 5 1 ja huolestuttaa kaikki niin älyttömästi. Esikoista odotan.

8

28767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on suurin

viikkoon 12 asti, sen jälkeen helpottaa. Ei kai siinä mitään yhtä suurinta keskenmenoriskiviikkoa ole. Ekat 3kk on riskialtteinta aikaa!

• -miukkuli-

Heippatirallaa!

Raskauteen kait sitten kuuluu nää flippaukset.. Itsellä se menee näin..
      Ensin pelkäsin että kohta alkaa menkat eli saan keskenmenon,seuraavaksi rupesin viiruilemaan että jos sattuukin olemaan tuulimuna,sen jälkeen tuli tää niskapoimu-ultra-sekoilu,että jos mun pienessä on jotain vikaa,seuraavaksi rupesin miettimään rakenneultraa ja sitä että mitäs sitten jos siellä ilmenee jotain....aargh..Tässä välissä tarvii sanoa että en ihan hulluna mittinyt kaikkea mutta aina välillä kävi mielessä..Ja sitten aloinkin jo miettimään ennenaikaista synnytystä,,Nyt alkaa helpottamaan jo..Rv nyt 28,nyt sitten alkaa ajatukset olemaan jo lastenhuoneen sisutuksessa.
      Tämän oli tarkoitus kannustaa ja valmistaa kaikkeen tulevaan pikku pelkoon:) Pitää aina muistaa että tilastot on tilastoja! Uskomalla kaikkea hyvää voi ainoastaan aiheuttaa hyvää mieltä itselleen:) Ja vältä lukemasta kaikkea,itse lopetin kaiken turhan tutkailun ja rentouduin heti, aloin kyselemään ennemmin neuvolasta!

Tsemppiä meille kaikille,oleville ja tuleville viiruileville mammoille!!

• +++

Itsellä esikoisen odotus ja huomenna alkaa 13. viikko. Kovaa jännäämistä tämä on, lääkäriin ja sydänäänten kuunteluun vielä viikko ja millään ei malttaisi odottaa. Haluais niin kovasti kuulla että ne tykytykset sieltä kuuluisi. Alkuraskausultrassa olin yksityisellä vajaa kuukausi sitten ja silloin kaikki vastasi viikkoja. Vatsaa kun ei vielä ole ja muutenkin on sellainen epäuskoinen olo ja samalla tietysti pelkään pahinta. Pahoinvointi alkaa helpottaa ja samalla sekin tuntuu helpottavalta ja samalla voi oudolta kun tuntui että oliko se ainut "merkki" toukasta.

Ja tosiaan olen tuumannut että tätä se sitten on jatkossa, ensin koittaa selvitä kuukausi kuukauden perään ja voi sitä sitten kun vauva on "ulkona". No ehkä tämä tästä rauhoittuu...

• ole että

viikolla 4-6 tulee eniten keskenmenoja.. koska munasolu ei jostain syystä kiinnity..
      mutta 13 viikon jälkeen ei pitäisi enää olla enään niin suurta vaaraa.. eli siis lapsi tod.nak on terve...

• kohdalla oletin

ettei mulle käy mit''n ja ei k'ynytkään mutta sitten meni 3 ja 4 kesken ja nyt viimenen raskaus oli edennyt vko 40 3 niin vieläkin puhuin että jos kaikki menee hyvin eli pelkäsin loppuun asti jotain tapahtuvan mutta onneksi syntyi terve typypyppeli.

• vauva-aika.

murkkuaika, aikuisuus ovat aina huolia tuvia aikoja.
      Nyt miettii meneekö raskaus hyvin, onko lapsi terve... sit se syntyy ja mietitään saako se tarpeeksi ravintoa, onkohan se kipee kun huutaa.. Liikkumaan kun lähtee saa pelätä että se kolhii ittensä pahasti. Leikki-ikään tullessa vaarana ovatkin jo muut lapset ja pelätään ettei vaan jää auton alle ja huolissaan ollaan sen kamuista ja koulumatkat ja menestys huolettaa.

Sit saakin tyttö/poikaystävän ja alkaa rilluttelemaan kaveriporukassa ja me saadaan lisää harmaita hiuksia, onko kaverit varmasti kunnollisia, etti vaan sattuisi jotain......

Lista olisi lopuputon aina siihen saakka kunnes kuolema meidät korjaa mutta siitä se lähtee..

Mieli korkeella ja häntä pystyyn, sitä ei kuitenkaan itse mahda mitään jos jokin menee pieleen. Nautitaan tästä ihanasta ajasta.. kyl me vielä keretääm murehtimaan päämme harmaiksi.

• suurin km-riski

on silloin kun ensimmäisten kuukautisten pitäisi tulla, eli noin rv 4. Riski pienenee siitä koko ajan, mutta on aika suuri vielä rv 6-7. Tämän jälkeen se on jo huomattavasti pienempi, joskaan esimerkiksi tuulimuna tai kohdunulkoinen raskaus tai vaurioitunut tai epäkelpo alkio ei välttämättä vielä tässä vaiheessa ole ulos tullut - usein kyllä on.

Jotkut sanovat, että silloin kun toisten kuukautisten pitäisi tulla, on toinen riskialtis aika raskaudessa, eli juuri tuolloin rv 8-9 kieppeillä. Neuvolassa esimerkiksi minulle (kahden keskenmenon kokeneena) suositeltiin, ettei tuolloin harrastaisi seksiä tai tekisi mitään muutakaan rankkaa. Itse en tiedä uskoako tuohon, sillä tilastoiden mukaan tosiaan keskenmenoja sattuun jokaisella uudella viikolla aina vain vähemmän.

Mutta joka tapauksessa suurin riski on silloin kun ensimmäisten kuukautisten pitäisi tulla.

• minnixi

...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1423
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      895
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      74
      879
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe