Kuinka usein pesette kunnolla marsun häkin pohjan?
Kerran viikossa vai harvemmin ja miten estää ettei sitä tarvitsisi jynssätä jatkuvasti?
Kuinka usein marsun häkki pestään?
11
1497
Vastaukset
- 2häkkiä
joka päivä vaihdan pissinurkista märät purut kuiviin , mutta kunnolla pesen häkit kerran viikossa
- avonias
kerran viikossa pesu on ok, jos on kaksi marsua.
mutta jos on enemmän kuin kaksi marsua(jolloin tilaakin on enemmän) niin kannattaa ihan tilan mukaan sitä pestä, eli jos enemmän likaantuu, eli pissaa on häkin phjassa kiinni niin kannattaa pestä sitten useammin.. :)- Tumpelo:)
mikä olisi helpoin keino pestä häkit kun marsut ovat olleet vasta niin vähän aikaa että tarvitsisin vähän hyviä neuvoja helpoottamaan hommia? Eli pesetkö vain rätillä pyyhkimällä ilman pesuainetta vai käytätkö jotain saippuaa ja vettä? Vai vietkö häkit oikein kylppäriin suihkutettavaksi.
- 2häkkiä
Tumpelo:) kirjoitti:
mikä olisi helpoin keino pestä häkit kun marsut ovat olleet vasta niin vähän aikaa että tarvitsisin vähän hyviä neuvoja helpoottamaan hommia? Eli pesetkö vain rätillä pyyhkimällä ilman pesuainetta vai käytätkö jotain saippuaa ja vettä? Vai vietkö häkit oikein kylppäriin suihkutettavaksi.
Mulla marsut on ollu jo sen verran, että uskallan jättää ne pienen olohuoneen lattialle, kaikki johdot piilotettuina ja rakoset peitettyinä keskenään siksi aikaa kun pesen häkin ja muut välineet. Lattialle vaan tarpeeks mielenkiintosta tavaraa, niin eivät tee pahoja. Aluksi kun ne tulivat mulle, niin laitoin ne häkin pesun ajaks isoon korkeareunaiseen pahvilaatikkoon puruineen ja mökkineen. Pesussa käytän ihan tavallista pesusientä, jossa on karhea ja pehmeä puoli (ei merkitystä) ja pesuaineena käytän mäntysuopaa.Huolellinen huuhtelu sen pesun jälkeen. Juomapulloihin en käytä muuta kuin ihan kuumaa vettä ja pulloharjaa.
- Tumpelo:)
2häkkiä kirjoitti:
Mulla marsut on ollu jo sen verran, että uskallan jättää ne pienen olohuoneen lattialle, kaikki johdot piilotettuina ja rakoset peitettyinä keskenään siksi aikaa kun pesen häkin ja muut välineet. Lattialle vaan tarpeeks mielenkiintosta tavaraa, niin eivät tee pahoja. Aluksi kun ne tulivat mulle, niin laitoin ne häkin pesun ajaks isoon korkeareunaiseen pahvilaatikkoon puruineen ja mökkineen. Pesussa käytän ihan tavallista pesusientä, jossa on karhea ja pehmeä puoli (ei merkitystä) ja pesuaineena käytän mäntysuopaa.Huolellinen huuhtelu sen pesun jälkeen. Juomapulloihin en käytä muuta kuin ihan kuumaa vettä ja pulloharjaa.
häkit kylpyhuoneeseen ja suihkutat vai huuhteletko pyyhkimällä puhtaalla märällä rätillä siinä paikassa missä häkit yleensäkin on?
- 2häkkiä
häkit kylpyhuoneeseen ja suihkutat vai huuhteletko pyyhkimällä puhtaalla märällä rätillä siinä paikassa missä häkit yleensäkin on?
vien molemmat häkit kylppäriin ja suihkutan ne yhtäaikaa ammeessa.
- avonias
Hyvä kikka on pestä häkki etikalla (haisee tosin hirveälle pesuvaiheessa) Itse lorautan vettä ja etikkaa niin että häkin pohja peittyy (n.2osaa etikkaa ja 3 osaa vettä) ja annan vaikuttaa sen n.puoli tuntia, sitten lämpimällä vedellä suihkutan häkin kunnolla ja kuivaan rätillä. Silloin ei tarvitse hangata millään, vaan kalkkijämät (virtsa) liukenee ihan itsekseen ja pohjaan ei näin jää mitään jälkiä. :)
- Tumpelo:)
2häkkiä kirjoitti:
vien molemmat häkit kylppäriin ja suihkutan ne yhtäaikaa ammeessa.
niin ettei heiniä ole joka puolella häkin siivouksen jälkeen?
Laitatko vain vähän heiniä ja lisäät niille usein vai laitatko isomman läjän syötäväksi?
Tuppaa olemaan matoilla ym.kun varisee häkin siivouksen yhteydessä ja kulkeutuu jalkojen mukana. On vähän vielä hakusessa nämä rutiinit kun marsut ovat ollet vasta n. puolitoista kuukautta. - 2häkkiä
niin ettei heiniä ole joka puolella häkin siivouksen jälkeen?
Laitatko vain vähän heiniä ja lisäät niille usein vai laitatko isomman läjän syötäväksi?
Tuppaa olemaan matoilla ym.kun varisee häkin siivouksen yhteydessä ja kulkeutuu jalkojen mukana. On vähän vielä hakusessa nämä rutiinit kun marsut ovat ollet vasta n. puolitoista kuukautta.Tuttu tunne, mulla oli aluks kans vaikeeta, ku ei oikein tienny miten olis pessy ja miten tehny kaikki muutkin hoitotoimenpiteet, mutta kyllä niihin tottuu.
Laitan aina muutaman vanhan lakanan ja pyyhkeen olohuoneen lattialle ja annan marsujen olla siinä siivouksen ajan ja laitan heinät samalla häkkiin.(laitan kerralla aika paljon, mutta kyllä sitä joutuu lisäilemäänkin melkein päivittäin). Sitten otan lakanat ja pyyhkeet pois ja ravistan ne ylimääräset heinät lattialle, josta harjaan ne pois. Harjalla ja rikkalapiolla onkin ollut paljon käyttöä sen jälkeen kun marsut minulle tulivat. Viikon aikana joudun myös imuroimaan aika usein, koska heinää on lattialla usein, enkä ole itsekään keksinyt vielä keinoa millä sen varisemisen voisi estää =)
Itse ajattelin alussa etten ikinä opi tekemään asioita oikein, mutta kunhan marsut ovat olleet tarpeeksi kauan niin kyllä sitä keksii mitä ihmeellisimpä toimntatapoja ja omat tavatkin muuttuvat aina matkan varrella, mutta ainakin tällä hetkellä toimin tällä tavoin. - Tumpelo:)
2häkkiä kirjoitti:
Tuttu tunne, mulla oli aluks kans vaikeeta, ku ei oikein tienny miten olis pessy ja miten tehny kaikki muutkin hoitotoimenpiteet, mutta kyllä niihin tottuu.
Laitan aina muutaman vanhan lakanan ja pyyhkeen olohuoneen lattialle ja annan marsujen olla siinä siivouksen ajan ja laitan heinät samalla häkkiin.(laitan kerralla aika paljon, mutta kyllä sitä joutuu lisäilemäänkin melkein päivittäin). Sitten otan lakanat ja pyyhkeet pois ja ravistan ne ylimääräset heinät lattialle, josta harjaan ne pois. Harjalla ja rikkalapiolla onkin ollut paljon käyttöä sen jälkeen kun marsut minulle tulivat. Viikon aikana joudun myös imuroimaan aika usein, koska heinää on lattialla usein, enkä ole itsekään keksinyt vielä keinoa millä sen varisemisen voisi estää =)
Itse ajattelin alussa etten ikinä opi tekemään asioita oikein, mutta kunhan marsut ovat olleet tarpeeksi kauan niin kyllä sitä keksii mitä ihmeellisimpä toimntatapoja ja omat tavatkin muuttuvat aina matkan varrella, mutta ainakin tällä hetkellä toimin tällä tavoin.neuvoista! Kaippa tämä tästä lähtee sujumaan. Kokeilemalla ja välillä varmaan kantapään kautta oppimalla se rutiini tulee aikaa myöten. Onhan ne marsuliinit kuitenkin niin suloisia otuksia että pientä hankaluuttakin välillä sietää:D
- Nimetön
N. 2 päivän välein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879