Lonkkatutkimus

näyttelyt...

Mites lonkkututkimus tehään? Siis nukutetaanko koira vai riittääkö rauhoitus? Kun on noi doping-säännöt nykyään, niin ei voi näyttelyihin tietyn ajan sisällä mennä. Ja rauhoituksella ja nukutuksella oli eri rajat... Niin ois kiva tietää, jos koira nukutetaan niin pitää kattoo ettei näyttelyitä satu seuraaville viikoille....

5

1404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nöhvin omistaja

      Koira rauhoitetaan ja otetaan kuvat. Lääke häviää parin päivän sisällä

      • No,huh,jos tuohon luottaa,niin toivottavasti ei joudu antamaan näytettä näyttelyissä tai kokeissa.Yhdenkään rauhoitus,saati nukutusaineen varoaika kun ei noin lyhyt ole.


    • Lonkat tutkitaan röntgenillä.Useinmiten kunnon nukutuksella,mikä minusta on ainoa oikea vaihtoehto,koska sillä taataan,että koiran lihakset on varmasti riittävän rennot,että saadaan oikeaoppiset kuvat,kuin myös kiputuntemuksia ei kuvauksen jälkeen mahdollisesti tule niin herkästi,varsinkaan jos kyseessä on vahvalihaksiset rodut.

      Nukutuksessa on aika pitkä varoaika,muistaakseni liki kuukausi.Pelkällä rauhoituksella on selkeästi vähemmän,varmaksi en tuota nyt muista,,mutta näkyy kennelliton sivuilla ja saa selville soitamalla lekurille.

      • Molossi kertoi nyt kyllä virheellistä tietoa: Lonkat kuvataan rauhoituksessa, ei nukutuksessa! En ole kuullut yhtäkään koiraa nukutettavan kuvausta varten, pelkkä rauhoite riittää hyvin. Nukutushan on aina suurempi riski koiralle.

        Eli koiralle annetaan rauhoite ja kun se vaikuttaa niin se nostetaan kuvauspöydälle ja lonkat kuvataan. Samalla kuvataan kyynerät, jos ne on tarkoitus kuvata. Kun kuvaus on ohi, koira saa herätepiikin ja jonkin ajan odottelun jälkeen voit lähteä koirasi kanssa kotiin. Kuvaava lääkäri lausuu yleensä oman näkemyksensä lonkista ja kuvat lähtevät kennelliittoon. Kennelliiton virallista lausuntoa joudut odottelemaan noin kuukauden päivät, riippuen ruuhkasta. Lausunto ja rekisteripaperit saapuvat sinulle postiennakolla kotiin ja tieto päivittyy aikanaan jalostutietokantaan.

        Ruokaa ei kannata antaa ennen toimenpidettä, koska joillekin koirille tulee rauhoitteesta paha olo ja voi oksentaa. Kuvauksen jälkeen koira voi olla muutamankin päivän vähän väsynyt, mutta se menee kyllä ohi.

        Rauhoite ON doping- aine. Varoaika on muistaakseni noin kuukauden päivät, riippuen siitä mitä ainetta käytetään. Tarkasta tieto Kennelliitosta.


      • rottweiler-mami kirjoitti:

        Molossi kertoi nyt kyllä virheellistä tietoa: Lonkat kuvataan rauhoituksessa, ei nukutuksessa! En ole kuullut yhtäkään koiraa nukutettavan kuvausta varten, pelkkä rauhoite riittää hyvin. Nukutushan on aina suurempi riski koiralle.

        Eli koiralle annetaan rauhoite ja kun se vaikuttaa niin se nostetaan kuvauspöydälle ja lonkat kuvataan. Samalla kuvataan kyynerät, jos ne on tarkoitus kuvata. Kun kuvaus on ohi, koira saa herätepiikin ja jonkin ajan odottelun jälkeen voit lähteä koirasi kanssa kotiin. Kuvaava lääkäri lausuu yleensä oman näkemyksensä lonkista ja kuvat lähtevät kennelliittoon. Kennelliiton virallista lausuntoa joudut odottelemaan noin kuukauden päivät, riippuen ruuhkasta. Lausunto ja rekisteripaperit saapuvat sinulle postiennakolla kotiin ja tieto päivittyy aikanaan jalostutietokantaan.

        Ruokaa ei kannata antaa ennen toimenpidettä, koska joillekin koirille tulee rauhoitteesta paha olo ja voi oksentaa. Kuvauksen jälkeen koira voi olla muutamankin päivän vähän väsynyt, mutta se menee kyllä ohi.

        Rauhoite ON doping- aine. Varoaika on muistaakseni noin kuukauden päivät, riippuen siitä mitä ainetta käytetään. Tarkasta tieto Kennelliitosta.

        Kahtaa tapaa käytetään,jälkimmäistä harvemmin.

        Se missä on voimakkaampi aine,on verrattavissa nukutukseen,siksi siitä on puhuttu "nukutuksena" ja siinä on pitkä varo-aika eli noin kk.

        Se toinen on siis pienempi vaikutukseltaan,kevyt rauhoitus,jossa on lyhyt varo-aika,oisko ollut viikko tai kaksi muistaakseni korkeintaan.

        Herätepiikkiä ei anneta automaattisesti.Jos omistaja ei sitä esim.halua.Minä en esim.herätepiikkiä ole kaikille antanut antaa ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe