Moi, halusin vaan kysyä onko siinä mitään ikärajaa jos menee ostamaan maku/mauste tupakkaa? Siis tätä mitä vesipiipuissa poltellaan
Makutupakan oston ikäraja?
42
11622
Vastaukset
- .......
knastereita tarkoitat? Ei ole tupakkaa..
- mikkoh90
Ihan tuota vesipiipputupakkaa tarkotan, toiselta nimeltään makutupakka. googlettakaa vaikka
http://www.sikaritalo.fi/catalog/index.php?cPath=110 - Rowen82
mikkoh90 kirjoitti:
Ihan tuota vesipiipputupakkaa tarkotan, toiselta nimeltään makutupakka. googlettakaa vaikka
http://www.sikaritalo.fi/catalog/index.php?cPath=110Se on ihan sama onko tupakka vesipiippuun tarkoitettua vai ihan perustupakkaa mitä kaupasta saa, ja ihan sama myös onko siinä jotain ylimääräistä aromia mukana niin kuin noissa makutupakoissa. Tupakkatuotteiden ikäraja on Suomessa kaikissa tapauksissa 18 vuotta.
- Biaxident123
Rowen82 kirjoitti:
Se on ihan sama onko tupakka vesipiippuun tarkoitettua vai ihan perustupakkaa mitä kaupasta saa, ja ihan sama myös onko siinä jotain ylimääräistä aromia mukana niin kuin noissa makutupakoissa. Tupakkatuotteiden ikäraja on Suomessa kaikissa tapauksissa 18 vuotta.
Mutta makutupakka ei ole tupakkaa, eli voidaanko se laskea tupakkatuotteeksi? vaikka siinä ei ole yhtään tupakkaa, vaikka nimi toisin väittää.
- Shisha master
Biaxident123 kirjoitti:
Mutta makutupakka ei ole tupakkaa, eli voidaanko se laskea tupakkatuotteeksi? vaikka siinä ei ole yhtään tupakkaa, vaikka nimi toisin väittää.
Makutupakka on nimenomaan tupakkaa, se sisältää tupakanlehteä ja nikotiinia, ja kun sitä polttaa siitä irtoaa häkää ja tervaa. On vielä kiistanalaista että onko vesipiipun poltto epäterveellisempää kuin normaali tupakan koska siitä ei mitään testejä ole tehty, mutta itse sanoisin että jos pari tuntia polttelee vesipiippua vaikka joka päivä ni kyllä se on paljon epäterveellisempää kuin normaali aski tupakkaa päivässä. Ja sitten itse vastaus kysymykseen KYLLÄ makutupakkaa ei saa myydä alle 18 vuotiaalle koska se on nikotiini tuote.
- lol1000
Rowen82 kirjoitti:
Se on ihan sama onko tupakka vesipiippuun tarkoitettua vai ihan perustupakkaa mitä kaupasta saa, ja ihan sama myös onko siinä jotain ylimääräistä aromia mukana niin kuin noissa makutupakoissa. Tupakkatuotteiden ikäraja on Suomessa kaikissa tapauksissa 18 vuotta.
ei pidä paikkaansa,koska leikki tupakassa ei oo ikärajaa!kyl niis pitäs olla,koska ne vaan näyttää esimerkkiä siitä miten tupakka "muka" on hyvä asia.mut sehän on tietenkin mielipide asia onko niitä väärin myydä vai ei.
- Shisha
Rowen82 kirjoitti:
Itse ostin noin viikko sitten läjäpäin makutupakkaa Egyptistä, ja olen alaikäinen. Joten ei siinä näyttänyt olevan minkäänlaista ikärajaa, tai sitten lentokentällä ja Egyptin kaupoissa ei kiinnitetä huomiota asiakkaan ikään.
- pilviveikko :3
Shisha kirjoitti:
Itse ostin noin viikko sitten läjäpäin makutupakkaa Egyptistä, ja olen alaikäinen. Joten ei siinä näyttänyt olevan minkäänlaista ikärajaa, tai sitten lentokentällä ja Egyptin kaupoissa ei kiinnitetä huomiota asiakkaan ikään.
tottakai ne Egyptissä myy ala ikäsille. ku se o kehitys maa ja raha on tervetullut. mutta ny puhutaan maku röökistä SUOMESSA. Pallopää!
- suomentoivotlol
pilviveikko :3 kirjoitti:
tottakai ne Egyptissä myy ala ikäsille. ku se o kehitys maa ja raha on tervetullut. mutta ny puhutaan maku röökistä SUOMESSA. Pallopää!
se on hyvä kun ihmset osaavat yhdys_sanat ja suomen kielen vitin pilvi_veikko98.
- ei4328743
Egypti kehitysmaa? :D Ootko tosissas...
- yhdys sana poliisi
yhdys_sana_virheet !
- vaju
Kehitys maa?hmmm.taitaa dubaissakin (jos et satu vielä tietämään mailmaanrikkain kaupunki)aika köyhää olla kun siellä myytin minulle shisha tupakkia ja perus röökiä)pilviveikko,olet erittäin typerä sellainen.jos edes polttelet niin luulisi sinunkin mielesi edes vähän avartuneen.mutta toisinkuin luulet,se ei johdu rahan puutteesta,vaan humaanimmasta ja vapaammasta päihdepolitiikasta toisinkuin oikeistolais fasisti suomessa. Myös puolassa myytiin röökiä kun olin 14,espanjassa 16vkävin ostamaan lonkeroa kaupasta,kävin baarissa ja hain röökiä sekä pelasin pelikonetta eikä myyjä sanonut mitään.monissa etelä ja keskieuroopam maiissa kuten saksassa 16v on samat oikeudet päihteissä kuin suomessa 18v.lisäksi espanjassa tuli kannabista poltellessa huomattua että kuinka rentoja ihmiset ja heidän asenteet olivat koska mentaliteettiin ei kuulunut sisäsuomalainen junttiud.
- ?!300
miä vitun pakkomiele teillä suomalaisilla on laittaa suuhun aina jotain mikä palaa ja mistä tulee savua?!en ymmärrä sit itketään kun keuhkot halkeaa ja muuttuu,kuin paska palloksi.
- ANTIPROVOUNIT20000
Voit olla provo, tai vain yksinkertaisesti nuori. Itsekin ajattelin joskus noin.
Ihmiset tykkää asioista joista tulee hyvä olo, nikotiini on päihde, siitä tulee hyvä olo. Siksi ihmiset käyttävät nikotiinituotteita. Makutupakka maistuu hyvältä, siksi ihmiset polttavat makutupakkaa. Suomalaisilla ei ole erityistä pakkomiellettä tunkea kaikkea palavaa suuhun, meillä tupakoidaan varsin keskimääräisesti, tarkkoja tilastoja minulla ei ole, mutta olen vakuuttunut, että emme ole ainakaan eniten tupakoitsevien joukossa. Muuta kuin tupakkia polttelevia on sitten huomattavasti vähemmän ja he eivät pidä yleensä kovinkaan isoa meteliä itsestään, muutamaa erikoistapahtumaa lukuunottamatta. Keuhkosyöpäpotilaat harvemmin itkee julkisesti kuntoaa, taitavat nuo tietää aiheuttaneen sen itse. Toki sairaana varmaan tulee joskus jotain tupakkitehdastakin syyteltyä, mutta se on vain ohimenevä vaihe. Keuhkot eivät halkea ja paskalla ei ole tapana palloutua. - Krissenjköfdshnj
ANTIPROVOUNIT20000 kirjoitti:
Voit olla provo, tai vain yksinkertaisesti nuori. Itsekin ajattelin joskus noin.
Ihmiset tykkää asioista joista tulee hyvä olo, nikotiini on päihde, siitä tulee hyvä olo. Siksi ihmiset käyttävät nikotiinituotteita. Makutupakka maistuu hyvältä, siksi ihmiset polttavat makutupakkaa. Suomalaisilla ei ole erityistä pakkomiellettä tunkea kaikkea palavaa suuhun, meillä tupakoidaan varsin keskimääräisesti, tarkkoja tilastoja minulla ei ole, mutta olen vakuuttunut, että emme ole ainakaan eniten tupakoitsevien joukossa. Muuta kuin tupakkia polttelevia on sitten huomattavasti vähemmän ja he eivät pidä yleensä kovinkaan isoa meteliä itsestään, muutamaa erikoistapahtumaa lukuunottamatta. Keuhkosyöpäpotilaat harvemmin itkee julkisesti kuntoaa, taitavat nuo tietää aiheuttaneen sen itse. Toki sairaana varmaan tulee joskus jotain tupakkitehdastakin syyteltyä, mutta se on vain ohimenevä vaihe. Keuhkot eivät halkea ja paskalla ei ole tapana palloutua.Makutupakka, jota vesipiipusta poltetaan, on kuivattuja hedelmiä, eli aivan eri asia kuin maustetut askitupakat joita myös makutupakaksi kutsutaan.
Makutupakassa EI ole tupakanlehteä EIKÄ nikotiinia, ja vesipiippu on paljon terveellisempi kuin normaali tupakka, joka aiheuttaa riippuvuutta, jota makutupakka ei tee.
Makutupakkaa poltetaan sen hedelmäisen maun takia hyvässä seurassa, se ei huumaa eikä rasita keuhkoja. Keuhkoahtaumapotilaille annetaan keuhkojen parantamiseksi vastaavanlaisia laitteita, joissa veden vastus antaa puhallettuna keuhkoille rasitusta ja vahvistaa näin keuhkoja.
Ja ei, makutupakassa ei ole K-18 ikärajaa. - lare 4:20
Krissenjköfdshnj kirjoitti:
Makutupakka, jota vesipiipusta poltetaan, on kuivattuja hedelmiä, eli aivan eri asia kuin maustetut askitupakat joita myös makutupakaksi kutsutaan.
Makutupakassa EI ole tupakanlehteä EIKÄ nikotiinia, ja vesipiippu on paljon terveellisempi kuin normaali tupakka, joka aiheuttaa riippuvuutta, jota makutupakka ei tee.
Makutupakkaa poltetaan sen hedelmäisen maun takia hyvässä seurassa, se ei huumaa eikä rasita keuhkoja. Keuhkoahtaumapotilaille annetaan keuhkojen parantamiseksi vastaavanlaisia laitteita, joissa veden vastus antaa puhallettuna keuhkoille rasitusta ja vahvistaa näin keuhkoja.
Ja ei, makutupakassa ei ole K-18 ikärajaa.Makutupakassa on nikotiinia 0,5mg sadasta grammasta, ainakin niissä joita olen itse poltellut.
- korillahuora3
lare 4:20 kirjoitti:
Makutupakassa on nikotiinia 0,5mg sadasta grammasta, ainakin niissä joita olen itse poltellut.
mitä helvetin makutupakkaa?!
- qgtwrgr
korillahuora3 kirjoitti:
Googleta vitun separi.
- Pilviveikko :3
korillahuora3 kirjoitti:
Miks kollarihoro3 liittyy tähä keskusteluun jos ei tiiä mistä puhutaan, Pallopää!
- tiedän_paljon_aihees
Krissenjköfdshnj kirjoitti:
Makutupakka, jota vesipiipusta poltetaan, on kuivattuja hedelmiä, eli aivan eri asia kuin maustetut askitupakat joita myös makutupakaksi kutsutaan.
Ja ei, makutupakassa ei ole K-18 ikärajaa.Älä puhu paskaa. Se riippuu merkistä. Itse olen esim Al Waha makutupakista löytänyt ihan selkeän kokonaisen tupakanlehden. On myös tupakattomia shisha merkkejä jotka tosin ei ole yhtä mukavia polttaa kuin tupakalliset. Mutta kyllä niissä useimmissa on sitä tupakkaa totta kai. Nikotiinia on huomattava määrä.
Älkää ottako tätä nyt jonakin vesipiipunvastaisena propagandana. Itse poltan vesipiippua säännöllisesti ja tiedostan että se voi olla aivan yhtä vaarallista kuin normaali tupakointi. Tiedostan myös sen että yhtä lailla kuten tupakkakin, se saattaa aiheuttaa minulle joskus keuhkosyövän tai muita sairauksia. Aivan kuten tupakoitsijatkin tiedostavat että tupakoiminen on vaarallista. Nautin vesipiipusta siinä määrin että en sen käyttöä aio lopettaa. Mutta tajutkaa nyt ihmiset että älkää perustelko vesipiipun käyttöä sillä että se on terveellisempää, sillä se ei välttämättä ole.
Itse en väitä että tämä tapa olisi tupakointia terveellisempää. Ne makutupakat, joissa on tupakkaa, sisältävät nikotiinia 0.05 - 0.7 % prosentin välillä. Ne jotka eivät sisällä ollenkaan, sisältävät tämän sijaan esim. tupakan kaltoin palavia yrttejä ja/tai sokeriruokoa.
VESIPIIPUN VESI EI SUODATA KAIKKIA PAHOJA AINEITA POIS. Osan se kyllä suodattaa. - Facepalmed
5uotta myöhässä mutta tiedätköhänsä edes miten iso on tupakanlehti, yleensä halkasijaltaan jopa 20cm tai enemmän😂
- professori l
niin, sytkäreitäkään ei saa myydä alle 18-vuotiaille eli niissä on varmaankin sitten nikotiinia! nyt hereille...
- -Sancha-
niin, no makutupakassa on varmasti ikäraja, mutta suurin osa jotka myy sitä on niit ulkomaalaisii rentoi jotka myy, makutupakas on 0.5 % nikotiinia, ja tietääkseni ne on tupakanlehtiä kastettu johonki liemee.. mielestäni vähemmän vahingoittavaa kuin rööki, sillä suurin osa paskastasuodattuu veteen, ja röökis taas aika paljo menee filtterin läpi.. ja oot ite alaikäne ja sellos ja espoon keskuksest saa esim ostettua..
- hessu123
-Sancha- kirjoitti:
niin, no makutupakassa on varmasti ikäraja, mutta suurin osa jotka myy sitä on niit ulkomaalaisii rentoi jotka myy, makutupakas on 0.5 % nikotiinia, ja tietääkseni ne on tupakanlehtiä kastettu johonki liemee.. mielestäni vähemmän vahingoittavaa kuin rööki, sillä suurin osa paskastasuodattuu veteen, ja röökis taas aika paljo menee filtterin läpi.. ja oot ite alaikäne ja sellos ja espoon keskuksest saa esim ostettua..
itse ostin sellon star orient food shopista ja ei ne mitää muuta kysyny ku mitä makua laitetaa
- patu96
hessu123 kirjoitti:
itse ostin sellon star orient food shopista ja ei ne mitää muuta kysyny ku mitä makua laitetaa
mont vuot oot hessu 123 ku ajattelin ostaa huome mä 14
- se viisampi proffa
Sytkäri K18v siksi, koska kaasu päihdyttää, myös hengenvaarallista Tulipaloriskit yms.
- R3P5
varmasti vanhempi ku sä, pelle
- horohuora
vitu horot makutupakkaa myydään nikotiinittomana ja tervattomana vitu separit
- <moderator>
Nimimerkki: ?!300, R3P5, horohuora
Tämä on varoitus sivusto suomi24.fi keskustelupalstan moderaattoreilta.
Rike: Kielenkäyttö
Jos rikotte sääntöjämme vielä kerran tämän varoituksen jälkeen, IP-osoitteesi on saava porttikiellon tältä sivustolta.
Kiitos yhteistyöstä kanssamme. - <web master>
Nimimerkki:
Tämä on varoitus sivusto suomi24.fi keskustelupalstan web masterilta.
Rike: Moderaattorin imitoiminen.
Jos rikotte sääntöjämme vielä kerran tämän varoituksen jälkeen, IP-osoitteesi on saava porttikiellon tältä sivustolta.
Kiitos yhteistyöstä kanssamme. - <Jumalhahmo>
Nimimerkki:
Tämä on varoitus sivusto suomi24.fi keskustelupalstan Jumalalta.
Rike: Web Masterin imitoiminen.
Kiitos yhteistyöstä kanssamme. - Al Ajamy321
no siis makutupakka on mun mielest K18 koska oon polttanu ja siitä nousee päähä ihan samalla tavalla kun normi röökist mut siis se vesipiipun makuaine on myös periaatteessa K18 mut kun käyt ostaa joltai karvaranteelta nii ne myy kyllä ihän vittu kaikille voin taata koska ite oon 13 ja ne ei ees kysyny ikääni kun kävin ostaa mut jos ostaa joiltain suomalaisilta myyjiltä nii ei varmaa myy!!! mut siis periaatteessa se siis on aika varmasti K18
- Al Ajamy321
mutta se on kaiken a ja ö onko niissa nikotiinia
- jaakkima1234
toni
- mr waterpipe
makutupakan myynti alle 18 vuotiaalle on laitonta koska niissäkin on nikotiinia olen tosiaan poltellut vesipiippua joitakin kertoja ja ostanut piipun ja maku ainetta ja olen alle 18
- smoebody
saisiko mistä läheltä saloa makutupakka/shishaa?
- happy420
Tilaa netistä tai kookleta ja makutupakka on kielletty alle 18-vuotiailta.
- metsän poika
Tämähän on jo helvetin vanha, mutta tahdon sanoa että vitut osta mitään makutupakkia! Mee mettään, kerää yrttejä, kuivaa ne ja polta niitä siinä vesipiipussa! Tiedät täsmälleen mitä siinä on, ei varmana nikotiiniä ja maistuu hyvältä sekä maun saat päättää ihan ite. Ilmastakin vielä, metsän tuote kun on. Ja niillä saa myös huumaustilan aikaiseksi oikeilla kasveilla, laittaa vaikka minttua vielä vahvistamaan vaikutusta.
- 14 vuotias poika
Olen 14 vuotias poika kysyisin onko höyrykivi vesipiipulla ikäraja?
- Apex050
Nyrkkisääntö vesipiipussa poltettaville aineille: jos tuote sisältää tervaa, nikotiinia tai tupakanlehtiä niin on takuuvarmasti ikäraja muuten riippuu siitä verotetaanko tuote syystä tai toisesta tuppakkatuotteena.
Joissakin EU maissa ainakin (esim. Iso-Brittannia) myös tervattomat ja nikotiinittomat vesipiipuille tarkoitetut aineet verotetaan tupakkatuotteina vuoden 2014 alusta lähtien. Suomesta en ihan varmaksi tiedä.
Vesippiippu itse kapistuksena on kaiketi oletusarvoisesti ikärajan takana kun sillä tuota tuppakkaakin voi polttaa.
Riippuu paikoin varmaan myyjästä ja siitä kuinka kuuliaisia tai selvillä asioista ko. paikassa ollaan. Itsellä ei ole juurikaan Suomalaisista jälleenmyyjistä kokemusta.
- Holut
Jos meet jonnekin itämaisen kauppaan niin siellä kyl uskon et ne myy. Hiili ei ole kun mut se riippuu myyjältä myyjä se sulle tai ei.
- Yoli
Yolo
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617520Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232946- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651659Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151468Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691419- 1311163
- 77863
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 52755