Audiosisääntulo ei toimi

bandi1982

Minulla on Mandriva Linux 2007. Tietokoneeni on verkkokauppa.comista ostettu halpa Acer Apire T136-T87Z. Sen prosessori on AMD Sempron 3100 ja sen nopeus on 1,8 GHz. Siinä on 80 gigatavun kovalevy ja 256 megatavua muistia.

En ole voinut käyttää Skypeä, sillä audiosisääntulo ei toimi. Kokeilin äänittää omaa puhettani mikrofonilla. Ei onnistu. Kokeilin äänittää radio-ohjelmaa kytkemällä RCA-kaapeli vahvistimen ja äänikortin väliin. Äänitys ei toimi.

Onko vika äänikortissa, käyttöjärjestelmässä vai asetuksissa? Kannattaisiko minun ostaa uusi äänikortti?

7

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asetukset?

      oletko mikserin asetuksista avannut mikrofonin? koska muutoinhan se ei toimi.
      kaiutin-kuvake tehtävälokerossa -> mikseri -> sisäänmeno ja mikrofonille punainen täplä päälle sekä volumea.

      • bandi1982

        Olen kokeillut muuttaa mikserin asetuksia. Olen varmasti valinnut mikseristä punaisen täplän mikrofonille ja säätänyt mikrofonin äänenvoimakkuuden maksimiin, mutta kun kuuntelen äänitystä, kuuluu vain kohinaa.


    • puusilima_

      äänikortti siinä on?

      • bandi1982

        Koneessa on emolevylle integroitu äänikortti.


      • puusilima_
        bandi1982 kirjoitti:

        Koneessa on emolevylle integroitu äänikortti.

        lspci että millanen kortti on kyseessä?
        veikkaan hda-intel codecia käyttävää... :)
        sen kyllä saapi toimimaan(yleensä).


    • bandi1982

      Kirjoitin tietokoneen nimen väärin. Piti olla Acer Aspire.

      • sen..

        On tämä läppäri eikä mitään ongelmia Mandriva Cooker 2008.1 kanssa, Jopa KDE4:n toimii vaikka on vielä viittä vaille valmis. Meinaan tuo KDE4

        Imuroi uudempi vakaa Mandriva 2008. Mandrivaa voi siis päivittää suoraa uudemmalla versiolla eikä vanhat tiedot häviä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe