Skootterin huolto?

ostoa suunnitteleva

Osaisiko joku selittää miten ja kuinka usein skootteria tulee huoltaa ja kuinka kalliiksi se mahtaa tulla?

16

19388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qingqiman

      Asia riippuu mielestäni siitäkin, minkä hintaisesta
      skodesta on kyse.Mikäli sijoitat useita tuhansia
      rahaa skootteriin,kannattaa se varmasti huollattaa
      merkkiliikkeessä.Minulla halpa Kiinalainen ja
      huollan itse lähinnä: Moottoriöljy,peräöljy,tulppa.
      Variaattori on käsitykseni mukaan melko huoltovapaa
      paitsi hihnan vaihto.

    • skootterifani

      Huoltaa pitää kaikkia koneita
      öljynvaihto, vaijereiden kiristys , ilmansuodatin,
      renkaitten ilmanpaineet ,pesu ja puhdistus, nämä ovat niitä joita pystyy tavallinen jokamies tekeen
      öljynvaihdon ratkaisee onko 2-4 tahtinen 2-tahtisessa ei ole öljynvaihtoa mutta 4 tahtisessa taas on ja se riippuu skootterista lue ohjekirja
      mutta keskimäärin öljynvaihto onnoin 5000km välein
      omassa skootterissani huolto maksaa noin 100- 120 ekua kaikkine hommineen ja tehdään kerran vuodessa
      tai noin 5000 km välein.skootterini on 250ccm piaggio huolto ei ole ongelma vaan myös turvallisuuskysymys koska yleensä vahinko tai tapaturma osuu omaan nilkkaan eniten turvallisia kilometrejä tv skootterifani

    • goooop

      tietäiskö joku miten skopan taka jarru huolletaan

    • goooop

      osaisiko joku kertoa kuinka skopan takajarru korjataan

      • sehän riippuuu viasta miten se korjataan... avaa ensin ja tutki, ei se mitään rakettitiedettä ole...


    • zunsku

      Minulla on monia kymmeniä vuosia vanha skootteri (suzuki love) aivan paras!
      Ongelmana vain kun se ei oo nyt kesän jälkee lähteny käyntiin, mitä pitäs tehä? huoltoonko

    • todennäköisesti kaasutin jumissa eli vaihda uudet bensat ja puhdista kaasutin... muistithan laittaa bensan sekaan 2-t öljyä ennen käynnistystä...

    • keeway1

      Mulla katkes takajarrun kahva kun kaaduin paljonko korjaus maksaa .?

    • etgh

      no se maksaa uuden kahvan hinnan verran.

    • speedfigh3

      itelläni on speedfight 3 ja viimeisin huolto maksoi 167.50€ kaikki huollot tehty merkkiliikkeessä ensimmäinen huolto makso joku 100€ en muista tarkkaa

    • asd ma23

      mistä johtuu että keeway f-act kusee 2-t öljyä kaasarin yli vuoto letkusta ? :D

    • teemuu2

      Miksi helkama skootteri ei lähde käyntiin ? Ajettu vasta 1200km ja ei ole tehty huoltoa. Olen itse huoltanut ainakin öljyt.

      • Mikä Helkama on kyseessä?


      • teemuu2
        PappaSkootteri kirjoitti:

        Mikä Helkama on kyseessä?

        sc-r


      • Anonyymi

        Miten öljyt huolletaan?


    • Anonyymi

      Tärkein 4-tahti skootterin omistajalla on tarkkailla itse moottorin öljyn kulutusta joka tapahtuu moottori sammuksissa muutaman minuutin ja keskiseisontatuella irroitetaan täyttötulppa jossa mittatikku joka työnnetään kuivauksen jälkeen takaisin reikään mutta ei kierretä ja vedetään ulos tarkastetaan öljyn määrä karhennetulta alueelta, joka tulee kostua ja osoittaa minkä verran on öljyä.
      Öljyn lisäyksessä tulee olla tarkka laadussa jotta öljy on mitä valmistaja luokituksessa suosittelee jonka tieto löytyy huoltovihosta, mihinkään markkinamiesten selityksiin, kestää kaikki turbo kuumuudet ei tule uskoa.
      Variaattorivetoisessa on takapyörän navassa tarkistusreikä josta kierretään tulppa irti ja öljyä tulee hiukan vuotaa kun taso on öljyn täyttö reikä, valmistajan huoltovihossa taas kerrotaan mikä öljylaatu sinne kuuluu.
      Ilmansuodatin tulee olla puhdas joka selviää avatessa ja vaihdetann jos on likainen.
      Sytystulppa vaihdetaan ajokauden alussa kerran vuodessa ja siinäkin käytetään vain valmistajan suosittelemaa tulppaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe