SYDÄN ja REFLUKSI!!!

auzh.

Te joilla on sydän tuntemuksia refluksitaudin yhteydessä, MILLAISIA OIREET OVAT?? Eli tuntuvatko oireet ihan sydämen kohdalla? Ovatko ne muljahtelevia, pistäviä, puristavia vai millasta? Itellä refluksitauti ja nyt inhottavia sydänoireita ollut jo kuukauden. Ne tuntuvat just sydämen kohdalla, eivät muualla ja en tunne närästysoireita saman aikaisesti.. eli onkohan tämä jokin oikea sydänjuttu vai vaan refluksitaudin aiheuttama..? Pelottaa.

7

5117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

mitään vikaa,refluksissa tuntuu et sydän olisi kokoajan rasitustilassa vaikka vika onkin ruokatorvessa joka on turvoksissa,siitä syntyy ahistava olotila ja sydäntuntemukset niinsanotusti.
      puristava olo refluksista syntyy rintaa tai oikeastaan hengitustiehyeihin koska happo on turvottannut ja repinnyt karrelle kurkun ja nielun.
      närästys voi olla eriaikaankin kuin puristava ja huono olo.

• refluksi

tuntuu kans että sydän muljahtelee,kävin filmissä ja kaikki ok.
        Mutta ongelma on myös vatsan yläosassa eli siinä liittymäkohdassa vatsalaukkuun tuntuu selvästi ajoittan väpätystä,ja en voi hengittää syään sillä heti yskin.

Keuhkolääkäri totes,keuhkot kunnossa mutta en uskalla hengittää eli syy on vatsa,pitää uskoa!

• rytmihäiriö-tuntemuksia
        refluksi kirjoitti:

tuntuu kans että sydän muljahtelee,kävin filmissä ja kaikki ok.
        Mutta ongelma on myös vatsan yläosassa eli siinä liittymäkohdassa vatsalaukkuun tuntuu selvästi ajoittan väpätystä,ja en voi hengittää syään sillä heti yskin.

Keuhkolääkäri totes,keuhkot kunnossa mutta en uskalla hengittää eli syy on vatsa,pitää uskoa!

ensin tulee paineen tuntu rintaan ja sitten tykyttelee ja sen jälkeen röyhtelys joka helpottaa . Sydän on tutkittu eikä mitään kummempaa löytynyt.

• Anonyymi
        rytmihäiriö-tuntemuksia kirjoitti:

ensin tulee paineen tuntu rintaan ja sitten tykyttelee ja sen jälkeen röyhtelys joka helpottaa . Sydän on tutkittu eikä mitään kummempaa löytynyt.

Hei vanha juttu. Mutta mulla just tota.. Ja sit tulee röyhtyjä.. Ja kumarassa olon jälkeen varsinkin

• auzh.

Toivottavasti tää refluksitauti ei ny si aiheuta loppujen lopuks jotain oikeeta sydän-sairautta..jos sydän jotenki rasittuu ton refluksin takii. Hui kauhistus.

• kai ole pelkoa

sydämen rasituksesta,mutta refluksia pitää hoitaa joka tapauksessa. Tietysti sydämessä voi olla jotain muuta.

• inha juttu

Mulla alkoi v. 2000: kova närästys, suuhun asti poltteli, kova sydäntykyttely ja muljahtelun tunteet. Sittemmin kovempi polttava närästys helpottunut, mutta edelleen silloin tällöin vatsa/suolioireet aiheuttavat pistävää, painontunnetta rintaan, kovaa röyhtäilyä ja ahdistuksen tunnetta. Sydän tutkittu useaan otteeseen -> ei vikaa, refluksi todettu tähystyksessä. Kipu saattaa joskus olla kovakin, ensiapuun olen muutaman kerran joutunut menemään, kun olen luullut, että henki lähtee.
      - nainen 68 -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      218
      4430
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      443
      3266
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2158
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1810
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1188
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1025
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1023
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      961
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      916
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      75
      908
    Aihe