Nallipyssyt?...

Pyssymies

Myydäänkö nykyään enään nallipyssyjä, oon kuullu et niillä ois joskus ryöstetty onnistuneesti vissiin pankkikiin. Niis toisiis oli semmonen rulla mis oli semmosii näppylöitä mitkä paukkuu ja niis toisiis revolvereis oli semmosii muovirenkuloita mis oli semmosii näppyjä jotka venyy ja paukkuu. Saako nuita mistään enään, mut en oo ostamas semmosii, mut onks ne jo historiaa?...

21

3018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tactical_SPOL_MP5

      Enää ei saa myydä nalli pyssyjä. Joku EU on kieltänyt että ei saa kun paukkuu ihan oikean pyssyn lailla ja näyttää ihan kuin oikealta pyssyltä ulkoisesti. Kun minä olin kaartin sota poliisina jääkäri rykmentissä niin siellä meillä oli oikeat aseet mutta vain paukku panoksilla. Ootko ajatellut sitä

      • hillbergmounting

        allipyssy. Ee tarvii kummone haalikko ollakkaa.


      • hillbergmounting
        hillbergmounting kirjoitti:

        allipyssy. Ee tarvii kummone haalikko ollakkaa.

        spolliloeta elikkä sotapolliisija Hälävälässä pistoolraalla ampuilemassa. Kyllä sae vasta uusitut ratalaetteet kyytijä ku ääjät pommitti taalunpitimijä. Pelekkijä valakeeta paekkoja tarvittii vua parraelekkii. Taaluvarastolta haennii sitte näetä taaluja itellen ku ol keskiosat iha ehyvet.Eepä ookkaa mikkää ihme jos tunariloelle annetaa vua paakkupatruunoeta!!


      • hillbergmounting kirjoitti:

        spolliloeta elikkä sotapolliisija Hälävälässä pistoolraalla ampuilemassa. Kyllä sae vasta uusitut ratalaetteet kyytijä ku ääjät pommitti taalunpitimijä. Pelekkijä valakeeta paekkoja tarvittii vua parraelekkii. Taaluvarastolta haennii sitte näetä taaluja itellen ku ol keskiosat iha ehyvet.Eepä ookkaa mikkää ihme jos tunariloelle annetaa vua paakkupatruunoeta!!

        Tornin pistoolikalustolla voi kyllä lähteä ampumahalut paremmaltakin ampujalta. Keväällä kouraan sattuneilla yksilöillä osui pleittiin vielä 25 metrin päästä kohtuu helposti, mutta sitten kesemmällä ei näyttänyt kaikki osuvan edes ipsitauluun kun oli vielä ressukoiden kisatkin. silloin päätin, että oma on ostettava pikimmiten.


      • hillbergmounting
        k0rh0nen kirjoitti:

        Tornin pistoolikalustolla voi kyllä lähteä ampumahalut paremmaltakin ampujalta. Keväällä kouraan sattuneilla yksilöillä osui pleittiin vielä 25 metrin päästä kohtuu helposti, mutta sitten kesemmällä ei näyttänyt kaikki osuvan edes ipsitauluun kun oli vielä ressukoiden kisatkin. silloin päätin, että oma on ostettava pikimmiten.

        Oon piässy kokkeelemmaa mokomia. Kasi rinkii ossuu helepostikkii pistooltaaluu 25 metri piästä.Onhase tietennii aeka huonosti. Siästyypä kumminnii valakeet paekkalaput.


      • hillbergmounting kirjoitti:

        Oon piässy kokkeelemmaa mokomia. Kasi rinkii ossuu helepostikkii pistooltaaluu 25 metri piästä.Onhase tietennii aeka huonosti. Siästyypä kumminnii valakeet paekkalaput.

        Se kasin rinki on hyvän yksilön normikäyntiä. Sen paremmaksi ei niillä vehkeillä taida päästä.

        Tuon minun uuden pistoolin pitäisi Urosen mukaan käydä S&B halpiksilla johonkin seitsemään senttiin ja paremmilla alle viiden sentin.

        Saas nähdä, jos myrsky menee ohi ja jaksaa itsensä radalle vääntää...

        Kysympähän muuten vaan, että miksi pistoolitaulun keskiö on musta, kun niin ovat tähtäimetkin? Olisi miellyttävämpää ampua paremmalla kontrastilla.


      • hillbergmounting
        k0rh0nen kirjoitti:

        Se kasin rinki on hyvän yksilön normikäyntiä. Sen paremmaksi ei niillä vehkeillä taida päästä.

        Tuon minun uuden pistoolin pitäisi Urosen mukaan käydä S&B halpiksilla johonkin seitsemään senttiin ja paremmilla alle viiden sentin.

        Saas nähdä, jos myrsky menee ohi ja jaksaa itsensä radalle vääntää...

        Kysympähän muuten vaan, että miksi pistoolitaulun keskiö on musta, kun niin ovat tähtäimetkin? Olisi miellyttävämpää ampua paremmalla kontrastilla.

        Ae niin, eehä sulla ookkaa eukkoo. No ostappa sitte niitä pienissä purkkiloessa olevia askarteluvärilötä. Keltane kontrookii iha riittävästi.


      • MagnaMies
        k0rh0nen kirjoitti:

        Se kasin rinki on hyvän yksilön normikäyntiä. Sen paremmaksi ei niillä vehkeillä taida päästä.

        Tuon minun uuden pistoolin pitäisi Urosen mukaan käydä S&B halpiksilla johonkin seitsemään senttiin ja paremmilla alle viiden sentin.

        Saas nähdä, jos myrsky menee ohi ja jaksaa itsensä radalle vääntää...

        Kysympähän muuten vaan, että miksi pistoolitaulun keskiö on musta, kun niin ovat tähtäimetkin? Olisi miellyttävämpää ampua paremmalla kontrastilla.

        "Kysympähän muuten vaan, että miksi pistoolitaulun keskiö on musta, kun niin ovat tähtäimetkin? Olisi miellyttävämpää ampua paremmalla kontrastilla."

        Kun ammutaan 25 metristä pistoolikoulutauluun, niin ei oikeaoppisesti tähtäimiä kohdistetaakaan keskelle vaan mustan alareunaan. Näin saadaan paljon parempi kontrasti.
        Jonkun verran on viime vuosina practicalin yleistymisen(?) myötä näkynyt sellaista suuntausta, että kohdistetaan keskelle, mutta tämä on juurikin em. syystä "vääräoppinen" tapa.

        Yritin etsiä netistä kuvia oikeanlaisesta pistoolin tähtäimien kohdistuksesta, mutta en löytänyt kuin tämän. Käsittelee vähän eri asiaa, mutta kyllä sen oikean kohdistuksen tuosta näkee:
        http://www.hsc.fi/perustiedot_tekniikka.htm
        (Hassua sinänsä että se löytyi nimenomaan tuolta, koska HSC:llä nykyisin on keskelle kohdistetut aseet)


      • hillbergmounting kirjoitti:

        Ae niin, eehä sulla ookkaa eukkoo. No ostappa sitte niitä pienissä purkkiloessa olevia askarteluvärilötä. Keltane kontrookii iha riittävästi.

        Eukko on, mutta sillä ei ole vihreää ja punaista kynsilakkaa.

        Pienoismallivärit ovat yksi vaihtoehto, mutta kun vaan muistaisi, miten niitä piti lantrata. Pikkupoikana tuli jokunen Stuka ja Mersu kasattua.


      • MagnaMies kirjoitti:

        "Kysympähän muuten vaan, että miksi pistoolitaulun keskiö on musta, kun niin ovat tähtäimetkin? Olisi miellyttävämpää ampua paremmalla kontrastilla."

        Kun ammutaan 25 metristä pistoolikoulutauluun, niin ei oikeaoppisesti tähtäimiä kohdistetaakaan keskelle vaan mustan alareunaan. Näin saadaan paljon parempi kontrasti.
        Jonkun verran on viime vuosina practicalin yleistymisen(?) myötä näkynyt sellaista suuntausta, että kohdistetaan keskelle, mutta tämä on juurikin em. syystä "vääräoppinen" tapa.

        Yritin etsiä netistä kuvia oikeanlaisesta pistoolin tähtäimien kohdistuksesta, mutta en löytänyt kuin tämän. Käsittelee vähän eri asiaa, mutta kyllä sen oikean kohdistuksen tuosta näkee:
        http://www.hsc.fi/perustiedot_tekniikka.htm
        (Hassua sinänsä että se löytyi nimenomaan tuolta, koska HSC:llä nykyisin on keskelle kohdistetut aseet)

        Keskelle se kohdistus pitää tehdä kun on SRA kyseessä. Maalit eivät ole aina saman muotoisia kuten kouluammunnassa.

        Tärkeintä on löytää tähtäinkuva mahdollisimman nopeasti. Olisin kiitollinen matalemmista ja leveämmistä tähtäimistä.


      • MagnaMies
        k0rh0nen kirjoitti:

        Keskelle se kohdistus pitää tehdä kun on SRA kyseessä. Maalit eivät ole aina saman muotoisia kuten kouluammunnassa.

        Tärkeintä on löytää tähtäinkuva mahdollisimman nopeasti. Olisin kiitollinen matalemmista ja leveämmistä tähtäimistä.

        "Keskelle se kohdistus pitää tehdä kun on SRA kyseessä. Maalit eivät ole aina saman muotoisia kuten kouluammunnassa."

        Minä kun en SRA:ta harrasta, niin en tiennyt että sielläkin käytetään mustakeskiöisiä tauluja. Siksi ilman muuta oletin kun mustakeskiöisistä tauluista oli kyse, että kyseessä on nimenomaan pistoolikoulutaulu.


      • MagnaMies kirjoitti:

        "Keskelle se kohdistus pitää tehdä kun on SRA kyseessä. Maalit eivät ole aina saman muotoisia kuten kouluammunnassa."

        Minä kun en SRA:ta harrasta, niin en tiennyt että sielläkin käytetään mustakeskiöisiä tauluja. Siksi ilman muuta oletin kun mustakeskiöisistä tauluista oli kyse, että kyseessä on nimenomaan pistoolikoulutaulu.

        SRAssa... käytetään tauluja, joissa ei ole niinsanottua osumapistettä helposti nähtävissä. Lisäksi osa taulusta voi olla miinuspisteitä aiheuttavaa aluetta.
        Taulun väri on yleensä ruskea ja pleitit maalataan valkoisiksi.

        Punavihreä tähtäinkuva olisi todella namu siihen hommaan.


      • Turuse Rietu.
        k0rh0nen kirjoitti:

        SRAssa... käytetään tauluja, joissa ei ole niinsanottua osumapistettä helposti nähtävissä. Lisäksi osa taulusta voi olla miinuspisteitä aiheuttavaa aluetta.
        Taulun väri on yleensä ruskea ja pleitit maalataan valkoisiksi.

        Punavihreä tähtäinkuva olisi todella namu siihen hommaan.

        K0rh0ne, R-kijoskiltaha suat kaekevärisijä namujakkii.


      • gffggfgfgfg
        Turuse Rietu. kirjoitti:

        K0rh0ne, R-kijoskiltaha suat kaekevärisijä namujakkii.

        ffffffggjhhjuyghjuyghjuygghhjjuytfdssseeerrrttyyuuiioolkkjhggfdsdfghjjjhgfdrtyuioiuytrefvbnjuytrfghjhgfdfgyui


    • jeme19

      en tiiä mutta mä näin nalli pyssyn yhessä kaupassa

    • nalli pyssy

      on niitä melkei joka kaupas

    • SRA-rastituomari

      Minulla onnii montai nallipyssyä. SRA-ammunnassa nallipyssyt onnii parhaita.

    • IhQ

      Pyllynassit on kivoja!

    • kuhmonpoika

      Miekiin tykkään niistä. Kynsilakkaa kun sais vielä eukolta.

    • Jaa122

      Kyllä myydään tosin harvoissa kaupoissa

      • jaajaa122

        Jaa ajattelit sitten asian olevan vielä ajankohtainen näinkin monen vuoden jälkeen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe