Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Monninkylä ja Askola

papuliuae

Muuten ihan mukava paikka, mutta ihmiset on ku seipään-nielleitä! Ei tervehditä, ei hymyillä.No jokaisella paikallahan on omat ominaispiirteet ja samaa on nähty muuallakin.jotenkin vaan muistelisin että lapsena oli eri meininki. Nyt ollaan niin olevinaan ja minäkään en ole vanha.Ja siitä SEO:sta: kyllä vois olla auki "normaalisti" ja sunnuntaisin myös. Mutta tää on just tätä nurkkapatriootti-meinikiä. ei kiusallakaan palvella.... Ja mopokuolemia on ihan liikaa (nykyiset mopoilijat, entiset moottoripyöräilijät). Mutta maalaismeininkiin kuuluu peltoautot ja mopot! Kom sii, kom saa....

62

10814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Askolaaaaa

      Joo toi seon meininki on kummaa.Miljoonamyyntipaikka,kilpailijoita ei mailla halmeilla,vaan eipä taida omistajilla olla pikkurahanpuutetta.
      Avoinna valoisaan aikaan,valikoimissa lihis ja sämpylä.
      Me halutaan oikeesti siihen sellainen paikka jossa voi käydä iltaisin ja viikonloppuisin käydä nakeilla ja rankalaisilla.
      Siihen vaan kunnon Askolan "keidas" pystyyn vierelle!Kuka Uskaltaa???
      Ja siihen risteykseen se liikenneympyrä ennen seuraavaa uhria!

      • Ranskalaisia ja nakkeja!

        tä mitä vieläkepakkiakin löytyy


    • takaisin kaupunkiin

      No mitäs helvettiä ylipäätään olet maalle muuttanut, jos kerran et maaseudusta pidä? Muuta kaupunkiin, niin siellä on kaupungin palvelut.

      Tämä on just tätä kun kaupunkilaiset unelmoivat maaseudun rauhasta ja pitävät sitä onnelana. Sitten se kaupunkinlaisperhe muuttaa maalle ja välittömästi alkaa kaikesta valittaminen. Kannattaisikohan katsoa kenties peiliin?

      • xokastimu

        Pitäiskö tuosta aukiolosta kerätä adressi.Kyllähän kylän keidas pitää olla auki sunnuntaisikin!


      • Kerkkoolainen
        xokastimu kirjoitti:

        Pitäiskö tuosta aukiolosta kerätä adressi.Kyllähän kylän keidas pitää olla auki sunnuntaisikin!

        Naapuripitäjään Kerkkooseen, täällä kyllä tervehditään, ja vaihdellaan kuulumisia, vaikka ei tunnettaisikaan!!

        (kyllä maalla on mukavaa:)


      • Monninkyläläinen
        Kerkkoolainen kirjoitti:

        Naapuripitäjään Kerkkooseen, täällä kyllä tervehditään, ja vaihdellaan kuulumisia, vaikka ei tunnettaisikaan!!

        (kyllä maalla on mukavaa:)

        Mistä lähtien Kerkkoo on ollut pitäjä?


    • Jaanetteliini

      Minusta Askola on oikein mukava paikka. Monninkylässä käydään kaupassa eikä siellä hirveästi muuta tehdä. Joten Monninkylän poppoista en sen kummemmin tiedä.

      Meidän kylällä tervehditään aina, vaikkemme me siellä koko ikäämme edes ole asuneet.

      Monninkylän kohdalla veikkaa, että siellä ne ei-tervehtivät ovat kaupungista Askolaan muuttaneita. Tervehditäänkö Porvoossa tai jossain Vantaalla toisiaan?

      Itse tietysti voi olla esimerkkinä ja tervehtiä itse iloisesti hymyillen, vaikkei tuntisikaan. Jos toiset eivät tervehdi, niin sitten eivät.

      • Jatta

        Samaa mieltä olen :) Askolassa asutaan ja tyytyväisiä ollaan. Kokemus Porvoosta asumisestakin on eikä siitäkään pahaa sanottavaa ole, mutta tällä hetkellä viehättää enempi täällä asuminen. Ei hulinaa eikä hälinää. Palvelut lähellä ja lyhyt matka kuitenkin kaupunkiin jos niikseen tulee.


      • Askolafan

        Miksi mennä ostoksille Monninkylään kyllä Askolassa löytyy tätä nykyä niin K-kauppa kuin SALEkin. Ja hymyäkin piisaa - ja kyllä meikäläistä tervehtii niin kirjastonhoitaja kuin kaupan tätikin. Ja naapuri. Vaikka uusi asukas olenkin. Kiva paikka oleilla!


      • tietona vaan.
        Askolafan kirjoitti:

        Miksi mennä ostoksille Monninkylään kyllä Askolassa löytyy tätä nykyä niin K-kauppa kuin SALEkin. Ja hymyäkin piisaa - ja kyllä meikäläistä tervehtii niin kirjastonhoitaja kuin kaupan tätikin. Ja naapuri. Vaikka uusi asukas olenkin. Kiva paikka oleilla!

        ....................


    • naapurista..

      Oon ihmetelly tosiaan tuota et pitäis tervehtiä kaikkia vaikka maalla pienessä kylässä koko ikäni (reilu 20 vuotta) olen asunut.

      Ei täälläkään tervehditä kun kävelytiellä vastakkain tullaan jos ei TUNNETA.
      Miksi edes pitäisi, kokoajan sais olla tervehtimässä! Kaupassa, postissa, kirjastossa tottakai :)

      Voisin ajatella näin että jos olen jonkun helkilön kanssa aikaisemmin jutellut tms. niin tervehdin.

    • kohveli

      Samanlaisia itteensä täynnä olevia mykkiä on Myrskylässä! en suosittele muuttamaan!

    • Naapurikylästä

      Seo sais olla 24h auki, varmaan asiakkaita riittäis ja lisää palveluja samalle tontille. Kävin just viikonlopun Hämeenlinnassa, Koti pizza ja monet muut ruokapaikat auki 04.00 aamulla, olihan palvelua ja hyvää sellaista. Muuttaisin toki sinne jos työpaikka olis kans.

      • .....

        kotipizzahan on ihan oma ketju? samoin kun rax esim lahdessa.porvoon portissakin paljon liikkeitä?


      • No tjaa
        ..... kirjoitti:

        kotipizzahan on ihan oma ketju? samoin kun rax esim lahdessa.porvoon portissakin paljon liikkeitä?

        Itse olen kokenut askolalaiset oikein mukavina ja iloisina ihmisinä, vaikka muualta olen tänne muuttanut aikanaan. Toki aina kestää hetki ennen kuin pääsee "sisään alueen juttuihin, mutta omalla osuudella asiaan on iso osa.

        Mitä tuohon Seoon tulee, niin enpä usko että 24 h aukiolo kannattaisi millään muotoa. Toki aueta saisi aiemmin arkena. Ja kyllä siellä minun mielestä saa muutakin kuin lihistä ja sämpylää, ja niitä nakkeja ja ranskalaisia saa kyllä ainakin lounasaikaan. Loisto henkilökunta siellä ainakin on, pirteitä pimuja :)


      • 95e
        No tjaa kirjoitti:

        Itse olen kokenut askolalaiset oikein mukavina ja iloisina ihmisinä, vaikka muualta olen tänne muuttanut aikanaan. Toki aina kestää hetki ennen kuin pääsee "sisään alueen juttuihin, mutta omalla osuudella asiaan on iso osa.

        Mitä tuohon Seoon tulee, niin enpä usko että 24 h aukiolo kannattaisi millään muotoa. Toki aueta saisi aiemmin arkena. Ja kyllä siellä minun mielestä saa muutakin kuin lihistä ja sämpylää, ja niitä nakkeja ja ranskalaisia saa kyllä ainakin lounasaikaan. Loisto henkilökunta siellä ainakin on, pirteitä pimuja :)

        Ei huoltoaseman tarvitse olla 24h auki ,mutta aamusta vois olla jo 06.00 jälkeen.Pääsisi aamu kahville kohtuu hinnalla (Shell /ABC Porvoo kalliita joka suhteessa).


      • moccamasteri
        95e kirjoitti:

        Ei huoltoaseman tarvitse olla 24h auki ,mutta aamusta vois olla jo 06.00 jälkeen.Pääsisi aamu kahville kohtuu hinnalla (Shell /ABC Porvoo kalliita joka suhteessa).

        aamu kuudesta kun palkkaa maksat kassaneidille niin ei siinä kahvi ilmaiseksi valmistu:)
        sitäpaitsi moni ajaa mielellään aamu kuudelta töihin, eikä jää notkumaan johonkin baariin,aamu kasilta tulee sitten ne baarin asiakkaat,pelikoneille,lehtiä lukemaan/ostamaan,aamukahville,eläkeläisiä tapaamaan,istumaan ihan joksikin aikaa,eikä vaan huitasemaan 0,85€ kahvikupposta tauluun.
        Ja jos tuntuu että se on miljoona bisnes, niin eipä muuta kun rakennuslupaa hakemaan kunnalta ja huoltamoa pystyyn! saataisi me muutkin aamukahvit vaikka jo 05? kun minäkin töihin lähden..


      • 01012010
        moccamasteri kirjoitti:

        aamu kuudesta kun palkkaa maksat kassaneidille niin ei siinä kahvi ilmaiseksi valmistu:)
        sitäpaitsi moni ajaa mielellään aamu kuudelta töihin, eikä jää notkumaan johonkin baariin,aamu kasilta tulee sitten ne baarin asiakkaat,pelikoneille,lehtiä lukemaan/ostamaan,aamukahville,eläkeläisiä tapaamaan,istumaan ihan joksikin aikaa,eikä vaan huitasemaan 0,85€ kahvikupposta tauluun.
        Ja jos tuntuu että se on miljoona bisnes, niin eipä muuta kun rakennuslupaa hakemaan kunnalta ja huoltamoa pystyyn! saataisi me muutkin aamukahvit vaikka jo 05? kun minäkin töihin lähden..

        Eikös siihen ole jo ABC asema tulossa.Kovasti siitä höpistään kun s-ryhmä hävisi huutokaupan shellille kuninkaanportissa.


      • hiton hieno
        01012010 kirjoitti:

        Eikös siihen ole jo ABC asema tulossa.Kovasti siitä höpistään kun s-ryhmä hävisi huutokaupan shellille kuninkaanportissa.

        juttu jos saatais ABC-asema. Elämää olla pitää!


      • todellakin
        hiton hieno kirjoitti:

        juttu jos saatais ABC-asema. Elämää olla pitää!

        Wanhaa tietoa tuosta ABC:stä, johan ne teki sen kylmän aseman tuohon Salen nurkalle, silloin kun ei ollut tarvetta muuhun.


    • Espen77

      Tähän samaan Askola-"kehitysideariiheen".

      Nyt joku hurja, vuokraa K-kaupan tyhjäksi jäänyt kiinteistö JA siihen pubi pystyyn.

      Sellainen puuttuu kirkonkylältä, Sitten olisikin kaikki Askolassa mitä perus wannabehetero tarvii.

      • hyvä ruoka parempi m

        vissiin on tulossa kirkolle.


      • 08022010
        hyvä ruoka parempi m kirjoitti:

        vissiin on tulossa kirkolle.

        Ruokapaikka,autokatsastus,bensa-automaatti...


      • K1
        08022010 kirjoitti:

        Ruokapaikka,autokatsastus,bensa-automaatti...

        Minne tulee?


      • 103548
        K1 kirjoitti:

        Minne tulee?

        Entiseen kymenlaakson sähkön toimitiloihin tulee bensa-automaatti ,ruokapaikka ym


      • :)
        103548 kirjoitti:

        Entiseen kymenlaakson sähkön toimitiloihin tulee bensa-automaatti ,ruokapaikka ym

        Hienoa jos niin!


      • Huhuja
        :) kirjoitti:

        Hienoa jos niin!

        jonkun höyrypään idea on. Tuon kymenlaakson talon osti autokorjaamo, joten siihen tulee autokorjaamo. Talossahan on iso halli kahdella nosto-ovella.

        Askola-Areenaahan pitäisi tulla, tuskin kuitenkaan koko taloa edes pystyyn saadaan, kahvila. Ja onhan kirnu jo kirjaston talossa.


      • äölkjhgf
        Huhuja kirjoitti:

        jonkun höyrypään idea on. Tuon kymenlaakson talon osti autokorjaamo, joten siihen tulee autokorjaamo. Talossahan on iso halli kahdella nosto-ovella.

        Askola-Areenaahan pitäisi tulla, tuskin kuitenkaan koko taloa edes pystyyn saadaan, kahvila. Ja onhan kirnu jo kirjaston talossa.

        ...että siihen tulee autokorjaamo?


      • kirnu ja kirnu
        Huhuja kirjoitti:

        jonkun höyrypään idea on. Tuon kymenlaakson talon osti autokorjaamo, joten siihen tulee autokorjaamo. Talossahan on iso halli kahdella nosto-ovella.

        Askola-Areenaahan pitäisi tulla, tuskin kuitenkaan koko taloa edes pystyyn saadaan, kahvila. Ja onhan kirnu jo kirjaston talossa.

        Huh huh... eipä maistu..


      • HämäläinenKymestä
        kirnu ja kirnu kirjoitti:

        Huh huh... eipä maistu..

        SEO on ihan hyvä, ei pidä lähteä pullistelemaan.
        Keikka sinne Uudenmaan maaseudulle tärähti ja heti sain tiedon missä huolto pelaa.
        Hyvä paikka, Mäntsälä ja Porvoo liian sivussa!
        Porukkaa riittää ruokatunnin aikana, pitäkää ennallaan.
        Valttikorttina tie 55 jota ei siirretä.Askolaan ei kukaan kurvaa...


    • Kyläläinen....

      Askola on perseestä. Monninkylä on kyllä paras askolan kylistä. Jos suunnillee 24 h auki meininkiä nii menkää dumanii ja kuka saatana jaksais hymyillä koko ajan ja moikkailla laitetaan suoraan implantit tonne poskii että hymyilee koko ajan? Jos meininki ei kelpaa kii runkkaa ittes vittuu täältä ja mene ruotsiin ------>

    • jukke ja toffe

      Monninkylässä asutaan ja ihan tyytyväisiä ollaan. palvelut täällä riittää meille ja onhan meillä pizzeriakin ihan lähellä.

      • jaakoppi

        Oiskohan askola/ monninkylä seudulla kellään myytävänä polttopuuta ? mielellään ihan rankaa ym halvalla. voin myös ite sahata.


    • Monninkylänpunaniska

      Maailman parhaat hoodit on Monninkylässä, kirkolla ei ole mitään. Ja muuten eiköhän tuo tervehtiminen lähde omasta itsestä. Sinä itse voisit tehdä aloitteen ja tervehtiä.

    • monnari

      Monninkylässä on kyllä mahtavaa asua.
      Kirkolle kohoaa areena, monsala kolmonen nousee kovaa vauhtia.
      Palvelut on hyvät, kaupunki kehittyy kovaa vauhtia ja kasvaa.
      Ihmiset muuttaa enemmän ja enemmän Monninkylään ja virtaus vaan kasvaa.
      Seo löytyy ja jos haluaa hyvää meininkiä niin pikkutunneille asti sitä tarjoaa dumaini.

    • Pukkilass

      No entäs sitten Pukkila onko parempaa paikkaa nähtykkään! NO EI OLE!

    • pukkila rulez

      PUKKILA ON PARAS!

      • isomamma

        Mihin kaarenkylä kuuluu


    • HAHAHAHH :D

      PUKKILA ON PERSEESTÄ SINä 98 JONNE!

      • niin se menee

        Taidat itse olla perseestä.


    • 85-VAARI

      SIELLÄ ON SCAN BURGERIT SUN MUUT VITTU JÄTTÄÄ STADIT SUN MUUT VITTU AIVAN MAHATVA LAS VITUN VEGAS :D JOS ON VALITTAMISTA NII TYÖNNÄN SEN SEIPÄÄN SUN PERSEESEE! HEHHEH VITSI VITSI JOS TERVEHTIMISTÄ HALUAT MENE LAPPIIN JA LIITY VAIKKA JOHANNESVELJIEN LUO JOS SILTÄ TUNTUU MONNINKYLÄ 4EVER BITCHES

    • Nii se vaa menee

      Huomaa ku joku on jaettu facebookkiin ja nyt täällä teinit kirjottelee olevinaan niin kypsiä kommentteja.
      Valitettavastihan se oikeesti on niin että Askolassa asu aika itsekeskeistä porukkaa ja ihmiset ovat niin kouluyhteisössäkin kuin kylilläkin ylimielisiä ja ehdottomia... Törkeää käytöstä on tullut vastaan ja kiitollinen olen myös siitä että täällä ei enää asu.

    • lollooo

      HAHAHA VITTU MONNINKYLÄ TÄYNNÄ SPEDEEII !

    • luontoa rakastava

      Mistä voi kysellä Askolan vapaita vuokraasuntoja? Fonectat ym eivät näytä mitään. Voihan olla ettei siellä ole.Kaksiota etupäässä etsisin.

      • kippura

        Askolan kunta etsii ihan lehti-ilmoituksilla 16 uuteen asuntoon vuokralaisia.


      • Näin on

        Niitä ei ole. Ja jos on.
        Ovat räävissä kunnossa.
        Tahi kaupunki hinnoissa.
        Valitettavasti.


    • MonninkylänIntiaani

      Jos ei kelpaa tämmönen meininki nii "runkkaa sitte ittes vittuu täältä" mutta kyllä se tervehtimen lähtee omasta itsestään... Askolassa on kyähulluja,juoppoja sun muita narkkareita nii ei sitä tiedä kelle morjestaa. En kyllä veikkaa myöskään että ku meet stadii käymää tavaratalossa nii kaikki morjestaa -.- Ja tuo kommentti että ei kilpailijoita missään ja miljoona bisnes ... blää blää... TÄÄLLÄ ASUU MAANVILJELIJÖITÄ SENKIN KAUPUNKILAISHINTTI EI SINNE MITÄÄ SAATANAN UUTTA KUNINKAAN PORTTIA ALETA RAKENTAA YLI 20% ASUKKAISTA SAA ELANTONSA PELLOILTA JA METISTÄ NIIN EN VEIKKAA ETTÄ ANTAAPA SITTE ALUETTAAN JOTTA BISNES MIEHET SAISIVAT RAKENNETTUA JONKUN MÄKKÄRIN SINNE ... EI KAIKKIALLLA TARVITSE RAKENTAA JOTAI PASKAA VAIKKA OLIS KUINKA MILJOONA BISNES NII SINULLE ON 1 EURON BISNES MENNÄ PORVOOSEE VÄHÄ SHOPPAILEE JA VETÄÄ MÄKKI SAFKAA ... ETTÄ JOO TERVETULOA MAALLE.COM

    • Rankkaa

      Vaikka monninkylässä palveluita on riittävästi , eikä sieltä ole kovin pitkä matka porvooseen, En silti suosittele tänne muuttamista; Kylä täynnä juoppoja, narkkareita , Pizzeriassa jatkuvasti tappeluita, Nuoret aggressiivisia sekä kriminaalinalkuja (Jokapaikka täynnä graffiteja, ruohonpolttoa, huutelua, varkauksia sekä murtautumisia).. jännä kuinka pienestä kylästä voi tulla näin paha.

      • HÄH!?

        Pizzeriassa ei voi olla jatkuvaa tappelua.
        Olen käynyt sielä monesti syömässä ja hakemassa ruokaa.
        En ainakaan minä ole aiheuttanut tappeluja käynnilläni...


      • Nähnyt
        HÄH!? kirjoitti:

        Pizzeriassa ei voi olla jatkuvaa tappelua.
        Olen käynyt sielä monesti syömässä ja hakemassa ruokaa.
        En ainakaan minä ole aiheuttanut tappeluja käynnilläni...

        Tappeluita esiintyy yleensä todella myöhään , vähäaika sitten noin puoli kaksitoista oli kauhea flaidis ..


      • ......

        Naapuri kylässä Pukkilassa ei ole noin vaikeeta.


    • Monbyn Make

      Kaikki ylläsanottu pitävät paikkaansa paitsi että ruoho tuli kyllä yllätyksenä..?

      • HÄH!?

        Ruohoa on poltettu huomattavasti aikaisemmin mitä tarina kertoo jo 1970/80.lla.
        Jo kakarana ollessa osa kavereista siirtyivät ruohoon.
        Tuoakka oli vissiin silloin jo out.
        Ja ihan paikallisia polttelioita.
        Ei voi edes syyttää maalle muuttajia.


    • KYLLÄSTYNYT ÄITI

      Perhanan nuoriso kun sotkee töherryksillään kunnan arvokkaimpia paikkoja!! Ei minkäänlaista kunnioitusta!!!

      • Askolassa kasvanut

        Turha sitä on lapsia huonosta kasvatuksesta syyttää.


    • entinenaskolalainen

      Asuin joskus "sata" vuotta sitten kk:ssa hetken, enkä ole pystynyt unohtamaan Askolaa. Pakko "teissä" on olla jotain niin kaunista. Katselen kokoajan asunnon ilmoituksia. Mutta en osaa päättää kumpi on "parempi" Monninkylä vai kk.
      No näissä keskusteluissa tuli nyt vähän "tietoa". Haluisin Monninkylään, mutta nyt tuntuu, että kk olis ehkä sittenkin se mulle sopivampi. Kiitos teille näistä vihjeistä.
      Mutta se mun täytyy vielä sanoa, kuinka kivalta tuntuu kun siellä kk:llä tuntemattomat n. 10v sanovat "moi".

    • sin5

      MOI Kaikille Monninkylään! TÄMÄ ON ETSINTÄÄ, SINKKULAIVASSA EILEN ,MARKKU JOS JOKU tuntee hänet niin voisko kertoo et hän laittais FACEEN jotain niin pääsisin Hänen kaverix,koska en tiedä hänen sukunimeä,,,,,t.VARSINAISSUOMEST Ja kiinnostuin!

      • hipheijaa1

        olikos hiukset tummat ja kova tanssimaan?


    • .......

      Muuta Pukkilaan, kaupat on auki myös viikonloppuisin ja ravintola. Ruoka ei lopu viikonlopun aikana, jos ei sulta rahat lopu.

      • järkytyny ex monnikyläin

        Olen entinen monninkyläläinen muista kun aikanasn kylässä oli kioski ja k kaupa kukkakauppa nyt siellä on vaan sale ja seo !!!! Olete askolassa aika talipäitä kun ette käytä niitä palveluita kohta teillä on vain sale ja maksatte ostoksita yli hintaa. Ainiin tehän ajattelette poonusta!!!! Ei tule mielenkään muutaa takasin kun palvelut ova perseetä !!! Ps en ole koskaa kokenut niin kovaa naapuri kateuta kun teillä siellä en suositele paikaa


      • ex-askolalainen

        Askola muuten ihan jees mutta nyt viime vuosina on rikollisuus räjähtänyt kattoon varsinkin monninkylässä mutta paljon rikollisuutta myös kirkonkylässä. Paljon ilkivaltaa huumeita varkauksia ja jotkut ovat minulle kertoneet havainneensa jopa pientä jengitoimintaa. Pahoinpitelyitä myös paljon enemmn nykyään kuin esimerkiksi edes 5 vuotta sitten eli joku on sen rikollisuuden aallon aiheuttanut ja siihen arvelisin syyksi huumeita. Huumekauppa ja narkomaanien pakolliset tarpeet aiheuttavat varmasti suuren osan tästä rikosmäärästä. Itse nyt vuoden asunut vantaan korsossa ja olen tähän paljon tyytyväisempi vaikka pientä peltomaisemaa kaipailenkin. Sisko asuu kyllä vielä Askolassa ja hänkin kertoo rikollisuuden näkyvän selvästti koko askolassa jo pinnallisesti, kuka tietää mitä siellä pinnan alla piileskelee...


      • ohhohhh

        Kannattaisi pohtia dekriminalisointia, niin saadaan se rikollisuus vihdoin tämän asian suhteen kuriin. Suurimmat rikolliset löytyvät ihan muualta, kuin mainitsemistasi paikoista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2217
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1466
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1344
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe