http://194.252.88.3/rsweblti.nsf/sivut/vieraana?opendocument&pageid=ContentC9D90
Vasemmistoliitto: Liitoksilla turvataan peruspalvelut
Vasemmistoliiton valtuustoryhmän varapuheenjohtaja Reijo Pekonmäki kannattaa kuntaliitoksia sen vuoksi, että liitosten ja yhteistyön avulla voidaan turvata kunnallisten peruspalvelujen säilyminen. Nykyinen veropolitiikka hankaloittaa Pekonmäen mielestä liiaksi kunnallisten palvelujen tuottamista. Hän listaakin puolueen ykköshuolenaiheeksi lähitulevaisuudessa sosiaali- ja terveyspalvelujen säilyttämisen nykytasolla
=> Mikä lienee Hollolan Vasemmistoliiton kanta?
Onko Jarmo Talvitie lausunut asiasta mitään tai muutkaan toverit?
http://www.vasemmistoliitto.fi/organisaatio/etela_hame/Yhteydet/fi_FI/yhdistykset/
Hollolako Lahteen?
15
785
Vastaukset
- maksaa veroja
Kunnallisia peruspalveluja ei voi turvata muutoin kuin korottamalla verotusta roimasti. Nykyisellä veropolitiikalla tarkoitettaneen siis että verot ovat liian alhaiset. Pekonmäen kannattajakunnassakin veronkorotukset kuitenkin tarkoittaisi 40%:n marginaaliveroa, joten heillekin tulee edullisemmaksi maksaa palveluista itse suoraan kuin pyörittää varojaan raskaan julkisen hallinnon kautta joka matkalla hävittää rahoista puolet tehottomuuteen ja omiin tarkoituksiinsa.
- Hyötyjä itselle
Sieläpä näytti vasemmistoliiton sivuilla olevan tämän Talvitien kohdalla Hollolan kunnan sähköposti. Kunta ei kustanna puoluepolitiikan asioita eikä tällä miehellä ole oikeutta hoitaa aateasioita eikä politiikkaa työajallaan. Tähän se kuitenkin johtaa kun kunnan osoitteista lukee ja lähettää posteja omissa asioissa ja työaikana.
Minkähänlainen työnjohto siellä Hollolan kunnassa hollola.fi oikein onkaan, liekö aatetovereita ja hommia katsotaan läpi sormien. Pankaahan ajoissa asiat kuntoon.- Talvitie
Sähköpostin osoite ei tarkoita sitä, että vehkeet olisivat kunnan. Nykyaikana pystyn lukemaan hollola.fi osoitteeseen tulevaa sähköpostia kotikoneeltani. Hollola.fi sähköpostiohjelma on toimivampi, kuin monet muut s-postiohjelmat, sen takia se on minulla käytössä. Tietääkseni mikään laki ei kiellä työsähköpostin käyttämistä työajan ulkopuolella omilta koneilta ja omalla kustannuksella (vertaa laajakaistamaksut).
Työnjohto Hollolassa on ihan asiallista. Työaikana en puoluepolitiikkaa harrasta, enkä tämän vuoden jälkeen muutenkaan. Nytkin voin hyvällä omalla tunnolla vastailla näihin viesteihin, kun olen vapaalla töistäni.
Vasemmistoliiton ihmisiä ei tietääkseni ole Hollolassa yhtään työnjohtotehtävissä. Jos olen väärässä niin kirjoittaja voi oikaista.
Itse keskustelunavaukseen en lähde sen suuremmin kommentoimaan. Totean vaan, että minulla Lahdessa syntyneenä ja nyt Hollolassa asuvana ei ole kovin suurta merkitystä, sillä mikä kunnan nimi on, kunhan asiat ja palvelut hoituvat.
[email protected] - Laudatur
Talvitie kirjoitti:
Sähköpostin osoite ei tarkoita sitä, että vehkeet olisivat kunnan. Nykyaikana pystyn lukemaan hollola.fi osoitteeseen tulevaa sähköpostia kotikoneeltani. Hollola.fi sähköpostiohjelma on toimivampi, kuin monet muut s-postiohjelmat, sen takia se on minulla käytössä. Tietääkseni mikään laki ei kiellä työsähköpostin käyttämistä työajan ulkopuolella omilta koneilta ja omalla kustannuksella (vertaa laajakaistamaksut).
Työnjohto Hollolassa on ihan asiallista. Työaikana en puoluepolitiikkaa harrasta, enkä tämän vuoden jälkeen muutenkaan. Nytkin voin hyvällä omalla tunnolla vastailla näihin viesteihin, kun olen vapaalla töistäni.
Vasemmistoliiton ihmisiä ei tietääkseni ole Hollolassa yhtään työnjohtotehtävissä. Jos olen väärässä niin kirjoittaja voi oikaista.
Itse keskustelunavaukseen en lähde sen suuremmin kommentoimaan. Totean vaan, että minulla Lahdessa syntyneenä ja nyt Hollolassa asuvana ei ole kovin suurta merkitystä, sillä mikä kunnan nimi on, kunhan asiat ja palvelut hoituvat.
[email protected]Eikö Hollola hommannut valtuutetuille omia koneita kunnan rahoilla?
- Talvitie
Laudatur kirjoitti:
Eikö Hollola hommannut valtuutetuille omia koneita kunnan rahoilla?
Hollolan kunta ei ole hankkinut valtuutetuille tietokoneita. Kyllä koneet on ihan itse ostettu. Viime vuonna oli esillä kannettavien tietokoneiden hankinta kunnanhallituksen jäsenille. Minulla ei ole tarkempaa tietoa, onko kh:n jäsenille hankittu kunnan puolesta koneita, mutta kaikille valtuutetuille niitä ei ole ostettu.
Eikä ole tarvettakaan. Kunnanvaltuusto kokoontuu Hollolassa 6-7 kertaa vuodessa. Tavallinen rivivaltuutettu selviää tuosta kokousmäärästä vallan hyvin ilman kunnan hommaamia tietokoneita.
On hyvä, että kunnanvaltuutettujen tekemisiä ja sanomisia seurataan. Olisi kuitenkin hyvä tutustua asioihin, ennenkuin alkaa heitellä perättömiä väitteitä keskustelupalstoilla ja varsinkin, kun se tapahtuu nimimerkin suojissa. - turkmenistan
Hollolan kunnan kotisivuilla Talvitien lisäksi neljä muuta valtuutettua on ilmoittanut sähköpostiosoitteksi hollola.fi
Henkilöt ovat SDP:stä (2kpl), kokoomuksesta (1kpl) ja kristillisdemokraateista (1kpl.) - Piiskanlovi
"Sieläpä näytti vasemmistoliiton sivuilla olevan tämän Talvitien kohdalla Hollolan kunnan sähköposti. Kunta ei kustanna puoluepolitiikan asioita eikä tällä miehellä ole oikeutta hoitaa aateasioita eikä politiikkaa työajallaan."
Kunnanvaltuutetulla ja kaupunginvaltuutetulla pitää nimenomaan olla @kunta.fi -osoite, jottei tarvitse arvailla, mikä se on. Sama sopii lautakuntien jäsenille, koska valtuusto on korkein päättävä ELIN kunnissa.
- seralia
Ei toveri, mutta kaveri vastaa toverille.Älä niin pahaa unta näekkään, että palvelut ovat turvattuja jos Hollola liitetään Lahteen.Tiedätkö edes kuinka huonosti Lahti on hoitanut omat palvelunsa, vanhukset retuperällä, terveyspalvelut eivät pelaa.Haluatko että Hollolan palvelut pitäisi heikentää, kun ne nyt ovat hyvinhoidettu ja ihmisetpääsevät lääkärin vastaanotolle.Omalääkäri systeemi meilläpelaa.Suurkuntaliitoksessa palvelut priorisoidaan heikompaansuuntaan,sitä me Hollolalaiset emme halua, syrjäkylien tilanne heikkenisi entisestään.Maksaisimme Lahden velkoja Äly hoi järkikäteen. Yhteistyötä edelleenkin kehitetään Lahdenkanssa.Ollaan itsellisiä,väkiluku on jo sitäluokkaa ettei tarvitse liitoksia tehdä ja jos niin HÄMEENKOSKI, KÄRKÖLÄ ja HOLLOLA.Sopivat maakunnallisestikin hyvin yhteen , kun puhutaan maalaispitäjistä.Te jotka olette tänne tulleet muualta korpimaisemista,niin teille ei merkkaa Hollola hyppysen pyppystä.Menkää jo kiireesti Lahteen asumaan, pois HOLLOLASTA, jos täällä on niin helkkarin huono olla, ei pummia tarvita meidän elätettävänä.Hyvät uusrikkaat vaan Hollolaan maksamaan verotuloja, jotta pystymme pitämään palvelut yllä.Kuntalaiset ovat valmiita maksamaan omankunnan palveluista jos on tarjontaa, niin on myöskin kysyntää ja käyttäjiä.Niitä ei pitäisi valita kunnallisvaaleissa , jotka ovat kuntaliitosen takana.Nyt ollaan viemässä kaupungintalolle MEIÄISIÄ ja TULIAISIA, että sillalailla!!
- valtakunnallista mantraa
siitä, että kuntaliitoksilla turvataan kunnallisten peruspalvelujen säilyminen. Tyhjää lätinää vailla perusteita, minkä ovat jo useat Kuntaliitonkin teettämät selvitykset osoittaneet. Sen ymmärtää, että porvariston intresseihin kuuluu moista hokea veronalennuksia tavoitellen, mutta kumpi ajaa vasenta laitaa enemmän tuohon samaan: uuden tilanteen poliittiset valtanäkymät vai pelko lopullisesta kuihtumisesta? Liian vähäisestä ajattelusta tuskin on kyse. Vai onko sittenkin?
- Talvitie
Löysin tämän keskustelun ihan sattumalta, ihme, että oli vielä hengissä. Muutaman vuoden jälkeen voin sanoa, notta nyt valtuutetuilla on koneet ja rensselit. Mutta missä ovat nyt mieskuorohuutajat? Hollola pysyy? itsenäisenä ja maassa rauha. Ugh olen puhunut.
- Piiskanlovi
Arkistojen aarteita! Yleensä kiistanalaiset keskustelut hävitetään kaikessa hiljaisuudessa 2-3 vuoden kuluessa, kun uudet kunnallisvaalit lähestyvät. Joillain verkkomestareilla on työnantajiinsa liittyvä solidaarisuusrengas.
- Riistäjänlovi
Olisiko Piiskanlovella nyt jotain raipaniskuja Hollolan suuntaan?
- lahden renkinä
Kokoomus hoitaa kyllä hollolan liitännän lahden hoiviin, siitä ei mihinkään päästä.
- Pippuri
Muistakaa kuntalaiset ketkä olivat viemässä viime kunnallisvaaleissa Hollolaa Lahteen ? Juntti, Mantere ,Hottola, Niemi,Pöyry, Maattola ja monta muuta jotka istuvat kahdellapallilla. Eturivin miestä myöden. Kepuhan pettää aina ja osa kokoomusta
- erkinool
Niin velkaiseen kaupunkiin kuin Lahti ei ikinä kannata liittyä. Hollolalla on velkaa henkeä kohti 1109 euroa, ja Lahdella 3713 euroa. Siis yli kolminkertainen velkataakka!
Kukakohan tässä on hoitanut taloutensa huonosti että kannattaisi etsiä liitoskumppaneita..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113485MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811194Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt213886- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768