A v u s t u s t i l i avattava Fortumin pomoille!

Oksu

että pärjäävät, kun ruuan hinta on noussut niin paljon, samoin sähkölasku vain isonee, vailla kuinka säästää..:\

34

841

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaupunkiin tai kylään

tehtäisiin ydin voimala niin eihän sähkön hinta laske.
      Sähköä on nyttenkin vara myydä ulkomaille , aivan kuin lapissa puuta viedään ruotsiin jatkuvana virtana.

• HTZA

ei ole koskaan elänyt eikä tule elämään ilman että raha ja tavara liikkuu.
        Jos me haluamme että meillä on rahaa jolla ostaa jotakin, koskee myös pientä ihmistä, pitää meidän myydä myös.
        Täällä sisällä Suomessa pärjäämme kyllä vähän aikaa vaihtokaupalla ja ruokakin riittää mutta mikä olisi sen hinta jos sitä tuottaisi vain muutama tila?. Viljasäkillä ei meille kukaan myy MP3-soitinta eikä Digiboksia.
        Jos joku myy hyvin ulkomaille ja saa siitä omaa rahaa ihan rehellisesti, yhtiön omistajien siunauksella, ei häntä pidä siitä syyttää.
        Työsopimus on heilläkin ja palkat ja edut siinä sovittu. Joku sen sitten hyväksyy.
        Johtajatkin ovat vain töissä ja lentävät aika herkästi ulos jos rahaa ei tule omistajille tarpeeksi. Ja johtajaksi pääsee opiskelemalla kuka vaan. Jos oman opiskelun meriitit ei riitä tai on muuten vaan kelpaamaton on turha valittaa opiskelukaverien menestyksestä.
        Surkeus ja epäonnistuminen on aina oma vika, tai ei vika vaan se että on tavoitellut kykyjään suurempaa työtä.
        Kaikista ei ole kaikkeen.
        Suomalaisen pitäisi olla onnellinen siitä että meillä on henkilöitä jotka osaavat tuoda rahaa Suomeen.

• kerran kirjoitin
        HTZA kirjoitti:

Jos me haluamme että meillä on rahaa jolla ostaa jotakin, koskee myös pientä ihmistä, pitää meidän myydä myös.
        Täällä sisällä Suomessa pärjäämme kyllä vähän aikaa vaihtokaupalla ja ruokakin riittää mutta mikä olisi sen hinta jos sitä tuottaisi vain muutama tila?. Viljasäkillä ei meille kukaan myy MP3-soitinta eikä Digiboksia.
        Jos joku myy hyvin ulkomaille ja saa siitä omaa rahaa ihan rehellisesti, yhtiön omistajien siunauksella, ei häntä pidä siitä syyttää.
        Työsopimus on heilläkin ja palkat ja edut siinä sovittu. Joku sen sitten hyväksyy.
        Johtajatkin ovat vain töissä ja lentävät aika herkästi ulos jos rahaa ei tule omistajille tarpeeksi. Ja johtajaksi pääsee opiskelemalla kuka vaan. Jos oman opiskelun meriitit ei riitä tai on muuten vaan kelpaamaton on turha valittaa opiskelukaverien menestyksestä.
        Surkeus ja epäonnistuminen on aina oma vika, tai ei vika vaan se että on tavoitellut kykyjään suurempaa työtä.
        Suomalaisen pitäisi olla onnellinen siitä että meillä on henkilöitä jotka osaavat tuoda rahaa Suomeen.

sinä osaat kun haluat.

• HTZA
        kerran kirjoitin kirjoitti:

sinä osaat kun haluat.

hyvä vastaamaan hölmöihin kysymyksiin.
        Kiva että vastauksen taso tyydytti.

• sähkön kuluttajilta
        HTZA kirjoitti:

aina ja aina enemmän ja enemmän , jotta osingot olisi vieläkin suuremmat.
        Kansa kitisee mutta maksaa kun ei muuta vaihto ehtoa ole.
        Pitihän minunkin tuommoseen typerään,hölmöön viestiisi ottaa kantaa.
        Minäkään en vastaa kun typeriin viesteihin.

• HTZA
        sähkön kuluttajilta kirjoitti:

ovat osakerekisterissä.
        He antavat määräykset Lilukselle ja hänen kauttaan muille johtajille.
        Ainoa tapa muuttaa hintoja on ostaa osakkeita ja mennä yhtiökokoukseen kiukuttelemaan. Jos olet ostanut liian vähän niin rahanahneet kävelevät ylitsesi.
        Muistatko kun kunnilla ja kaupungeilla oli oma voimalaitos?
        Kukahan nekin möi Fortumille?
        No kuntalaiset tietenkin, äänestämiensä edustajien kautta.
        Enemmistö rules!
        Sielläkin.
        Kannattaa kannustaa ja painostaa kaikkia äänestämään. Nukkumalla saa kalliin vesisängynlämmittimen.

• sähkön kuluttaja minäkin
        sähkön kuluttajilta kirjoitti:

Kolehti voitaisiiin koota
        valtakunnan kirkoissa Mikael Liliukselle.

Halonen suojelijana, hänhän antoi siunauksensa noille optioille.

Voi kun Suomessa olisi HALLITUS ja presidentti,
        jotka JOHONKIN pystyisivät.

• Kymmenet miljoonat
        sähkön kuluttaja minäkin kirjoitti:

Kolehti voitaisiiin koota
        valtakunnan kirkoissa Mikael Liliukselle.

Halonen suojelijana, hänhän antoi siunauksensa noille optioille.

Voi kun Suomessa olisi HALLITUS ja presidentti,
        jotka JOHONKIN pystyisivät.

joka ikinen vuosi!

Keyman-saarille veroparatiisiin!

• he ovat niin fiksuja ihmisiä, että osaavat huolehtia myös omista eduistaan.
      Ei se ole tyhmä joka pyytää...;))

• HTZA

viitata minun viestiini ettei olisi turhaan tullut turhanpäiväinen kommentti.
        Auttoiko egoon?

• kenties muista
        HTZA kirjoitti:

Auttoiko egoon?

että vahvistavat viestit alleviivaavat somasti sanomasi ;)

• HTZA
        kenties muista kirjoitti:

että vahvistavat viestit alleviivaavat somasti sanomasi ;)

kiukuttelen.

• HTZA kirjoitti:

Auttoiko egoon?

on vaihteeksi tällainen päivä.

Voitko uskoa sellaista tapahtuvan, että jokainen ei 'viitsi'sinun kirjoituksia lukea, vaan kirjoittaa aivan aloittajalle suoraan.

Niin minäkin usein(miten) teen.

Että ja vaikka omistaa julmetun suuren ulkonevan, näyttävän navan, se ei tarkoita sitä, että sen ympäri meistä kaikki käydään ja yhteen tullaan.;))

Ymmärrätkö, vai pitääkö rautalan...?;)

• keväänsäde
        HTZA kirjoitti:

kiukuttelen.

anna elämän silittää poskiasi ja suo itsellesi hymy

• keväänsäde
        emw34 kirjoitti:

Voitko uskoa sellaista tapahtuvan, että jokainen ei 'viitsi'sinun kirjoituksia lukea, vaan kirjoittaa aivan aloittajalle suoraan.

Että ja vaikka omistaa julmetun suuren ulkonevan, näyttävän navan, se ei tarkoita sitä, että sen ympäri meistä kaikki käydään ja yhteen tullaan.;))

napatyrä on vakava juttu jos suoli menee mutkalle ;(

• keväänsäde kirjoitti:

napatyrä on vakava juttu jos suoli menee mutkalle ;(

Nivustyräkin on vakava vamma.
        Mutta 'kanaverkko' vahvikkeeksi, niin hyvin kestää kovankin rasituksen.

Napatyrästä ei ole omakohtaista kokemusta, muttauskon mitä sanot!

• HTZA
        emw34 kirjoitti:

lue minun, kaikkia, viestejäni?
        Nyt en ymmärrä.
        Pääsisivät, törpöt, helpommalla eikä tulisi turhanpäiväistä palstantäytettä.
        Sinä kun tunnut ymmärtävän, vähän, asioita :)
        niin etkö voisi kannustaa muita lukemaan minun viestini aina ensin?

• HTZA kirjoitti:

Nyt en ymmärrä.

Voin ainakin omalta kohdalta yrittää.

Ja mainosmies olen, joten viestitän ohessa muillekin.

Silti, jopa minullekin voi tulla tulkinnan 'kaa' ongelmia, sillä parhaimillasi sanot aika monimutkaisesti pimittäen ytimen.

Se ei ole huono ominaisuus, päin vastoin.

Tulkinta voi mennä pieleen jos äkikseltään lukee, ja ei muuta kuin matkimaan vastausta vaikkei tarkoittaiskaan.

Mua muuten harmita, mutta osaat ja olet riittävän värikäs kirjoittaja ilman tätä, just tätä?:)

jk. Ja kyllä vähän vähättelin. Taitaa olla niinkin, että nikkissäs on magneettia aika lailla!:))

• keväänsäde
        HTZA kirjoitti:

Nyt en ymmärrä.

olet sellainen jonka viestit ovat joka paikassa ja se syö uskottavuuttasi. Jämäköidy ja laita rautakanki kohdalleen.

• HTZA kirjoitti:

Auttoiko egoon?

Oletko tosiaan sitä mieltä, että minä sain parilla rivillä sanotuksi sen, mihin sinä tarvitsit puolisivua? Kiitosta vaan!

• HTZA
        emw34 kirjoitti:

Voin ainakin omalta kohdalta yrittää.

Ja mainosmies olen, joten viestitän ohessa muillekin.

Silti, jopa minullekin voi tulla tulkinnan 'kaa' ongelmia, sillä parhaimillasi sanot aika monimutkaisesti pimittäen ytimen.

Se ei ole huono ominaisuus, päin vastoin.

Tulkinta voi mennä pieleen jos äkikseltään lukee, ja ei muuta kuin matkimaan vastausta vaikkei tarkoittaiskaan.

Mua muuten harmita, mutta osaat ja olet riittävän värikäs kirjoittaja ilman tätä, just tätä?:)

jk. Ja kyllä vähän vähättelin. Taitaa olla niinkin, että nikkissäs on magneettia aika lailla!:))

Kumma juttu tuo nimimerkkini, SEKIN , saa ihmiset aktivoitumaan ja hyvä niin.
        Ja minua masentaa kirjoittaa tyyliin: "Minun mielipiteeni on..."
        Joskus kyllä teen sen suoraan aloittamalla: "Pashaa!"
        Tuohon pimittämiseen liitty se miksi kehuin sinua, vähän :)
        Harva lukee, siis lukee ne kunnolla ja vielä harvempi ymmärtää.
        Ja ai että se kutkuttaa sisäistä sankariani.

• HTZA
        keväänsäde kirjoitti:

olet sellainen jonka viestit ovat joka paikassa ja se syö uskottavuuttasi. Jämäköidy ja laita rautakanki kohdalleen.

älykkään tiedon lisääminen ei voi olla mikään vamma?
        Minun viestienihän pitäisi olla lähtökohta kaikelle mielipiteenvaihdolle.

• HTZA
        optimisti-orvokki kirjoitti:

Oletko tosiaan sitä mieltä, että minä sain parilla rivillä sanotuksi sen, mihin sinä tarvitsit puolisivua? Kiitosta vaan!

synninpäästön.
        Hieno suoritus!
        Mutta vastasit vain siihen mitä aloittaja halusi kuulla.
        Et siihen mitä hänen pitäisi kuulla.

• keväänsäde
        HTZA kirjoitti:

älykkään tiedon lisääminen ei voi olla mikään vamma?
        Minun viestienihän pitäisi olla lähtökohta kaikelle mielipiteenvaihdolle.

kuullut tiedon kohdentamisesta ja suppeasta jäsentämisestä sumeanlogiikan menttaliteetissa? :-))

• keväänsäde
        emw34 kirjoitti:

Nivustyräkin on vakava vamma.
        Mutta 'kanaverkko' vahvikkeeksi, niin hyvin kestää kovankin rasituksen.

Napatyrästä ei ole omakohtaista kokemusta, muttauskon mitä sanot!

jonkinlainen robotti-ihminen kun käytät kanaverkkoa? :)

• HTZA
        keväänsäde kirjoitti:

kuullut tiedon kohdentamisesta ja suppeasta jäsentämisestä sumeanlogiikan menttaliteetissa? :-))

jostain ihmeelliset silmät.

Jos minä kohdentaisin ja supistaisin ei jäljelle jäisi muita sanoja kuin: "Ei helvetissä!".
        Sumea logiikka on vain vajaaaivoisilla, laajemmassa mitassa sillä voi kyllä ohjata isoja kansakuntia ja maailmoita. Ei yhtä, eikä muutamaa kuýmmentä ihmistä.

• keväänsäde kirjoitti:

jonkinlainen robotti-ihminen kun käytät kanaverkkoa? :)

asti uskoin niin.
        Seitsenpäiväistä yli kahdentoista tunnin vuorokautinen työputki kesti ensimmäisessä jaksossa 13 vuotta. Sen jälkeen parin vuoden sairasteluputki.
        Vielä elin viispäiväistä, mutta yli 12 h. työrytmillä lähes kymmenen vuotta.

Sitten sain huomata, että olenkin kuolevainen.

Sain työtunit täyteen, että vanhuuseläkeikäisen kehon palkaksi.

Silti en valintojani kadu, ja olen tyytyväinen kaikkeen siihen, mitä elämä on tuonut.
        Ilmeisesti hintakin on sopiva, koska taas olen pari vuotta saanut elää aika täyspainoista elämää.

Kanaverkkoa jäi kun teki ilmastointi, ym putkistojen eristystöitä.;))

• keväänsäde
        HTZA kirjoitti:

jostain ihmeelliset silmät.

Jos minä kohdentaisin ja supistaisin ei jäljelle jäisi muita sanoja kuin: "Ei helvetissä!".
        Sumea logiikka on vain vajaaaivoisilla, laajemmassa mitassa sillä voi kyllä ohjata isoja kansakuntia ja maailmoita. Ei yhtä, eikä muutamaa kuýmmentä ihmistä.

heittää kaikkien silmiin unihiekkaa, hyvää yötä sinulle :)

• keväänsäde
        emw34 kirjoitti:

asti uskoin niin.
        Seitsenpäiväistä yli kahdentoista tunnin vuorokautinen työputki kesti ensimmäisessä jaksossa 13 vuotta. Sen jälkeen parin vuoden sairasteluputki.
        Vielä elin viispäiväistä, mutta yli 12 h. työrytmillä lähes kymmenen vuotta.

Sitten sain huomata, että olenkin kuolevainen.

Sain työtunit täyteen, että vanhuuseläkeikäisen kehon palkaksi.

Silti en valintojani kadu, ja olen tyytyväinen kaikkeen siihen, mitä elämä on tuonut.
        Ilmeisesti hintakin on sopiva, koska taas olen pari vuotta saanut elää aika täyspainoista elämää.

Kanaverkkoa jäi kun teki ilmastointi, ym putkistojen eristystöitä.;))

luulin että ylimäärä jäi kesän verkkopaitaluomuksistasi :)) olisi sellainen päällä mukava juoksennella ukkosella.

• voi..
        HTZA kirjoitti:

Nyt en ymmärrä.

ja huh huh! ;DD

• antti kysyjä

Eikö valtion väkiviina ole aina hintansa väärti.
      Tänäänkin klo 17.30.46 iski filunkitauti.
      Onneksi naapurin mammalta löytyi Lauviin nimistä rohtova.
      Nytpä on kaukana filu ja tauti

• paljon vesivoimaa

eniten koko suomessa, heti Oulujoesta ylöspäin niin ei meillä sähkö täällä sen halvempaa ole kuin etelässä, vaikka meidän suurimmat joet on valjastettu, eiköhän Oulujoessakin mahtane pian kymmenen voimalaitosta olla ja mitä Iijoessa ja Kemijoessa.

• HTZA

jos on hengissä.
        Poronpurijat möivät kosket Kekkoselle.
        Ostajien laukussa oli viinaa ja rahaa.
        Siksi Lappi on köyhä, älyä ei ole.

• olisi jättänyt
        HTZA kirjoitti:

jos on hengissä.
        Poronpurijat möivät kosket Kekkoselle.
        Ostajien laukussa oli viinaa ja rahaa.
        Siksi Lappi on köyhä, älyä ei ole.

tuollaisen viestin kirjoittamatta. Todistaa sen, ettet kovin älykäs olekkaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2615
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      47
      1805
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      146
      1397
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      350
      1326
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      345
      1264
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1176
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      57
      1113
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1022
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      976
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      21
      893
    Aihe