Hei,
meillä muutaman viikon vanha akvaario ja kalat olleet n. viikon. Nyt punainen kääpiörihmakala oleilee vaan yhdessä kohtaa. Sen vatsa pullottaa hieman, eikä se ole syönyt tänään mitään. Eilen söi vielä hyttysentoukkia. Söikö itsensä turvoksiin, vai onko sairas? Mikä vaivaa?
Kyselee tumpelot.
kääpiörihkala tarvii apua
4
317
Vastaukset 4
- Rihma
Kypstitkö akvaariota mitenkään? Jos, niin miten?
Jollet, siellä taitanee jyllätä nitriittipiikki.
Hanki hetimiten vesitestejä, ainakin nitriitti ja nitraatti, jotta osaat vaihtaa vettä, kun nitriittiä ilmaantuu. Kääpiörihmakala on muutenkin herkkä kala..
Mitäs pH ja kovuudet näyttävät?
Entä lämpötila?
Mitä muuta kalaa akvaariostasi löytyy?
Altaan koko?- muilla
Minulla 2v kääpiörihmis(naaras), pari kertaa ´hommannut´uroksen,, molemmat kuolivat n. puolen vuoden sisään! Eikö ´miehet´kestä vai mikä on?
- Öööööö
muilla kirjoitti:
Minulla 2v kääpiörihmis(naaras), pari kertaa ´hommannut´uroksen,, molemmat kuolivat n. puolen vuoden sisään! Eikö ´miehet´kestä vai mikä on?
...ovat kyllä varsin kestäviä. Joskus harrastuksen alkuaikoina akvaariossani jylläsi valkopilkkutauti ja kaikki muuta kalat kuolivat paitsi rihmikset ja monniset.
Jos akvaariosi on ollut sinulla pari viikkoa ja kalat viikon, niin tuskin olet kypsytellyt akvaariotasi kunnolla? - nsfsnkd
Öööööö kirjoitti:
...ovat kyllä varsin kestäviä. Joskus harrastuksen alkuaikoina akvaariossani jylläsi valkopilkkutauti ja kaikki muuta kalat kuolivat paitsi rihmikset ja monniset.
Jos akvaariosi on ollut sinulla pari viikkoa ja kalat viikon, niin tuskin olet kypsytellyt akvaariotasi kunnolla?Itselläni oli useampia kääpiörihmakaloja, jotka kaikki kuolivat yksi kerrallaan johonkin täysin mystiseen tautiin. Vesiarvoissa ei ollut mikään vikana eikä missään muussakaan. Ne eivät vain kestäneet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1061414Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91817- 54706
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35701Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja124634Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat32568Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö198538Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol32536Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔32534- 61530