180l ???

kultakaloista kyse

meillä on 180l akvaario ja siinä on kultakaloja. nyt yhden liikkeen myyjä sanoi ettei voi myydä niin pieneen akvaarioon kultakalaa. ja kuitenkin toisen kaupan myyjä myy kyllä. niitä3kpl ja 4 ois tarkotus.

7

1162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Ei kultakalaa noin pieneen altaaseen!
      Kultakalat voivat kasvaa jopa 30 senttiseksi ja on silkkaa typeryyttää laittaa niitä 180-literaiseen, varsinkin kun parvesta on kyse.
      Katsoppa tätä kuvaa, sopisiko altaaseesi?
      http://cellar.org/2002/recordgoldfish.jpg

      Toinen kauppias tietää mitä tekee, eikä myy kultakaloja noin pieneen, toinen taas myy vaikka mummonsa sulle, eli välittää ainoastaan rahasta.
      Lukaise aiheesta lisää täältä;
      http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=121186
      http://www.aqua-web.org/forum/viewforum.php?f=44

      • jepps

        mulle myi petpointin myyjä pienen noin 5-6 centtisen kultakalan, vaikka itse kysyi ja tiesi että laittaisin sen 7 litraseen pieneen pyöreään kulhoon tiikerikalan kanssa...


      • akvaarioharrastaja
        jepps kirjoitti:

        mulle myi petpointin myyjä pienen noin 5-6 centtisen kultakalan, vaikka itse kysyi ja tiesi että laittaisin sen 7 litraseen pieneen pyöreään kulhoon tiikerikalan kanssa...

        Miten voit pitää kultakalaa niin pienessä astiassa!? Kultakalalle suositellaan 250L allasta. Eipä ole kauppias paljon ajatellut.....
        ...ja vielä pyöreä astia! Sitä ei pitäisi hyväksyä millekään lajille!
        Eläinsuojelulain mukaan pienin akvaariokoko kaloille olisi 40L. Toivottavasti edes harkitset isomman akvaarion ostamista!!!


    • akvaarioharrastaja

      Tiesitkö, että kultakalalle suositellaan akvaarion minimikooksi 250L!
      Mutta kun sinulla niitä jo siellä on, niin maksimi määrä kyllä olisi 180 litraiseen yksi tai kaksi!!! EI MISSÄÄN NIMESSÄ ENEMPÄÄ!!!
      Toivottavasti myyt tai lahjoitat loput jollekin, ÄLÄ ainakaan ota lisää!!!!

      • mjarru

        Minulla on kultakaltat 200l akvassa ja siellä on niitä 2! jos jossain 4l pyöreässä akvassa pitää kultsia siitä tulee kitukasvuinen!


      • errereer
        mjarru kirjoitti:

        Minulla on kultakaltat 200l akvassa ja siellä on niitä 2! jos jossain 4l pyöreässä akvassa pitää kultsia siitä tulee kitukasvuinen!

        Sunkin Mjarru kannattais luopua niistä tuon toisen aiheen perusteella, koska 200l on silti liian vähän, ja kun et ole kypsyttänyt akvaariota nitriitti voi nousta helposti jolloin kalat kuolee. Järkevintä olisi luopua kaloista, ja sitten tehdä rauhassa kalaton kypsytys. Muussa tapauksessa pitää vettä vaihtaa parinpäivän välein reilusti ettei nitriitti pääsisi nousemaan.


      • reetass

        kultakala on parvikala, sopiva parvi olisi 5-6 yksilöä. Niillekkin minimi olisi 500-600 litraa . Vähintään
        100 litraa/kultakala !


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe