Kodinkoneet Saksasta

Eka oma asunto

Olisin kiinnostunut ostamaan uudet keittiön kodinkoneet Saksasta.Mistä kannattaisi tilata? Jos jollain olisi kokemusta asiasta esim. kuljetuksista, takuista ja hinnoista olisi mukava kuulla lisää.

Kiitos vastauksista etukäteen

52

22647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turisti2006

Moi!

Olen ostanut muutaman kodin koneen Saksasta ja tyytyväinen olen ollut.

Hankinnat olen tehnyt media-markt nimisestä liikkeestä Lubekissa.

Liike on iso ja valikoima sen mukainen . Jos haluat vertailla hintoja niin selvitä tarkat tuotenumerot sillä mallit hieman vaihtelevat. Ainakin televisiot, jääkaapit , liedet ovat halvempia kuin Suomessa.
      Olen lastannut tavarat pakettiautooni paikan päällä.

• tulla...

vähän kalliiksi hakea Saksasta koneita.

• Shlz
        tulla... kirjoitti:

vähän kalliiksi hakea Saksasta koneita.

ja Suomesta hankittuina PALJON kalliiksi!

• onko kokemuksia?

Hinnat kannattaa verrata sivuilla www.idealo.com.
      Olen myös tilaamassa koneita Saksasta kun on yli 10.000€ koneet tilauksessa ja hinnat on Saksassa halvimmillaan -50% suomen suositushinnoista. Säästöä tulee siis tonneja. Onko kokemuksia luotettavista firmoista?

• tästä eteenpäin

Suomesssa kusetetaan aivan kuusnolla esimerkiksi keittiöliikkeissä kun ostat kodinkonepakettia. Itse tilasin Saksasta hanat ja blancon altaan. Suomessa keittiöliikkeen alennuksen jälkeen altaalle jäi hintaa 1100€! Tilasin Saksasta ja tuli kahden viikon sisällä kotiovelle kannettuna ja hinta 500€. Tilaan nyt Siemensin koneet ja jos on suosituksia kaupoista niin pistäkää linkkejä. Kun ollaan 15.000 € koneita tilaamassa alennusprosentin alkavat kiinnostaa. Suomessa on maahantuoja kehittänyt jonkin ihme Plus tuote kartellin jossa vain tietyt keittiökaappiliikkeet saavat myydä tiettyjä malleja. Kaikki keittiöliikkeet antaa aivan samoja naurettavia -15% alennuksia suositushinnoista joten pitänee siirtää ostoksen Suomen ulkopuolelle.

• allas?
        tästä eteenpäin kirjoitti:

Suomesssa kusetetaan aivan kuusnolla esimerkiksi keittiöliikkeissä kun ostat kodinkonepakettia. Itse tilasin Saksasta hanat ja blancon altaan. Suomessa keittiöliikkeen alennuksen jälkeen altaalle jäi hintaa 1100€! Tilasin Saksasta ja tuli kahden viikon sisällä kotiovelle kannettuna ja hinta 500€. Tilaan nyt Siemensin koneet ja jos on suosituksia kaupoista niin pistäkää linkkejä. Kun ollaan 15.000 € koneita tilaamassa alennusprosentin alkavat kiinnostaa. Suomessa on maahantuoja kehittänyt jonkin ihme Plus tuote kartellin jossa vain tietyt keittiökaappiliikkeet saavat myydä tiettyjä malleja. Kaikki keittiöliikkeet antaa aivan samoja naurettavia -15% alennuksia suositushinnoista joten pitänee siirtää ostoksen Suomen ulkopuolelle.

mistä saksalaisesta nettikaupasta saa Blancon altaita noin edullisesti? Tilaisin jos löytäisin.

• Seppo 70

• kiinnostuin.

"olen kiinnostunut tilaamaan saksasta" , mistä kannattaa tilata? hehe

minä olen kiinnostunut tilaamaan latviasta, siellä on varmaan hinnat tippunut eniten. osaako kukaan sanoa mitään hyvää latvijalaista kauppaa?

voihyvänenaika teitä..

• Kokemusta on

Tuo edellä mainittu idealo.com on yksi hyvä paikka vertailla hintoja. Ostin juuri jääkaappipakastimen idealossa halvimman hinnan tarjonneesta liikkeestä: medianess.de.

Tilasin torstaina iltapäivällä ja jääkaappi tuli kotiin jo seuraavana tiistaina iltapäivällä!! Toimitusaika siis kolme arkipäivää. Taitaisi postikortiltakin tehdä tiukkaa tulla yhtä nopeasti.

Kotimaisten liikkeiden "No, ehkä viikon päästä voisi mahdolisesti onnistua, jos löytyy varastosta" toimitusaikoihin verrattuna ylivertaisen nopeaa.

Ja kustannukset: Rahtikustannukset yms. toimistuskustannukset yli paketin suuren koon takia jo yli 100EUR. Tästä huolimatta roimasti eroa (100-250EUR) kotimaisten liikkeiden tarjouksiin saman mallin kohdalla.

Kotimaisilla kodinkoneketjuilla taitaa olla katteet kohdallaan isojen kodinkoneiden osalta..

• Kokemusta on

Hintavertailu löytyy siis tuolta: www.idealo.de

• malli vielä.

haluan tarkastaa väitteesi.

t:kodinkonemyyjä.

• kannattaa tehdä
        Kokemusta on kirjoitti:

Hintavertailu löytyy siis tuolta: www.idealo.de

Idealo on hyvä, mutta Saksassa on muitakin hintavertailusivuja. Kannattaa panna Googleen hakuehdoksi

XXX site:.de preisvergleich

(XXX on haettu tuote)

niin saa enemmänkin tuloksia (ehkä).

• siihenkö se tyssäs
        malli vielä. kirjoitti:

??

Tuleeko sitä faktaa?

kiinnostaa mikä malli ja hinta

• Joonas458
        siihenkö se tyssäs kirjoitti:

??

Tuleeko sitä faktaa?

kiinnostaa mikä malli ja hinta

Astianpesukone AEG Favorit Silence Plus, valkoisena, 42 db malli. Tuli eteiseen kannettuna 478 eurolla. Idealo.de sivuilta löytyi.

• ainakaan enää.
        Joonas458 kirjoitti:

Astianpesukone AEG Favorit Silence Plus, valkoisena, 42 db malli. Tuli eteiseen kannettuna 478 eurolla. Idealo.de sivuilta löytyi.

478E..
        hiljainen toki.

Gigantista f50879u malli 399Euroa, ostin. se on kylläkin 45db , mutta sisävalo mm. löytyy.

Kai huomasit että saat saksasta 1 vuoden takuun laitteellesi.

Lopputulos:

Halvalla saa jos on spesifi malli jonka haluaa.(tosin mallinumeroa kukaan ei missään ilmoita.. )

Halvalla saa Suomestakin, jos saa tarjouksesta.

• Joonas458
        ainakaan enää. kirjoitti:

478E..
        hiljainen toki.

Gigantista f50879u malli 399Euroa, ostin. se on kylläkin 45db , mutta sisävalo mm. löytyy.

Kai huomasit että saat saksasta 1 vuoden takuun laitteellesi.

Lopputulos:

Halvalla saa jos on spesifi malli jonka haluaa.(tosin mallinumeroa kukaan ei missään ilmoita.. )

Halvalla saa Suomestakin, jos saa tarjouksesta.

Tuohon hintaan, ja toimittivatko koti-ovella tuohon hintaan ?

Itse ostin tämän 42db koneen viime marraskuussa, 2 vuoden takuun taitavat antaa kaikkiin laitteisiin Saksassa, takuu Suomessa sille toki sama mitä virallinen maahantuoja antaa sinun koneellesi Suomessa.

Silloin AEG:lta sai astianpesukoneita joiden ääni oli 47-49db, nyt näköjään 45db tässä hintaluokassa. Vettä kuluu näköjään 15litraa minun 12 litraa pesukertaa kohti. Samoin tässä on 3.s suihkuvarsi tuon sinun 2 sijasta.

Spesiaalimallihan tämä, avokeittiö kun on niin panostettiin hiljaisuuteen.

• Insinööri
        malli vielä. kirjoitti:

Kysessä oli siis otsikon mukainen malli.

You ordered following products:

POS. Art-Nr. Bezeichnung Menge Einzelpreis Gesamtpreis
        1 ------------- Bosch KGV 36X27 1 399,00€ 399,00€
        2 ------------- Kreditkarten Gebühr 1 13,00€ 13,00€

Ihr Liefer- und Zahlungswunsch:
        Lieferung nach: Finnland
        Zahlungsart: Kreditkarte
        Versandoptionen: 89,00€
        Endsumme (ink. 79,99€ MwSt.): 501,00€

Nyt ihan viimeisimmissä kesätarjouksissa/tyhjennysmyynneissä on ollut joitain kohtuu lähelle osuneita malleja (Bosch/Siemens) alennetuilla hinnoilla, mutta vieläkään ei päästä tuohon, muhkeilla postikustannuksillakin höystettyyn Saksan-hintaan.

Nuo ALV-selitysten marginaaliset erot lähinnä naurattavat.

Yleisesti ottaen hintatasoero Suomen ja esim. Saksan välillä peilaa hämmästyttävän hyvin tuotteiden kokoeroon. Ts. mitä suurempi on tuote ja sen paketti (suuret postituskustannukset Suomeen yksityiselle kuluttajalle) sen suurempi on hintaero.

Sinänsähän kuulostaa jo vähän hullulta tilata esim. jääkaappipakastimen tapainen rohjake Saksasta asti. Nuo postikulutkin ovat jo tolkuttomat.

Seuraus tällaisesta asetelmasta on looginen:

"Eipä kovin moni viitsi isoja koneita ulkomailta asti tilata, joten eiköhän pojat oteta noista vehkeistä enemmän katetta. Suomalainen kuluttajahan on tyhmä eikä osaa vaalia etujaan."

Kaappeja katsellessa aloitellessä rupesi sinänsä ihmetyttämään, miten äärimmäisen vanhasta ja koetellusta tekniikasta koostuva kaappi, jossa on vähän peltiä, paljon muovia, yksi kompura laitteisto ja termarin avulla toimiva yksinkertaisuuden huipentumaa lähentelvä säätölaitteisto, voi edelleen maksaa lähemmästä tuhatta euroa (mummonmarkoissa tuo kuulostaa vieläkin kalliimmalta)! Ulkomailla hintataso on sentään kehittynyt edes hitusen järkevämmin, mutta silti jonkinlainen kartellihinnoittelukin on käynyt mielessä.

No, kaappi toimii hyvin enkä pode omantunnontuskia suomalaisten ketjujen (taitaa niistäkin osa olla ulkomaalaisomistuksessa!) ja niiden työpaikkojen vuoksi.

• Luger Boy
        Insinööri kirjoitti:

Kysessä oli siis otsikon mukainen malli.

You ordered following products:

POS. Art-Nr. Bezeichnung Menge Einzelpreis Gesamtpreis
        1 ------------- Bosch KGV 36X27 1 399,00€ 399,00€
        2 ------------- Kreditkarten Gebühr 1 13,00€ 13,00€

Ihr Liefer- und Zahlungswunsch:
        Lieferung nach: Finnland
        Zahlungsart: Kreditkarte
        Versandoptionen: 89,00€
        Endsumme (ink. 79,99€ MwSt.): 501,00€

Nyt ihan viimeisimmissä kesätarjouksissa/tyhjennysmyynneissä on ollut joitain kohtuu lähelle osuneita malleja (Bosch/Siemens) alennetuilla hinnoilla, mutta vieläkään ei päästä tuohon, muhkeilla postikustannuksillakin höystettyyn Saksan-hintaan.

Nuo ALV-selitysten marginaaliset erot lähinnä naurattavat.

Yleisesti ottaen hintatasoero Suomen ja esim. Saksan välillä peilaa hämmästyttävän hyvin tuotteiden kokoeroon. Ts. mitä suurempi on tuote ja sen paketti (suuret postituskustannukset Suomeen yksityiselle kuluttajalle) sen suurempi on hintaero.

Sinänsähän kuulostaa jo vähän hullulta tilata esim. jääkaappipakastimen tapainen rohjake Saksasta asti. Nuo postikulutkin ovat jo tolkuttomat.

Seuraus tällaisesta asetelmasta on looginen:

"Eipä kovin moni viitsi isoja koneita ulkomailta asti tilata, joten eiköhän pojat oteta noista vehkeistä enemmän katetta. Suomalainen kuluttajahan on tyhmä eikä osaa vaalia etujaan."

Kaappeja katsellessa aloitellessä rupesi sinänsä ihmetyttämään, miten äärimmäisen vanhasta ja koetellusta tekniikasta koostuva kaappi, jossa on vähän peltiä, paljon muovia, yksi kompura laitteisto ja termarin avulla toimiva yksinkertaisuuden huipentumaa lähentelvä säätölaitteisto, voi edelleen maksaa lähemmästä tuhatta euroa (mummonmarkoissa tuo kuulostaa vieläkin kalliimmalta)! Ulkomailla hintataso on sentään kehittynyt edes hitusen järkevämmin, mutta silti jonkinlainen kartellihinnoittelukin on käynyt mielessä.

No, kaappi toimii hyvin enkä pode omantunnontuskia suomalaisten ketjujen (taitaa niistäkin osa olla ulkomaalaisomistuksessa!) ja niiden työpaikkojen vuoksi.

Gigantissa 549Euroa. A energialuokka.

Ei kaduta että ostin 549, peräkärryllä haettu.

• Nettiks.
        Joonas458 kirjoitti:

Tuohon hintaan, ja toimittivatko koti-ovella tuohon hintaan ?

Itse ostin tämän 42db koneen viime marraskuussa, 2 vuoden takuun taitavat antaa kaikkiin laitteisiin Saksassa, takuu Suomessa sille toki sama mitä virallinen maahantuoja antaa sinun koneellesi Suomessa.

Silloin AEG:lta sai astianpesukoneita joiden ääni oli 47-49db, nyt näköjään 45db tässä hintaluokassa. Vettä kuluu näköjään 15litraa minun 12 litraa pesukertaa kohti. Samoin tässä on 3.s suihkuvarsi tuon sinun 2 sijasta.

Spesiaalimallihan tämä, avokeittiö kun on niin panostettiin hiljaisuuteen.

Tilasin AEG tiskarin gigantista 399€ , näköjään huomenna pitäisi tulla. Postikulu alle 20

Nettikauppa rules.

• Suosi suomalaista!

Onhan tuo päivänselvä asia että kun saksassa on ALV muistaakseni 19% luokkaa ja Suomessa 22%, lisäksi pohjoinen sijaintimme vaikuttaa siihen että täällä on kaikki kalliimpaa, ja tottakai kun puhutaan kymppitonnien hankinnoista, niin kyllähän siinä rupeaa jo hintaerot tuntumaan. Tottakai Saksasta saa halvemmalla.

Kuitenkin, kun ostaminen sieltä on lisääntynyt, on myös Suomen kodinkonekauppa joutunut pienentämään marginaalejaan, ollakseen kilpailukykyinen Keski-Euroopan hinnoille.

Mihin tämä johtaa? Pahimmillaan suomalaisten kauppojen konkursseihin tai alasajoihin, jos mittakaava ulkomailta ostamisessa suurenee.

Kyllä kuitenkin sanoisin, että eettisesti ja moraalisesti oikein olisi ostaa Suomesta, vaikkakin kalliimmalla. Itse teen niin. Ostan Suomesta autot ja koneet.

• näennäisen halpaa..

mulle kävi niin että vertailin siemens espresson hintaa ja päädyin hintavertailussa Electronic4you nettikauppaan(halvin visalla voi maksaa). tk52002 espresson tilasin. rahteineen hieman yli 300 ekua, ei paha ollenkaan. jouduin toki onkimaan tietoa ja opettelemaan saksaa ettei mua kuseteta. olen tyytyväinen ostokseen, oli siinä myös jännityksentunnetta sen 4päivää kun jännitin millainen paketti sieltä tulee :) Ja tulihan se ihan sovitusti.

Vaimo alkoi tuossa äsken naljailemaan kun gigantista saa saman laitteen halvemmalla(uusi tarjouslehti) ja värikin olisi ollut parempi..
        Takaisin en viitsi lähettää, en varmaankaan edes osaisi varmaan maksaisin taas rahdit jne.

varmaan ostaisin kyllä muutakin, mutta nyt tutkin hintatason myös suomesta :)

• Ana--

Ei mikään viidenkymmenen prosentin hintaero voi selittyä alveilla, kun puhutaan muutaman sadan euron tuotteesta. En väitä, että kyseessä olisi pelkkä suomalaisen vähittäiskaupan välistäveto, mutta siitäkin on osittain kyse.

Itse näen asian siten, että jos kodinkonekauppa ei pärjää täällä kilpailukykyisin hinnoin, niin minun puolestani siihen sitoutuville pääomille ja työntekijöille pitää keksiä parempaa tekemistä. Suomalaisten on turha valittaa korkeista hinnoista joka asiassa, jos itse ovat lypsettäviä lampaita.

• vinkistä
        näennäisen halpaa.. kirjoitti:

mulle kävi niin että vertailin siemens espresson hintaa ja päädyin hintavertailussa Electronic4you nettikauppaan(halvin visalla voi maksaa). tk52002 espresson tilasin. rahteineen hieman yli 300 ekua, ei paha ollenkaan. jouduin toki onkimaan tietoa ja opettelemaan saksaa ettei mua kuseteta. olen tyytyväinen ostokseen, oli siinä myös jännityksentunnetta sen 4päivää kun jännitin millainen paketti sieltä tulee :) Ja tulihan se ihan sovitusti.

Vaimo alkoi tuossa äsken naljailemaan kun gigantista saa saman laitteen halvemmalla(uusi tarjouslehti) ja värikin olisi ollut parempi..
        Takaisin en viitsi lähettää, en varmaankaan edes osaisi varmaan maksaisin taas rahdit jne.

espressokeitintä siis hakemaan tänään. aijaijaiii, capuccino,latte täältä tullaannnn.
        Laskin että 299 laite maksaa mulla itsensä takaisin 4kuukaudessa, sen verran paljon juon "erikoiskahveja" ja stockalta Lavazzaa sitten kyytiin.(täytyy tsekata päiväys :)

• minäkin hain
        vinkistä kirjoitti:

espressokeitintä siis hakemaan tänään. aijaijaiii, capuccino,latte täältä tullaannnn.
        Laskin että 299 laite maksaa mulla itsensä takaisin 4kuukaudessa, sen verran paljon juon "erikoiskahveja" ja stockalta Lavazzaa sitten kyytiin.(täytyy tsekata päiväys :)

hain eilen. oli muuten muutama muukin hakemassa ja kyllä nyt kelpaa cappuccinoa maistella. Kumma juttu miten Suomi, kahvikansa, ei ole innostunut espressosta kauheesti? Painekahvi on kyllä paljon parempaa, ja terveellisempääkin. ja ne ketkä ette ole edes kunnon kahvia maistaneet, ÄLKÄÄ sanoko ettei semmoista myrkkyä juo pirukaan; siinähän voit ihan itse sitä vahvuutta säädellä.

Mutta ei, suomalaiset ne vaan jaksaa juosta sen Meiran euron kahvipaketin perässä ja keittää siitäkin liian laihat sumpit jollain kahdenkympin ritsalla.
        Jos rahaa ei oikeasti ole kunnon keittimeen, keittäkää pannukahvia.

• sorruin siihen
        näennäisen halpaa.. kirjoitti:

tilasin tammikuussa saksasta tk52002 keittimen, rahteineen oli silloin halvin 374E. mut ei se kyllä ole yhtä hyvä kuin delonghi, kaveri osti stockalta ja huomattavast parempi krema.

Laitan huuto.netiin tuon siemensin ja ostan delonghin tai philipsin(gigantissa sanoivat että sama laite) se philips olis parempi koska siinä on myös auto-latte ja ukko tykkää lattea litkiä.

Philipsi on hollannissa halpa, mutteivät lähetä suomeen kun kysyin..

Gigantissakin ihan halpa kyllä.

• Köyhä kauppias
        Ana-- kirjoitti:

Ei mikään viidenkymmenen prosentin hintaero voi selittyä alveilla, kun puhutaan muutaman sadan euron tuotteesta. En väitä, että kyseessä olisi pelkkä suomalaisen vähittäiskaupan välistäveto, mutta siitäkin on osittain kyse.

Itse näen asian siten, että jos kodinkonekauppa ei pärjää täällä kilpailukykyisin hinnoin, niin minun puolestani siihen sitoutuville pääomille ja työntekijöille pitää keksiä parempaa tekemistä. Suomalaisten on turha valittaa korkeista hinnoista joka asiassa, jos itse ovat lypsettäviä lampaita.

Täällä puhutaan vähittäiskaupan kovista katteista vaikka ei oikeasti tiedetä mistä puhutaan.
        Itse myyn Smegin tuotteita, ym. ja noissa ei jää katettta kuin vajaat 30% vaikka ei edes ole hinnat
        kotimaan halvimmat (ostan kotimaiselta maahantuojalta)! Eli tuosta kun antaa edes sen 15% alennusta niin se on jo enemmän mitä kauppiaalle jää, ja toimitilojen vuokrat, palkat, ym. kulut pitäisi siitä maksaa, niin ei siitä kauppiaalle jää montaakaan senttiä!!

Nuo valmistajat kun antaa paremmat hinnat mitä enemmän ostaa, ja Saksassa ym. Keski-Euroopassa
        volyymit ovat ihan eri luokkaa.

• Repeen!
        minäkin hain kirjoitti:

hain eilen. oli muuten muutama muukin hakemassa ja kyllä nyt kelpaa cappuccinoa maistella. Kumma juttu miten Suomi, kahvikansa, ei ole innostunut espressosta kauheesti? Painekahvi on kyllä paljon parempaa, ja terveellisempääkin. ja ne ketkä ette ole edes kunnon kahvia maistaneet, ÄLKÄÄ sanoko ettei semmoista myrkkyä juo pirukaan; siinähän voit ihan itse sitä vahvuutta säädellä.

Mutta ei, suomalaiset ne vaan jaksaa juosta sen Meiran euron kahvipaketin perässä ja keittää siitäkin liian laihat sumpit jollain kahdenkympin ritsalla.
        Jos rahaa ei oikeasti ole kunnon keittimeen, keittäkää pannukahvia.

"juosta sen Meiran euron kahvipaketin perässä ja keittää siitäkin liian laihat sumpit jollain kahdenkympin ritsalla.
        Jos rahaa ei oikeasti ole kunnon keittimeen, keittäkää pannukahvia. "

Ahahahhahhahhaah :)

• Katsopas tätä

Elekctrolux UltraOne Z8820 joka Suomessa maksaa 270-300 euroa, uutuusmalli joka voitti Kuluttajalehden imuritestin. Ja se hinta, Idealo.de ja Ebay.de sivun mukaan täysin sama imuri maksaa siellä 169 euroa, johon tulee päälle 20 euron lähetyskulut.

Että paljon on ilmaa hinnoissa Suomessa, tuskin aatun poikakaan tappiolla myy tuota.

• halvalla jostain

Tuon vain yksittäinen malli, jota yksi Ebay-myyjä luukuttaa hinnalla. Halvempaa mallia on tällä luxenburgilaisella myyjällä Ebayssa kaksi kappaletta.

Kerroppas mitä maksaa kun otetaan karvalakista vähän parempi malli, eli aletaan lisätä vähän tarpeellisia lisävarusteita mukaan?

• väitätkö muka

että se erotus on pelkkää katetta?

Oletko urpo vai URPO?

Myyntimäärä on yksi tekijä joka vaikuttaa sisäänostohintaan. toinen on rahtikulut, varastokulut, TYÖVOIMAkulut. Myös Valmistajat osaavat ottaa toisilta enemmän katetta.

Nettikauppa ei juuri työllistä väkeä. Nettikaupalla EI ole varastointikuluja. Kivijalkamyymälässä tuote esitellään. asiakas käy "ilmaisessa" esittelyssä myymälässä tilaa sitten netistä kun saa 20euroa halvemmalla.

Kunhan nettikauppa lisääntyy vielä, loppuu myymälät kohta kokonaan.

• niin mietipäs
        väitätkö muka kirjoitti:

että se erotus on pelkkää katetta?

Oletko urpo vai URPO?

Myyntimäärä on yksi tekijä joka vaikuttaa sisäänostohintaan. toinen on rahtikulut, varastokulut, TYÖVOIMAkulut. Myös Valmistajat osaavat ottaa toisilta enemmän katetta.

Nettikauppa ei juuri työllistä väkeä. Nettikaupalla EI ole varastointikuluja. Kivijalkamyymälässä tuote esitellään. asiakas käy "ilmaisessa" esittelyssä myymälässä tilaa sitten netistä kun saa 20euroa halvemmalla.

Kunhan nettikauppa lisääntyy vielä, loppuu myymälät kohta kokonaan.

Tuon imurin Suomi-hinta on Gigantista, joka on käsittääkseni pohjoismaalainen kodinkoneliike ja ostaa isoja eriä myös kun on iso liike. Sitten joku pikkuliike Saksassa pesee hinnassa uutuustuotteessa Gigantin 100-0. Eli kyllä se kate on iso. Ja huom. 20eur on yhden imurin lähetyskulu Suomeen, varmasti jos Gigantti tilaa 100 kpl imureita niin rahti peri imuri on HALVEMPI !

Ja usein käy Suomessakin niin, että ostettua tuotetta ei ole vaan se tulee maahantuojalta tai jostain pohjoismaisest keskusvarastosta, joten liikkeelle ei tule tuosta varastointikuluja. Ja mitä TYÖVOIMAkuluihin tulee...Suomessa taitaa olla myyjien palkat aika heikot....ja Saksassa taas yleisesti palkat ovat suuremmat kuin Suomessa...joten mistä helvetistä tuollainen hintaero voi johtua.

• niin joo se piti sanoa
        halvalla jostain kirjoitti:

Tuon vain yksittäinen malli, jota yksi Ebay-myyjä luukuttaa hinnalla. Halvempaa mallia on tällä luxenburgilaisella myyjällä Ebayssa kaksi kappaletta.

Kerroppas mitä maksaa kun otetaan karvalakista vähän parempi malli, eli aletaan lisätä vähän tarpeellisia lisävarusteita mukaan?

Että joo, Suomessa myydään usein karvalakkimalleja KALLIIMMALLA kuin Saksassa huippumalleja samalta valmistajalta. Toi Elecktroluxin imuri kait on jotain muuta kuin karvalakkimalli, jos se Suomessa maksaa 270-300 euroa.

Annapas jonkun karvalakkimallin tarkat tuotetiedot, niin googlaan sulle vähän hintoja.

• vähän tietoa
        niin joo se piti sanoa kirjoitti:

Että joo, Suomessa myydään usein karvalakkimalleja KALLIIMMALLA kuin Saksassa huippumalleja samalta valmistajalta. Toi Elecktroluxin imuri kait on jotain muuta kuin karvalakkimalli, jos se Suomessa maksaa 270-300 euroa.

Annapas jonkun karvalakkimallin tarkat tuotetiedot, niin googlaan sulle vähän hintoja.

Se on Ultra One -sarjan karvalakkimalli.

• että..
        niin mietipäs kirjoitti:

Tuon imurin Suomi-hinta on Gigantista, joka on käsittääkseni pohjoismaalainen kodinkoneliike ja ostaa isoja eriä myös kun on iso liike. Sitten joku pikkuliike Saksassa pesee hinnassa uutuustuotteessa Gigantin 100-0. Eli kyllä se kate on iso. Ja huom. 20eur on yhden imurin lähetyskulu Suomeen, varmasti jos Gigantti tilaa 100 kpl imureita niin rahti peri imuri on HALVEMPI !

Ja usein käy Suomessakin niin, että ostettua tuotetta ei ole vaan se tulee maahantuojalta tai jostain pohjoismaisest keskusvarastosta, joten liikkeelle ei tule tuosta varastointikuluja. Ja mitä TYÖVOIMAkuluihin tulee...Suomessa taitaa olla myyjien palkat aika heikot....ja Saksassa taas yleisesti palkat ovat suuremmat kuin Suomessa...joten mistä helvetistä tuollainen hintaero voi johtua.

gigantista et saa sitä karvalakkimallia. kannattaa miettiä vähän sitä mallinumeroakin..

mersullakin on useita malleja.

• kdo
        että.. kirjoitti:

gigantista et saa sitä karvalakkimallia. kannattaa miettiä vähän sitä mallinumeroakin..

mersullakin on useita malleja.

tilasin keittiökoneet viime vuoden kesällä. www.elektroshopwagner.de.

ei kaikkein halvin. sain siemens huippukoneet 1 vuosi sitten toimitettuna 3300 eur. suomessa samat koneet yli 4000 eur.

mallit kannattaa tarkistaa hyvin. välillä on kamppanioita (poisto tai kilpailutilanne).
        monesti saa paremman koneen halvemmalla.

pesukoneen ja rummun tilasin technikdirect.de kautta. taisi olla taas puolen hintaan. jokin kodinkonekauppa mainosti AEG huippupakettia 2400 eur, nyt vain 2100 eur. katsoin idealo.de sivuilta. oliko ollut 1200 - 1300 eur.

kaiken kaikkiaan www.idealo.de käytin pohjana.

fyi siemens muuttaa viimeisen numeron suomessa/pohjoismaissa monesti 1 isommaksi. sama idea kuin gigantilla. saat halvemalla, jos löydät halvemmalla. tosin muilla ei ole edes myynnissä

• Saksasta halvalla
        kdo kirjoitti:

tilasin keittiökoneet viime vuoden kesällä. www.elektroshopwagner.de.

ei kaikkein halvin. sain siemens huippukoneet 1 vuosi sitten toimitettuna 3300 eur. suomessa samat koneet yli 4000 eur.

mallit kannattaa tarkistaa hyvin. välillä on kamppanioita (poisto tai kilpailutilanne).
        monesti saa paremman koneen halvemmalla.

pesukoneen ja rummun tilasin technikdirect.de kautta. taisi olla taas puolen hintaan. jokin kodinkonekauppa mainosti AEG huippupakettia 2400 eur, nyt vain 2100 eur. katsoin idealo.de sivuilta. oliko ollut 1200 - 1300 eur.

kaiken kaikkiaan www.idealo.de käytin pohjana.

fyi siemens muuttaa viimeisen numeron suomessa/pohjoismaissa monesti 1 isommaksi. sama idea kuin gigantilla. saat halvemalla, jos löydät halvemmalla. tosin muilla ei ole edes myynnissä

Tilattiin Smegin keittiön koneet Saksasta huomattavasti halvemmalla kuin mitä Suomesta olisi saanut. Myyjä löytyy osoitteesta www.cucine24.de.

Toimitus toimi loistavasti, ilmoittivat etukäteen milloin toimitus lähtee ja toimitusta onnistui siirtämään helposti parilla viikolla.

Ainut joka vähän arvelutti oli se, että ostus piti maksaa etukäteen pankin kautta. Kun tilasi yli kolme laitetta, niin kuljetus kotiin oli ilmainen.

• Karpo
        Saksasta halvalla kirjoitti:

Tilattiin Smegin keittiön koneet Saksasta huomattavasti halvemmalla kuin mitä Suomesta olisi saanut. Myyjä löytyy osoitteesta www.cucine24.de.

Toimitus toimi loistavasti, ilmoittivat etukäteen milloin toimitus lähtee ja toimitusta onnistui siirtämään helposti parilla viikolla.

Ainut joka vähän arvelutti oli se, että ostus piti maksaa etukäteen pankin kautta. Kun tilasi yli kolme laitetta, niin kuljetus kotiin oli ilmainen.

niin Smeg OLI merkkituote ennen..

• karvareuhka

z8870 malli alkaa olla aika hyvä.

• karvareuhka

• niin silti
        karvareuhka kirjoitti:

Hintaero Saksan ja Suomen välillä on ISO. Tottakai hintavertailu tehtiin samasta imurista, oli karvareuhkamalli tai ei.

• Saksasta halvalla kirjoitti:

Satuitteko tilaamaan tiskikonetta? Jos, niin oletteko olleet tyytyväisiä?

• kannattiko
        saippa kirjoitti:

Satuitteko tilaamaan tiskikonetta? Jos, niin oletteko olleet tyytyväisiä?

takuu loppuu kun kuittaat kamat saaduiksi.ei toimi koskaan.

• Voihan ...
        niin mietipäs kirjoitti:

Kyllä nuo Keski-Euroopan myyjät on kuitenkin ihan eri kokoluokkaankuin Gigantti. ja jos seuraa taloustietoja, niin oiskohan Gigantti tehnyt yhtenä vuotena Suomessa positiivisen tuloksen. Ja ei ne Gigantin myyjien palkatkaan niin heikkoja ole, vaikka "pohjapalkka" onkin aika alhainen, riippuu tietysti kuinka hyvä myyjä on (lisäalennukset menee omasta provikasta). Ja nuo palkan sivukulut on Suomessa paljon korkeammat kuin Saksassa. Ja jos on Saksassa "pikkuliike" ei tarkoita että volyymit olisi pienet, ja nuokin monesti toimittaa suoraan paikalliselta tukkurilta (varsinkin nettikaupassa).
        Gigantti taitaa kyllä myydä vain itse maahantuomiaan tuotteita?!

• omankodinrakentaja
        Voihan ... kirjoitti:

Kyllä nuo Keski-Euroopan myyjät on kuitenkin ihan eri kokoluokkaankuin Gigantti. ja jos seuraa taloustietoja, niin oiskohan Gigantti tehnyt yhtenä vuotena Suomessa positiivisen tuloksen. Ja ei ne Gigantin myyjien palkatkaan niin heikkoja ole, vaikka "pohjapalkka" onkin aika alhainen, riippuu tietysti kuinka hyvä myyjä on (lisäalennukset menee omasta provikasta). Ja nuo palkan sivukulut on Suomessa paljon korkeammat kuin Saksassa. Ja jos on Saksassa "pikkuliike" ei tarkoita että volyymit olisi pienet, ja nuokin monesti toimittaa suoraan paikalliselta tukkurilta (varsinkin nettikaupassa).

Olin kanssa kahden vaiheilla tilatakko Saksasta vai ei, mutta muutaman soiton jälkeen en uskaltanut kalliimpia tilata juuri tuon takuun takia (nykykoneet kun on mitä on)
        parinsadan imurin kanssa ei nyt niin korkealta tipu, mutta tonnin jääkaapin kanssa alkaa jo yskittää.
        Onko jollain kokemuksia, miten takuuhuolto toimii jos...

• valikoiden kotimaas
        omankodinrakentaja kirjoitti:

Olin kanssa kahden vaiheilla tilatakko Saksasta vai ei, mutta muutaman soiton jälkeen en uskaltanut kalliimpia tilata juuri tuon takuun takia (nykykoneet kun on mitä on)
        parinsadan imurin kanssa ei nyt niin korkealta tipu, mutta tonnin jääkaapin kanssa alkaa jo yskittää.
        Onko jollain kokemuksia, miten takuuhuolto toimii jos...

kodinkoneet kannatta ostaa suomesta jo takuunkin vuoksi.PS. gigantti on tosi kallis kauppa.

• asiakas675
        valikoiden kotimaas kirjoitti:

kodinkoneet kannatta ostaa suomesta jo takuunkin vuoksi.PS. gigantti on tosi kallis kauppa.

Takuu ei muka toimi, tämä on puthaasti suomalaisten jälleenmyyjien huijausta!

Soitin eilen siemensin maahatuojalle ja kaveri oli soittanut whirpoolille. Molemmista tuli sama viesti. Takuun voimassa olo tai kesto ei ole riippuvainen myyntipaikasta tai -maasta. Takuun kesto menee suomessa käyttöpaikan mukaan. Eli jos suomessa on 2v takuu niin vaikka sieltä mistä ostat tavaran olisi vain 1v takuu niin kun ostajana olet suomalainen niin takuun kesto on sinulle se 2v.

Takuu on täsmälleen samanlainen kodinkoneissa, vaikka tuote olisi tilattu maapallon toiseltapuolen.

• Kokeiltu on
        asiakas675 kirjoitti:

Takuu ei muka toimi, tämä on puthaasti suomalaisten jälleenmyyjien huijausta!

Soitin eilen siemensin maahatuojalle ja kaveri oli soittanut whirpoolille. Molemmista tuli sama viesti. Takuun voimassa olo tai kesto ei ole riippuvainen myyntipaikasta tai -maasta. Takuun kesto menee suomessa käyttöpaikan mukaan. Eli jos suomessa on 2v takuu niin vaikka sieltä mistä ostat tavaran olisi vain 1v takuu niin kun ostajana olet suomalainen niin takuun kesto on sinulle se 2v.

Takuu on täsmälleen samanlainen kodinkoneissa, vaikka tuote olisi tilattu maapallon toiseltapuolen.

Koko EU.ssa pitää olla 2 vuoden takuu. Kyllä täällä Suomessakin vielä yritetään sitä yhden vuoden takuuta tyrkyttää, mutta kannattaa jo kaupassa sanoa asiasta. Ja kauppiaat tietävät ja myöntävät, että niinhän se on.

• hinnoittelua
        niin mietipäs kirjoitti:

Jos on suomessa kodinkoneiden myyjillä katteet kohdallaan niin on myös kodinkoneiden korjaajilla.

Soittelin tuossa loppuvuodesta 2010 piruuttani erään kodinkoneiden merkki huoltamoiden/korjaamoiden listan läpi muutamissa suurimmissa kaupungeissa ja kyselin erään varaosan hinnoista. Vertailun helpottamiseksi lupasin noutaa ko. osan tiskiltä jolloin ei tulisi mitään lähetyspostikuluja hintaan.
        Hintahaarukka oli n. 22 - 54 euroa!

Eli kalleimman paikan hinta oli pelkästään suomessa yli 100% kalliimpi kuin halvimman paikan hinnan. Olis tehnyt mieli kysellä saksanmaankin hintoja vertailun vuoksi mutta kun tuo aatun poikain painotukset ei ole tarttuneet...
        Onko joku kysellyt varaosien hintoja kodinkoneisiin saksasta, miltä ne näyttää?

Kyllä näyttää siltä että suomessa kodinkoneliikkeissä hinnoitellaan kodinkoneiden kanssa itsensä pihalle. Esim. huoltojen ja korjauksien hinnat on näyttäneet ennenkin olleen kovia mutta ei kyllä paljon paremmalta näytä tulevaisuuskaan. Minä ymmärrän kyllä että pitäähän se leipä siitä päivän puuhastelusta saada mutta näyttää siltä että huollotkin vetää hinnat niin ylös että on halvempaa ostaa uusi laite kuin korjata vanha kuntoon. Jo tuo varaosan hinnoitelu näyttää suuntaa. Ja kierre onkin sitten valmis - mitä korkeammalle hinnat nostaa sitä harvempi asiakas uskaltaa sisälle tulla. Nykyään lyödään lasku kouraan jo pelkästä kysymyksestä että kannattaako korjata. Arvaan että monta ilmeisen helpohkoa ja halpaa korjausta jää tekemättä ja kamat menee romikselle tuon takia?

Luonto ei ainakaan kiitä, mutta ei kyllä asiakaskaan.

• HT
        Voihan ... kirjoitti:

"oiskohan Gigantti tehnyt yhtenä vuotena Suomessa positiivisen tuloksen."

Täähän nyt on vanha kikka eikä kerro katteesta mitään. Monikansallisen yrityksen tulos siirretään erilaisina tytäryhtiöveloituksina tai konserniavustuksina siihen maahan, missä tulos on edullisinta verottaa. Vrt. MacDonalds.

• onbuicks

Oman, laajan ja perusteellisen vertailun perusteella toimin seuraavasti:

-Saksasta cucine24.de Smeg liesi(ranga coocer ja 900mm leveä liesituuletin, myös Smeg). Kokonaishinta 950e halvempi rahteineen kuin halvin suomessa. Rahti kotiovelle 100e. Kamoja löytyy myös halvemmalla muilta nettisaiteilta, mutta ko. liikkeestä on kuulunut vain hyvää.
      - Siemens jääkaappipakastin ja moduulitiskari, eli ns. erikoismalleja. Ei kannattanut Saksasta, mallit hieman erilaisia ja hinnassa ei suurta eroa. Edullisin paketti Suomessa pieneltä kodinkoneliikkeeltä nimeltä Hämeenheikki. Kyselin todella laajasti ja olin tietenkin valmis tekemään heti kaupan jos tarjous olisi ollut kohdallaan, Suosittelen. Myös Siemensillä tosi edullinen rahti mihin vain.
      - Hieman yllättäen mikro ja espressokeitin Ikeasta. Ainakin mikro on made in sweden. Ei vielä käyttökokemuksia.

• Sekaisin hinnoissa?

Lueskelin noita juttuja ja minullakin on semmonen käsitys, että takuut ovat valmistajan antamia ei maahantuojan, eli takuu pelaa aina sama mistä ostaa.
      Mutta noista hinnoista? Olen ihmetelly miten Suomalainenkin nettikauppa myy paljon halvemmalla? Katsoin kodinkoneita osoitteesta www.kodinkonekauppa.fi ja osa tuotteista paljon edullisempia mitä isoilla liikkeillä! Miten mahdollista?

• verkosta ostaminen

> miten Suomalainenkin nettikauppa myy paljon halvemmalla?

No, periaatteessa nettikauppa myy aina halvemmalla koska ei ole tai ei tarvii olla välttämättä katumyymälää ja niitä tyyppejä jotka iskeytyy kimppuun v....maan. Joitain harvoja asiallisiakin tyyppejä kyllä tosin löytyy.

Katsoin vain parin isoimman tuotteen hinnat ja toimitusehdot, koska niitä on hankalin tavallisen asiakkaan liikutella jos ongelmia tulee...
        Ja ainakaan niissä hinnoissa ei ollut mitään erittäin suuria eroja katukaupan hintoihin ruuhka-suomessa, ainoastaan toimitus hinnoissa. Eli mitä kauempana asut ruuhka-suomesta sitä edukkaampaa on tilata yo. puodista. Toinen asia on sitten toimitus- ja takuuehdot. Jos tuotteessa on jotain ongelmia niin mitä kauempana asut ruuhka-suomesta sitä varmemmin olet kus...a tilaamasi tuotteen kanssa. Takuuehdot oli kohtuullisen epämääräisesti ilmoitettu, suorastaan lain vastaisesti. Takuukorjauksistahan ei ensinnäkään tule laskuttaa asiakasta millään lailla, mutta takuukorjauksista ei ole edes minkäänlaista ohjetta? Joku 7 päivän ohje oli, mutta en ole koskaan kuullut moisesta? Entäs sitten heti takuun loppumisen jälkeiset korjaukset ja huollot, eli ns. "odotettavissa olevan eliniän" aikaiset korjaukset?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      237
      6370
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      196
      5946
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      17
      5489
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      80
      4191
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      143
      3523
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3323
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      23
      3036
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      8
      2502
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      262
      2448
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      130
      2284
    Aihe