Silmänpohjakuvaus

Tyttö82

Sairastuin muutama viikko sitten tyypin 1 diabetekseen ja nyt olisi parin viikon päästä edessä silmänpohjakuvaus. Millainen se kuvaus on? Kuinka kauan se kestää? Kuinka kauan tipat vaikuttavat silmissä? Olisi mukavaa jos joku kertoisi.

3

5147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan helppo,

mulle on tehty se kerran. Ensin sulle laitetaan mustuaisia laajentavia tippoja silmiin, pari tippaa kumpaankin. Sitten istutaan hetki käytävässä ja odotetaan et tipat alkaa vaikuttaa. Sitten otetaan kuva, se tapahtuu niin, että laitat leuan lepäämään sellaiseen telineeseen ja tuet otsan otsatukeen, niin pää pysyy paikallaan. Sitä ei siis sidota mitenkään kiinni :) Sitten kamera tarkennetaan ja sitten räpsäistään valokuvat. Kuvan ottamisessa menee pään asetteluineen alle 5min. Kamera ei edes kosketa silmää eikä tule kovin lähellekään. Tipat vaikuttaa muistaakseni n 3-4 tuntia vielä kuvauksen jälkeenkin. Aurinkoisena päivänä voit olla hyvinkin häikäistynyt, kun pupillat ei pienene, ja autolla et siksi saa itse ajaa kotiin. Aurinkolasit kannattaa ottaa mukaan.

• Tyttö82

Mulla on harmillisesti heti kuvauksen jälkeen viimeinen tärkeä luento ennen tenttiä. Voi olla vähän vaikeuksia siellä sitten. En voi pitää aurinkolaseja, kun näkö on niin huono eikä mulla ole aurinkolaseja vahvuuksilla. Mutta tuskinpa hirveästi aurinko paistelee silloin, kun aika harmaata ja sateista on ollut. Kuinkahan mun karsastus vaikuttaa kuvaukseen vai vaikuttaako mitenkään? Ihmettelen myös, että kuvaus tehdään sisätautipolilla eikä silmäpolilla, vaikka silmiähän siinä tutkitaan eikä sisuksia..

• kuvauksia
        Tyttö82 kirjoitti:

Mulla on harmillisesti heti kuvauksen jälkeen viimeinen tärkeä luento ennen tenttiä. Voi olla vähän vaikeuksia siellä sitten. En voi pitää aurinkolaseja, kun näkö on niin huono eikä mulla ole aurinkolaseja vahvuuksilla. Mutta tuskinpa hirveästi aurinko paistelee silloin, kun aika harmaata ja sateista on ollut. Kuinkahan mun karsastus vaikuttaa kuvaukseen vai vaikuttaako mitenkään? Ihmettelen myös, että kuvaus tehdään sisätautipolilla eikä silmäpolilla, vaikka silmiähän siinä tutkitaan eikä sisuksia..

tehdään varmaan kaikkein eniten diabeetikoille, sikäli se on kätevää, kun kuvauspaikka on ihan diabetespolin vieressä. Karsastuksen vaikutuksesta kuvaukseen en osaa sanoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3053
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2715
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2325
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2178
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1996
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      54
      1896
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1576
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1537
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1370
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1339
    Aihe