kissa mukaan Intiaan?

marjukkis

Asia ei ole ihan ajankohtainen vielä, mutta ajattelin alustavasti kysyä, onko kellään kokemusta kissan/koiran mukaan ottamisesta Intiaan? Rokotukset ja lemmikkipassi -asiat on selvillä, mutta lähinnä tuo maakohtainen mahdollinen karanteenipuoli kiinnostaa sekä kissan takaisintuonti Suomeen..

22

1854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • utelias..

      Minkä ihmeen vuoksi te haluatte kissan mukaan Intiaan!!1

    • *****

      En kyllä missään tapauksessa ottaisi,sen verran eläintäni rakastaisin.
      Ihan hullu ajatus, ellei sitten ole muuttamassa sinne.
      Menee jo eläinrääkkäyksen piikkiin.
      Matka on jo ihmisellekki tuskaa ja ei tiedä miten lennot matkalla myöhästelee.Viimeeksi istuttiin koneessa yli tunti ylimääräistä sairastapauksen vuoksi.Kyllä kissan on paljon parempi olla täällä hoidossa sen aikaa kun on lomalla.

      • marjukkis

        Jep, mutta kyse onkin pitkäaikaisemmasta oleskelusta, ehkäpä joku päivä muutosta sinne. Tunnen kyllä kissani, eikä hänellä todellakaan ole mitään hätää jos lennot vähän myöhästelee. Tuo tunnin tai useamman myöhästyminenhän voi sattua on matkalla sitten minne tahansa. Tiedän sen verran liikkumisesta Intiassa, että osaan varautua mahdollisimman luotettavimpaan matkustustapaan, sekä ajallisesti että muutenkin. Että edelleen sitä karanteenihommaa kyselen.. Eläimet liikkuu ihmisten mukana pidempiäkin matkoja, ei se mitään eläinrääkkäystä ole, JOS eläin sietää hyvin/jopa nauttii siitä.


      • mikään eläin...
        marjukkis kirjoitti:

        Jep, mutta kyse onkin pitkäaikaisemmasta oleskelusta, ehkäpä joku päivä muutosta sinne. Tunnen kyllä kissani, eikä hänellä todellakaan ole mitään hätää jos lennot vähän myöhästelee. Tuo tunnin tai useamman myöhästyminenhän voi sattua on matkalla sitten minne tahansa. Tiedän sen verran liikkumisesta Intiassa, että osaan varautua mahdollisimman luotettavimpaan matkustustapaan, sekä ajallisesti että muutenkin. Että edelleen sitä karanteenihommaa kyselen.. Eläimet liikkuu ihmisten mukana pidempiäkin matkoja, ei se mitään eläinrääkkäystä ole, JOS eläin sietää hyvin/jopa nauttii siitä.

        ....voisi nauttia niin pitkästä matkasta erillään omistajastaan? Täysin edesvastuutonta..

        rauhoittavia kitaan ja ruumaan


      • samaankuoppaan
        mikään eläin... kirjoitti:

        ....voisi nauttia niin pitkästä matkasta erillään omistajastaan? Täysin edesvastuutonta..

        rauhoittavia kitaan ja ruumaan

        voivittumikäkysymys


      • marjukkis
        mikään eläin... kirjoitti:

        ....voisi nauttia niin pitkästä matkasta erillään omistajastaan? Täysin edesvastuutonta..

        rauhoittavia kitaan ja ruumaan

        Huoh miksi edes laitoin tänne tämän kysymyksen...:S. (Alle 8 kg eläin kasseineen matkustaa matkustamossa, ja kissani sattuu pitämään ainakin juna- ja automatkoista.) Eikä kyse ole "lomailusta", mutta turha jatkaa tällä palstalla. Kiitos turhasta mutta hieman huvittavasta moralisoinnistanne!


      • eiuskoei
        marjukkis kirjoitti:

        Huoh miksi edes laitoin tänne tämän kysymyksen...:S. (Alle 8 kg eläin kasseineen matkustaa matkustamossa, ja kissani sattuu pitämään ainakin juna- ja automatkoista.) Eikä kyse ole "lomailusta", mutta turha jatkaa tällä palstalla. Kiitos turhasta mutta hieman huvittavasta moralisoinnistanne!

        en kyllä usko että mikään katti saa matkustaa matkustamon puolella, sorry vaan. ellei lentokoneissa ole uusia lemmikkivaunuja. ehkä joillain takapajuisilla lentoyhtiöillä voi onnistua, mut muilla ei...olen kyllä itse yrittänyt saada undulaattini intian siäisille lennoille mukaan , mutta ei sieläkään ole päästetty, ei vaikka maksaisi pimeesti ;)


      • eiuskoei
        eiuskoei kirjoitti:

        en kyllä usko että mikään katti saa matkustaa matkustamon puolella, sorry vaan. ellei lentokoneissa ole uusia lemmikkivaunuja. ehkä joillain takapajuisilla lentoyhtiöillä voi onnistua, mut muilla ei...olen kyllä itse yrittänyt saada undulaattini intian siäisille lennoille mukaan , mutta ei sieläkään ole päästetty, ei vaikka maksaisi pimeesti ;)

        mulla oli hankaluuksia Intiassa jopa pitkänmatkan bussiin saada lintuni mukaan...ja voin sanoa, et ei linnut siitä matkasta nauttinut, eikä varmaan kissakaan nauttisi...


      • *****
        marjukkis kirjoitti:

        Huoh miksi edes laitoin tänne tämän kysymyksen...:S. (Alle 8 kg eläin kasseineen matkustaa matkustamossa, ja kissani sattuu pitämään ainakin juna- ja automatkoista.) Eikä kyse ole "lomailusta", mutta turha jatkaa tällä palstalla. Kiitos turhasta mutta hieman huvittavasta moralisoinnistanne!

        Onko kissasi kenties umpio sillä mihin se tarpeensa tekisi noin pitkällä lennolla?!
        Yritä itse olla käymättä tarpeilla sinä aikana.
        En usko sitäkään että voit sitä sylissä pidellä ellei sinulla ole yksityiskonetta.
        Tässä just paistaa ihmisen minä,minä ajattelu.
        Oli tosiaan virhe laittaa kysely asiasta tänne!!!


      • mukaan!!!!!
        ***** kirjoitti:

        Onko kissasi kenties umpio sillä mihin se tarpeensa tekisi noin pitkällä lennolla?!
        Yritä itse olla käymättä tarpeilla sinä aikana.
        En usko sitäkään että voit sitä sylissä pidellä ellei sinulla ole yksityiskonetta.
        Tässä just paistaa ihmisen minä,minä ajattelu.
        Oli tosiaan virhe laittaa kysely asiasta tänne!!!

        älä ikinä ota kissaasi intiaan, ei tule selviämään elävänä siinä vilskeessä/hulinassa/kuumuudessa/ihmismassassa..Turha stressata kissaa järkyttävällä teollasi. ajattelisit vähän!


      • DiDi34
        eiuskoei kirjoitti:

        en kyllä usko että mikään katti saa matkustaa matkustamon puolella, sorry vaan. ellei lentokoneissa ole uusia lemmikkivaunuja. ehkä joillain takapajuisilla lentoyhtiöillä voi onnistua, mut muilla ei...olen kyllä itse yrittänyt saada undulaattini intian siäisille lennoille mukaan , mutta ei sieläkään ole päästetty, ei vaikka maksaisi pimeesti ;)

        Tohon on pakko saada korjausta elaimen VOI ainakin finnairilla! Itse matkustin kahden kissan kaa stadista alanyaan paastyani tanne duuniin. Tarvitsin vain elainpassit ja oikeankokoiset boksit. Laitoin molemmat ruumaan ku on pariskunta, mut jos ois ollu vain yks kisu ois se tullu matkustamoon mun kaa. Katoinkin esim.tarjoustalosta pehmeaa elainkoppaa, oli muuten katsy ku kulki niinkuin matkalaukku rullilla ja kahvalla... Eli yhen elaimen Saa ottaa matkustamoon se luetaan sitten hlo:n kasimatkatavaraksi!!! Tarkistapa tietosi ennen ku puhut;) !


      • DiDi34
        mikään eläin... kirjoitti:

        ....voisi nauttia niin pitkästä matkasta erillään omistajastaan? Täysin edesvastuutonta..

        rauhoittavia kitaan ja ruumaan

        Laakitysta elaimelle EI saa antaa matkalle, mukaan koneeseen, Se on ainakin finnairilla sallittua.


      • DiDi34
        DiDi34 kirjoitti:

        Laakitysta elaimelle EI saa antaa matkalle, mukaan koneeseen, Se on ainakin finnairilla sallittua.

        Tos kommentis meni kyl ajatus nopeampaan ku kirjoitin..hups ;) . Siis joo ei missaan nimes laakitysta koska voi masu menna sekaisin-oksennus-mahd.tukehtuminen tms. Matkustamoon voi yhen ottaa messiin -finnair.


    • kisukisukisu

      kissoilla taitaa olla sama 3kk karanteeni kuin koirilla, kun tulette takaisin suomeen. eli pitäisi pitää karanteenikeskuksessa intiassa 3kk ajan ennen paluuta suomeen. varmista suomen tullista! mirkosiru on oltava ja rokotteet ja mato ym lääkkeet.

      intiassa kissat ja koirat saavat helposti punkkeja ym tautiötököitä. kissat toki putsaavat itseään koko ajan, mutta silti voi muutama punkki päästä pesimään turkkiin.

      kuumuus ja kosteus voivat myös rasittaa kissaa kovasti. eläinten ruokia ei intiassa ole paljonkaan, joten itse pitää tehdä safkat. eläinlääkärit ovat hyviä ja ilmaisia tai ainakin halpoja.

      pitäisitkö kissaa vapaana? luonto käärmeineen, skorpioneineen on vaarallinen suomeen tottuneelle kissalle.

      matkat - juna, lento jne - tuskin olisivat ongelmia.

      mielestäni koiran vielä voi viedä intiaan, jos sinne jää asumaan vaikka yli 3 vuodeksi, mutta kissa voisi olla hankala kumppani, koska se haluaisi kuitenkin yksin ulos, missä monet vaarat uhkaavat.

      • käärmeenpyydystäjä

        Intialaisten tuttavieni mukaan kissa on paljon parempi käärmeenpyydystäjä kuin koira. Luulenpa, että suomalaisellakin kissalla vaistot pelaisivat Intiassakin.


      • Jebsuli
        käärmeenpyydystäjä kirjoitti:

        Intialaisten tuttavieni mukaan kissa on paljon parempi käärmeenpyydystäjä kuin koira. Luulenpa, että suomalaisellakin kissalla vaistot pelaisivat Intiassakin.

        Finnairin koneissa kissat ja koirat voivat matkustaa omistajan kanssa matkustamossa, jos laukkuineen painavat korkeintaan tuon 8 kiloa. Pidettävä kuljetusboksissa koko lennon ajan. Linnut eivät tietenkään saa lentää matkustamossa, mutta epäuskoinen voi nämä muut tarkastaa ihan itse finnairin sivuilta. Tottakai omistaja haluaa ottaa lemmikkinsä mukaan muuttaessaan maasta toiseen eikä siinä ole mitään moraalisesti arveluttavaa. Päinvastoin. Mielestäni Intiaan mentäessä ei ole karanteenia, mutta tämän voi tarkistaa Intian viranomaisilta.


      • DiDi34

        Tassa Jarkeva kommentti!!!! :D


      • Kotiutuikissojenkanssa
        DiDi34 kirjoitti:

        Tassa Jarkeva kommentti!!!! :D

        Intiasta takaisin tullessa on sitten ongelmaa kissojen kanssa. Ihan kokemuksella tämä tieto, kissoista ensin Intiassa verinäyte ja seerumit Suomeen Valviralle tutkittavaksi kuriirikuljetuksena, jolloin ei tarvittu karanteenia kissoille. Lento saksalaisella yhtiöllä järkevin Suomeen.


    • DiDi34

      Terve :) . Ite matkustin Turkkiin kahen kisun kaa. Nyt matkustan takas vain yhen kaa koska normi rokotukset eivat riittaneet..toinen sai pahan viiruksen kevaalla johon moni kisu tuolloin kuolee. Sisalla molempia pidin/pidan lukuun ottamatta parii karkaamista. Silla ei viirusta saa, ulkoa tulee bakteereita, punkkija tms. Lampotilat taiheutti alkuun vasymysta, eli kuumalla juo paljon ja nukkuu, illan tultua alkaa maratoni ;) . Ala huoli matka tai kohde eivat oo muuta kun muutosta ja elaimet ovat sitkeita ja aipan lasnaolo auttaa muutoksessa :) . Paljon rapsutuksia herkkuja ja rakkautta niin kaikki ok :D ! Kuivaruokaa pitas loytyy ja halpaa purkkiruokaa, lisaksi ma annan raakaa naudanlihaa(myos paistettuna ilman mausteita), kisulle voi antaa kanaa (turkis kaikki kisut syovat), paistettua maksaa, sydanta tms. Turkis bairam-jumalalle uhrauksena annetaan syksylla lammas, passi tms. josta oon saanu mm.keuhkot, vatsalaukku yms.sisuskaluja oon antanut kisuilleni paloina, paistettuna tai raakana, valil kantsii antaa norm.perus ruohoa et saavat putsattua vatsalaukkunsa karvapalloista ;) . Eli Ei hataa , perus asiat kuntoon ja matkaan :) !

    • kissatonkin

      ei ole totta! viestin kirjoittaja kyseli kossojen kuljetuksesta seitsemän vuotta. eiköhän aika hoitanut ongelman.

    • Intiassa

      Näin Karnatakassa yhdellä venäläisnaisella pikku puudelin ja ihmettelin miten on mahdollista jos ei asu siellä. En kehdannut mennä kysymään, ehkäpä venäjän kautta onnistuu kissat ja koirat-

      • sakkojavenäjältäsaannut

        Jos et kysynyt, niin mistä voit tietää, ettei se puudeli ollut sillä venäläisellä naisella vain siellä Intiassa.
        Venäjälle on aika vaikeaa viedä mitään elävää (ellei ole sitten viimen muuttunut), joten jos et nähnyt, että veikö sen puudelin pois Intiasta, niin arveluiksi vaan menee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe