AIKUISEN MAITOALLERGIA

MINÄ VAAN

HEISAN KAIKILLE.. KERTOKAAHAN MAIDOTTOMAT MITÄ KARKKEJA SYÖTTE JA ONKO ESIM. MITÄÄN SUKLAATA JOTA VOITTE SYÖDÄ? KYSYISIN MYÖS SAAKO KUKAAN AIKUINEN MAIDOTON KORVAUSTA ESIM. KELALTA... RUOKA MEINAA ON AIKA KALLISTA!!

5

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silti..........

      Älä huuda täällä. Tiesithän, että isoilla kirjaimilla kirjoittaminen netissä ja sähköpostissa tarkoittaa huutamista. Tikkukirjoitusta on sitä paitsi paha lukea.

    • suklaita

      vaan etsimään. Kaikki tummat suklaat eivät ole maidottomia, mutta toiset onneksi ovat. Lakritsakin on hyvää.

    • murmeli-

      "Ekokaupoissa" on maidottomia suklaita, maku aika lähellä tummaa suklaata eli hyvää. Voit kysellä myös luontaistuotekaupoista jos löytyisi. Soijajäätelöt ovat hyviä, samoin Rys-riisijäätelöt.

    • .....

      hedelmäkarkkeja, esim panttereita ja aakkosia, sekä salmiakkia ja lakritsaa nam! ja tosiaan vissiin brunebergin tumma suklaa on käytännössä maidotonta samoin marianneissa taitaa olla vain alle 1% maitojäämiä.

      en usko että kukaan voi saada korvauksia, silä eihän maidottomille oikeastaan olekaan muuta "omaa" (ja ehkä kalliimpaa) ruokaa kuin "maidot" ja "kerma"valmisteet.
      ostan ihan normaalia ruokaa tai teen itse, eikä tule kyllä yhtään kalliimmaksi.

    • nadja23

      vienernougat on herkullisuudestaan huolimatta maidotonta. pääsiäisenäkään ei tarvitse munatta surra sillä mignon munat on myös maidottomia:) muuta vaaleaa suklaata en ole löytänyt. pääsisäisenä myytävät tipu- suklaamarmelaadikarkit on maidottomia ja herkullisia. monilla tehtailla on nettisivuillaan listat joista voi hakea maidottomia. tuotteet kuitenkin muuttuu joten sisällysluetteloita kannattaa tarkistaa..
      kelasta ei tipu mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      441
      4748
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1692
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      92
      1425
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1336
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1286
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1161
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      56
      857
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe