Terve, oon kirjotellu jo täällä suomi24 aika paljon mutta aattelin nyt alottaa ihan uuen aiheen kun tiiän että täällä on paljon ihmisiä jotka haluu tietoa ja kokemuksia ja itellä löytyy ainakin kokeuksia paljon ja uskon että tästä voi olla apua jollekkin!
Itellä on pahimman asteen kystinen akne mutta muuten ruskee ja tasanen hieno iho, mulla oli hiton hyvä iho ennen muurrosikää kun alko akne.
Niin söin tossa viime kesänä roaa ja voin sanoa että ihan hirvee lääke! isot finnit ehkä vähän loppu mutta se teki mun ihosta ihan vitun kalpeen ja ruman näkösen ja hilseili iho ihan mielettömästi ja se ohenti ihoa ihan jumalattomasti ja akne arpien parantuminen pysähty kun seinään ja kaiken lisäks se vaikutti psyykisesti musta tuli semmonen väsyneempi ja aikaansamattomampi (mutta toi psyykinen sivu vaikutus tulee vaan harvoille itellä on sama ongelma esim allerkia lääkkeissä) ja menny jo puol vuotta siitä kun lopetin roan ja ei oo vieläkään iho palautunu kunnolla normaaliks )=
olin kyllä lukenu tosta roasta juttuja mutta koska ihotauti lääkäti sai mut vakuutettua että roa on tosi luotettava lääke ja vähätteli kauheesti sivu vaikutuksia niin kokeilin sitten )=
Mulla on ollu acnen lisäks vaikka mitä tauteja..
pienenä mulla oli mielettömän paha korva tulehdus, siihen söin varmaan miljoona anti biottia ja niistä mulle puhkes mielettömän paha allergia, ja allergiasta kehitty paha allergia-astma, ja astma lääkkeistä johtuu mun "ali pituus" (astma lääkket hidastaa kasvua).
Sitten pienenä vapisin unissani niin ne epäili siitä että oon vammanen tai että mulla on jotain outoja tauteja ja ne otti musta vaikka mitkä aivo käyrät ja niissä oli jotain poikkeavaa ja joku juttu mutta se oli vasta "solutasolla" niin ne ei saanu selville mikä se on ja se ei sitten koskaan selvinny. ja nyt kun iski vielä pahimman asteen akne niin sekin sitten vielä =/..
oon niin kyllästyny noihin lääkkeisiin ja lääkäreihin koska ei niistä oo mulle ainakaan ollu vielä mitään apua. ei kannata uskoa kaikkea mitä ne sanoo, ja noilla lääkäreitten mielipiteilläkin on kauhesti eroja esim jos käyt kolmella ihotauti lääkärillä niin joku saattaa antaa sulle antibiootin joku määrää roaa 4 kuukaudeks ja joku taas 8 kuukaudeks, joten kannattaa käyttää omiakin aivoja ja vähän punnita mikä on järkevintä.
Roacuttan poistaa isot finnit mutta tekee ihosta muuten huonon ja sillä on paljon huonoja sivu vaikutuksia. anti biootit auttaa vaan hetkellisesti ja niilläkin saattaa olla sivuvaikutuksia. luontais tuotteissa myydään uutta "lisäravinnetta" jonka pitäis poistaa finnit se on valmistettu maidon proteinista mutta ite söin sitäkin enkä huomannut yhtään mitään muutosta.
Ja se mua huvittaa paljon että jotkut lääkärit uskaltaa väittää että sillä mitä syö ei oo yhtään mitään vaikutusta ihoon!:D
Mutta voin luvata ja vannoa 100% varmuudella että ihan kaikella on vaikutusta ihoon! kaikki mitä sää syöt ne vaikuttaa ihoon ja ympäristöllä ja ilmastolla on iso vaikutus ihoon, saasteilla on iso vaikutus ihoon vitamiinien saannilla on iso vaikutus ihoon ja jopa psyykkisellä hyvin voinnilla on todella suuri vaikutus ihoon, liikunnalla on iso vaikutus ihoon koska se parantaa kaikkia ihmisen toimintjoa ja vaikuttaa sitä kautta ihoon todella paljon! ja jos ootte toista mieltä asiasta niin suosittelen ite kokeilemaan noita esim ruoka valion muuttamista ja kaikkea!
Jotkut vähätelee aknen vaikutusta henkiseen hyvin vointiin ja itseluottamukseen. mutta siitäkin nyt sen verran että älkää koskaan vähätelkö sitä tai haukkuko ketään finni naamaks! oon kuullu että joku on tappanu ittensä aknen takia ja en usko että toi on mikään keksitty juttu sillä itelläkin on käyny mielessä itsemurha ja oon masentunu ihan vitusti aknesta ja itseluottamus on revitty ihan maahan (joka ennen oli tosi hyvä)ja on tullu lintsattua koulusta monet päivät aknen takia.
Vähän ihonhoito tuotteista ja sarjoista:
monet joilla on iskeny akne niin ne ei oo tienny siitä vielä mitään ja on ruvennu käyttämään clerasilia, ja itelläkin kävi just niin mutta clerasil ei tee mitään muuta kun kuivattaa ihoa ihan mielettömästi ja siellä ne finnit kukkii kuivettuneen iho kuoren alla!
jotkut on kyselly tästä exuviance sarjasta ja ite oon käyttäny exuviance hoito sarjaa ja käyny exuviance ihon hoidoissa, ja sanoisin että ihan mielettömän kallista touhua ja ehkä aika yli arvostettuakin ja kehuttua ei toi uudista ihoa ja paranna arpia yhtään niin hyvin ja nopeesti kun ne lupailee mutta no ei ainakaan kuivata ihoa ja saattaa ihan hyvin tepsiä lievään ja vähän keski vaikeaan akneen mutta ei todellakaan vaikeaan akneen paitsi voi tosta olla jotain apua vaikeaankin akneen jos ottaa vielä noitten hoitojen päälle ihon puhdistuken mutta se tulee tolkuttoman kalliiksi (Exuviance serjan ja hoidot löytyy joiltakin kosmetologeilta.
ite pidän luontais tuotteiden aknen hoito tuotteita tehokaampina kun apteekin tuotteita riippuu tietenkin vähän tuotteista.
suosittelen tutustumaan lr worldin ja the body shopin tuotteisiin esimerkiksi täsmä hoidossa tea tree puu öljy on paljon tehokaampi kuin mikään apteekin täsmä finni puikko! ja sitten kannattaa myös ottaa huomioon koko vartalon hoito monilla tulee selkään finnejä ainoastaan ja se voi johtua heidän shampoosta koska melkein kaikissa normaaleissa kaupan shampoissa on silikoonia! silikooni tekee hiuksista hienon näköiset mutta joutuessaan iholle se tukkii iho huokosia ja on ihan turha ettiä shamppoon eti ketistä että onko siinä silikoonia koska se voi lukea siellä 19 eri nimellä! joten suosittelen käyttämään jotain erikois shampoota vaikka lr:n tai the body shopin shamppoita!
Laasereista voisin kanssa kertoa vähän, ite oon käynyt ktp laaserissa, candle centle laserissa, ja kosmetologin pikku laaserissa.
ktp laaseri ei tuo ratkaisua mihinkään iho ongelmaan vaan ainoastaan saattaa joitakin peittää hetkeksi ja ktp laaseri on ihan mielettömän kivulias kokemus ja vetää ruvelle koko hoidettavan kohdan eli tää ktp ainoastaan rikkoo ihon verisuonia joka ei oo ainakaan akne arpien hoidossa tuonu apua. sitten tää candle centle laseeri joita on lääkäreillä esim mehiläisessä niin tää on aika paljon samanlainen kun nlite mutta ei tätä ei oo kehitetty aknen eikä akne arpien hoitoon joten ei juurikaan tuo kauheesti apua akneen paitsi ehkä vähän saattaa auttaa akne arpia ite kävin vaan kerran joten en juurikaan huomannu tulosta ehkä vähän saattaa nostaa arven pintaa mutta ei ainakaan väriä kauheesti muuttanu ja hoito tuntui ehkä semmoselta pieniltä sähköiskuilta ei juurikaan sattunu. Kosmetologin pikku laaserit on täysin tehottomia niissä on semmonen punanen valo joka muistuttaa jotain lasten laser valoa :D ja ei tunnu miltään eikä myöskään auta yhtään ite kävin montakin kertaa tommosessa eikä se vaikuttanu yhtään mitään saattaa ehkä ihan vähän jotain solujen toimintaa kiihdyttää mutta en kyllä huomannut yhtään mitään tulosta. Eli tällä hetkellä nlite on paras laaseri aknen ja akne arpien hoidossa koska se on juuri niihin kehitetty ja se on tutkittu ja suosituin laaser laite tällä hetkellä ite en oo vielä käyny mutta nyt seuraavaks oon menossa sinne.
Ite käytän nyt akneen vähä rasvasta ruoka valiota ja aloe vera juomaa ja aloe vera kasvojen hoito tuotteita ja kaikkia aloe vera saippuaa ja pesu nesteitä, erinlaisia lisä ravinteita paljon vitamiineja, omega rasvahappoja, tryrni marja kapseleita, ja näillä on pysyny isoimmat finnit poissa. Aloe vera juomalla on vaan positiivisia sivuvaikutuksia!
no niin siinä se kirjottakaa ihmeessä kommentteja ja omia kokemuksia ja saatte kysyä multa mitä tahansa mutta en oo kosmetologi enkä lääkäri vaan ainoostaan 14 vuotias poika. ja zemppiä kaikille itseluottamattomille finninaamoille koittakaa jaksaa !
Roacuttanista ja Aknesta
13
4326
Vastaukset
- roan aloittanut
Se on onneks kyl yksilöllistä se roan vaikutus. Itseltäni lähti akne kokonaan ja jopa punaiset arvet on haalistunut melkein kokonaan! Nyt entisen paisenaaman sijalla sileä kaunis iho. Vaikutuksen kestosta en tietenkään osaa mitään sanoa vielä, mutta ole 100%tyytyväinen tulokseen. Ja vaikka sivuvaikutuksia tuli joku miljoona (tukka menny huonoon kuntoon, ohut iho - jatkuvasti haavoja, kuivat elposti vuotavat silmät, alapäähaavat yms), niin ei ole katunut päoivääkään että aloitin kyseisen kuurin. Kyllä kannattaa kokeilla, jos on kaikkea muuta kokeillut, ainahan sen voi keskeyttää jos ei noia sivuvaikutuksia kestä. Itse kyllä kestin nuo pikku fyysiset ongelmat paljon paremmin kuin mielenterveyttäni tuhoavaa rumaa aknea naamassani!!
- sadsdasda
En lukenu ku ensimmäisen kappaleen ja en ymmärrä miten iho voi näyttää vanhalta ja sairaalta? Jotkut on sanonu et on tullu keltaiseksi = viittaa maksahäiröihin
Ite oon nyt lähes puolivuotta syöny ja iho on sileämpi kuin koskaan, toki pitää rasvata ennen ku lähtee ihmisten ilmoille--ja kuivista huulistakin pääsee rasvalla
Terveet elämäntavatkin auttaa noihin sivuvaikutuksiin.... - Matami222
Väittäisin, että tällä hetkellä tehokkaimmat keinot arpien poistoon ovat kuitenkin mekaaninen hionta ja Fraxel -laserkäsittely.
- kirjoituksesta
Hyvä että joku sentään miettii lääkkeiden hyötyjä ja haittoja... just luin tänään kuinka 14 vuotias poika kuoli syötyään aknelääkettä :( Mielestäni akne on ainaki parempi ku turha kuolema sen takia että miettii vaan työntää lääkkeitä naamaan. Itseänikin huvittaa lääkäreiden lääkkeiden tunkeminen ja ruokavalion merkityksen sivuttaminen :| Onhan se todella ihmeellistä kun esim. Papua Uudessa-Guineassa ei ihmisillä ole ollenkaan aknea... ja länsimaissa akne vaivaa lähes 90 % teini-ikäisistä, täytyyhän sen silloin johtua ruokavaliosta. Länsimaista ruokavaliota syytetään aknesta. Itse huomaan kyllä ruokavalion merkityksen omassa ihossani niin selvästi. Jotkut ihmiset eivät vaan halua tai jaksa hoitaa akneaan joka päivä ruokavaliolla mikä on ihmeellistä, koska kuitenkin ihmiset ovat valmiit syömään lääkeitä joka päivä :/ Oman aknen hoito ruokavaliolla on vähän sama asia kuin sokeritautinen joka hoitaa sokeritautiaan joka päivä ruokavaliollaan. Asia ei ole oikeasti yhtään sen monimutkaisempi.
- kokemukseni
Se mikä tepsii akneen on jokaisen löydettävä itse, toisin sanoen yksi keino sopii toiselle ja toinen toiselle. Omaan akneeni ei ruokavalio aikoinaan auttanut, kokeilin vaikka mitä. Sen kuitenkin huomasin, että liika proteiini ja erityisesti maitotuotteiden syöminen pahensi asiaa. Hyvä kuitenkin, että sinua auttaa noin helppo ja suhteellisen halpa keino kuin ruokavalion muutos!
Myös aloe vera auttaa monia ja hyvä että olet sen löytänyt. Omalta kohdaltani muistan, että tea tree - öljy ei auttanut ollenkaan. Monia ovat auttaneet mainitsemasi exuviance tai bion - hoidot. Vauvojen hoitoon tarkoitettu sinkkivoide oli omalla kohdallani paras ja tehosi hyvin muhkuroihin, mutta se myös tukki ihohuokoset ja aiheutti mustapäitä. Mieluummin kuitenkin niitä kuin muhkuroita, ja monella salva on auttanut. Lisäksi käytin kasvovetenä Molkosan-maitoheraa, joka desinfioi ja supistaa ihohuokosia. Tri Tolonen on suositellut suurten sinkkimäärien syömistä, akneihoisilla on yleensä sinkin puutos mutta suurissa määrissä on ongelmana se, että sinkki estää ravintoaineiden imeytymistä ja voi aiheuttaa ehkä anemiaa. Ainakin tabletit pitäisi syödä mahdollisimman pitkän ajan päässä aterioista. Sinkin yliannostus ei tiettävästi aiheuta terveyshaittoja eikä vaikuta esim. maksan toimintaan. Ehkä lisäksi kannattaisi kokeilla akupunkitiota hyvällä klinikalla, jotkut ovat saaneet avun sieltäkin, vaikka toisaalta muistelen että noin 30% ihmisistä ei reagoi akupunktioon. Lisäksi kannattaa ehkä kokeilla homeopaattisia lääkkeitä.
Noita roaccutaneita ja muita lääkekuureja en helpolla söisi; roa aiheuttaa mm. sikiövaurioita ja ylikuormittaa maksaa, joten kyllä se on todella vahva myrkky ja sitä kannattaa välttää viimeiseen asti. Jos ei mikään muu auta niin sitten kyllä voi kokeilla. Yleensä tauti kuitenkin uusiutuu kun lääkekuuri loppuu.
Jos on akneiho kannattaa ajatella, että posliini-iho ei ehkä ole mahdollinen mutta riittävän hyvä iho kyllä. Tiedän, että tämä kuulostaa tanttamaiselta, mutta harvoin kukaan sitä ihoa tuijottaa paitsi itse. Kun jostain asiasta tulee itselle ongelma, luulee, että kaikki muutkin ajattelevat samoin eikä se pidä ollenkaan paikkaansa. Juttelin kerran yhden ystäväni kanssa iho-ongelmista ja sanoin suunnittelevani jotain hoitoa, en muista enää mitä. Hän oli kauhean hämmästynyt ja sanoi, ettei ikinä ollut ajatellut, että minulla on vaikea iho-ongelma joka vaatii hoitoa...
- minä vaa
Itse olen aikoinaan syönyt roaccutan kuurin, se oli mun ainoa toivoni kaiken maailman "vippas" konstien jälkeen. Koko murrosiän kärsin todella pahasta aknesta, söin kaikenlaisia lääkekuureja jotta akne ainakin vähenisi. Samoin kokeilin kaikenlaisia rasvoja, pesuaineita, ruokavalion muutoksia jne; mutta mikään ei auttanut. Joten aloin jo luopua toivosta, että joskus voisi olla kaunis iho. Murrosikä meni aika huumorilla otettuna, vaikka kasvoni olivat hirveän näköiset. Itse nauratti kun luokkatoverini valittivat ja peittivät pieniäkin näppylöitä, mutta minä en voinut enää peitellä omia finnejäni, koska ne olivat todella tulehtuneita paiseita ja syvällä ihon sisällä. Vuosia meni ja aikuistumis iässäni päätin vielä kääntyä ihotautilääkärin puoleen ja hän ehdotti mulle tuota roaccutan-kuuria. Kävimme läpi kaikki mahdolliset siihen liittyvät sivuoireet ja totesin, että olen valmis kokeilemaan. Eihän se vanhoja arpia pois vie, mutta kyllä se ne tulehtuneet paiseet katosivat. Siitä on nyt aikaa kun olen sen kuurin syönyt, joten en muista tarkalleen montako kuukautta se kesti, mutta useampi kuukausi siinä vierähti. Tietyin väliajoin lääkäri seurasi verikokein ettei mm. maksa-arvoni pääse nousemaan. Toki roaccutan-lääke on vahva lääke ja kuivattaa ihoa ja limakalvoja, mutta ihon kuivumista voi hoitaa rasvoilla ja esim nenän limakalvojen kuivumiseen voi käyttää öljyjä. Nykyään hoidan ihoani lähinnä pelkällä vedellä ja välillä miedolla pesuaineella.
Itse suosittelen kuitenkin ihan ensi hätään kokeilla ruokavalion muutosta sekä huolellista kasvojen pesua. Jos näistä ei ole apua, niin sitten kääntyä ensin yleislääkärin puoleen jolta saa normaaleja antibioottikuureja, jos näistäkään ei ole apua, niin sitten vasta viimeinen vaihtoehto on tuo roaccutan.
Kaikille tuo roaccutan ei vaikuta samalla tavalla, toisilla kuivaa iho enemmän kuin toisella, toisella voi nousta maksa-arvot ja toisella ne pysyy normina. Kukaan ei pakota syömään lääkkeitä, joten se on jokaisen oma valinta. - Miesss84
Tästä on nyt vierähtäny n. 8 vuotta kun itse käytin Roacutania. Oli hirveitä paiseita selässä ja naamassa. Ei kiva, mikää ei tehonnu. Kiitos Roacuttanin kaikki paiseet katos :). Itse en silloin teininä huomannut mitää muuta haittavaikutusta kuin huulet kuivas.
Nyt 8 vuoden jälkeen mulla on alkanut uudestaa tulee paiseita selkää ja kävin lääkäriltä hakee tommosen Isotretinoin kuurin. Huulet kuivaa taas ja jotenkin musta tuntuu että mulla on alkanu tulee 2vk jälkee seksuaalista haluttomuutta.
Onko kellää muulla miehellä tai vaikkapa naisellakin esiintyny haluttomuutta kuurin alotettua?- Patse2
Samaa kävi minullekin, ja olen miespuoleinen. Vieläpä niihin kuurin aikoihin kun naama oli paremmassa kunnossa niin oli pientä säpinää yhden tytönkin kanssa, mutta en sitten halunnut häntä seksuaalisesti juurikaan..
eli huomasin etä minulla nuo haluttomuudet kesti jonkun kuukauden verran kuurin aikana. Minulla on noin 6kk kuuri, ja sivuoireet menevät minulla ainakin vaiheittain. Ensin oli hieman vatsaoireita, sitten kuivumista, sitten haluttomuutta..Nyt on sitten verenvuotoa nenästä alkanut tulla todella usein, yölläki ja koko ajan saa olla paperia taskussa.. Että kyllä se a-vitamiini minulla ainakin teki haluttomuutta.. - Miesss84
Patse2 kirjoitti:
Samaa kävi minullekin, ja olen miespuoleinen. Vieläpä niihin kuurin aikoihin kun naama oli paremmassa kunnossa niin oli pientä säpinää yhden tytönkin kanssa, mutta en sitten halunnut häntä seksuaalisesti juurikaan..
eli huomasin etä minulla nuo haluttomuudet kesti jonkun kuukauden verran kuurin aikana. Minulla on noin 6kk kuuri, ja sivuoireet menevät minulla ainakin vaiheittain. Ensin oli hieman vatsaoireita, sitten kuivumista, sitten haluttomuutta..Nyt on sitten verenvuotoa nenästä alkanut tulla todella usein, yölläki ja koko ajan saa olla paperia taskussa.. Että kyllä se a-vitamiini minulla ainakin teki haluttomuutta..Juu.. Tunnen sympatiaa sun puolesta. Itellänikin on pientä sutinaa yhen naisen kanssa ja on suorastaa vittumoista selitellä sille nyt että ei oikeen tee mieli. Mulla ei muuten ole muita oireita kun että huulet kuivaa ja ehkä pikkasen toi ihokin alkanu "hilseilee". Mutta nämäkin hyvin vähäistä. Elän muuten kyllä hyvin terveellisesti ja tulee urheiltua paljon. En tiedä vaikuttaako nämä oireiden määrää millään tavalla.
- Antiakne
Miesss84 kirjoitti:
Juu.. Tunnen sympatiaa sun puolesta. Itellänikin on pientä sutinaa yhen naisen kanssa ja on suorastaa vittumoista selitellä sille nyt että ei oikeen tee mieli. Mulla ei muuten ole muita oireita kun että huulet kuivaa ja ehkä pikkasen toi ihokin alkanu "hilseilee". Mutta nämäkin hyvin vähäistä. Elän muuten kyllä hyvin terveellisesti ja tulee urheiltua paljon. En tiedä vaikuttaako nämä oireiden määrää millään tavalla.
Itse söin Roaccuttania 9kk:tta.. Pahenemisvaihe kesti 5kk:tta, lähes finnitöntä aikaa oli vain 4kk:tta. Heti kun kuuri loppui, alkoi ilmestyä pieniä finnejä, myöhemmin taas paiseita. Roa vei selästä finnit, mutta naamassa ne kyllä pysyvät.
Mullakin oli seksuaalista haluttomuutta ja ihan masennustakin, vaikka naama oli pitkästä aikaa lähes finnitön, weird. Roa ei siis minua juurikaan auttanut.. Nyt on aika hyvä tilanne terveellisen ruokavalion, LIIKUNNAN ja erään akneiholle tarkoitetun voiteen ansiosta (ei Basiron).
Olen siis kokeillut Roan, Basironin, teepuuöljyn, kookosöljyn, salisyylihapon, skinorenin, B5-vitamiinin, Molkosanin ja glykoolihapon. Näistä parhaiten auttoi glykoolihappo, iho oli rasvainen, mutta finnitön. Basiron on myös ihan hyvä, mutta ei estä finnien tuloa tarpeeksi hyvin. Minulla on siis keskivaikea akne.. - Miesss84
Antiakne kirjoitti:
Itse söin Roaccuttania 9kk:tta.. Pahenemisvaihe kesti 5kk:tta, lähes finnitöntä aikaa oli vain 4kk:tta. Heti kun kuuri loppui, alkoi ilmestyä pieniä finnejä, myöhemmin taas paiseita. Roa vei selästä finnit, mutta naamassa ne kyllä pysyvät.
Mullakin oli seksuaalista haluttomuutta ja ihan masennustakin, vaikka naama oli pitkästä aikaa lähes finnitön, weird. Roa ei siis minua juurikaan auttanut.. Nyt on aika hyvä tilanne terveellisen ruokavalion, LIIKUNNAN ja erään akneiholle tarkoitetun voiteen ansiosta (ei Basiron).
Olen siis kokeillut Roan, Basironin, teepuuöljyn, kookosöljyn, salisyylihapon, skinorenin, B5-vitamiinin, Molkosanin ja glykoolihapon. Näistä parhaiten auttoi glykoolihappo, iho oli rasvainen, mutta finnitön. Basiron on myös ihan hyvä, mutta ei estä finnien tuloa tarpeeksi hyvin. Minulla on siis keskivaikea akne..Mulla oli selässä ja naamassa niin pahoja oikein isoja paiseita että kyl teki Roacuttan kutaa ku sai ne pois. Kuurin loputtua mullakin hieman tuli pikkusia finnejä takas, mutta se oli hyvin pientä mitä mulla oli ennen kuuria. Nyt on alkanu paiseita pikku hiljaa muodostumaa taas selkää 8 vuoden jälkee kuurista. Niin kävin hakemaa uuden ettei ehi mennä samanlaisesksi kuin aikasemminkin. Oikee kauhulla muistelen ku selkä oli niin kipeä ja hirveän näkönen. Vieläkin näkee selkeesti arpia selässä niistä paiseista mitä oli.
- tuhlausta
Voin ainakin tosta Nlite-lasertista sanoa että ite kävin siellä useita (n. 5) kertoja ja sain maksaa kauheesti, eikä auttanut yhtään!!
Eli ei todellakaan kannata tuhlata rahojaan siihen!- jh
Sain 3kk kuurin, 2 viikon jälkeen jo oikeastaan vanhoja jälkiä lukuunottamatta finnit poissa, eikä ole tullut lisääkään. Huulet perkeleen kuivat, ei muita oireita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803