onko "villit" maatiasikissat yleisesti ottaen jotenkin älykkäämpiä kuin rotukissat? meillä on niin fiksu poju 6kk että se tuntuu hoksaavan kaikenlaisia asioita ja tekee temppuja, ja nauttii niistä suunnattomasti. meillä tuo lelun aina takaisin kun se heittää, ja osaa yhdistää tietyt äänet ja sanat tiettyyn asiaan, ja toimii sen mukaisesti.
kissan älykkyys
6
555
Vastaukset
- luulaa3
No tuskin maatiaiset on fiksumpia kuin rotukissat mistä ihmettä tuollaista sait päähäsi. Monet kissarodut ovat hyvin älykkäitä ja oppivat kaikenlaista, mitä juuri kuvailit, jotkut osaavat esim. käydä pöntöllä tarpeillaan. Joku tassun antaminen nyt on varsin helppo temppu. Yksilökohtaisia eroja tosin löytyy, kyllä meidän maatiainen on nimittäin täysi tollo. (en kyllä yleistä kaikkiin maatiaisiin!!). Väittäisin jopa että kissat ovat fiksumpia kuin koirat, ne oppivat kaiken saman, mutta päättävät itse milloin tottelevat. Tottelemattomuus ei siis johdu tyhmyydestä vaan älykkyydestä. Koirat vaan ovat enemmän miellyttämishaluisia.
- KissaFani)(
Mitä eroa muka olisi maatiaisella ja rotukissalla?
- Elisama
Ei eroja ainakaan minun kokemukseni mukaan. Kuitenkin yksilöeroja on ainakin siinnä mihin katsovat tarpeelliseksi käyttää älyään
- ................
Kissa ei ole kovin älykäs eläin mutta en sanoisi tyhmäksikään... Rodulla ei väliä,kissoja ne on kaikki.
- jaah...
Mihin vertaat? Mielestäni kissa on kuitenkin älykkäimpiä eläimpiä. Oppimiskykyä on valtavasti, mutta moni kissa ei joudu käyttämään kaikkea kapasiteettiaan. Silti kissa kuin kissa tekee päätelmiä, arvioi vaihtoehtoja, kehittelee omia ratkaisujaan, oppii välttämään ikäviä seurauksia jne.
- kissatohtori
jaah... kirjoitti:
Mihin vertaat? Mielestäni kissa on kuitenkin älykkäimpiä eläimpiä. Oppimiskykyä on valtavasti, mutta moni kissa ei joudu käyttämään kaikkea kapasiteettiaan. Silti kissa kuin kissa tekee päätelmiä, arvioi vaihtoehtoja, kehittelee omia ratkaisujaan, oppii välttämään ikäviä seurauksia jne.
älykäs eläin, ehkä jopa nokkelmapi kuin koira. kissat oppivat kyllä temppuja helposti, mutta päättävät itse milloin haluavat oppia ja toteuttaa pyynnöt. ja se jos mikä vaatii tiettyä älykkyyttä. kissa ei ole miellyttämisen haluinen kuin koira, eikä laumaeläin niin paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236975Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421259Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271052- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93804Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733