Minkä alan työehtosopimusta noudattavat tilitoimistot, PAM:a vai jotain muuta ? Kokemuksia ?
Tilitoimiston työehtosopimus ?
5
2988
Vastaukset
- ja tilitoimisto
Tilitoimisto ja taloushallintoalalla on tes.
Keskusjärjestöinä ovat EK ry/ STTK ry ja
liitojen väliset sopimukset ovat ETL ry:n, ERTO ry:n ja TU:n välillä.
Työehtosopimus löytyy googlesta hakusanalla tilitoimisto tes - hkjhlklj
Hei!
Huomaa, että tilitoimistojen työehtosopimus ei ole yleissitova!!! Eli heidän ei ole pakko noudattaa sitä, koska mikään ei sido noudattamaan! :( Todella huono TES siinä mielessä.- Onkin!
Mutta onneksi sitä on noudatettava ainakin ne tilitoimistot jotka ovat työnantajaliitossa!Ja toisaalta on onni että on niitä työnantajia jotka ovat huomanneet että alalla on sopimus ja noudattavat sitä joka tapauksessa! On hyvä että on valistuneita työnantajia ja toisaalta valistuneita työntekijöitä jotka ymmärtävät ammattiyhdistysen ja liitoutuisen tärkeyden!Muuten työntekijöiden ehdot tulevat Suomen Laeista jotka ovat ehdoiltaan paljon heikommat eivätkä määritä edes palkkaa jota on vähintäin maksettava!
- testes
muilta osin kuin palkan, tes palkkoihin
lisätään 200 euroa, vastaavat paremmin
todellisuutta.- jenny*
olinpa itse tilitoimistossa yksityisellä, eikä maksettu erton ilmoittamia palkankorotuksia lokakuussa eikä toukokuussa. vaan vuoden tein harjottelija palkalla vaikka työsopimusta kirjoitettaessa jo minulle lupailtiin parempaa palkkaa koeajan jälkeen, jota en kuitenkaan saanut. ja eikä nuo palkankorotukset olleet ainoita asioita mitkä vaikutti lähtööni, liian pitkä juttu mutta vinkiksi että kahden vuoden sisään siellä vaihtunut henkilökunta kolmeen kertaan ja nyt viimeisen kuukauden aikana lähdettiin tavallaan joukkoirtisanoutumisella menemään... pomon kohtelu alaisiaan kohtaan alkoi mennä jo henkilökohtaisuuksiin jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791