Mistä voisi johtua yölliset hengityskatkokset? Olen lukenut tuosta uniapneasta, mutta voiko siitä olla kysymys. Olen itse nuori, hoikka ja terveet elämäntavat omaava, eikä kuorsaustakaan esiinny juuri koskaan. Herään kuitenkin joskus keskellä yötä siihen, että en saa henkeä. Se on aika pelottava tunne. Noita heräämisiä ei kyllä tapahdu kuin keskimäärin kerran kuukaudessa, mutta kovin väsynyt olo on joka aamu, vaikka olisi nukkunut ihan riittävän yöunen. Olo ei ole ollenkaan virkeä. Päänsärkyäkin esiintyy joskus aamuisin, aivan kuin aivot ei olisi saaneet happea. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Tuo uniapnea vaan mietityttää, kun siitä mainitaan että se on lähinnä keski-ikäisten tai vanhempien, ylipainoisten, jatkuvasta kuorsaamisesta kärsivien ongelma??
HENGITYSKATKOKSET?
3
1812
Vastaukset
- &&&&&...
uniapneaa esiintyy lihavilla ,laihoilla ja meillä normaalipainoisilla.
Kuorsaava ihminen ei sairasta läheskään aina uniapneaa.
Hengityskatkokset nukkuessa ovat pahinta uniapneassa.
Olen nukkunut itse 3v hiipin kanssa ,koska sairastan uniapneaa ja se on poistanut väsymyksen,päänsäryt ja unentarve on vähentynyt 10h 7h.
Mene lääkäriin niin saat lähetteen tutkimukseen ja jos on aihetta hoitoon niin saat laitteen tai muita hoitoja.- Syötkö
rpskaruokaa, käytätkö makeutusaineita, juotko energiajuomia?
Onko tietokoneesi lataamassa öisin, onko sähkövehkeitä sänkysi äärellä, kännykkä 30 sentin päässä päästä?
Em, asiat voivat aiheuttaa huonoa yöunta, ja mm. sähkömagneettinen säteily hengitysvaikeuksia.
Uniapnea myös yksi mahdollisuus, käy lääkärissä. - booa
Syötkö kirjoitti:
rpskaruokaa, käytätkö makeutusaineita, juotko energiajuomia?
Onko tietokoneesi lataamassa öisin, onko sähkövehkeitä sänkysi äärellä, kännykkä 30 sentin päässä päästä?
Em, asiat voivat aiheuttaa huonoa yöunta, ja mm. sähkömagneettinen säteily hengitysvaikeuksia.
Uniapnea myös yksi mahdollisuus, käy lääkärissä.Enpä usko että sähkövempaimet vaikuttavat hengityskatkoksia. Kyllä ne johtuvat kehon rakenteellisista tekijöistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865