Minua kiinnostaisi tulla tanssijaksi.
Käyn vielä peruskoulua, mutta haluaisin tietää:
1. Pitääkö olla tanssinut monta tanssia, vai voiko päästä tanssijaksi, vaikka olisi tanssinut vain yhtä
tanssia kerran viikossa. Itse tanssin hiphoppia, ja se vähän mietityttää.
2. Missä kouluissa voi opiskella tanssijaksi, kiinnostaisi tanssiopettajan ammatti.
3. Pitääkö olla tanssinut oikein monta vuotta, sillä kun täytän 18, olen tanssinut vasta n. 5 vuotta, vaikka minusta se tuntuu melko paljolta, ja todellakin, vain tuota hiphoppia tällä hetkellä
harrastan.
4. Minkälaista palkkaa tuosta opettajan hommasta saa?
5. Pystyykö kouluttautua vain, esim. hiphopin opettajaksi, vai pitäisikö kouluttautua esim: hiphop, show & modernin tanssin opettajaksi?
6. Voiko mennä koulutukseen, jos on tosiaankin tanssinut vain yhtä tanssia, vai täytyykö tansseja
osata entuudestaan? : D
Kiitos jos joku vastaisi! Tämä olisi todella tärkeää! : D
Tanssi, ammattina?
4
4042
Vastaukset
- hiphoplolo
anteeksi tämä ei liity oikein tähän, mutta saanko kysyä, että tiedätkö helsingissä missä voisi harrastaa hiphoppia, sellaisessa tiiviissä tanssi ryhmässä johon ei tulisi koko ajan lisää uusia ihmisiä, ja joka ei olisi kovin hintava? :)
- aiheentekijä
Sori, en tiedä.
Itse olen Seinäjoelta päin. : D
Kannattaa googlettamalla etsiä.. - lälälä
perusta ite joku tanssiryhmä , halpoja tanssiryhmiä ei oikee löydy jos tarkoitat sellasii joita koulutetaan ja sit osallistutaan kisoihin :)
dance.fi
- Afrodisiac-
1. Tanssijan on hallittava monia eri lajeja eli täytyy yleensä olla enemmän kuin yksi laji hallussa. Tanssijalta edellytetään luovuutta, taiteellisuutta, musikaalisuutta, luontevaa liikkumista ja hyvää fyysistä kuntoa.
2. Teatterikorkeakoulussa on tanssin koulutusohjelma, joka johtaa tanssitaiteen kandidaatin tutkintoon (alempi korkeakoulututkinto). Kandidaatin tutkinnon pohjalta voi jatkaa tanssitaiteen maisterin tutkintoon, johon johtavia koulutusohjelmia ovat tanssijan koulutusohjelma, tanssinopettajan koulutusohjelma ja koreografin koulutusohjelma. Ammattikorkeakoulussa voi tanssia opiskella kulttuurialan ammattikorkeakoulututkinnossa. Toisen asteen koulutuksena voi suorittaa tanssialan perustutkinnon.
3. 5 vuotta on kyllä suhteellisen vähän.
4. Teattereissa palkka määräytyy alan työehtosopimuksen mukaisesti. Vieraileville tanssijoille maksetaan teattereissa näytäntöpalkkioita sekä harjoituksista tuntipalkkaa. Erillistä korvausta voi lisäksi saada esim. erityistaitojen, kuten akrobatia-, laulu-, soitto- tai miekkailutaitojen käyttämisestä. Lisäksi maksetaan solistilisää. Vieraileville tanssinopettajille maksetaan tuntikorvausta.
5. Jossain voi, jossain ei. Kyllä yleensä voi.
6. Toki koulutuksessa opetellaan lisää, mutta et voi muuta kuin hyötyä aikaisemmasta kokemuksesta.
Voit itse lukea lisää osoitteesta:
http://www.mol.fi/avo/avo.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1301355
- 101876
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13511ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30417Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381