oikea hengitys

hengitysharjoitukset

Kun hengitys syystä tai toisesta heikkoutuu ( esimerkiksi sama istuma-asento päivästä toiseen monta tuntia, tai stressi/murheet ) niin elimistö alkaa oireilemaan monin tavoin. Ihminen kuolee muutaman minuutin kuluttua ilman hengitystä, joten hengityksen on näyteltävä jotakin todella tärkeää roolia elimistössä.

Mikäli keuhkot ovat ajautuneet huonoon jamaan, voi tietoisesti tekemällä hengitysharjoituksia niitä vaiheittain parantaa ja vahvistaa, ja "opettaa" elimistöä hengittämään uudelleen.

Käytännössä on vain tärkeää pitää elimistö täysin rentoutuneena ( erikoisesti vatsan alue ) ja ikäänkuin imeä ilmaa keuhkojen syvimpiin osiin nenän kautta hengittäen. Niin kutsuttu 'abdominal breathing' eli syvä vatsahengitys. Keuhkojen pinnallisia osia ei tulisi käyttää, eli niin sanotusta pintapuolisesta tuhinasta on syytä päästä eroon.

Yhtä tärkeää on myös harjoitella rentoutumista, oikein tehtynä sen voi jo tuntea harjoituksia tehdessä kuinka elimistö todella parantuu ja palautuu kun siitä päästää irti. Rentoutumista on käytännöllistä harjoitella makuu-,istuma- ja seisoma-asennoissa. Ideaalisesti henkilö on jatkuvasti täysin rentoutunut, jolloin elimistö yhdessä oikean hengityksen kautta latautuu ja parantuu kokoajan optimaalisesti.

Täällä muita terveysmethodeja, tosin englanninkielellä:

http://yinyangparantaja.50webs.com/

3

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohtaa hengittää

Olen kärsinyt tietämättäni hengitysvajeesta. Rasittavien ulkotöiden jälkeen on rentoutunut olo.
      Kun jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle, fyysinen kunto alkoi nopeasti rapautumaan.
      Urheiluvalmentaja teki tilaani silmällä piäen harjoitusohjelman.
      Siinä pulssi nopeutuu ja hengitys tehostuu. Kirjoista opin hengitystekniikoita, joita voi harjoitella koko valveillaoloajan.

Tulokset ovat vakuuttavat. Erityisen tarpeellista hyvä hengitys on leikkausten jälkeen.
      Hengitysharjoituksen voi viedä mukanaan minne ikinä kuljetkin - etkä ole ikinä pulassa.

• rentouttaa...

oikean hengityksen pitäisi olla automaattisesti esim. istuma-asennossa. Eli siis ohjeet on toimivat, mutta joku voi ymmärtää ne niin että väkisin tulee vetää henkeä. Se ei ole tarkoitus.

Istu hyvässä asennossa, samalla rentouta kaikki jännitys vatsasta ja myös muusta elimistöstä sekä anna keuhkojen itsestään imeä ilmaa nenän kautta niiden syvimpiin osiin.

• Anonyymi

Jatkuva sine. Välikoodaus puhe, rikokset, ei saa onkia toisen tietoja terveys uimahalimme jakoon muille. Nivala uikko

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      2018
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      98
      1478
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      112
      1187
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      77
      1075
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1062
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      903
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      877
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      58
      836
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      822
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      723
    Aihe