onneton ja ei sosiaa..

eväät hukassa

kertokaas minulle ei niin sosiaalisille miehelle
kuinka saan otteen elämääni,olen aikaisemmin ollut onnellinen ja jopa sosiaalinen mutta nykyään mikään ei kerta kaikkiaan tunnu kiinnostavan.Kaikkein pahimmalta tuntuu se että en välitä enään muista ihmisistä jopa lähisukulaisista ,kun kohtaan toisen niin itseasiassa haluan hänestä nopeasti eroon, puhe on vaikeaa samoin silmiin katsominen,olenko tullut hulluksi kun näin kontaktia toiseen ihmiseen välttelen,eronnut olen muutama vuosi sitten ehkä se siitä on alkanut mutta ei se näin vaikeaa saa olla

3

700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KOHTALOTOVERI

      kuuluu elämään. Itselläni vähän samantapanen juttu vaikken oo vielä ees kahta kymmentä täyttänyt, lukiota käyn. Tiiätkö, tätä se on kun masentaa. Ite en oo eronnu, en oo vielä yliujouteni ja as- syndrooman vuoks ees seurustellu saati sitten kyennyt kunnolla puhumaan kenenkään kaa, varsinkaan vastakkaiselle sukupuolelle kun on ihan omienkin kavereiden kanssa vaikeaa puhua,katsoa silmiin, ym.

      Tiedätkös, kun oikein masentaa ja pyörittää asioita oikein linkoamalla niin ne...olikos nyt kongnitiiviset taidot...kaivautuu maan sisään. Et siinä pahemmin saa elämän virrasta kiinni kun ei mikään kiinnosta etkä oo VASTAANOTTO KYKYINEN TUNTEILLE TAI MILLEKKÄÄN ULKOMAAILMAN ÄRSYKKEILLE. Pahinta mitä voit tehdä(itse tein) on se että kaivaudut taitojesi mukana.

      Tällätavoin hankin ite as:n lisäks pers. häiriön tässä muutama vuos taaksepäin,minkä takia kaikki nykysin takkkuilee...

      Mutta joo, AINUT mitä voit tehdä, on mennä PUHUMAAN ihmisille, vaikka naapureille/kavereille/tuttaville. Siten saat sen jäätyneen tajunnan virran hitaasti mutta melko varmasti ainakin osittain sulamaan. Itselläni ei oo oikein toimivaa kaveripiiriä,on vaan satunnasia tuttuja ympäri ämpäri Suomea eli se harjottelu on vaikeeta...mutta yritä sinä.

      Aina huomaan että kun on pari sanaa joskus vaihtanut jonkun kanssa niin seuraava askel on huomataavasti kevyempi...ja pitää kai olla joku yhteinen aihe mistä se toinenkin on kiinnostunut...

      Masennuksesta pääset ylöspäin vain ja ainoastaan tekemällä, menemällä elämään mukaan vaikka väkisin ja ystävien/tuttavien tuella ja ymmärryksellä. Psykologi saattaa olla apu ajatusten selkiyttämiseen(itselläni on ja helpottaa paljon) sekä jotkut masennus lääkkeet jotka nopeuttaa aivojen välittäjien toimintaa parantaa mielialaa,EN KUITENKAAN NÄISTÄ VIIMISISTÄ SANO MITÄÄN KOSKA ITSEKKIN OON AIKA ALUILLA TÄSSÄ HOMMASSA.

      Sen vain sanon että: -mene porukoihin
      -kysy kuulumisia/asioita
      joista muut on kiinnos
      tuneita ja kerro myös
      omia kuulumisia,ym.
      -puhu muille tunteistasi ´
      -psykologi kannattaa jos
      meinaa pää seota
      -ne viimeset joista en
      sano mitään...
      TSEMPPIÄ JA PÄRJÄILE

    • Lukkiintunut

      Olen samoin tunteva nainen.
      Ihmettelen myös tätä muutostani,
      koska ennen minäkin olin erilainen.
      Meitä on varmasti muitakin.
      Naisia ja miehiä.
      En tiedä onko kyse sitten pettymisestä muihin
      ihmisiin, vai onko sitä vaan hautautunut
      omaan yksinäisyyteensä huomaamattaan.
      Ainoana siedettävänä seuralaisena tämä netti.
      Toisaalta voi olla niinkin, että juuri netti
      tekee meistä ihmisistä syrjäytyneitä ja eristäytyviä.

      • ???

        Olen myös samassa jamassa. Tarkemmin kun kaivelen menneisyyttäni, uskon että jatkuvat pettymykset ja ihmisten kovuus ovat tehneet minut "ulkopuoliseksi". En edes uskalla luottaa kehenkään. Minulla on kyllä ystäviä, mutta kenellekkään en kerro kaikkea. Uusien ihmisten tapaamista jännitän, ennen olin sosiaalinen ja suosittu...Joskus tuntuu kyllä, että niillä jotka mennä porskuttavat turhia miettimättä on helpompi elämä...Jaksellaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1575
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1222
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe