onko

kellään

ollut diesel accordin kans käynnistys vaikeuksia pakkasella mulla on kun menee yli 10 asteen vaikka kaksi tuntia lämmössä oliskohan jotain vikaa autos

9

591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei .

moi
      mulla on itselläni kans riisseli acco -06
      ja huommannut sellaisen seikan että kun auto on kovalla pakkasella "roikassa" auton lämpötila anturit menee sekas eli ei jää käyntiin kun käynistää .toisella kertaa ei sit mitään propleemaa
      mut sit kun ei pidä lämmityksessä ja pakkasta abaut kakskymmentä auto käynnistyy heti ja jää käymään :) eli luulen että ei oo vika vaan ominaisuus :) paskan myivät :D

• hhhh

Mulla toisinpäin samanlainen ongelma eli yhtenä aamuna jouduin yrittämään käynnistystä ilman lämmitystä, pakkasta n. 12 astetta sillä hetkellä(yöllä oli ollut n.20 astetta). Auto pysyi käynnissä sekunnin tai kaksi ja sen jälkeen sammui.Yritin käynnistää pari kertaa mutta ei vaan suostunut pysymään käynnissä. Laitoin tunniksi lämmitykseen ja sen jälkeen startasi normaalisti ja pysyi käynnissä.
        Viime talvena oli kovien pakkasten aikaan sitä vaivaa että hehkun merkkivalo paloi.
        Huollosta sanottiin silloin että olisi tulossa joku korjauspäivitys siihen vikaan mutta eipä ole kuulunut mitään.
        Edellisessä autossa oli myös vähän käynnistymisvaikeuksia kovilla pakkasilla mutta se varmaan johtui vaan liian tehottomasta akusta.
        Siis nykyinen auto on -06 diesel tourer ja edellinen oli -04 bensa 2.0 toureri.
        Ei oiken innosta mennä huoltoonkaan valittamaan, kun jos ei näy mitään vikamuistissa niin levittelevät vain käsiään
        No hyvä auto kuitenkin vaikka välillä vähän Suomen olosuhteet koetteleekin..

• moottorilämmitin
        hhhh kirjoitti:

Mulla toisinpäin samanlainen ongelma eli yhtenä aamuna jouduin yrittämään käynnistystä ilman lämmitystä, pakkasta n. 12 astetta sillä hetkellä(yöllä oli ollut n.20 astetta). Auto pysyi käynnissä sekunnin tai kaksi ja sen jälkeen sammui.Yritin käynnistää pari kertaa mutta ei vaan suostunut pysymään käynnissä. Laitoin tunniksi lämmitykseen ja sen jälkeen startasi normaalisti ja pysyi käynnissä.
        Viime talvena oli kovien pakkasten aikaan sitä vaivaa että hehkun merkkivalo paloi.
        Huollosta sanottiin silloin että olisi tulossa joku korjauspäivitys siihen vikaan mutta eipä ole kuulunut mitään.
        Edellisessä autossa oli myös vähän käynnistymisvaikeuksia kovilla pakkasilla mutta se varmaan johtui vaan liian tehottomasta akusta.
        Ei oiken innosta mennä huoltoonkaan valittamaan, kun jos ei näy mitään vikamuistissa niin levittelevät vain käsiään

Minkälainen lämmitin näissä dieseleissä on - lohko, letku vai mikä?

• on ainakin
        moottorilämmitin kirjoitti:

Minkälainen lämmitin näissä dieseleissä on - lohko, letku vai mikä?

mulla ja viime talvena vaihdettiin jo vastus uuteen..

• loppu1
        hhhh kirjoitti:

viimetalvena hehkun vilkkuminen kun peitin keulan siellä lämmitin tunnistaa väärin ilman ja kun keula on peitossa kaikki pelaa oikein

• moottorilämmitin
        on ainakin kirjoitti:

mulla ja viime talvena vaihdettiin jo vastus uuteen..

Onkohan niin, että dieseliin ei saa muuta kuin letkulämmittimen? Pystyykö tuohon vastuksen loppumiseen vaikuttaa käytöllä. Joskus kuullu, että esim yli yö tapahtuva lämmitys haurastuttaa letkut ja lopulta vastus palaa kun nesteet on pihalla. Mitä muuten maksoi tuo korjaus?

• maksa
        moottorilämmitin kirjoitti:

Onkohan niin, että dieseliin ei saa muuta kuin letkulämmittimen? Pystyykö tuohon vastuksen loppumiseen vaikuttaa käytöllä. Joskus kuullu, että esim yli yö tapahtuva lämmitys haurastuttaa letkut ja lopulta vastus palaa kun nesteet on pihalla. Mitä muuten maksoi tuo korjaus?

mitään sehän on vielä takuuauto jos ei ole 100000 ajettu

• moottorilämmitin
        maksa kirjoitti:

mitään sehän on vielä takuuauto jos ei ole 100000 ajettu

Mulla ei ole lämmitintä lainkaan ja jo pitemmän aikaa olen arponut sähköisen ja polttoainelämmittimen välillä. Lähes pari tonnia Eberistä tuntuu kohtuuttomalta, mutta tilanne toki tasoittuu jos tuota vastusta joutuu kovin usein uusimaa.

• vaikeudet

loppuvat nyt uudessa hondassa laitetaan säteilylämmitin niin ei tunnista lämpöä väärin että hehkutus toimii oikein eivät vielä tiedä pitääkö takuuseen vaihtaa näihin letkumallilämmittimiin säteily ja hondalla ei letkulämmitintäkään osata oikeaan letkuun laittaa letkulämmitin kuuluu alavesiletkuun eikä ylävesiletkuun niinkuin minun autossa on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2799
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      22
      2622
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2298
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      39
      1676
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      52
      1585
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1503
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      35
      1283
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26