Jotenkin olen saanut käsityksen, että chinchillat olisi aika helppohoitoisia? siis vaikka missään ei ole niin mainostettukkaan. (tai sitten en vaan tiedä kyseisestä eläimestä tarpeeksi)
Kuulostat ainakin todella helpoilta. chinchillojen omistajat, voitteko väittää chinchilloja helppohoitoisiksi, vaikka ne nyt ei ehkä ensimmäiseksi jyrsijäksi sovikkaan.
Chinchillat helppoja lemmikkejä?
5
1455
Vastaukset
- ne minun
mielestä ainaki aika helppoja
- riippuu siitä
mitä pitää helppona. Täytyy muistaa, että ei saa antaa mitään tuoretta ruokaa, ei edes herkkuna. Eikä myöskään mitään ruokakauppojen mixejä, vaan ruokana on hyvälaatuinen heinä ja chinchilla pelletti (esim. altrom, teurlings taikka bunnya). Ne eivät myöskään saa kastua, vaan peseytyvät chinchilla hiekassa. Niitä ei saa viedä ulos, vaan niitä juoksutetaan siten, että ne päästetään asuntoon/huoneeseen vapaaksi juoksemaan, tämä on välttämätöntä. Täytyy myös muistaa suojata kaikki sähköjohdot, niin kuin muidenkin jyrsiöiden kanssa. Chinchillat eivät yleensä ole mitään hirmuisia sylivauvoja, tietenkin poikkeuksia löytyy. Itse en pidä chinchillaa yhtä helppona kuin vaikka kesyrottaa, pupua taikka marsua... Mene lukemaan lisää www.myrskylyhdyn.com/forum
- sinsu*
riippuu siitä kirjoitti:
mitä pitää helppona. Täytyy muistaa, että ei saa antaa mitään tuoretta ruokaa, ei edes herkkuna. Eikä myöskään mitään ruokakauppojen mixejä, vaan ruokana on hyvälaatuinen heinä ja chinchilla pelletti (esim. altrom, teurlings taikka bunnya). Ne eivät myöskään saa kastua, vaan peseytyvät chinchilla hiekassa. Niitä ei saa viedä ulos, vaan niitä juoksutetaan siten, että ne päästetään asuntoon/huoneeseen vapaaksi juoksemaan, tämä on välttämätöntä. Täytyy myös muistaa suojata kaikki sähköjohdot, niin kuin muidenkin jyrsiöiden kanssa. Chinchillat eivät yleensä ole mitään hirmuisia sylivauvoja, tietenkin poikkeuksia löytyy. Itse en pidä chinchillaa yhtä helppona kuin vaikka kesyrottaa, pupua taikka marsua... Mene lukemaan lisää www.myrskylyhdyn.com/forum
No oikeastaan kaikki jyrsijät tuntuvat helpoilta, minä kun enemmikseen noita matelijoita harrastan.
hamstereita, hiiriä, rottia ja kaneja on ollut usean kerran hoidossa, marsuja olen joskus pari omistanutkin.
oikeastaan siksi ne kuulostavatkin helpoilta, kun ruokinta on yksinkertaista, eivät tarvitse seuraa päivällä,ei tarvitse leikata kynsiä, ei tarvitse viedä ulos, ei tarvitse pestä.. jms.
herpit ovat todella mielenkiintoisia, mutta en ole varma kestäisikö kiinnostus 15-20 vuotta chinchillaan. se huonopuoli siinä vähän on. ehkä on sittenkin parempi pysytellä ihan näissä mitä on.
- shinsutar..
ja pienempi joka vierotettiin muutama viikko sitten emostaan,on toises häkis, huutaa joskus öisin:-))ikävöi kenties mammaasa..yksinäisyyttään huutaa seuraa ..
toinen 6kk vanha eri häkissä jyrsii vaneri nukkumapaikkaasa..mutta ihania ovat molemmat *vauvat* ja yö eläimiähän he ovat.
Ne tottuivat toisiinsa olivat samassa häkissä mutta pieni karkaa häkin raoista siksi on toisessa häkissä.
Meillä on kolme häkkiä eläimille varattu ja yksi todella iso.Tarvikkeet kaikille eläimille joita 5yhteensä kissa, koirat2.Elämää piisaa..:-)
Sinsut ovat kauniita eläimiä.Vikkeliä piipertäjiä. - *Neito*
Toki mielestäni chinchilla on suht helppohoitoinen.
Riippuu ihmisestä, mitä pitää helppona ja mitä sitten taas ei pidä.
Rahakasta puuhaa ainakin tuo cincuharrastus aluksi on, kun häkki on niin iso verrattuna esim. hamsterin häkkiin, joka yleensä on paljon pienempi.
Helpoksi hoidon voi tehdä myös se seikka, että perehtyy lajiin tarpeeksi ennen, kun suinpäin hyppää cincuharrastuksen pariin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 255214
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34637- 1181471
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551416Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141250- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211044viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168892En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61873- 37809