Kuumeeton keuhkokuume?

Finaalissa

Kolme viikkoa enemmän tai vähemmän kipeänä. Alkoi "flunssana", kesti viikon ja meni sitten kroonikolle tyypillisesti poskionteloihin. Takana nyt lisäksi keuhkoputkentulehdus ja kolme hyödytöntä antibioottikuuria. Leposyke ollut viikon 95, hengittäessä tuntuu raskaalta ja painavalta, lämpö 34,5 (suusta mitattuna, useaan kertaan) ja veto TOTAALISEN poissa. Unta 10-14h joka yö, ravinto ja perus allergialääkitys varmasti kunnossa.

Onko jollain kokemuksia pitkyttyneen flunssan jälkitaudeista ja tämän tyyppisistä oireista niihin liittyen?

11

17212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä vaan

On sairastettu kuumeeton keuhkokuume. Ei ymmärretty paikallistasolla mitään taudin päälle. Piti matkustaa 250 km:n päähän Helsinkiin, ennenkuin löytyi asiantuntemusta.

• ^^^^

Miten oireilit? Ja miten keuhkokuumeesi hoidettiin? Saitko kuinka vahvat antibiootit? Kestikö paraneminen kauan?

• kyllä vaan
        ^^^^ kirjoitti:

Miten oireilit? Ja miten keuhkokuumeesi hoidettiin? Saitko kuinka vahvat antibiootit? Kestikö paraneminen kauan?

Tästä on aikaa jo 18 vuotta, joten en mä muista, minkä nimistä antibiottikaan siihen aikaan oli.

Olo oli kamalan kivulloinen, kuin olisi junan alle jäänyt. Ei jaksanut olla jalkeilla ja tuntui, että kuumetta olis ainakin 50 astetta, mutta kun laitto kuumemittarin kainaloon, ei mitään kuumetta. Ja tuntu ettei saa happee, vaikka kuinka haukkos. Yskää mä en kans muista, ei sitä varmaan oikeen ollu. Vaan hirvee hengenahdistus.

Kyl se alko ihan 3-4 päivän sisällä helpottamaan oloa se antibiootti.

• mut mut

Itse toivun parhaillaan keuhkokuumeesta, jossa oli kuumetta. Ei siis omakohtaista kokemusta tuosta kuumeettomasta..
      Tuli kuitenkin mieleen, että ota ihmeessä nyt selville mistä kiikastaa. Pyydä lääkäriä sulkemaan pois keuhkokuumeen mahdollisuus. Eli verikokeet ja röngten-kuvat kehiin! Voi aivan hyvin olla kuumeeton keuhkokuume.

• näkyy röntgenissä

Keuhkokuume, on se sitten kuumeeton tai kuumeellinen, näkyy keuhkojen röntgen kuvissa. Arvauskeskushan ei tunnista edes keuhkoputken tulehdusta, eikä muutakaan, joten suosittelen yksityiselle menoa.

• kyllä vaan
        näkyy röntgenissä kirjoitti:

Keuhkokuume, on se sitten kuumeeton tai kuumeellinen, näkyy keuhkojen röntgen kuvissa. Arvauskeskushan ei tunnista edes keuhkoputken tulehdusta, eikä muutakaan, joten suosittelen yksityiselle menoa.

Täälläkään kun ei yksityisiä lääkäreit ole niin olin just käynyt terveyskeskuksessa eikä ne mitään tajunnu. Olin käyny jo pari kertaa aiemminkin tästä samasta kuumeettomasta keuhkokuumeesta, ja ei mitään tajunneet. Sit soitin terveyskeskuksesta Helsinkiin mehiläiseen, jossa just olin ollut leikkauksessa niin leikkaavalle lääkärille.

Hän sanoi, et lähe heti tulemaan, jos saat kuskin.
        Niin lähettiin, ja kahet röntgenkuvat perätysten, terveyskeskuksen, jotka jäi tietty sinne ja sitten Mehiläisen ottamat kuvat vuorokauden sisällä. Siitä lääkäri heti sano, et tää on keuhkokuume. Kuumeeton.

• Kolme viikkoa

ja kolme antibioottikuuriako? Missäs paikassa kirjoitellaan vaan ab-kuuri toisen perään eikä keuhkokuvaa oteta?Jos on kunnon virustauti ja joku perussairaus, kunto voi olla pitkään kehnonlainen.

• Finaalissa

Olen tällä hetkelä aika kaukana Suomesta ja näin täällä toimitaan: oireen mukainen lääkitys.

Kävin tänään uudelleen lääkärissä, joka yritti tällä(kin) kertaa heittää pihalle flunssa-aaltoon viitaten. Noh pa-ko-tin kuitenkin tutkimaan ja kas: huomasi oikean korvan tulehtuneen ja PAHASTI. Eli jälkitauti alkoi poskionteloista,levisi keuhkoihin ja on nyt myös korvassa. How nice is that? Tämän lisäksi keuhkokuvassa "spots" ja ekg ehdottaa edelleen "abnormal disfunctioni:a".

Loppuviikosta kardiologille ja korvalääkärile. Tällä välin naamaan neljäs anbioottikuuri;=) Onneksi toimiva: Amoxiliini

Opetus: omiin tuntemuksiin ja kokemushistoriaan kanattaa AINA luottaa, vaikka luulosairaan viittaa aina auliisti tarjotaankin. Lääkäritkin ovat vain ihmisiä heihin pätee jossain määrin sama kyvykkyyden keskihajonta kuin meihin muihinkin.

Pitäkää huolta itsestänne!

-huojentunut

• oikeeseen
        Finaalissa kirjoitti:

Olen tällä hetkelä aika kaukana Suomesta ja näin täällä toimitaan: oireen mukainen lääkitys.

Kävin tänään uudelleen lääkärissä, joka yritti tällä(kin) kertaa heittää pihalle flunssa-aaltoon viitaten. Noh pa-ko-tin kuitenkin tutkimaan ja kas: huomasi oikean korvan tulehtuneen ja PAHASTI. Eli jälkitauti alkoi poskionteloista,levisi keuhkoihin ja on nyt myös korvassa. How nice is that? Tämän lisäksi keuhkokuvassa "spots" ja ekg ehdottaa edelleen "abnormal disfunctioni:a".

Loppuviikosta kardiologille ja korvalääkärile. Tällä välin naamaan neljäs anbioottikuuri;=) Onneksi toimiva: Amoxiliini

Opetus: omiin tuntemuksiin ja kokemushistoriaan kanattaa AINA luottaa, vaikka luulosairaan viittaa aina auliisti tarjotaankin. Lääkäritkin ovat vain ihmisiä heihin pätee jossain määrin sama kyvykkyyden keskihajonta kuin meihin muihinkin.

-huojentunut

lääkäriin.

• se kuumeellinen
        Finaalissa kirjoitti:

-huojentunut

Oliko sulla aiemmin eri antibiootit kuin mitä nyt sait?
        Mulla tän kuumeellisen keuhkokuumeen kera tuli kans molempien korvien korvatulehdus (kuulo meni pariksi viikoksi kokonaan, vielä sekään ei parantunut kunnolla). Luultavasti poskiontelontulehdustakin oli, mutta sitä ei katottu, itse vain oireiden perusteella vähän ajattelin.
        Sain antibiootiks noi samat amoxilliinit vai mitkä oli, ja ne ainakin auttoivat.
        Hyvä että pidit pintas, koitahan nyt parantua missä lie sitten oletkin :)
        Nii ja sit vaadit keuhkojen kontrollikuvat että varmistuu paraneminen!

• ollut kuumeeton

keuhkokuume.
      Ensin flunssa, sitten keuhkoputkentulehdus, heikotus ja sairauden tuntu jatkui.
      en jaksanut mitään, hirmuista hengenahdistusta, en tahtonut saada hengitettyä. Lääkäri vaan sanoi että keuhkoputkentulehduksen jälkeen kestää ennenkuin voimat palautuu ja tuntee itsensä terveeksi.
      Teki kuitenkin pef-puhalustestin ja pelästyi huonoa tulosta, lähetti röntgeniin ja siellähän se oli, keuhkokuume. Vahvat lääkkeet ja lepoa.
      Parantuminen kesti kauan, tai keuhkokuume lähti lääkkeillä, mutta kesti kauan ennenkuin tunsin itseni taas terveeksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe