joo varmaa oisin ostamassa 240 autoa jolla ajettu vajaa 300 000 km ja luulisin et on ihan normi 2 litranen kone, kyselisin että onko vankka ajaa, tunteeko silä pienetkin montut ajaesa tien päällä kuten japsi autoilla??
ja sen koneen tehoista että lähteekö noi mihinkään ja voiko niihin saada enemmän tehoja "erittäin pienellä ruuvaamisella"??
240 ensimäiseksi autoksi
5
1646
Vastaukset
- mitkä montut
tuntuu, on vakaa ajettava. Alustaltaan täydellisessä kunnossa oleva yksilö on aika juna ja 2-litran pata ei kovin tehokas. Muita junan oloisia autoja ovat esimerkiksi volvo 740 ja BMW 5-sarja
- Mie vuan
240 on takaveto-Volvojen parhaimmistoa ajettavuudeltaan, oikeastan vain erillisjousitettu 960/S90 menee edelle. 700-sarja, 949 ja vanhemmat 960:t ovat kevytperäisyytensä ja tunnottomamman ohjaksensa takia huonompia. 300-sarjassa on dedion-akseli ja huippuluokan ohjaus, mutta lyhyt akseliväli, josta seuraa rauhattomuutta.
240 on huippuluokan takavetoinen ikäluokassaan. Ajettavuuden lisäksi jousitus on mukava, samoin istuimet. Ei tule peräpukamia, kuten kiinalaisautoissa.
Mitenkään ureilullinen ei 240 tietenkään ole. Alusta on pehmeähkö ja kori kallistelee eikä 14 sek. nollasta sataan ole paljon, mutta nämä ovat aivan toisarvoisia asioita.
240 on myös todellisissa kolaritilastoissa (Folksam) todettu erittäin turvalliseksi autoksi ikäluokassaan (ja osin ilman tätä varaustakin).
Jos on kunnossa, niin antaa palaa vain.
Jos ajettavuutta haluaa hioa, niin jäykempää jousta ja iskaria on saatavissa sekä kallistuksenvakaajia. Niinikää iloa voi olla raideleveyttä kasvattavista vanteista. Talviominaisuudet eivät näillä eväillä kuitenkaan parane, päinvastoin.
Aikoinaan Volvoihin on saanut virityspalikoitakin hyvin, mutta enkä enää suosittele. Nykyhinnoilla jo 10 hv:n kutitteleminen vaparista on tolkuttoman kallista.- kuin tiessä on
"kyselisin että onko vankka ajaa, tunteeko silä pienetkin montut ajaesa tien päällä kuten japsi autoilla?? "
"Jos ajettavuutta haluaa hioa, niin jäykempää jousta ja iskaria on saatavissa sekä kallistuksenvakaajia. Niinikää iloa voi olla raideleveyttä kasvattavista vanteista."
- 100A
Tarkista kunnolla se auton alusta ja takakontti etenkin ne varapyöräkotelot ettei ole ruostetta.
Muutenhan se on hyvä auto ajaa itsellä on ollut .Ohjaustehostin kun oli niin herkkä pyöritellä ja matka-ajossa meni bensaa7.8L7100km ei paha.
Konehuoneessa tilaa helppo täten huoltaa.Esimmäistä autoa jos ostat niin pyydä jokin kokeneenpi mukaan ettei tule mittää töppäyksi siinä auton ostossa.
Toiseksi kun auto kunnossa se ottaa 175km/h nopeuden niin ei aivan ensimmäiseksi kannata ruvetaa ruuvaamaa.
Lämmin auto ja korkean maavaran kanssa helppo ajaa vaikka huonolla tiellä .Varaosat on halpoja ja aina löytyy.Tuore leimaa kertoo jo vähän auton kunnosta.Onnea. - sdjfsjlkfjkl
jos tarjolla on ruiskumalli GLE, niin älä osta - tuon aikuiset ruiskusysteemit on vanhoina hankalia ja kalliita korjata. Sama juttu on viimeisten kaasutinmallien kanssa - niissä on paljon alipainejuttuja, jotka vanhemmuuten ei pelaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3317179Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss714388- 2083175
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242987- 741952
- 1531826
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2161773Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1661587Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201548- 891448