Vaihdan itse öljyt autooni, tarve on kerran vuodessa.
Ruiskutan vanhan jäteöljyn auton pohjaan.
Moottorista tuleva öljy riittää kahteen käsittelyyn.
Autoni on -97 diesel väyrynen. Olen omistanut tämän auton 10 vuotta.
Öljykäsittelyn teen aina syksyisin ja keväisin.
Pohjasta nouseva "öljyhöyry" tunkeutuu helteellä auton kaikkiin sopukoihin.
Autossani ei ole missään ruostetta, ei edes ovitiivisteiden alla.
Käytän jäteöljyä
17
2822
Vastaukset
- öljyt 1
keino, koska jäteöljyissä on aina hioutunutta metallia, mikä pahimmassa tapauksessa nopeuttaa ruostumista. En suosittele.
- Kuunotus
No, kyllä pitää ihmetellä, että jos jäteöljy on niin ruostuttavaa niin miksei öljypohjat mene autoista puhki koskaan, muutoin kuin kiviin ajettuna?
- Iänikuinen
Kuunotus kirjoitti:
No, kyllä pitää ihmetellä, että jos jäteöljy on niin ruostuttavaa niin miksei öljypohjat mene autoista puhki koskaan, muutoin kuin kiviin ajettuna?
Olet ehkä kuullut, että kaikki metallit eivät ruostu samalla tavalla? Itsekin olen miettinyt koska alumiinista valmistettu polkupyöräni alkaa ruostua..
- estää
Iänikuinen kirjoitti:
Olet ehkä kuullut, että kaikki metallit eivät ruostu samalla tavalla? Itsekin olen miettinyt koska alumiinista valmistettu polkupyöräni alkaa ruostua..
Toki metalleja on monenlaisia. Minun autossani öljypohja on valurautaa. Jostain syystä se ei suostu ruostumaan, vaikka on täynnä sitä "ruostuttavaa" käyttö-öljyä.
- - ei käsitä ----
- sitähän on jäteöljystä tavattu sanoa,että siinä on niitä happamia palamisjätteitä ,jotka syövyttävät ja edistävät ruostumista.
Hioutuneet metallihiukkaset tuskin voivat aiheuttaa ruostumista - vaikeata käsittää ,millä mekanismilla... - arski123
estää kirjoitti:
Toki metalleja on monenlaisia. Minun autossani öljypohja on valurautaa. Jostain syystä se ei suostu ruostumaan, vaikka on täynnä sitä "ruostuttavaa" käyttö-öljyä.
Kyllä jäteöljykin toimii paremmin kuin ei mitään, mutta sisältää noita epäpuhtauksia, dieselautossa varsinkin paljon rikkiä. Käyttäkää mieluummin puhdasta öljyä, jos öljyä on pakko käyttää, ei tommonen 10w-30 kovin paljoo maksa kannulta.
- pöllyttäjä
...mgneetti, ni ota jämät sillä pois.
ite oon käyttäny moottorisahaöljyä, josta on "päiväys" umpeutunut. - Autoilevanainen_
- ei käsitä ---- kirjoitti:
- sitähän on jäteöljystä tavattu sanoa,että siinä on niitä happamia palamisjätteitä ,jotka syövyttävät ja edistävät ruostumista.
Hioutuneet metallihiukkaset tuskin voivat aiheuttaa ruostumista - vaikeata käsittää ,millä mekanismilla..."happamia palamisjätteitä ,jotka syövyttävät ja edistävät ruostumista"
Tuo voi olla ihan oikeasti noin. Hyvin voin uskoa tuollaisen väitteen vaikka ei mitään tietoa aiheesta.
- Täytyy..
Olla provo. Ei kai nykyaikana kukaan voi olla noin idiootti että ruiskuttelee autoonsa jäteöljyä!
- p8hyuöp
Vuotava turbon stefa levittää öljyä alustan keskiosille. Ei näytä ruostuvan.
- Mutta...
p8hyuöp kirjoitti:
Vuotava turbon stefa levittää öljyä alustan keskiosille. Ei näytä ruostuvan.
Turboissa, tai paremminkin ahtimissa yleensäkään ei ole stefoja.
- 806t7ypöå
Mutta... kirjoitti:
Turboissa, tai paremminkin ahtimissa yleensäkään ei ole stefoja.
Ehkäpä sinun turbossasi ei ole, mutta kyllä tästä vain valuu öljyä siitä keskeltä. Ei tule niin paljoa, että kannattaisi korjata mutta ajan kanssa pohja kastuu aika kauaksi.
- pöllyttäjä
ASIAA.
Ai kukaan ei ruiskuttele autoonsa jäteöljyä?
nii prkl kun siinä etuliitteenä se jäte.
Mää laitatin -84 moottorisaha (jäte) öljyä koteloihin. Ei oo ainakaan ruostunu.
Ihmeellistä jos joku sanoo, että öljy voi ruostuttaa... fysikaalinen mahdottomuus.
No moottorissa on sitten kyllä Hiukka paremmat aineet.
- öjjy fakta
Automaattivaihteistoöljy on paras aine. ja voi käyttää käytettyjä.
- Mihin?
Tarkoitukseen. Ei ainakaan ruosteenestoon.
- tomaattimies
Mihin? kirjoitti:
Tarkoitukseen. Ei ainakaan ruosteenestoon.
Automaattiöljy on yksi parhaista kotelonsuoja-aineista.
Laittakaa mitä vaan muuta, mutta minä käytän au tomaattiöljyä.
kokemusta 444 478 km ajetulla autolla ja paljon enemmäm kilsoja edessä vielä.
- puhu...
paskaa. Ruosteetonta väyrystä ei ole olemassakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 132194
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831609Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731435Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2571432Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2321326Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121110Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041069Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341050- 92993
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65983