Mitä uutta

arkkitehdit keksii

Kaikilla talotehtailla alkaa olla mallistossaan moderneja taloja, sellaisia joita arkkitehdit ovat vuosikymmeniä suunnittelleet.
Mietin vaan, mitä arkkitehdit keksivät, jotta heidän talonsa erottuisivat näistä jokajampan pakettitaloista?
Osaavatko he suunnitella minkään muun näköisiä taloja?

4

695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A.Lanmies

..mutta aloittaja unohti, että arkkitehti toteuttaa asiakkaan toiveita eikä omiaan.

Joo... olipa kauan sitten eräs asiakas, teknisiä mittareita valmistava tehdas, joka tarvitsi uudet tuotantotilat. Sain eräästä mittarista inspiraation ja piirsin luonnoksen ja ehdotin em mittarin muotoista tehdasrakennusta. Se oli virhe. Silloisella työnantajalla oli kova työ säilyttää tämä asiakas. Ja tehtävä luonnollisesti siirrettiin minua vastuuntuntoisemmalle suunnittelijalle.

• kädentaitaja

Ne talotehtaiden "modernit" talot ovat "perinnetaloja" ilman pitsikoristeita. Kuka tahansa pystyy keksimään talotehtaiden mallistoista poikkeavia taloja. Melko moni pystyy keksimään toimivampia taloja.

Talotehtailla ei ole rohkeutta tarjota mitään todellisia uusia vaihtoehtoja. Nykyiset mallit ovat menneet kovan kysynnän ja kauniiden kuvien ansiosta kaupaksi. Miksi siis tehdä muutoksia.

Nykyiset mallit eivät vastaa nykyisiä asumistarpeita.Jos talot suunniteltaisiin asumistarpeiden perusteella, niistä tulisi aivan toisenlaisia.

• M.Aster

Se että talotehtaat kutsuvat jotain mallistoa "moderniksi" ei tee siitä perustuotantoa kummoisemmaksi. Katso vaikka tätä:

http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/moderni/Moderni 113

Vastaavasti tottakai talotehtaatkin voivat palkata hyvän arkkitehdin suunnittelemaan mallistoa. Katso vaikka tätä Markku Komosen Kannustalolle suunnittelemaa taloa - ei paha:

http://www.kannustalo.fi/mallistot/kannustalo_moderni.htm

Sen lisäksi että 90% talopaketeista oikeasti ovat tylsää persubulkkia "ongelma" on, että asiakas lähes aina joutuu tekemään jotain kompromisseja.

Tilannetta voi verrata miehen puvun ostoonn - voit toki löytää melko hyvin istuvan vakiopuvun mutta koskaan valmispuku ei istu yhtä hyvin kuin mittatilauksena teetetty etkä myöskään saa siihen mitään ekstraa jos niin tahdot.

Valitettavasti valtaosa ihmisistä eivät kuitenkaan osaa nähdä eroa teetetyn ja valmispuvun välillä ja sama pätee taloihin...

• vertailee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe