kissat tyhmiä?

kati-kisu

melkein kaikki tuntemani koira-fanitsanovat näin kissoista:ne on tyhmiä mouruujia ja eine osaa mitään!sen sijaa koirat osaa jne jne jne...
ärsyttää . mulla on kissa nimeltä kati se oppi tänään antamaan tassua ja eilen istumaan. minusta se ei ole tyhmä. ehkä päätös siihen että jotkut sanovat kissoja tyhmiksi on siinä kun kissa ei aina jaksa reagoida. sitten kysymys! mul on 3v. tyttö-kissa maatiainen. se painaa 5-6kg.ok?
vastatkaa pliis!!!!!!! t:kati-kisu

64

1185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sissy

      Ne on vaan itsenäisiä ja älykkäitä, eivätkä halua miellyttää isäntääsä kuten koirat. Jostain luin, että kun koira katsoo isäntäänsä se ajattelee: annat ruokaa ja pidät minusta huolta - minä jumaloin sinua! Kun kissa taas ajattelee: annat ruokaa ja hellit minua - minä olen jumala!

      Kyllä kissatkin tosiaan oppii. Onhan kissoillakin omia show-esityksiä jne. Ja kyllä nekin tietenkin haluaa isäntäänsä miellyttää jne, mutta ei samalla tavalla kuin koirat. Sitäpaitsi vähemmän kissat mouruaa kuin koirat haukkuu... Sanopas kavereillesi että koirien haukkuminen on paljon ärsyttävämpää kun pienen kissan parit mourut :D

      • kati-kisu

        kiitos kun kannustat mua. varmasti sanon ja olen iloinen siitä että koirat saavat haukut.thanks


      • omistajan vastuu
        kati-kisu kirjoitti:

        kiitos kun kannustat mua. varmasti sanon ja olen iloinen siitä että koirat saavat haukut.thanks

        Mikä sun ongelma on?
        Ihan sama millaisia lemmikkejä kullakin on, pääasia, että omistaja hoitaa ja huolehtii niistä niin kuin kuuluu.
        Ei jätä heitteille, katsoo että elinolot on turvalliset, tarjoilee ruuan, veden ja lääkäripalvelut tarvittaessa.

        Vouhaaminen siitä mikä on fiksuin, ei ole kovinkaan vastuullisen omistajan merkki, eikä aikuismaista käytöstäkään...


    • Speedy

      Kissat ja koirat on kummatkin fiksuja omalla tavallaan. Kyllä kissaakin voi opettaa, niin kuin omasi jo on todistanut.

      Painoasioissa on hyvä kysyä eläinlääkäriltä, kissaa näkemättä on paha sanoa, onko paino normaali, kun ei tiedä onko kissa pienikokoinen, isokokoinen muuten... Seuraavan kerran kun viet tarkastukseen, mainitse huolesi.

    • AngelicBat

      oisit kattonu tänään maailman hauskimmat.siin kissat osas ottaa ite vettä ja maukua kun sanoi kirjaimen b....bill clinton....ym.noist asioist en sit oo varma miten ne meni!
      mun kissa osaa käskystä hypätä, antaa tassua ja muuten vaan avata oven:D
      ______________________________________________

      Opeta temppuja kissallesi!!



      Vaikka yleensä luullaan toisin, oppivat kissat kuitenkin samoja temppuja kuin koiratkin. Mutta kun kissalle opetetaan temppuja, ihmisen on osattava ajatella kuten kissa.

      Kannattaa muistaa myös se, että kissat kyllästyvät hyvin nopeasti. Temppujen harjoittelu kannattaa jakaa useampiin 5-10 minuutin mittaisiin jaksoihin.

      Käytä apunasi kissan opettamisessa jotakin kissasi suurta herkkua, ja anna oikein tehdystä tempusta herkkupala palkkioksi. Näin kissa oppii yhdistämään herkun tehtyyn temppuun. Opeta kissallesi ensin yksi temppu, ja siirry harjoittelemaan seuraavaa vasta sitten, kun ensimmäinen temppu onnistuu kunnolla.

      Temppujen oppiminen saattaa vaatia monen monia toistoja, eikä laiska kissa varmastikaan ole lainkaan niin innokas temppujen tekijä kuin aktiivisemman luonteen omaava yksilö.



      ISTU

      Sano kissasi nimi ja samalla käsky "istu". Pidä makupalaa kissan pään yläpuolella, korvien välissä niin alhaalla, ettei kissa ala kurkotella sitä. Kun kissa istuu, kehu sitä.



      PAIKKA

      Sitten kun kissasi osaa istua pyydettäessä, voit opettaa kissasi pysymään paikallaan. Anna käsky ja pidä samalla kättäsi kissan naaman edessä siten, että kissa ei pääse liikkumaan. Muutaman sekunnin kuluttua kehu kissaasi ja anna palkkioksi makupala. Vähitellen voit pidentää käskyn ja makupalan antamisen välistä aikaa.



      PUHU

      Pidä makupalaa muutaman sentin etäisyydellä kissasi naamasta, jotta saat sen puhumaan pyynnöstä. Anna kissan nuuhkaista herkkuaan ja sano käsky "puhu". Heti kun kissasi naukaisee, anna palkkio. Toista harjoitusta tarpeen mukaan.



      TÄNNE

      Yhdistä kissasi nimen mainitseminen kissasi lempiherkkuun, jotta saat kissan tulemaan käskystä paikalle. Mikäli kissasi eagoi heti, sano sen nimi ja anna sille makupala. Kutsu kissaa nimeltä joka kerta täyttäessäsi sen ruokakuppeja.



      ANNA TASSU

      Aivan, kissalle voi opettaa myös tämän perinteisesti koirille opetettavan tempun. Kosketa kissasi etukäpälää pienellä makupalalla ja sano samalla "anna tassu". Kun kissa reagoi luonnollisesti nostamalla tassuaan, ota tassusta kiinni ja sano "päivää" samalla kun annat makupalan.



      "ISTU ETUTASSUT YLHÄÄLLÄ"

      Pidä makupalaa kissasi pään päällä. Tee toisella kädelläsi rauhallinen liike ylöspäin ja anna käsky "nouse". Usein käsisignaali auttaa, koska kissat reagoivat nonverbaalisiin viesteihin herkemmin kuin puheeseen. Mikäli kissa huitoo tassullaan, älä anna makupalaa vaan odota, ett' kissa istuu rauhallisesti etutassut koholla.



      KIERI

      Polvistu kissasi eteen lattialle. Vie makupala hitaasti kissasi vasemman olkapään ylitse. Normaalisti kissa tässä tilanteessa kääntää katseensa makupalan suuntaan. Sano "kieri" ja tee samalla pyörivää liikettä kädelläsi. Palkitse kissasi välittömästi, kun se tottelee.



      VILKUTA

      Heiluta kissasi nenän edessä makupalaa ja sano samalla "vilkuta". Kissa tavoittelee herkkuaan tassulla. Palkitse kissasi jälleen herkulla.



      NOUDA

      Aloita harjoittelu leikkimällä kissan kanssa lelulla, jota se saa helposti kannettua suussaan. Heitä lelu jonkin matkan päähän ja sano "nouda". Anna kissan ottaa lelu suuhunsa. Heti kun kissa pudottaa lelun, nosta se ylös. Purista kädessäsi lelua ja houkuttele kissan huomio leluun. Heitä sitten lelu uudelleen. Joskus narun sitominen leluun auttaa, koska silloin sinun on helpompi vetää lelu takaisin luoksesi. Kehu kissaasi joka kerta kun nostat lelun.






      _______________________________________________
      kissat ovat älykkäitä!!!!

      mun mielestä sun kissa on vielä aivan ok .mut en osaa sanoa suoraan .riippuu millanen kissa .jotkut kissat voi painaa 4-10kg.

      • kati-kisu

        kiitos vinkeistä!


    • Sagajam

      että kissoilla on oma tahto, ne ovat itsenäisiä ja tekevät jotain omasta halustaan, eivätkä vain ihmistä miellyttääkseen niin kuin koirat, niin sitten kai kissat ovat tyhmiä :)

      • kati-kisu

        miten sä voit juleta sanoa noin! sä et tiedä mitään kissoista!koirat ne kai on sulle tärkeitä mut ei mulle. ihan sama jos mulla on äiti mukana kaupassa, sit mä sanon:äiti saaksmä karkkii. äiti sanoo:et. sit mul onki omaa rahaa ja mä ostan sen omasta tahdosta. et häpeä.


      • Koirat on enkeleitä
        kati-kisu kirjoitti:

        miten sä voit juleta sanoa noin! sä et tiedä mitään kissoista!koirat ne kai on sulle tärkeitä mut ei mulle. ihan sama jos mulla on äiti mukana kaupassa, sit mä sanon:äiti saaksmä karkkii. äiti sanoo:et. sit mul onki omaa rahaa ja mä ostan sen omasta tahdosta. et häpeä.

        Kissat on tyhmiä!!! Koirat ja hevoset on enkeleitä!


      • Anonyymi
        Koirat on enkeleitä kirjoitti:

        Kissat on tyhmiä!!! Koirat ja hevoset on enkeleitä!

        Kissat eivät ole tyhmiä, mutta ne ovat psykopaatteja. Koirat taas ovat osoitetusti fiksumpia.


    • Kittykat

      Kissat ei oo tyhmiä ja entä sitten ett niill on omaa tahtoa???Koirat ovat älyttömiä kuolaajia ja hyi,kaiken lisäks vaarallisii koirat..=/

      • Anonyymi

        Älyttömiä kuolaajia!? Sinä et taida tietää mitää koirista. Olen tavannut satoja enkä ole nähnyt joukossa yhtäkään älytöntä kuolaajaa.

        Koirat ovat sitäpaitsi tutkitusti fiksumpia ja rakastavat omistajiaan 5 kertaa enemmän. Sekin on tutkittu juttu.


    • Kissojenvihaaja

      KISSAT OVAT TYHMIÄ. NE RAAPIVAT IHMISIÄ, PILAAVAT SOHVIA, MAUKUVAT RUOKAA, USKOVAT OLEVANSA JUMALIA, OVAT YLEENSÄ LELLITTYJÄ JA RUMIA, ULOSTAVAT SISÄLLE, HYPPIVÄT PÖYDILLE JA TIPUTTAVAT KALLIITA LASITAVAROITA, JUOVAT TISKIALTAASTA, TAPPAVAT MUITA ELÄIMIÄ (LINTUJA JA HYÖNTEISIÄ), VAELTELEVAT PÄIVÄTPITKÄT ULKONA JA KOHTA HUOMAAT, ETTÄ NARTTUKISSASI ON RASKAANA, NÄYKKIVÄT ILMAN SYYTÄ, OVAT TYHMIÄ, KUOPIVAT KUKKAPENKKEJÄ, IHMISET PÄÄSTÄVÄT NE KAUPUNGISSA VIELÄPÄ VAPAAKSI. KISSAT TULEVAT KALLIIKSI ESIM. NAAPURIN KISSA ON PILANNUT MEIDÄN KUKKAPENKIN. SIITÄ ON TEHTY VALITUKSIA. SE ULOSTAA LASTEN HIEKKALAATIKOLLE JA KESKELLE ASVALTTIA. ETTÄ SIINÄ TEILLE MAAILMAN HIENOIN KISSA.

      NUO KAIKKI MOITTEET OLEN HUOMANNUT YSTÄVIENI JA NAAPURIENI KISSOISTA.

      • Idioottien vihaaja

        Koeta kirjoittaa argumenttisi hyvien tapojen mukaan ja ennen kaikkea hyvällä kielellä, niin sanomisillasi voi olla jotain väliä ja ne voi joku ainakin yrittää ottaa vakavasti.

        Osaat ilmeisesti pienilläkin kirjoittaa, kun typerään nimimerkkiisi olit sen verran onnistunut. Lauseen alkuun tulee se iso alkukirjain, loppuun piste. Pilkkuja oikeisiin väleihin, lauseista lyhyempiä ja välillä kappalejako.

        Lisäksi viestisi sisältö on huonosti perusteltua roskaa ja naurettavaa yleistystä. Annat itsestäsi todella yksinkertaisen vaikutelman, typerä kakara tai sellaisen tasolle jäänyt aikuinen.


      • CAPS ja LOCK

        OLISIKO TUOHON SYYNÄ TODELLA TYHMÄ OMISTAJA, EIKÄ SUINKAAN SEN KISSAN ÄLYKKYYS :)


      • koiranvihaaja

        koirat ne on tyhmiä ne ei osaa mitään ootko ite miettiny ku koirat paskoo ja kusee joka paikkaan hä?


      • ääliöiden vihaaja

        No tästä ainakin huomaa että ihminen se vasta TYHMÄ on! Ainakin sinä hyvänä esimerkkinä.


      • marskutin

        Ööh. Ei se kyllä kissojen vika ole, jossei omistajat osaa kouluttaa ja pitää rajoja. Jos omistaja päästää kissan pihalle, onko se kissan syy? Ei todellakaan, joku aivoton sielä taas avannut oven reppanalle. Vai meinaatko, että kissat avaa itte oven? Kyllä mulla kissa osaa avata oven, mutta sen takia se onki lukossa.
        Mun kissat ei raavi ihmsiä, ei sohvia, eivät mau'u ruokaa, koska sitä on lähes jatkuvasti tarjolla, - määrittele mitä tarkoitat sanalla "lellitty"? - , ovat nättejä, ulostavat hiekkalaatikoihinsa, juovat ihan omasta vesikipostaan, tappaa/syö hämähäkit ja muut ötökät jotka löytävät sisältä - mun mielestä mielettömän mahtava juttu-, eivät "vaeltele paiviäpitkiä" ulkona, vaan ulkoilevat valjaissa. Ja jos narttukissas on yhtäkkiä paksuna ilman, että ite päästät sitä pihalle, niin se on jo jotain? kannattaisiko leikkauttaa? Näykkimisen saa opetettua pois samalla tavalla, kuin koiriltakin. Perustele: "ovat tyhmiä" - sama periaate se on koirillakin, ihan yhtä tyhmiä ne on jossei niitä kouluta. Mun kissat ei oo kuopinu ainuttakaan kukkapenkkiä. Mieti ens kerralla hieman mitä kirjoitat, "ihmiset päästävät ne kaupungissa vieläpä vapaaksi" - ai, tämäkin kissojen syy? vihaa sä vaan kissoja, mä vihaan tyhmiä ihmisiä.


      • Kaikkia sitä...!!!!!

        Älä nyt mulliturpa viitsi.
        Kissat sentään käyvät hiekka-astialla tarpeillaan. Koirasta ei siihen ole ja ulkonakin ne kuseksivat ja paskovat minne sattuu.
        Ja kyllähän ne koiratkin nylkyttää niitä penikoita alulle siinä missä kissatkin. On kuitenkin vietti niille siinä, missä muillakin eläimillä.
        Ja toisekseen, tänään oli juuri päivälehden lööpissä, kun koira oli raadellut (TAAS) jonkun pariskunnan tyttären.
        Eli tuosta kirjoituksestasi päätellen se on paha, kun kissa pyydystää esim hiiriä ja kärpäsiä, mutta se on normaalia ja hienoa jopa, kun koira raatelee ihmisen?
        Tässä pari esille ottamaasi esimerkkiä koirien paremmuudesta.
        En itse vihaa koiria, mutta en nyt menisi niitä hehkuttamaankaan varsinkaan toisen eläinlajin kustannuksella.
        Eli vihaa sinä asshole kissoja vain rauhassa mutta itseksesi.
        tai mieti nyt ainakin kunnolla, ennenkuin auot sitä turpaasi. Netissä, livenä tai ihan missä vaan.
        Tai no, tietenkin jos haluat näyttää sen muillekin, kuinka tyhmä olet kissavihoinesi ja muutenkin, niin ei kai siinä.....


      • Anonyymi
        koiranvihaaja kirjoitti:

        koirat ne on tyhmiä ne ei osaa mitään ootko ite miettiny ku koirat paskoo ja kusee joka paikkaan hä?

        No koirat paskoo ja kusee tien varteen, kissat kusee ja paskoo sisälle. Tosin hiekkalaatikkoon, mutta kissat myös merkitsevät reviirinsä pissaamalla sinne. Täten saatat nukkua sängyssä, johon kissasi on pissannut. Hyviä unia!


    • miukulimaukuli89

      Eivät kissat sen tyhmempiä ole kuin koirat. Koiraihmiset eivät vain suostu tätä hyväksymään ja eivät edes yritä selvittää ovatko ne kissat viisaita vai tyhmiä. Niillä on vain se oma mielipide mistä pitää pitää kiinni, kun se oma koira on se "maailman ihanin ja viisain mitä on".

      Kissatkin tosiaan osaa temppuja, jos niiden opettaminen oikeasti kiinnostaa ja niihin panostaa aikaa ja hermoja. Kissa kun ei tee mitään jos ei itse halua, koira taas on niin omistajansa armoilla aivopestynä että temppuilee minkä ehtii saadakseen makupaloja ja kehuja, kun siinä on sen koiran koko elämän sisältö. Kissat eivät alennu viihdyttämiseen, eivät halua olla pellejä. Tuntevat oman arvonsa. Kissan kouluttaminen on antoisampaa, kun se oikeasti vaatii todella hyvää luottamusta omistajan ja kissan välillä, ja kissa sitten välillä innostuukin. Kuinka moni koira esim. osaa käyttää vessanpönttöä? Kissalle sen voi opettaa
      http://www.youtube.com/watch?v=zQbHS4YJOMc
      lisäksi tuolla jotakin kouluttamisesta
      http://koti.mbnet.fi/mikaelgu/kissan koulutus.html

      Kissan voi esim. opettaa noutamaan leluja, hyppäämään pyynnöstä ja antamaan tassua...

      Kissat raapivat ja tekevät ilkeyksiä, kuten tekevät koiratkin jos niitä ei osata käsitellä oikein. Kissalla pitää olla nimittäin tarpeeksi virikkeitä, jotta se pysyy kilttinä. Koirat ne pilaavat sohvia oikeasti, tutuilla joilla on koiria, niin koirat repivät sohvista sisukset ulos ja järsivät esineitä ja tapetteja ja vaikka sun mitä. Myös koirat tappaa muita eläimiä, jos saavat mahdollisuuden niin tappavat esim. mielellään oravia ja lintuja, niinkuin yksi koira teki meidän pihassa. Haudattiin oravat niin vielä kaivoikin ne sieltä haudasta pois. Nuo mitä tuo kissojenvihaaja luoetteli, sitä koirat tekevät kyllä myös ja jopa pahemmin kuin kissat. On omistajan vastuulla mitä eläin tekee.

      Ystäväsi ovat vain niin tietämättömiä ja kieltäytyvät hyväksymistä kissojen älykkyyttä, kun ovat niin umpimielisiä. Tämä kissojen ja koirien välisistä eroista väittely on ikuista, koiraihmiset kun eivät millään ymmärrä kissaihmisiä eivätkä kissaihmisetkään aina koiraihmisiä. Koirat tappavat ihmisiä vuosittain enemmän kuin mikään muu kotieläin. Koira tappaa ihmisiä jopa enemmän kuin mikään metsän eläin. Vähän väliä on uutisissa kuinka taas jollain koiralla on päässä pimahtanut ja käynyt ihmisen, useimmiten lapsien kimppuun ja henki on usein pois.

    • fiksu-mirri

      Ja tätä asiaahan on myös tutkittu, ja tulos on todellakin se, että kissat ja koirat ovat yhtä älykkäitä.

      Totteleminen ja älykkyys vaan eivät ole sama asia kuten tuolla aiemminkin on mainittu. Eiväthän tottelemattomat lapsetkaan ole sen tyhmempiä kuin muutkaan. Saksanpaimenkoira on tottelevaisuudessa rotujen kärkikastia. Sen saa hyvällä koulutuksella opetettua tekemään melkein mitä tahansa. Silti älykkäämpiä rotuja löytyy, esim. bordercollie, joita ei esim. poliisikoirana näekään.

      • Anonyymi

        Joidenkin tutkimusten mukaan kissat ovat todellakin yhtä älykkäitä kuin koirat, mutta suurin osa tutkimuksista on saanut selville että koirat ovat älykkäämpiä.

        Koirilla on tuplasti enemmän neuroneita aivoissan.
        Koirat tunnistavat pelistä oman kuvansa.
        Koirat selvisivät narutestistä paremmin.
        Koirilla on keskimäärin korkeampi EQ eli älykkyysosamäärä.

        Koirat ovat siis älykkäämpiä. Vaikka jotkut tutkimukset osoittavat toisin. Yksikään tutkimus ei siltikään osoita kissojen olevan älykkäämpiä.


    • mitä vielä

      No niimpä, kissat eivät ole tosiaankaan tyhmiä. Ne ei tarvitse koko aikaa huomiota, tosin kun koirat. Koirat ovat hyvin paljon laumaeläimiä tarvitsevat huomiota kokoajan. Kissatkin on tietyssä määrin laumaeläimiä, mutta enimäkseen yksineläjiä, jotka välittävät, että saa ruokaa ja rapsuja kun kissa itse niin haluaa. Kissaa on tosin vaikeampi kouluttaa kun koiraa, mutta se että ovat siistempiä ja rauhallisia makoilijoita. Kissanpentu aikoina, niin nehän repivät kaikkea, koska se kuuluu leikkiin, itseäni ei haittaa jos jotain on vähän riekaleina koska, ei osta kalliita sohvia, verhoja jne jne.

      Ja mitä tuohon capslokilla kirjoittaneelle, kaikki riippuu ihmisestä miten se kissansa opettaa tavoille, itse en päästä kissaa ulos ominluvin, opettaa sen käymään potalla, kissat eivät varmasti tahallaan raavi ihmisiä jos et uhkaile kissaa, usein miten kaikki on leikkiä. Jos osaat lukea kissan ilmeitä. Kissankin voi leikata, ettei tule raskaaksi.!!! Se on kissan kohalla kysenalainen juttu. Koirahan tavallaan haluaa oppia vaikka mitä. Kaikki kissat mitä perheessäni on ollut ovat olleet sisäkissoja ja siistejä sisätiloissa.....

    • me tytsyt.

      Minä sähisen moisille kissan aliarvioijille.
      Kissa on tarpeeksi viisas oppiakseen jos haluaa mutta tarpeeksi viisas myös valitakseen mitä haluaa oppia.
      Koira tekee mitä omistaja haluaa mutta kissa tekee mitä itse haluaa ja se on se miksi minä kunnioitan ja arvostan kissoja. Ei mielestäni kissan tarvitse edes oppia mitään pelletemppuja vaan olla oma ihana itsenäinen ja oman arvonsa tunteva itsensä. Persoona.
      Kissat on ihan parhaita!
      Kissasi on varmaan aivan normaalipainoinen. Kissoja on monenkokoisia, toiset sutjakampia ruumiinrakenteeltaan, toiset isoja jytkyjä ja painoa sen mukaan.
      Meillä on ollut 6-7 kg painava maatiaiskolli, isokokoinen kaikin puolin ja sirompi maatiaiskolli 5kg. 5kg painava persialaiskolli ja tällä hetkellä on ragdolltyttö 5kg (joka ehkä kasvaa vieläkin)ja persialaistyttö 3,5kg.
      Kaikki sopivan painoisia.

    • marskutin

      Kyllä kissat fiksuja on, koirat on ihan yhtä tyhmiä, jossei niitä kouluta ja laita niille rajoja.
      3v maatiaiskissa naaras? leikattu? 5-6kg on aika paljon, riippuu toki hieman ruumiin rakenteestakin. Mun kisut on myös maatiaisia, kaks naarasta löytyy ( yks uros) joilla ikää on lähemmäs kuusi vuotta, toinen alle, toinen yli. Molemmat on leikattuja, joten paino sen myötä noussut (kiimat kuluttaa energiaa ihan tuhottomasti...), nuorempi painaa n.5kg ja vanhempi 5,5kg. Kolmevuotias kissa pitäisi olla vielä hieman energisempi kuin nämä vanhukset, tuon ikäsenä mun neidit painoi n.4kg.

      • mitäväliä enää

        Vanha alotus....kissaa tuskin on enää....RIP


      • lisääliikuntaa

        Leikkauksen myötä "kissan aineenvaihdunta hidastuu",ja jos kissalle ei tarjota liikuntaa riittävästi,se lihoo.Sama kun ihmisillä,jos syö enemmän kuin kuluttaa,niin lihoo.Kyllähän noita näkee XD
        Kissa on vanhus,kun on reippaasti yli 10v.
        Meidän kissa eli 23vuotiaaksi asti terveenä,kunnes lopetti syömisen.Ja se piti lopettaa ;(


      • viisaantyhmää

        Kissa on siis fiksu,ja koira yhtä tuhmä...yhtä tuhmiä tai viisaitasiis molemmat,eiku...
        viisaita sanoja ;)


    • mirrihyrrrr

      Kissa on älykäs. Se ei vaivaudu aina näyttämään sitä. Minusta on hömöä opettaa kissalle temppuja.
      Vaikka lienee jokaisen oma asia.
      Kyllä meidän kolli tulee juosten kun avaan jääkaapin oven : ) Ettäkö tyhmä?

      • monellaisia on

        Koiran ja kissan "viisaus"näkyy erilailla.Jos kissa pyytää jalkoja kierrellen ruokaa,kun menee jääkaapille.Eihän se haittaa.Mutta jos,koira jonka pää on jääkaapinkorkeudella,kiertelisi jaloissa tunkisi päänsä sinne jääkaappiin,jos kaappi aukeaa,se olis tosi häiritsevää.
        Eli,koiria arvostetaan ,kun ne osaavat olla tunkematta jokapaikkaa,kun taas kissoille suodaan enemmän vapauksia.
        Kissat saavat joissakin kodeissa kulkea jopa ruokapöydillä,joka ei nyt ihan hygieenistä ole,saattaa kisu olla juuri vessalaatikoltaan tullut peittelyhommista.
        En ole kuullut että koirat pöydillä kulkisivat,voi kai niitäkin olla
        .Itse en pidä siitä,että lemmikin tunkevat ruokapöydille,tai norkoovat ruokaa,enkä ole siihen niitä kannustanut.Meillä syövät ihmiset rauhassa,ja eläimet pysyvät lattiatasolla.
        Eläin on viisas,kun se tajuaa mitä omistaja haluaa,ja mitä ei halua sen tekevän,ja toimii juuri niin.


    • Kissat on YÖK!

      Oon samaa mieltä kissojenvihaajan kanssa! Koirat on ihania, kissat laiskoja, eivätkä hyödytä ihmisiä millään tavalla!

      • kipale

        En ymmärrä tätä iänikuista kissat vs. koirat sotaa. Täysin turhaa ja lapsellista.


    • omistajastan vastuul

      Kisaat ja koirat on ihan fiksuja omalla tavallaan,ja oppivat kyllä temppuja,opettajasta kiinni kuinka paljon.Omistajissa on vika jos eläin käyttäytyy häiritsevästi,tai ärsyttävästi muita ihmisiä kohtaan.Jos koira haukunnallaan häiriköi muita,omistaja on sen hoidon laiminlyönyt.Jos hoitaisi paremmin,koiralla olisi muutakin tekoa kuin haukkuminen.Jos kissa kuljeksii kylillä,tappaa lintuja,kakkii lastenhiekkikset,omistaja on laiminlyönyt kissansa valvonna,ja päästänyt sen lainvastaisesti pois omasta pihastaan.
      Omistajan tehtävä on valvoa lemmikkinsä tekemisiä,ja ulkoilua,etteivät eläimet häiriköi muita.Jos omistaja ei kykene valvomaan eläimiään,kannattaa jättää ne elukat ottamatta.

    • vapaa ja viisas

      Sisäkissat ovat yleensä tavallaan tyhmiä. Tosin tämän "tyhmyyden" taustalla on vastuuton omistaja, joka ei anna kissalleen mahdollisuutta elää oikeaa kissanelämää. Vapaasti ulkoileva kissa on viisas ja neuvokas.

      • pemoilusoiisul

        Ohoh,sinäpäs olet harvinaisen vastuuton,ja suomenlaista tietämätön sivystymätön ihiminen.
        Täällä palstoilla selittelet huonoa ja lainvastaista kissanpitoasi,tosi noloa .
        Minä hoidan kissani itse,itsellehän ne on otettu,hoidan suomen kissa lain mukaan,niiden jokapäiväistä ulkoilua valvoen.Vain näin voin taata kissalle sen ansaitseman,"turvallisenelinympäristön".Eivät joudu vaaroihin,esim.rotanmyrkky,ketut,supit,ilvekset,liikenne.
        Vastuuttomalle ei kannata kissaa antaa,saman asian ajaa pehmolelu naapurin tontilla tai pihan perällä.Se ei tarvitse hoivaa,ei valvontaa,eikä pehmolelu kärsi jos sen irtokoira ottaakin mukaansa,tai pakkaset paukkuvat nurkissa :)


      • Anonyymi

        Sinäkö täällä kannustat jättämään oman kissan heitteille! Paskomaan lasten hiekkalaatikkoihin ja tappamaan pikkueläimiä täysin turhaan, kunnes katti jää auton alle tai jonkun kissavihaajan tappamaksi. Tuskinpa sitäkään suuret kun et näytä välittävän kissoistasi yhtään. Jätät ne heitteille ja rikot Suomen lakia.


    • sun äö 0

      itse oot tyhmä! kissat on todella viisaita luuletko että ne muuten on meidän lemmikkejä me niitä rakastetaan ja pidetään huolta ja ruokitaan pöljä häpee !!!

    • Se on ketä sanoo

      Kissoilla nyt ei ole pakonomaista miellyttämisen tarvetta, eivätkä ne ole niin huomionkipeitä kuin koirat. Tai no, kyllähän kissakin huomiota haluaa, mutta ei jatkuvasti. On kuitenkin huomattavasti itsenäisempi eläin kuin koira.
      Mutta ei se kissasta tyhmää tee, eikä edes koiraa tyhmempää.
      Meillä on mun lapsuudesta asti ollut aina kissoja ja koiria(ja itsellä kissa nykyään), joten tiedän mistä puhun.
      Ja sanokaas koiraimmeiset ihan rehellisesti, tekeekö se koirasta fiksumman, että se noutaa heitetyn pallon tms esineen takaisin heittäjälle kun kissa taas ei sitä tee?
      Ja ylipäätään että koiralle on koiralle on vaivattomampaa opettaa temppuja, kun kissa täytyy osata motivoida siihen erikseen.
      Kissahan tekee temppuja, jos sitä itseään huvittaa tehdä niitä, koira tekee niitä ihmisen mieliksi.

      • KissatRules!

        Meidän kissa kyl noutaa :P ja koira ei xD


    • KissatRules!

      Miun mielestä koirat on tyhmiä...
      1. ne ei pese itteään
      2. ne haisee
      3. henki haisee
      4. jotkut kuorsaa
      5. haukkuvat liian kovaa (ainakin oman perheen ja pienistä asioista)
      6. tuijottaa
      7. pitää viedä ulos kuselle ellei oo joku chichua...
      8. ruoka maksaa
      9. rikkoo kaiken minkä voi
      10. ärsyttäviä xD

      • KissatRules!

        *chihuahua


      • ei ruleskaan :)

        Mulla kokemusta koirista ja kissoista.Joten voin kertoa samat kohdat ..kissat ei muuten oo viisaita nekään.
        Kissat
        1.ne haisuttaa koko asunnon omalla virtsallaan,kun merkkailevat reviiriään
        2.ne haisee siltä samalat
        3.henki haisee myös siltä,kun nuolee itseään peräpäästä vessaasioiden teon jälkeen
        4.ei pysy kotonaan,vaan kiertelee naapurien pihoissa,heti jos siihen mahdollisuus
        5.sotkevat ulosteillaan ja virtsallaan naapurienkin pihat,vaikka laki sen kieltää
        6.vähät välittää mitä tekee ja mihin,ja onko vessalaatikko edes samassa huoneessa
        7.muuton jälkeenkin huomaa,että asunnossa on ollut kissa,seinätkin haisee,ja tapetit on revitty
        8.jotkut nirsoilee,ei kelpaa halpis ruuat
        9.repii verhot,huonekalut,tapetit,ovenkarmit jne.
        10.eivät pysy omistajillaan,eivätkä omistajat edes aina halua kissojaan itselleen takaisin ...outoja.


      • Koirafanittaja

        et viittis. koirat on ihaniia! en vätä että vihaisin kissoja, mutta itselläni on koira ja en kuvittelekkaan hankkivani kissaa.


      • koirafanittaja
        Koirafanittaja kirjoitti:

        et viittis. koirat on ihaniia! en vätä että vihaisin kissoja, mutta itselläni on koira ja en kuvittelekkaan hankkivani kissaa.

        siis tarkotan nyt kissatRulesia.
        sitä paitsi:
        1. Miks niitten pitäis?
        2. ainoastaan pesun jälkeen, ja silloinkin puhtaalta.
        3. henki haisee millin päähän jos ollenkaan.
        4. ainoastaan Bulldoggi-tyyppiset koirat, joilla on normaalia ahtaampi hengitystiekanavat.
        5.koirat ei hauku jos niitä kouluttaa oikein.
        6. söpösti vain.
        7. ei pelkästään tarpeille vaan myös lenkille, se on sitä paitis kivaa! Chihuahuakin pitää käyttää ulkona.
        8.niin maksaa kissojenkin.
        9. ei enää vuoden täytettyään. nyt puhut pennuista.
        10. ei ole ärsyttäviä. miksi sinusta kissatRules?

        ja vielä sopii lisätä, että koirien kanssa voit harrastaa vaikka mitä, ja silti kummatkin ovat yhtä tyytyväisiä.
        Lisäksi koirat ovat maailmalla suureksi hyödyksi, kuten raunio-,syöpä-,ja opaskoirat.
        Jossette ymmärrä jotain termiä niin googlettakaa se.


      • kipale

        "8. Ruoka maksaa"
        Ai kissanruokako on sitten ilmaista?


      • Anonyymi

        Yksikään noista ei vielä kerro mitää koiran tyhmyydestä.

        Se, että koira haisee kertoo vain omistajan tyhmyydestä kun ei ole pessyt koiraa. Ja ruuan maksaminen ei liity mitenkään koiran älykkyosamäärään.

        Koirat ovat tutkitusti fiksuja.


    • paras ikinä

      Viellä kun opettas kissalle että pysyy vain omassa pihassa, ja omistaja keräis muiden pihoista sen kissan ulosteet.Se olis hieno temppu ;)
      Kissat on fiksuja, omistajat ei aina.

    • Minun kissa painaa 6,5 kg, lääkäri punnitsi, eikä sanomut mitään.
      Katso kissan tassuja, minun kissallani on aika isot, ne on suhteessa kissan kokoon.
      Opetin kissalle sanan ´´syö´´.
      Olemme mökillä, kissa oli noin 60m päässä.
      Laitoin ruuan kuppiin ja avasin ovet ulos. Huusin ´´Eppu syö´´.
      Niinkuin olisi mahanalus ollut tassuja täynnä, kissa oli hetkessä kupilla.
      TV-ohjelmassa kissakuiskaaja sanoi, että kissaa voi opettaa ihan samalla periaatteella kuin koiraakin.
      Viikon päästä tänne tulee koirakin, hyvin tulevat juttuun.
      Koira vaan on vähän mustasukkainen.

    • kissallinen

      Ei kissat tyhmiä ole, eikä koiratkaan kun täällä myös sitä väännetään. Mutta suurin ero on varmasti kissan omistajissa ja koiran omistajissa. Niissä on eroja, osa koiranomistajista on todellakin tyhmiä joille ei pitäisi antaa koiraa lemmikiksi tai mitään muutakaan eläintä.

      • toiset ei osaa

        Ihan totta noin se on, osa kissanomistajista ei välitä vaikka kissansa kulkee vaaroissa ja paleltuu pakkasessa ulkona talvella.Todella eläinraksa kuitenkin omasta mielestään, luulisi sitten pitävänsä eläimet lähellään, eikä mahdollisimman kaukana itsestää.Vatuuttomia omistajia on sekä koirilla että kissoilla, maatiais kissoilla enemmän, koiria eikä rotukissoja ei onneksi niin paljon hylätä eikä jätetä heitteille yksin vaaroihin.

        Maatiais kissoilla ei ole paljoa omistajilleen arvoa, sen näkee siitä miten niitä kohdellaan, ja miten niistä huolehditaan.Jos omistaja tarjoaa kissalleen vain sen ruuan ulos kuppiin, ei lämmintä kotiaan, eikä turvallisia olosuhteita, ei hänen olisi kannattanut kissaa ollenkaan ottaa.
        Vaan antaa jonkun paremmin kissoista huolehtivan hoitaa sekin kissa, kyllä jotkut osaavat.Heidän kissat on aina turvassa, ja tallessa, ja niistä huolehditaan ja niitä hoidetaan niin kuin kissaa kuuluu.


      • kissallinen
        toiset ei osaa kirjoitti:

        Ihan totta noin se on, osa kissanomistajista ei välitä vaikka kissansa kulkee vaaroissa ja paleltuu pakkasessa ulkona talvella.Todella eläinraksa kuitenkin omasta mielestään, luulisi sitten pitävänsä eläimet lähellään, eikä mahdollisimman kaukana itsestää.Vatuuttomia omistajia on sekä koirilla että kissoilla, maatiais kissoilla enemmän, koiria eikä rotukissoja ei onneksi niin paljon hylätä eikä jätetä heitteille yksin vaaroihin.

        Maatiais kissoilla ei ole paljoa omistajilleen arvoa, sen näkee siitä miten niitä kohdellaan, ja miten niistä huolehditaan.Jos omistaja tarjoaa kissalleen vain sen ruuan ulos kuppiin, ei lämmintä kotiaan, eikä turvallisia olosuhteita, ei hänen olisi kannattanut kissaa ollenkaan ottaa.
        Vaan antaa jonkun paremmin kissoista huolehtivan hoitaa sekin kissa, kyllä jotkut osaavat.Heidän kissat on aina turvassa, ja tallessa, ja niistä huolehditaan ja niitä hoidetaan niin kuin kissaa kuuluu.

        taidat olla koirallinen, tai muuten vain kateeelilnen. Vaikka kissa olisi ulkokissa, niin se käy yleensä kotona pakkasilla ja syömässä. Eli et tiedä mistä puhut! On toki kissanomistajia jotka ei välitä tuon taivaallista, mutta on myös koiran omistajia jotka sen remmin päässä eivät välitä tuon taivaallista mitä se 'rakki' tekee! Kissa on peto, ja pärjää myös itsekseen toisin kuin koira.

        Olen kerran sanonut sakemannin ulkoiluttajalle ettei päästä koiraansa lähelle kissaani joka oli taluttimessa. Ei uskonut sanaa, kissa löi kynnellä sakemannia silmille joka oli irti sillä kertaa. Koiraa lähti melko vauhtia kohti kotia, omistaja hetken kiroili asiaa... mutta kun ei puhetta usko niin todisti jälleen koiranomistajan tyhmyytensä.


      • huolehtikaa kisuista
        kissallinen kirjoitti:

        taidat olla koirallinen, tai muuten vain kateeelilnen. Vaikka kissa olisi ulkokissa, niin se käy yleensä kotona pakkasilla ja syömässä. Eli et tiedä mistä puhut! On toki kissanomistajia jotka ei välitä tuon taivaallista, mutta on myös koiran omistajia jotka sen remmin päässä eivät välitä tuon taivaallista mitä se 'rakki' tekee! Kissa on peto, ja pärjää myös itsekseen toisin kuin koira.

        Olen kerran sanonut sakemannin ulkoiluttajalle ettei päästä koiraansa lähelle kissaani joka oli taluttimessa. Ei uskonut sanaa, kissa löi kynnellä sakemannia silmille joka oli irti sillä kertaa. Koiraa lähti melko vauhtia kohti kotia, omistaja hetken kiroili asiaa... mutta kun ei puhetta usko niin todisti jälleen koiranomistajan tyhmyytensä.

        Ketä kadehtii omistajansa kaltoinkohtelemaa irtokissaa, joka kärsii kylmyydestä ulkona yksi?
        Sääli, on ainut mitä tunnen kun tuollaisesta kuulen tai näen kissan vieraan talon ulko-ovella sisälle miukuen.Omistaja kun ei kissaansa sisälle halua, vaikka se palelee.
        Kissa ei pärjää suomen luonnossa, vaan kärsii ja palelluttaa häntänsä ja korvansa.Näitä näkee eläinhoitoloissa talvisin.Niitä ei sijoiteta uusiin koteihin, kukaan ei halua rumaa kissaa.Kiitos huonon omistajan, kissan elo loppuu ennen aikojaan.


        Minätiedän myös muutamia kissan ja koiran yhteen ottoja.Jos koira on nuori ja kokematon, se saattaa oikeasti pelästyä kissaa.Ja kissa pääsee pakoon.
        Rotu vaikuttaa myös.Metsästys ja taistelurotuiset, eivät välitä kissan vastaan laittamisesta, vaan purevat sen hengiltä, ovat periksiantamattomia.On rotuominaisuus.
        Tiedän laikan, karjalankarhukoiran, labradorin noutajan ja dobberi, jotka ovat kissoja tappaneet yksi dobberi useampia valitettavasti.Osa vieraiden, osa ollut perheen omia kissoja.


    • Koirafanittaja

      kuule kissallinen, älä hauku koiria!(kun käytit sanaa rakki) taidat olla itse kateellinen kun et omista koiraa.

      • 678+089

        Niin, rakki (piski) on nimitys sekarotuisesta koirasta, katti ehkä maatiaisesta jolla ei papereita ole.Rotukoirat ja rotukissat ovat asia erikseen, niille ei haukkumanimiä niinkään ole.


    • Jos kissat ja koirat lukisivat näitä palstoja, kyllä ne nauraisivat, miten hölmöjä ihmiset ovatkaan.

    • Koirafanittaja

      Kissallinen// Tiesitkö, että ulkokissat kuolevat nuorempina enemmän kuin sisäkissat?? On ihan ok, jos pitää kissaa ulkona kun asuu 10 km metrin päässä isoista teistä, ja kissa pääsee halutessaan sisälle, mutta kun pitää kissaa ulkona muuten, se on vain eläin jota ruokitaan, ei lemmikki. Ja kissathan eivät kuulu luontoon.

      Koiran omistajat huolehtivat enemmän ystävistään(koirista) kun taas kissan omistajat arvoin välittävät tuon taivaallista!!

      Ja mitähän ne koirat tekevät? Olisi kiinnostava tietää, kun joka tapauksessa 99% todennäköisyydellä pystyn nekin väitteet kumoamaan.

      Sakemannin omistaja todennäköisesti ei tahtonut ottaa koiraa kiinni, koska sinä voi nostaa kissasi syliin, tai sitten hän väin ei ymmärtänyt, vaan halusi koiran tutustua uusiin ihmisiin (ja kissoihin).
      Tai sitten än ei ollut kouluttanut koiraa, jota tapahtuu silloin tällöin, sillä koiraa on mahdoton kouluttaa, kun se on päässyt omistajansa johtajaksi.

      Vika on aina koiranomistajassa(joka hankkii esim. vääränluonteisen koiran), ei suinkaan eläimessä.

    • KssKss!!

      Ei kissat ole sen tyhmempiä kuin muutkaan lemmikit, se on vain umpimielisten idioottien paskanjauhamista.
      Ja toisekseen eläimien älykkyys on erilaista, joten jos kissa oppii eri asioita/jonkun asian erilailla kuin koira, niin se ei todellakaan tarkoita että koira olisi viisaampi. Mutta tuo kissaviha on todella yleistä nykyään(tai siltä ainakin tuntuu) ja siihen syyllistyvät juuri koiraihmiset nimenomaan eniten.
      Ja kissahan nyt ei ole perusluonteeltaankaan edes samanlainen miellyttämisenhaluinen ja hötkyilevä laumaeläin, kuin mitä useimmat koirarodut ovat. Joten sen vuoksikaan kissa ei aina viitsi reagoida kaikkeen. Niin juu ihan tiedoksi, pidän koiristakin kyllä, kuten eläinrakkaat yleensä pitävätkin eläimistä "yli lajirajojen".

      • Mistähän johtuu?

        Mielestäni kissavihan syy on ne kissojen omistajat, jotka jättävät kissansa heitteille. Silloin kissa aiheuttaa ongelmia muille. Ei kissavihaa esiintyisi, jos omistajat huolehtisivat lemmikeistään niin kuin laki määrää ja se olisi sen kissakin etu.
        Eli kissan omistajat ovat tyhmiä (eivät kaikki).


      • GRRRRR!!!!
        Mistähän johtuu? kirjoitti:

        Mielestäni kissavihan syy on ne kissojen omistajat, jotka jättävät kissansa heitteille. Silloin kissa aiheuttaa ongelmia muille. Ei kissavihaa esiintyisi, jos omistajat huolehtisivat lemmikeistään niin kuin laki määrää ja se olisi sen kissakin etu.
        Eli kissan omistajat ovat tyhmiä (eivät kaikki).

        Laki velvoittaa pitämään lemmikkinsä kiinni kytkettynä aina, kun liikutaan asunnon ulko puolella(kt rt) ja okt:ssa pihan ulkopuolella. Piha sitten täytyy myös olla siinä mallissa, että lemmikki ei pääse sieltä karkuun.
        Koskee kissoja, koiria ja ylipäätään kaikkia lemmikkejä.
        Ja lakihan velvoittaa muiltakin osin pitämään lemmikeistä hyvää huolta->ruokkii hyvin, ulkoiluttaa riittävästi, varmistaa että lemmikillä on riittävästi virikkeitä kotiympäristössäänkin, ei pahoinpitele lemmikkiään ja lista jatkuu..
        Eli kyllä, sellaiset ihmiset, jotka eivät näitä lakeja ja säädöksiä noudata, ovat tyhmiä. Edelleenkin taas, niin koiran kuin kissan kuin minkä tahansa muun lemmikin omistava ihminen.
        Ja tosiaan, kissa ei ole sen tyhmempi kuin koirakaan. Erilailla älykäs ja luonteeltaankin erilainen eläin. Joitakin asioita kissa oppii kuten koirakin, kuten noutamaan tavaroita ja tulemalla luo, kun sille viheltää jne. Sitten on joitakin asioita, kun koira oppii paremmin(esim lammaslauman paimentamisen, hatusta keksittynä) ja kissan taas saa oppimaan esimerkiksi tekemään tarpeensa WC-pönttöön, mihin koira ei tietääkseni ainakaan opi.


    • niin se on

      Kissa ei ole tyhmä, eikä koiratkaan.Omistaja voi olla sitä, ja onkin usein jos ei osaa huolehtia eläimestään.Koiran omiataja on tyhmä, jos kakattaa koiransa muiden pihojen lähelle, ja jättää keräämättä ne, tai kusettelee koiraa muiden aitoihin ja postilaatikoiden tolppiin.Kissan omistaja on tyhmä, jos päästää kisun muiden pihoille vessa-asioilleen.

    • koirafanittaja

      GRRRRR!///

      Laki velvoittaa pitämään koiran kytkettynä näin:
      maaseudulla(taajaman ulkopuolella) Vain metsästysaikana.
      taajamasssa ja kaupunkiympäristössä lemmikit ovat aina hihnan päässä!
      ja yleisestikin, kun lemmikki on vapaana, se on saatava tarpeen vaatiessa nopeasti
      hihnan päähän.

      Näin se menee, ei noin.

      • e2v 23v2

        Maanomistajan lupa on oltava jos aikoo pitää koiraa vapaana vieraan omistamalla maalla.
        Se usein unohtuu kaupunkilaisilta, ja kesäisinkin kiinnipitoaikana koirat juksentelee pelottelemassa lintuja ja jäniksen poikia.Rauhoitusaikana ei saa pitää koiraa vapaana kuin omassa pihassa.
        Ja sama laki koskee kissaa, kissan ulkoilua on vahdittava aina, vaikka sen ei tarvitse olla kytkettynä.


    • Herätkää

      Herätkää jo tä o sairasta kumpikaa ei oo parempi molemmilla on plussia ja miinuksia ja vaikka kissa voi olla luonteeltaan ärsyttävä jne niin ne on yksilöitä niinku koiratki on tyhmiäki koiria ja tyhmiä kissoja ja molempia yhtä älykkäitä. Eli kumpikaa ei oo parempia. Vaikka koira ihmisiä enemmän olenkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe