Terveiset Eilatin

lomalta

Kotiuduttu Eilatin viikon lomalta parisen viikkoa sitten.

Vähän kuulumisia. Itse kaupunki on minulle mieleinen, pieni, siisti ja kaikki tarvittava löytyy. Lähellä meren rantaa oli torikojuja useita kymmeniä. Kaupustelu ei ollut kuitenkaan tyrkyttävää, ihan rauhassa sai katsella. Näin tammikuussa ei edes muita turisteja ollut pahemmin. Nyt kun olin lasten kanssa matkalla (kolme poikaa 6-10v) niin matka oli lähinnä heidän ehdoilla menemistä ja olemista.
Varaamamme hotelli oli piehehkö, hyvän palvelun, lämpimän porealtaan, ja rauhallisuutensa vuoksi meille sopiva. Tosin keskellä viikkoa meille ilmoitettiin, että meidät siirretään toiseen hotelliin. Hotelli oli parhaillaan remontissa (ei haitannut silloin meitä), mutta nyt aloittivat työt keskellä hotellialuetta uima-allasosaston tuunaamisen. Eivät halunneet että kukaan olisi pölyn ja paukkeen keskellä. Koko hotelli siis suljettiin. No, hoitivat meidät asiallisesti tien toiselle puolelle isompaan, hyvään hotelliin myös. Otettiin se kokemuksena kokemusten joukkoon. Siellä oli myös iso, lämmin uima-allas jossa pojat viihtyivät.

Muuten säätila oli kylmin kait pariin kymmeneen vuoteen. Päivällä paistoi aurinko lämmittäväsi (noin 20astetta), illat ja aamut yllättävän kylmiä. Onneksi saimme ohjeet ottaa kevyttoppatakin mukkaan, niitä tosiaan tarvittiin.

Kävimme mielenkiintosessa merenalaisessa observatoriossa. Siellä pääsi meren alle seuraamaan Punaisenmeren elämää. Myös eri altaissa on hait, rauskut, jättiläismerikilpikonnat, merisiilit, piraijat ym. Paljon mielenkiintoista. Sinne menimme keskustasta taksilla. Taksi on edullinen ja niitä suorastaan vilisee kaupungissa.

Matkat sinänsä oli haaste. Lentoreitti kulki Keskieuroopan kautta, koneen vaihtoja kaksi ja takaisin kotiin päin matka kesti kaikkineen 19 tuntia. Onneksi isot kentät ovat avaria ja poikaviikareillekin löyti aina jotain mielenkiintoista, niin että se aika saatiin kulumaan ilman suurempia hässäköitä.

Eilatin kaupungista itselle jäi mieluinen muisto. Olen aiemmin ollut siellä joskus -80 luvun alussa. Nyt jään odottamaan, milloin seuraavaksi suuntaan sinne, ilman lapsia, erilaiselle lomalle. Nyt oli seikkailua ja puuhaa lasten kanssa.

Suosittelen lämpimästi!!!!!!!!!!!

0

469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
        4
        2437
      2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
        Ikävä
        116
        1607
      3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
        Suhteet
        36
        1346
      4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
        Maailman menoa
        156
        1181
      5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
        Sysmä
        52
        1095
      6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
        Ikävä
        113
        1082
      7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
        Ikävä
        57
        1041
      8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
        Maailman menoa
        105
        1034
      9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
        Ikävä
        46
        909
      10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
        Ikävä
        60
        882
      Aihe