Terveiset Eilatin

lomalta

Kotiuduttu Eilatin viikon lomalta parisen viikkoa sitten.

Vähän kuulumisia. Itse kaupunki on minulle mieleinen, pieni, siisti ja kaikki tarvittava löytyy. Lähellä meren rantaa oli torikojuja useita kymmeniä. Kaupustelu ei ollut kuitenkaan tyrkyttävää, ihan rauhassa sai katsella. Näin tammikuussa ei edes muita turisteja ollut pahemmin. Nyt kun olin lasten kanssa matkalla (kolme poikaa 6-10v) niin matka oli lähinnä heidän ehdoilla menemistä ja olemista.
Varaamamme hotelli oli piehehkö, hyvän palvelun, lämpimän porealtaan, ja rauhallisuutensa vuoksi meille sopiva. Tosin keskellä viikkoa meille ilmoitettiin, että meidät siirretään toiseen hotelliin. Hotelli oli parhaillaan remontissa (ei haitannut silloin meitä), mutta nyt aloittivat työt keskellä hotellialuetta uima-allasosaston tuunaamisen. Eivät halunneet että kukaan olisi pölyn ja paukkeen keskellä. Koko hotelli siis suljettiin. No, hoitivat meidät asiallisesti tien toiselle puolelle isompaan, hyvään hotelliin myös. Otettiin se kokemuksena kokemusten joukkoon. Siellä oli myös iso, lämmin uima-allas jossa pojat viihtyivät.

Muuten säätila oli kylmin kait pariin kymmeneen vuoteen. Päivällä paistoi aurinko lämmittäväsi (noin 20astetta), illat ja aamut yllättävän kylmiä. Onneksi saimme ohjeet ottaa kevyttoppatakin mukkaan, niitä tosiaan tarvittiin.

Kävimme mielenkiintosessa merenalaisessa observatoriossa. Siellä pääsi meren alle seuraamaan Punaisenmeren elämää. Myös eri altaissa on hait, rauskut, jättiläismerikilpikonnat, merisiilit, piraijat ym. Paljon mielenkiintoista. Sinne menimme keskustasta taksilla. Taksi on edullinen ja niitä suorastaan vilisee kaupungissa.

Matkat sinänsä oli haaste. Lentoreitti kulki Keskieuroopan kautta, koneen vaihtoja kaksi ja takaisin kotiin päin matka kesti kaikkineen 19 tuntia. Onneksi isot kentät ovat avaria ja poikaviikareillekin löyti aina jotain mielenkiintoista, niin että se aika saatiin kulumaan ilman suurempia hässäköitä.

Eilatin kaupungista itselle jäi mieluinen muisto. Olen aiemmin ollut siellä joskus -80 luvun alussa. Nyt jään odottamaan, milloin seuraavaksi suuntaan sinne, ilman lapsia, erilaiselle lomalle. Nyt oli seikkailua ja puuhaa lasten kanssa.

Suosittelen lämpimästi!!!!!!!!!!!

0

451

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        66
        4603
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        14
        2249
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        25
        1774
      4. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        12
        1508
      5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        27
        1443
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1298
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        10
        1227
      8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        13
        1146
      9. 23
        1092
      10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

        Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        291
        1014
      Aihe