nainen+mies=kaverukset

onko eroa

Eli onko tämä naisen ja miehen "pelkkä" kaveraaminen yleisempää saksassa kuin suomessa?

Jos nyt ihan suoraan kerron miksi kysyn tätä niin syy on se, että saksalainen poikaystäväni ei siedä sitä että tapailisin (ihan oikeasti vaan)kaverina tai kavereiden kesken suomalaisia poikia, mutta itse hän kyllä saa tavata saksalaisia naisia kavereina. hän sanoo sen olevan normaalia saksassa muttei suomessa (suomessa kuulemma on ainoastaan rakastajia :-) ). vedätetäänkö minua nyt aivan kuusnolla?

11

2147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ----------------

      Suominainen on oppinut tasa-arvolle eikä ymmärrä, että muualla maailmassa sukupuolille sopivat käyttäytymiset ovat aivan toisenlaisia.

      Saksa on kotirouvakulttuurin maa, siellä mies on perheen pää ja sanoo miten mennään ja nainen tottelee. Ja näin maailmalla yleensä.

      Ainoastaan sosiaalidemokraattisessa skandinaaviassa naiselle sallitaan vapautta, ehkä liikaakin, siilä naiset ovat tuuliviirejä ja kaipaavat selkeitä sääntöjä ja rajoja ollakseen onnellisia.

      • nipottaja

        Kyllä näin on, valitettavasti. Suomalainen nainen ei edes osaa kuvitella miten naisia Saksassa tytötellään. Kolme koota ovat tänäkin päivänä se mitä Saksassa naisille sallitaan: Küche, Kinder, Kirche. Minulla on yritys Saksassa, tiedän mistä puhun: syrjintäni naisena on tavallinen kokemukseni. Ja vieläkin pahempaa on toisten naisten paheksunta.
        Saksalainen yhteiskuntajärjestelmä pitää naiset hyvin tehokkaasti kotona miehen tossun alla. Mitään niistä asioista mitä suomalaiset pitävät itsestään selvinä ei Saksassa ole.

        Kuvaavaa saksan sanat
        ihana = herrlich
        typerä = dämlich,
        sekä Rabenmutter, eli sellainen äiti joka jättää lapsensa toisen hoitoon ja lähtee itse kodin ulkopuolelle töihin. Missään muussa kielessä ei ole tällaista väheksyvää sanaa.

        Väärin sen sijaan on, että kaikkialla muualla maailmassa olisi näin, esimerkiksi Ranskassa tai Puolassa asiat ovat toisin.


      • kaarleP
        nipottaja kirjoitti:

        Kyllä näin on, valitettavasti. Suomalainen nainen ei edes osaa kuvitella miten naisia Saksassa tytötellään. Kolme koota ovat tänäkin päivänä se mitä Saksassa naisille sallitaan: Küche, Kinder, Kirche. Minulla on yritys Saksassa, tiedän mistä puhun: syrjintäni naisena on tavallinen kokemukseni. Ja vieläkin pahempaa on toisten naisten paheksunta.
        Saksalainen yhteiskuntajärjestelmä pitää naiset hyvin tehokkaasti kotona miehen tossun alla. Mitään niistä asioista mitä suomalaiset pitävät itsestään selvinä ei Saksassa ole.

        Kuvaavaa saksan sanat
        ihana = herrlich
        typerä = dämlich,
        sekä Rabenmutter, eli sellainen äiti joka jättää lapsensa toisen hoitoon ja lähtee itse kodin ulkopuolelle töihin. Missään muussa kielessä ei ole tällaista väheksyvää sanaa.

        Väärin sen sijaan on, että kaikkialla muualla maailmassa olisi näin, esimerkiksi Ranskassa tai Puolassa asiat ovat toisin.

        Tuo on siis niin vanhentunutta tietoa Saksasta jonain kotirouvamaana, kyllä NE ajat ovat takanapäin ja koskee lähinnä yli 55-vuotiaita naisia. Suomalaiste yrittää esiintyä Saksan tuntijoina ja sitten tulee tällaisia fraaseja. Ei, se ei ole enää näin. Olen asunut saksassa 20 vuotta ja nähnyt huiman muutoksen.

        Ja kyllä, Saksassa nainen ja mies voivat olla pelkkiä kavereita ja yleensä ollaan iso kaveripiiri, jossa ollaan kavereita keskenään sukupuoleen katsomatta, vietetään vapaa-aikaa yhdessä ja seurustelusuhteet ovat sitten ihan toinen juttu.


      • kanslerina?
        nipottaja kirjoitti:

        Kyllä näin on, valitettavasti. Suomalainen nainen ei edes osaa kuvitella miten naisia Saksassa tytötellään. Kolme koota ovat tänäkin päivänä se mitä Saksassa naisille sallitaan: Küche, Kinder, Kirche. Minulla on yritys Saksassa, tiedän mistä puhun: syrjintäni naisena on tavallinen kokemukseni. Ja vieläkin pahempaa on toisten naisten paheksunta.
        Saksalainen yhteiskuntajärjestelmä pitää naiset hyvin tehokkaasti kotona miehen tossun alla. Mitään niistä asioista mitä suomalaiset pitävät itsestään selvinä ei Saksassa ole.

        Kuvaavaa saksan sanat
        ihana = herrlich
        typerä = dämlich,
        sekä Rabenmutter, eli sellainen äiti joka jättää lapsensa toisen hoitoon ja lähtee itse kodin ulkopuolelle töihin. Missään muussa kielessä ei ole tällaista väheksyvää sanaa.

        Väärin sen sijaan on, että kaikkialla muualla maailmassa olisi näin, esimerkiksi Ranskassa tai Puolassa asiat ovat toisin.

        Ja Konrad Adenauer on Saksan liittokansleri. Noilla herrlich ja dämlich-sanoilla ei ole mitään tekemistä tasa-arvon kanssa, vai miksi sitten Ruotsissakin sanotaan "Det är ju så HÄRLIGT?"


      • nipottaja
        kaarleP kirjoitti:

        Tuo on siis niin vanhentunutta tietoa Saksasta jonain kotirouvamaana, kyllä NE ajat ovat takanapäin ja koskee lähinnä yli 55-vuotiaita naisia. Suomalaiste yrittää esiintyä Saksan tuntijoina ja sitten tulee tällaisia fraaseja. Ei, se ei ole enää näin. Olen asunut saksassa 20 vuotta ja nähnyt huiman muutoksen.

        Ja kyllä, Saksassa nainen ja mies voivat olla pelkkiä kavereita ja yleensä ollaan iso kaveripiiri, jossa ollaan kavereita keskenään sukupuoleen katsomatta, vietetään vapaa-aikaa yhdessä ja seurustelusuhteet ovat sitten ihan toinen juttu.

        Olet selvästikin mies.
        Muutosta toki on mutta valitettavan vähäistä; ei minun tarvitse muuta kuin kuunnella ja katsella suomalaisten harjoittelijatyttöjeni ja toimistohenkilökuntani sekä omien saksalais-suomalaisten lasteni ja heidän ystäviensä elämää. Eroa on eri puolilla Saksaa, pohjoisessa ollaan liberaalimpia kuin etelässä. Minulla on oma liikeyritys Saksassa ja olen asunut neljällä eri seudulla, Baden-Württembergissä, Hessenissä ja Schleswig-Holsteinissa yli 30 vuoden ajan, ja työni takia liikun eri puolilla Saksaa ja Suomea viikottain.


    • Helinä77

      ..Mielestäni sama mustasukkaisuusilmiö on universaalia. Tee pelisäännöt selväksi jo suhteen alussa niin ei tule mitään ongelmia. Työkaverini jolla macedonialainen (tosin suuremman osan elämästään Hollannissa asunut) mies on todella mustasukkainen. Koska nainen on ns. totellut häntä jo suhteen alkuajoista asti, tilanteen muuttaminen on nyt todella vaikeaa. Esim. työpaikan illalliset tai muut illanistujaiset ovat hänen tapauksessaan historiaa oli paikalla sitten naisia tai miehiä.

      Ja oikeasti, onko sinun pakko kertoa kumppanillesi kaikkea? Tuskin hänkään aina raportoi tarkalleen kenen kanssa hän iltaa istui. Pidä oma elämäsi itselläsi. Tiedät tasan itse missä pettämisen ja kaveruuden raja menee. Jos näet suomikavereitasi, olivat he miehiä tai naisia, en näe siinä mitään ongelmaa. Ole vain rehellinen itsellesi.

      Sano sakemannille, että pitää ihan huolen omista asioistaan. Jos sinun elämäntyylisi haittaa häntä, hän voi jatkossa harkita saksalaisen tyttöystävän etsintää. Eiköhän tämä pistä miehen hiljaiseksi vähäksi aikaa.

      Etkö muuten voi tutustuttaa suomalaisia mieskavereitasi ja poikaystävääsi?; tämä yleensä avaa poikaystävän silmät..näin minun tapauksessani ainakin. Poikaystäväni on käsittänyt että miehet ovat tosi harmittomia ja nähnyt että eivät todellakaan ole kiinnostuneita minusta muuten kuin kaverina.

      • voi olla..

        Itse asun Itävallassa ja miesystäväni on kokki. Tarkoittaa, että ruokaa meikäläisen ei tarvitse laittaa (ei se söiskään mun laittamaa ruokaa kun ei kuulemma maistu millekään..), osaa pestä pyykit ja silittää tarpeen vaatiessa vaatteensa. Myös siivoaminen onnistuu pois tiehensä. Mustasukkaisuutta ei ole minkäänlaista, molemmat liikutaan aika itsenäisesti omissakin porukoissa. Hän taitaa olla vähän poikkeustapaus, kyllä keski-eurooppalainen mies usein ottaa holhoavan asenteen parisuhteessa. Hyvä esimerkki: oltiin pari vuotta sitten Jamaikalla ja tutustuttiin saksalaiseen nuorehkoon aviopariin. Minä sain hietakärpäsistä kamalia pallukoita ja päätin sitten mennä apoteekkiin hakemaan antihistamiinia. Yksin sinne käppäilin, miestä ei liiemmin kiinnostanut siellä helteessä kävellä. Tämä saksalainen kaveri oli aidosti kauhuissaan että kuinka mieskaverini päästää minut yksinään keskustaan kävelemään..(?!) No, mies totesi siihen vain, että kyllä suomalainen nainen itsestään osaa huolta pitää..:-)


      • enemmän...
        voi olla.. kirjoitti:

        Itse asun Itävallassa ja miesystäväni on kokki. Tarkoittaa, että ruokaa meikäläisen ei tarvitse laittaa (ei se söiskään mun laittamaa ruokaa kun ei kuulemma maistu millekään..), osaa pestä pyykit ja silittää tarpeen vaatiessa vaatteensa. Myös siivoaminen onnistuu pois tiehensä. Mustasukkaisuutta ei ole minkäänlaista, molemmat liikutaan aika itsenäisesti omissakin porukoissa. Hän taitaa olla vähän poikkeustapaus, kyllä keski-eurooppalainen mies usein ottaa holhoavan asenteen parisuhteessa. Hyvä esimerkki: oltiin pari vuotta sitten Jamaikalla ja tutustuttiin saksalaiseen nuorehkoon aviopariin. Minä sain hietakärpäsistä kamalia pallukoita ja päätin sitten mennä apoteekkiin hakemaan antihistamiinia. Yksin sinne käppäilin, miestä ei liiemmin kiinnostanut siellä helteessä kävellä. Tämä saksalainen kaveri oli aidosti kauhuissaan että kuinka mieskaverini päästää minut yksinään keskustaan kävelemään..(?!) No, mies totesi siihen vain, että kyllä suomalainen nainen itsestään osaa huolta pitää..:-)

        Asiasta kukkaruukkuun :)
        Olen ihastunut Itävaltaan ja olemme tulossa sinne loppukesästä patikoimaan ensimmäistä kertaa (siis Itävaltaan ensimmäistä kertaa).
        Kuitenkin romantiikan nälkäisenä ihmisenä janoan kuulla kuinka ihmeessä on keski-eurooppalainen mies rakastunut itsenäiseen suomalaisnaiseen?


    • NÄIN ON

      että, sinua vedetään ihan kuus nolla.

      Ilmeisesti et ole vielä kauaa ollut keski-euroopan saksankielisellä alueella.
      Täällä vallitsee ihan vielä nykyäänkin se että mies on perheen pää ja nainen hoitaa kodin.

      Eli, sinä olet hänen.
      Äläkä sitten muuta yritäkään.
      Perheen yhteiset tutut, yleensä perheet ovat ihan eri asia, eli voit tätä kautta pitää yhteyttä suomalaisiin miehiin.

      Terkut
      20 vuoden kokemus

      • vuodesta -88 Saksassa asuva

        20 vuoden kokemuksella voin sanoa (tätä ei tietenkään myönnä yksikään saksalainen mies), että nainen on Saksassa perheenpää. Ihan kuin Suomessakin.


      • suomi-saksa
        vuodesta -88 Saksassa asuva kirjoitti:

        20 vuoden kokemuksella voin sanoa (tätä ei tietenkään myönnä yksikään saksalainen mies), että nainen on Saksassa perheenpää. Ihan kuin Suomessakin.

        Näin olen itsekkin huomannut ja jopa omasta perheestäni huomannut. Mieheni isä totesi viimeksi kahden kesken minulle että mieheni odottaa aina minun mielipiteeni ennen kuin mitään päätöksiä tehdään. Ja hän sanoi että se onkin hyvä asia, niin hänkin kysyy vaimoltaan. Että hän haluaa kokea että on perheenpää, mutta kyllä naisella on valta, kun jotain pitää päättää.
        Mutta me kaikki ollaan erilaisia, niin perheet kuin yksilöt. Että harvaa asiaa voidaan yleistää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe