ei kiinnosta...

mutta suostuin...

minua pyydettiin kummiksi ja suostuin. eihän sellaisesta voi kieltäytyä. erityisesti tuon lapsen vanhemman tuntien hänelle ei olisi voinut sanoa ei, siinä olisi välit menny poikki ja kuka sellaista nyt haluaa kun sukulaisia kerran ollaan - toimeen on tultava.

minua ei kerrassaan kiinnosta ollenkaan. ei tämä lapsi tai muutkaan lapset. sitä paitsi asun todella kaukana, joten en tule näkemään lasta usein - lahjat menevät varmaan postitse, en tule vain tämän asian vuoksi matkustamaan ko. paikkakunnalle.

kaikkein eniten harmittaa noiden lapsen vanhempien puolesta. he tulevat pettymään minuun, enhän voi ikuisesti esittää (en tule esittämään itseasiassa ollenkaan) kiinnostunutta - kohtelias olen tietysti. minulla ei ole mitään tätä perhettä vastaan,mutta elämässäni yksinkertaisesti tällä hetkellä on tärkeämpää ja mielenkiintoisempaakin sisältöä.

ristiäiset ovat muuten pian.

8

1063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • åmber

      Muistan elävästi päivän, kun minua pyydettiin kummiksi kummitytölleni. Sanoin ensin miettiväni asiaa, mutta lupauduin heti tämän sanottuani (ainut oli että en halunnut sylikummiksi) En silloin välittänyt lapsista pätkääkään, minulla ei ole pikkusisaria joten en myöskään tunne oloani mukavaksi lasten kanssa. No aikaa siitä on nyt 3vuotta. Pikkuhiljaa hyvä kuitenkin tuli. Kun tyttö oli ihan pieni en uskaltanut kauheasti pidellä häntä sylissä koska en tiennyt miten sen tekisin ja pelkäsin, että se alkaa itkeä. Nyt on jo helpompaa, kun tytön kanssa voi leikkiä ja jutella. Olen oppinut paljon häneltä. Lapset ei ole niin vastenmielisiä enää. Piti vaan päättää ettei munaa koko kummijuttua koska lapsi siitä kärsisi. Yritän nähdä häntä mahdollisuuksien mukaan mahd usein n.kerran kaksi 2KK:ssa. Uskon ettei se sinullekkaan niin vaikeaa tule olemaan, kun ajattelet. Tietenkin isovälimatka vaikeuttaa asiaa, mutta voi lapselle silloin tällöin soittaa (sitten isompana:D) ja voihan olla että lapsi lähentää sinua ja hänen vanhempiaan. Älä siis stressaa liikaa. Ja onneksi et tule varmaankaan olemaan ainut kummi joten eihän vastuu ole yksin sinun, joskut ovat aktiivisempia ja jotkut eivät niin paljoa. Ja voihan olla että lapsi saa sinutkin innostumaan vauvoista:D

    • ihan hyvin

      Niin siis voit ihan hyvin kieltäytyä kummiudesta. Hyvät perusteetkin sinulla on eli ei tarvi keksiä mitään tekosyitä... Vanhemmatkin varmasti arvostaisivat sitä, jos vaan uskaltaisit sanoa.

      Lisäksi, koita ajatella lasta joka menettää mahdollisuudet ihanaan kummiystävään jo heti kättelyssä, koska sinua ei kiinnosta. En tahdo syyllistää, ymmärrän tilanteesi hyvin! Koita sinä ymmärtää myös lasta...

    • Dara

      Sanoit suostuneesi siksi, että et halua riitautua lapsen äidin kanssa. ja kuitenkin sanot suoraan, että hän tulee pettymään sinuun kumminakin. Eikö siis olisi ollut sama riitautua hänen kanssaan nyt kieltäytymisen tähden kuin parin vuoden kuluessa mielenkiinnon puutteesi takia? Erona olisi vain se, että nyt kieltäytyessäsi et tuottaisi niin suurta pettymystä lapselle ja säästyisit itse kuitenkin monelta vaivalta ja ikävältä velvollisuudelta. Lapsen äidin kanssa huonoihin väleihin joudut kai jokatapauksessa, jos hän noin tiukka on ettei kummiudesta kieltäytymistä hyväksy laittamatta välejä poikki.

    • tunnistan...

      sinut! Ei todellakaan tarvii tulla meidän vauvalle kummiksi, piti vaan velvollisuudesta sukulaisiin pyytää. Oikeastaan tämä on todella helpottavaa, koska en ole koskaan sinuun luottanutkaan ja olet sellainen taivaanrannanmaalari. Ei tarvii vaivata itseäsi tulemalla ristiäisiin. Olimme myös suunnitelleet kummeille ihan erityistä lahjaa, ettei tarvii sitten selvittää että menee lahjoihin rahaa, mutta annan tämän lahjan mielummin hyvälle ystävälleni. Kiitos vaan ja hei.

      • uteliaana kyllä

        kiinnostaisi tietää, että onko tämä viesti totta? Eli siis ihan oikeastikko tunnistit tämän vastahankaisen kummin? Millaiset ovat välinne nyt?


      • viestin kirjoittaja
        uteliaana kyllä kirjoitti:

        kiinnostaisi tietää, että onko tämä viesti totta? Eli siis ihan oikeastikko tunnistit tämän vastahankaisen kummin? Millaiset ovat välinne nyt?

        en usko että tuo minut "tunnistanut" on tarkoittamani henkilö. sen päättelen hänen kirjoitustyylistään. ja luulen ettei tarkoittamani henkilö kiireiltään ehdi tällä palstalla edes surffailla.

        lisäksi en ole taivaanrannanmaalari, se termi kuvaa minua ehkä vähiten kaikista :-)


      • tunnistanut
        uteliaana kyllä kirjoitti:

        kiinnostaisi tietää, että onko tämä viesti totta? Eli siis ihan oikeastikko tunnistit tämän vastahankaisen kummin? Millaiset ovat välinne nyt?

        Ketjun aloittajan viesti voisi olla keneltä vain jota on kummiksi pyydetty...niitä taitaa olla älyttömän paljon, joten ei täs nyt kukaan ketään oo tunnistanut:)


    • pallo jalkaanko?

      Itse olen jo kahden lapsen kummi. Toisen kummiksi suostuin, koska en tienyt vielä että tehtävästä voi kieltäytyä, etenkin kun kaikki läheiset toitotti kuinka otettu pitää olla, eikä saa loukata toista kieltäytymällä. Sinänsä typerää lapsen vanhemmalta oli pyytää minua, koska emme olleet aikaisemminkaan olleet juuri missään tekemisissä keskenämme, satuimmepa vain olemaan samaa sukuhaaraa.

      Toisen lapsen kummiksi jouduin myös ovelasti ja todella vastahakoisesti. Kysyttiin. Ja heti vasta-kysyin jotta eikö olisi ketään muuta vaihtoehtoa. Ei kuulemma nyt ollut. No, mielestäni ilmoitin selvästi "innostukseni" asiaan ja siirsin lopullisen vastuun vanhemmille.

      Näyttäisi vähän siltä ettei aina niin kiinnostakaan se, kuka kummin titteliä kantaa. Tai ehkä riittää kun on vain joku paikalla lasta kastettaessa. Itse en tittelistäni pahemmin perusta, enkä halua raahata palloa tästä jalassani loppuikääni. Katson tyhjät velvollisuuteni suoritetuiksi näiltä osin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe