Opiskelen OKL:ssä kolmatta vuotta, mutten ole vielä tehnyt sijaisuuksia laisinkaan.
Kysymys kuuluukin, miten ilmoittautua potentiaaliseksi sijaiseksi johonkin kouluun, jota ei ennestään tunne?
Riittääkö sähköpostiviesti (hakemus, esittely itsestä jne.) koulun rehtorille? Meidän kaupungissa kun ei ole mitään yhteistä sijaistietokantaa.
Miten sijaiseksi
4
723
Vastaukset
- Martti Hellström
Hei!
Opettajille tarvitaan jatkuvasti sijaisia. Sinulla on sopiva koulutus tehtävään, joten soita kouluihin, joista olet kiinnostunut. Tai lähetä itsestäsi napakka esittely emailina. - zzzzz....................
Pikkuisen pitäisi olla itse aktiivinen. Kukaan kun ei minnekään tule kotisohvalta hakemaan töihin. Rohkeasti vain yrittämään. Sitten kun olet kerran ollut jossain koulussa sijaistamassa, niin on aina helppo päästä myös jatkossakin.
- ex-sijainen
Ei oma aktiivisuus todellakaan ole pahasta, mutta minulle ovat kyllä jo useammankin kerran soitelleet ihan kotia ja kyselleet sijaiseksi (olen jo valmistunut kielten ope). Itselläni on tiedot Mol:n CV-netissä, josta olivat minut bonganneet. Joten suosittelen muitakin laittamaan tiedot myös sinne! Sijaistuspaikkoja riittää varmasti, varsinkin, jos on valmis lähtemään oman kotipaikkakunnan ulkopuolelle. Ja tosiaan aina helpompi päästä jatkossakin töihin, jos jossakin jo kerran ollut sijaistamassa. Itse olen nyt kuitenkin hakeutumassa muihin hommiin...
- Kotiin harvoin soitetaan
ex-sijainen kirjoitti:
Ei oma aktiivisuus todellakaan ole pahasta, mutta minulle ovat kyllä jo useammankin kerran soitelleet ihan kotia ja kyselleet sijaiseksi (olen jo valmistunut kielten ope). Itselläni on tiedot Mol:n CV-netissä, josta olivat minut bonganneet. Joten suosittelen muitakin laittamaan tiedot myös sinne! Sijaistuspaikkoja riittää varmasti, varsinkin, jos on valmis lähtemään oman kotipaikkakunnan ulkopuolelle. Ja tosiaan aina helpompi päästä jatkossakin töihin, jos jossakin jo kerran ollut sijaistamassa. Itse olen nyt kuitenkin hakeutumassa muihin hommiin...
Kotiin harvoin soitetaan ja tarjotaan töitä, mutta niinkin voi käydä, jos sinusta on tietoa oikeissa paikoissa.
Suora yhteydenotto kouluihin, CV-netti, omat kotisivut, yhteystiedot halutun paikkakunnan kouluvirastoon tms.
Kyllä töitä luulisi olevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1526309
- 491753
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381414- 461033
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se47928Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384876Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14857Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845