Pikkuhakkureista

kokemuksia?

Onkos kenelläkään kokemusta noista pienistä hakkureista kuten Farmi CH160, Junkkari HJ4 ja 5, Laimet PS-10,Vermeer, TP100/TP150 jne... Eli tekeekös niillä tasalaatusta haketta joka stokeristakin kulkisi vai onkos nuo kaikki pelkästään "maisemointihakkureita"?

Ja onkos noissa missään sen vertaa puhallustehoa että jos peräkärrissä kuskaa niin lavalle jaksaa hakkeen heittää? Silloin tällöin vois käydä tekemässä lavallisen haketta latvuksista niin ei tarviais erikseen latvoja kotia kuskata hakettavaksi ja hakkurikärri kulkis pikkukuormurin perässä.

4

5984

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JUNKKARIn 10

hakkuri,ja Ala-Talkkarin valmistama stokeri, kolmen kuution siilolla,jossa lautassyöttö. Mielestäni hake ei tarvitse olla tasakokoista,mutta yli 20 senttisiä tikkuja ei saisi kovin runsaasti olla,koska ruuvi ei saa niitä mukaansa ja ne kasaantuvat syöttöaukon eteen ja hidastavat hakkeen syöttöä.
      Oksitusta rangasta hakkuri tekee tasalaatuista haketta,mutta jos hakettaa oksineen,niin silloin pitäisi,anakin koivu ja kuusitavara olla senverran vanhaa, että oksat olisivat niinpaljon pökkiintyneet että katkeilisivat,muuten tulee turhan paljon tikkuja.
      Kyllä puhallusta piisaa,ja hake lentää.

• ...
    • öljytty puupää

Haketan Junkkari HJ 4 m g , pienellä hakkurilla. Traktorilla pyöritän. Karsittua rankaa, puun halkaisia max. 10 cm. Kuulemma koneeseen saa vaihdettua, myös risuterät. Stokeri ei tykkää risuista - holvaantumis ongelmia. Heittovoimaa koneesta löytyy. Viimme kesänä haketin n. 50 m3. Isommat puut pilkon klapeiksi. Kyllä olisin mielummin laittanut isomman hakkurin, mutta hinta ratkaisi ja aika pieni käyttö. Vain omakotitalon lämmitykseen. 1 sentin vahvuisen rangan hakkuri hakettaa tasalaatuiseksi hakkeeksi, mutta siitä pienemmät oksat pätkiksi. HJ 5:sella menisi jo 17 cm ranka.

• Tatusa

Junkkari hj6 on hyvä hakkuri vaikka hirveä meteli on

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      121
      1042
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      802
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe