Hei!
Tietääkö kukaan, kuka möi lapualla toukokuussa labradorinnoutajan pentuja... Nimittäin haluaisisin tietää... Eräs tuttavani sanoi ottaneensa niiden koiran lapualta kennelistä, joka kasvattaa sokeille koiria vai oliko huume koiria.. no sanoi maksaneensa siitä 400€ ja sanoi olevan puihdasrotuinen. nyt kävi ilmi ettei se ole maksanu sitä koiraa koska myyjä ei anna papereita. Mahtaakohan kysessä olle edes puhdasrotuinen labradorinnoutaja, koiska koiran säkäkorkeus on huimasti yli 60, suuret tassut ja muistuttaa ennemmin tanskandoggia, kuin kultaista noutajaa.. jos tiedätte otain hämärä peräsestä myyjästä niin vastailkaa KIITOS!
labbis mut ei siltikään..
4
800
Vastaukset
- ja vielä
koira ei ole kennelistä... kai joku koira tehtailija kyseessä?
- ottaa selvää...
Tuollaista kusetusta tapahtuu päivittäin. Sekarotuisia koiria myydään rotukoirina, sairaita koiria terveinä jne... Eikä siinä lakiopillisesti tapahdu mitään väärää, jos kaupasta ei tehdä mitään papereita.
Ostajan kannattaisi pyytää AINA, myös paperitonta koiraa ostaessa tekemään kauppakirja, jossa myyjä vakuuttaa rodun olevan se mikä kuuluukin ja pennun olevan terve perinnöllisistä sairauksista. Jos myöhemmin ilmenee, että koira ei ollutkaan sitä mitä myyntihetkellä luvattiin, on oikeutettu saamaan korvauksia.
Rekisteröityä koiraa ostava saa aina tälläisen kauppakirjan (Kennelliiton hyväksymä sopimus koiran kaupasta) - labradoricharity
ottaa selvää... kirjoitti:
Tuollaista kusetusta tapahtuu päivittäin. Sekarotuisia koiria myydään rotukoirina, sairaita koiria terveinä jne... Eikä siinä lakiopillisesti tapahdu mitään väärää, jos kaupasta ei tehdä mitään papereita.
Ostajan kannattaisi pyytää AINA, myös paperitonta koiraa ostaessa tekemään kauppakirja, jossa myyjä vakuuttaa rodun olevan se mikä kuuluukin ja pennun olevan terve perinnöllisistä sairauksista. Jos myöhemmin ilmenee, että koira ei ollutkaan sitä mitä myyntihetkellä luvattiin, on oikeutettu saamaan korvauksia.
Rekisteröityä koiraa ostava saa aina tälläisen kauppakirjan (Kennelliiton hyväksymä sopimus koiran kaupasta)Kyseessä voi olla suuren luokkainen pentutehtailu- yritys tms. Inhottavaa tollainen! Jos ostaja ei ole maksanut eikä tehnyt luovutussopimusta rahat saa takaisin.
- noutaja...
Hei
En osaa vastata kysymykseesi kuka on myynyt pentuja, mutta oma mielipiteeni on, että jos joku myy niin halvalla kuin 400eurolla puhdasrotuisen pennun, niin se ei sitä ole. Puhdasrotuinen labbis maksaa 800-1000euroa, eikä kukaan myy puhdasta neljällä sadalla. Taas toisaalta se että ei ole kenneliä tai kennelnimeä ei kerro siitä onko pentutehtailija vai ei.
Voihan kysessä olla puhdasrotuinen koira, mutta se ei jostain syystä täytä kennelliiton asettamia vaatimuksia eikä sen takia saa rekisteripapereita vaikka puhdas olisikin. Tälläisiä syitä voi olla mm. sukusiitos, emälle tai isälle ei olla tehty vaadittavia terveystutkimuksi jne..
Mutta jos ulkonäkö alkaa olla kaukana labbiksesta niin sitten voi miettiä onko kaverisi koira labbis vai ei..ilman rekisteritodistuksiahan se luetaan sekarotuiseksi joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279