Kysyn tässä nyt että mikä on Suomen paras traktori ja onko traktorikoulu helppo?
Mikä on Suomen paras traktori?
18
2866
Vastaukset
- on vastata
se on tietty Belarus. Ne jotka muuta väitää ei tiedä mistään mitään.
Traktorikoulu ei oo helppo. Se kestää koko iän, ja ehtoja saa joka päivä. Kukaan ei ole vielä läpi päässy, vaikka valtramiehet niin joka aamu luuleevat. Illalla sitte katuuvat. Kun maallinen aika sitten jättää, niin oikeaoppisimmat ja parhaat oppilaat pääsevät sitten taivaalliseen traktorikouluun jatkokurssille, ja muut joutuvat aloittamaan alusta, eli siitä miten kovassa lämmössä valmistuu rautamalmia.
Siinähän se lyhykäisyydessään.
Ai niin, kysytte kumminkin.
Oikeaoppisia ovat ne jotka ajavat John Deerellä, Fenttillä, Zetorilla, Belaruksella, Ursuksella, MF:llä tai jopa Deutz Fahrilla ja Casella.
:-D- viisaeta sanoja!
Kyllä sittäe traktorkooluvaa käyvää koko loppu elämäe ja toen perrää, jotka luuloo suavasa piästötoistuksen kooraasa noppeesti, ee tiiä asioesta mittää.
Joka päevä oppii jottae uutta, vua traktorkortiha sitä suap vissii vieläe kirjekurssillae, aenaki takavuosina sae. - parraa traktorinj tittelj
viisaeta sanoja! kirjoitti:
Kyllä sittäe traktorkooluvaa käyvää koko loppu elämäe ja toen perrää, jotka luuloo suavasa piästötoistuksen kooraasa noppeesti, ee tiiä asioesta mittää.
Joka päevä oppii jottae uutta, vua traktorkortiha sitä suap vissii vieläe kirjekurssillae, aenaki takavuosina sae.kuulus Suomessae varmaannii Fordson Majorille, silläe muata rakennettii sovan jäläkeen ja tosissaa. Olaha siinäe mukanae zetkoo ja pikkusta ferkkuva, mutta majorloella työt tehtii.
- M-asentaja
Paras traktori ilman muuta on HARMAA FERGU.
Mikä on traktorikoulu?- sama kun
Mailmantahko, kyllä se laahaa paremmankin masinistin.
- ei oo..
Ursuksella ajanu ei tiedä traktorilla ajosta mitään,itse olen ajanut samalla ursuksella kohta 28 vuotta ja maatakin on sentään 40 ha.
- siinä
joutuu jos jonkinlaista korjausta tekemään kun ursu kysymyksessä vaikka ei tuon isompi ala kyseessä olekkaan, vaan onhan se oppia.
- kun..
siinä kirjoitti:
joutuu jos jonkinlaista korjausta tekemään kun ursu kysymyksessä vaikka ei tuon isompi ala kyseessä olekkaan, vaan onhan se oppia.
naapurit on tuhlanneet varmaan miljoonia traktoreihin joilla on vähempi töitä kun mun urkilla, sitten ryvetään veloissa ja valitetaan.
Sen olen ainakin oppinut että kannattaa ennemmin ottaa rahana kun elää velaksi.
Kaikki puunajohommat myös tehny itse ja sitä riittää.. - P.Ölvästi
kun.. kirjoitti:
naapurit on tuhlanneet varmaan miljoonia traktoreihin joilla on vähempi töitä kun mun urkilla, sitten ryvetään veloissa ja valitetaan.
Sen olen ainakin oppinut että kannattaa ennemmin ottaa rahana kun elää velaksi.
Kaikki puunajohommat myös tehny itse ja sitä riittää..on, että suomessa ei niin suurta viljatilaa ole, ettei se saa töitään tehtyä vanhalla 6:s urkilla ja yhdellä 825 Belaruksella.
Monenlaisia perusteluja isänniltä kuulee, mutta ei niillä mitään todellisia taloudellisia ym realiteettejä ole väitteidensä tueksi osoittaa.
Muutama nurmituotantoa harjoittava suuri kotieläintila suomessa on sellainen, että niillä on varmasti perusteltua omistaa muutama uudehkompi ja isompi traktori.
Itse ainakin pärjäisin em kalustolla, kylvettävää vuodessa 200 hehtaaria, ja alan voisi ainakin kolminkertaistaa, jos olis pelkää kasvinviljelyä. Tulee vaan ajettua uudemmalla kalustolla, kun se on urakointia varten hankittu.
Mut se ei olis yhtään niin komeeta, kun 3 valumöttiä yhtäaikaa remontissa hallissa ja 300 tuntia mittarissa jokaisessa.... - puhelet
P.Ölvästi kirjoitti:
on, että suomessa ei niin suurta viljatilaa ole, ettei se saa töitään tehtyä vanhalla 6:s urkilla ja yhdellä 825 Belaruksella.
Monenlaisia perusteluja isänniltä kuulee, mutta ei niillä mitään todellisia taloudellisia ym realiteettejä ole väitteidensä tueksi osoittaa.
Muutama nurmituotantoa harjoittava suuri kotieläintila suomessa on sellainen, että niillä on varmasti perusteltua omistaa muutama uudehkompi ja isompi traktori.
Itse ainakin pärjäisin em kalustolla, kylvettävää vuodessa 200 hehtaaria, ja alan voisi ainakin kolminkertaistaa, jos olis pelkää kasvinviljelyä. Tulee vaan ajettua uudemmalla kalustolla, kun se on urakointia varten hankittu.
Mut se ei olis yhtään niin komeeta, kun 3 valumöttiä yhtäaikaa remontissa hallissa ja 300 tuntia mittarissa jokaisessa....On aivan totta: Progressilla päästelisi kyllä ne työt, eikä paljon vaivojakaan olisi. Toisten mielestä on vain niin messevää päästellä Valametin kehitysmaaversiolla! (naurattaa ihan)Ajatellaanpa vaikka Belaruksen kehittyneisyyttä, vaikka vanhanakin, automaattisinen nelivedonkytkimineen, unohtamatta suojakytkintä, joka estää sinänsä Belaruksen todella luja vaihdelaatikon rikkoutumisen.. Ei käy kuin Valtrassa; hajoa laatikko kuoria myöden! Etuakselin rakenne sallii jyrkät käännökset, se kompensoi pitkän akselivälin haittapuolet. Samalla ajo-ominaisuudet tiellä ovat hyvät, pitkän akselivälin ja etujousituksen johdosta. Moottori on käyttöominaisuuksiltaan vertaansa vailla joka suhteessa; tasainen käynti, ei värise -käyntiääni on jopa kaunis! (kaukana Valtran rumasta rähinästä!)
- meleko vähillä pärjee
P.Ölvästi kirjoitti:
on, että suomessa ei niin suurta viljatilaa ole, ettei se saa töitään tehtyä vanhalla 6:s urkilla ja yhdellä 825 Belaruksella.
Mut se ei olis yhtään niin komeeta, kun 3 valumöttiä yhtäaikaa remontissa hallissa ja 300 tuntia mittarissa jokaisessa....Aeka merkillistä on usseella toohu, vaekka meleko vähillä ja halavoilla konneilla ne jyvät männöö muaha. Urkilla ja Belaruksella suap hyvästi tehtyvä usseeman sata hehtaarija, ee siinä mittää kalliita virvellyksijä tarvita.
Lankomies elvistelöö kalliilla vehkeillää, no kaapunnilla urakoi, vua pelttoo o miehella postmerkki, vajjoo kaheksankymmentä, siihe mittä haitekkivehkeitä tarvihe. Velekoo porroo ja osamaksuja.
Vua mittee luulette puolanpoekii tekevän niilläe urkeilla ja zetkoella, joeta darek viep takasi puolaa?? No töetä tietennii, laettoovat viksaten ja tos toemii sitte. - Maono
puhelet kirjoitti:
On aivan totta: Progressilla päästelisi kyllä ne työt, eikä paljon vaivojakaan olisi. Toisten mielestä on vain niin messevää päästellä Valametin kehitysmaaversiolla! (naurattaa ihan)Ajatellaanpa vaikka Belaruksen kehittyneisyyttä, vaikka vanhanakin, automaattisinen nelivedonkytkimineen, unohtamatta suojakytkintä, joka estää sinänsä Belaruksen todella luja vaihdelaatikon rikkoutumisen.. Ei käy kuin Valtrassa; hajoa laatikko kuoria myöden! Etuakselin rakenne sallii jyrkät käännökset, se kompensoi pitkän akselivälin haittapuolet. Samalla ajo-ominaisuudet tiellä ovat hyvät, pitkän akselivälin ja etujousituksen johdosta. Moottori on käyttöominaisuuksiltaan vertaansa vailla joka suhteessa; tasainen käynti, ei värise -käyntiääni on jopa kaunis! (kaukana Valtran rumasta rähinästä!)
Minulla oli aikonaan se 825 progres. Parhaiten siinä kesti ne etupainot.
- belaruuspas
NO TIETTY BELARUS!!!
- Eläpä unoha
Urkkia, neo vankkoja vehkeitä, tehty tos miehille! Raktorkooluha se män toella kinkkiseksi, kohta ei tiijjä miten sitä raktorloeta ajellaa, ku tul tää liikenneraktorhööpötys, voep olla joskus tietämättää ajella viärällä vehkeellä ja pitäskii olla oekee kuorma-aatokortti ja tiisselit tankissa. Voe hyvä Sylvi et o vaekeeta joskus, varmaa luittekii tämän päevän lehestä tän liikenneraktorjutun.
- Maono
Eläpä unoha kirjoitti:
Urkkia, neo vankkoja vehkeitä, tehty tos miehille! Raktorkooluha se män toella kinkkiseksi, kohta ei tiijjä miten sitä raktorloeta ajellaa, ku tul tää liikenneraktorhööpötys, voep olla joskus tietämättää ajella viärällä vehkeellä ja pitäskii olla oekee kuorma-aatokortti ja tiisselit tankissa. Voe hyvä Sylvi et o vaekeeta joskus, varmaa luittekii tämän päevän lehestä tän liikenneraktorjutun.
Tarkotitko sinä yksinkertasille miehille ?
- aslak.lapinmies
Taitaa olla Zetor paras, on tarpeeksi jäykkä kaatuakseen, varaosapalvelu monin verroin parempi kuin *Valmetin. Valmetissa on vain muisto hyvää, varaosapuoli lopetettu.
Jos hyvää tr.vaihteistoa-perää etsit, se on Volvo, Nuffi, Majuri. - Fordsonmies -95
Ehdottomasti Fordson Major, sillä on Suomen pellot raivattu ja töitä painettu älyttömät määrät. Kulkee vaikka taivas putois päälle!
- kontektööri
Päkä Zetoreilla Suomen maatalous on liikkeelle lähtenyt ja Tänä päivänä valmistetaan uusia ja laadukkaita Zetor traktoreita Brno tehtaalla Tshekeissä. 65-Vuotta, Clever choice.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978