Opeksi tai/ ja kasvatustiet.

????

Hei!
Kyselisin tyhmiä...voinko hakea erikseen sekä kasvatusteiteelliseen tiedekuntaan että opettajakoulutukseen? Entä voiko näiden kahden lisäksi hakea myös ammattikorkeakouluun samaan aikaan?
Kiitos vastauksista...

3

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos haluat

      Voit hakea jos haluat. Huomioi kuitenkin se, että pääsykokeet voivat olla samana päivänä, jolloin joudut valitsemaan mihin kokeeseen osallistut.

      Jos työmarkkinatukiasiat ovat sinulle ajankohtaisia, niin kannattaa pitää mielessä, että kelpoisuuden pitämiseksi pitää hakea vähintään kolmeen korkeakouluun, joista kaksi pitää olla ammattikorkeakouluja.

    • hakukelpoinen hakija

      Kyllä voit hakea useaan yliopistokoulutukseen yhtä aikaa. Itse asiassa se on jopa hyvin suotavaa, sillä harvoin ensimmäisellä yrityksellä tärppää jos haet vain siihen mikä eniten ehkä kiinnostaa. Eli hae niin moneen kuin rahkeet riittävät, muista tosiaan tarkastaa ettei pääsykoepäivät mene päällekkäin. Kannattaa hakea moneen eri kaupunkiin varmuuden vuoksi. Hyvä vinkki on myös tarkkaan katsoa minkälaiset pääsykoekirjat/materiaalit pääsykokeissa on eri kaupungeissa: usein saattaa sama kirja olla pääsykoeteoksena monessa eri koulutuksessa, joten se kannattaa hyödyntää ja hakea kaikkiin koulutusohjelmiin mihin kirja täytyy lukea. Et ainakaan menetä mitään.

      Ja ainakin kahteen amk-koulutukseen täytyy hakea myös, sillä jos et pääse vielä opiskelemaan ja joudut olemaan työttömänä, et saa työttömyyskorvausta jos et ole hakenut tarpeeksi moneen koulutukseen.

    • muu amk/yliopistohaku on er...

      Googlaa "VAKAVA" niin saat tietoa luokanopettajan ja varhaiskasvatuksen yhteishausta. Sosionomiksi haetaan amk-yhteishaulla. Voit siis hakea luokanopettaja/varhaiskasvattajakoulutukseen yhteishaulla muistaakseni kolmeen yliopistoon ja erikseen niin monen yliopiston kasvatustieteelliseen kuin haluat. Muista, että pääsykoekirjat pitää hallita ja ne ovat eri kohteissa erit, joten älä hajoita voimiasi ja aikaasi, vaan tähtää yhteen tai kahteen, se voi tuottaa parhaimman tuloksen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3580
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2962
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2850
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2738
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2644
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2435
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      248
      2102
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1877
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      46
      1806
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      171
      1757
    Aihe