Vähän taustaa. Minulla on Renault Grand Scenic 1.6 hankittu helmikuussa 2008. Huoltosopimuksessa tulee siis kolme vuotta täyteen. Kolmannen vuoden huoltosopparin hinta on ollut nyt n. 50 euroa/kk.
Soitinpa siis Auto-Salpaan ja kysäisin huoltosopparin 4. vuoden hintaa. Meinasin lentää persiilleni!! 153 euroa/kk !!!??!?!
4.vuotena tulee kyllä jakohihnan vaihto, mutta se tekee jotain 600 euroa eli ei kyllä selitä tuollaisia hintoja. Johtuukohan tämä nyt näistä maahantuontiorganisaation muutoksesta? Autohuoltoliikkeet pelaavat varman päälle, kun soppari tehdään suoraan heidän kanssaan.
Mielestäni tuollainen hinta on jo kyllä kusetusta. Koko huoltosoppari olisi ehdottomasti kannattanut jättää pois jos olisin tiennyt, että neljäntenä vuotena hinta nousee pilviin.
Huoltosopparin hinta räjähti 4. vuotena!!
7
2036
Vastaukset
- Markoolioooooo
Eli hankintavuosi on 2005 eikä 2008.
- laillistettua rosvousta
Tosin nousu oli vähän maltillisemmat 60 => 125 € mutta se riitti minulle. Varsinkin kun työkaveri vielä kertoi että hänen riisikuppinsa normaali vuosihuolto kustantaa alle 200 €.
Mutta tee kuten minä olen tehnyt. Irtisano huoltosopimus ja laita pankin maksupalvelussa menemään kuukausittain vaikka 100 € aina tilipäivänä säästötilille. Sieltä sitten otat rahat jos/kun huoltoon tulee asiaa. Jos korjattavaa ei tule vaan pelkästään määräaikaishuoltoja niin huomaat kuinka pitkän pennin olet säästänyt verrattuna huoltosopimukseen. Menette vaikka niillä säästyneillä rahoilla koko perhe etelään joka toinen vuosi. Mulla on edessä sama ongelma.Toi 153;- on hurja summa.Aikanaan mulla oli Lagunassa soppari, joka meinasin hinnan vuoksi sanoa irti. Onneksi en sanonut; kone leikkasi kiinni 128 tkm:n kohdalla ja sain uuden koneen. No nyt se kyllä ilahduttaa uutta omistajaa.Koska summa nousee noin merkittävästi ilmeisesti GS:n neljännessä käyttövuodessa piilee joku pommi. Mikä?
- vakuuttaminen on bisnestä
Sama juttu oli hinnankorotuksen kanssa I-koppaisessa pikku-Scenicissäkin. Mikänomistit on vaan vulva-konsernissa laskeneet, että kun 4. vuonna on jakohihnan vaihto josta yksinään veloitetaan varmaan 850 € niin siihen huoltosopimuksen tuoma "vakuutus" päälle ja hinta "kohtuulliset" 153 €/kk. Tekee lähes 2000 €/vuosi eli yli 10 % auton arvosta. On se kallista tämä auton vakuuttaminen vikaantumisen varalta.
Kirjoittakaapas sivulla olevaan hakukenttään huoltosoppari. Aiheesta on keskusteltu jonkin verran ennenkin. Esim.
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=577&posting=22000000005037960
Minusta on mielenkiintoinen kuvio, että sama konserni myy autojen lisäksi sekä huollot, varaosat että huoltosopimukset.
- Sceenikko
90tkm huolto Scenicciin maksoi noin tonnin, parissa paikassa oli olevinaan "vain" reilu 800 mutta siitä puuttui vesipumpun vaihto joka tasoitti hinnan tuonne tonnin paikkeille.
Hintaa seliteltiin isolla työmäärällä vaan onhan tuo ihan mieletön hinta siltikin. - SG 2004/2005
Minulla on 2005 käyttöönotettu SG 2.0 joka on ilmeisesti 2004 mallia.
Huoltosoppari on ollut ja nyt 2007 alkaneella sopimuskaudella hinta on 128 e/kk (35000 km/v).
90 000 remontti on tehty.
Ilmeisesti hinnat ovat näin korkeita, kun Renault ei itsekään luota autojensa laatuun.
Renaultin myyntihän on romahtanut Suomessa. Sen ratkaisuksi he ovat tuomassa jotan halpisRellua markkinoille.
Pistäisivät autojen laadun kuntoon ja ottaisivat itsekin vastuuta huonosta laadusta.
Parempi tapa lisätä myyntiä olisi pidentää takuuaikaa ja halventaa huoltosopimuksia, jotta autoja uskallettaisiin ostaa!- ex-asiakas
Valmistajallahan ei taida olla mitään tekemistä huoltosopimuksen kanssa koska se on oikeastaan vakuutus ja uskoakseni täysin valmistajasta erillään oleva juttu.
Idea sinällään on hyvä, maksat tietyn kuukausierän ja that's it. Ei tule lisäkustannuksia vaikka autosta menisi jotain rikki. Ja Relluista tuppaa näköjään menemään useammin kuin riisikupeista. Sen sijaan Rellun tapauksessa hinnoittelu (myös huoltojen ja varaosien) on ihan perseestä, usein myös merkkiliikkeiden palvelu. Kuten tässäkin ketjussa on mainittu, iso huolto jossa jakohihnan vaihto maksaa yli 1000 €. Amiksen käyneen rasvanäpin tuntiveloitus on yli 90 € eli lähentelee juristien palkkioita.
Voisivat ottaa oppia muista ja laittaa huoltohinnan nettiin niin ihmisten ei aina tarvitsisi palstalta kysellä mitä mikäkin huolto maksaa.
http://www.autokeskus.fi/huolto/huoltohinnastot/files/nissan_huoltohinnat_asiakashinnasto_18.1207_vm._9606.nettiin.pdf
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882