Heippa, harkinnassa kaasuliesi mutta tarvittaisiin apua kaasulieden asennukseen, eli mihin se tulee se kaasupullo ja tuleeko se sieltä tason alta siihen lieteen? Jos sen alla on upotettu uuni, niin miten se onnistuu?
Kiitos vinkeistä!
Kaasulieden asennus
6
8217
Vastaukset
- Delipu
Käytä asentajaa varsinkin jos tietosi ovat tuolla tasolla. Kaasun kanssa ei kannata leikkiä. Pieni virhe, pieni vuoto, iso PAM!
- niin laitettiin
talon ulkopuolelle kupariputkella. Ei kai noita saa edes muu kuin ammattimies asentaakaan. Mutta ei missään tapauksessa lieden alle. Jos syystä tai toisesta tulee vuoto, tulee myön noutaja. Aina viereiseen kaappiin.
- silurus
Kiinteät asennukset ovat luvanvaraisia. Niihin kuuluvat kaikki asennukset, joissa käytetään mm. kupariputkea tai haaroitusta.
Itse tehtäviä kaasu-asennuksia on olemassa. Silloin käytössä on enintään 1.2 metriä pitkä kumiletku.
Ongelmaksi jää joka tapauksessa liitännän tarkistaminen, jota "yllättäen" ei voi tehdä esim. liekillä, vaan saippuavedellä, tai vuodonetsintäsprayllä.
Vaikka liitännän olisi tehnyt ammattimies, pullon sisältävä alakaappi kannattaa varustaa noin 20 euron hintaisella kaasuvuotohälyttimellä -- ja oikeaoppisesti asennukset pitäisi tarkistaa (eli tarkistuttaa) *vuosittain*. - aka
silurus kirjoitti:
Kiinteät asennukset ovat luvanvaraisia. Niihin kuuluvat kaikki asennukset, joissa käytetään mm. kupariputkea tai haaroitusta.
Itse tehtäviä kaasu-asennuksia on olemassa. Silloin käytössä on enintään 1.2 metriä pitkä kumiletku.
Ongelmaksi jää joka tapauksessa liitännän tarkistaminen, jota "yllättäen" ei voi tehdä esim. liekillä, vaan saippuavedellä, tai vuodonetsintäsprayllä.
Vaikka liitännän olisi tehnyt ammattimies, pullon sisältävä alakaappi kannattaa varustaa noin 20 euron hintaisella kaasuvuotohälyttimellä -- ja oikeaoppisesti asennukset pitäisi tarkistaa (eli tarkistuttaa) *vuosittain*.toi on tosi toi letkunpituus,siitä pitemmät kaasumies hoitaa.kattoo sit,ett oikeet suuttimet liedes ,letku kiinni klemmarilla.kaapiin pohjaan\sokkeliin tuuletus ritilät,koska vuodon sattuessa kaasu pääsee ulos kaapista.kaasu laskeutuu.
- komissaario Palmu
Mulla kaasupullo lieden vieressä olevassa keittiökaapissa, josta kumiletkulla yhdistetty lieteen. Mulla tosiaankin liesi, jonka uuni osa toimii sähköllä, lieden takana mielestäni sen verran tuuletustilaa, että kaasuletku kulkee turvallisesti. Erillisuuneissa taitaa olla suuriakin eroja, kuinka paljon laitteet kuumenee ulkopinnaltaan. Todennäköisesti ei kuitenkaan aiheuta vaaraa kaasuletkulle, sillä vasta jos kaasuletkuun palaisi reikä, syntyisi vaaratilanne.
Letkuun pääsevän kaasun määrää voi rajoittaa sulkemalla pullon venttiilin, jolloin mahdollisen letkurikon aiheuttamat vahingot jäisivät vähäisemmiksi.- Kaasua myös
Mistä olet moisen kokoonpanon lytänyt ja mikä on merkiltää? Olisi verraton yhdistelmä mökillemme. Kiitos paljon jos viitsit vastata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t745608- 353141
- 432748
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402082Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin272065Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?291869- 1001844
- 1741782
Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241478Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna171258