nivelpsoriasis

diagnoosin

sain keväällä 2007. alkoi polvi kipeytyä. siitä pikkuhiljaa lähes joka nivel kipeä. viimeisinpänä selässä . ja nyt alkanut leukanivelessäkin kipua. varsinaista turvotusta ei ole ollut, ehkä sormissa hiukan. kävely on polvikipujen vuoksi välillä tuskallista. tulehduskipulääkkeet ei auta, vahvemmista ehkä apua hiukan, mutta menee pää sekaisin, tuijottelen vain seiniä. salazopyriniä syönyt jonkinaikaa, odottelen jos alkaisi vaikuttaa. alkaa jo oleen fyysisesti ja henkisesti raskasta. toukokuussa tulee vuosi täyteen sairauslomaa. tulevaisuus näyttää tällähetkellä aika toivottamalta. kyselisinkin muilta nivelpsoriasista sairastavilta,
onko normaalia, että kivut ovat jatkuvia, ilman taukoja. yön jälkeen, ennenkuin nousen ylös, polvet tuntuvat hyviltä, mutta kun nousen, niin kipu alkaa, ja pahenee päivän mittaan.
voiko olla nivelpsoria, ilman, että nivelet ei turpoa. joskus epilen, että tämä on jotain muuta. kynsissä minulla on kyllä ollut pieniä reikiä, kuin olisi neulalla tehty. iho-ongelmia ei ole ollut, onko odotettavissa? ja tämä väsymys on jotain käsittämätöntä. tuli pitkä vuodatus, mutta helpottaa, kun saa keskustella muiden vastaavasta kärsivien kanssa.

13

12068

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiaivoivoi

      moi!
      tuttu juttu, alkoi kanssa itselläni polvesta, siitä levisi kyynärpäihin ja ranteisiin ja sitten sormiin. käytiin läpi tulehduslääkkeet yms..(-07) sitten siirryttiin sandimmuniin ja trexaniin, ei auttaneet! Viimeisenä kirjoitettiin enbrel (12/07), nyt käyttänyt 2kk ja kaikki kivut poissa! vaikutus alkoi heti ensimmäisen piikin jälkeen.. alussa oli juuri sama etten päässyt aamuisin sängystä ylös ja pelkkä tiskaaminen tuntui mahdottomalta. nivelpsori diagnoosin sain 2001 mutta silloin ei ollut mitään häijympää, vasta 2007 oikeen ilmoitti olemassa olostaan!!! nyt oon oolut 6kk sairaslomalla ja suuntana uudelleenkoulutus.

    • kohtalotoveri

      Moi!
      Itselläni todettiin nivelpsori jokunen vuosi sitten ja sitä edelsi noin 9 kk lääkärissäkäyntejä jne...reunatekijä ei ollut koholla eikä löytynyt ns. syytä. Vihjattiin jo että ei ehkä koskaan selviä ja että olenko varma etten kuvittele kaikkea (?)...

      Itselläni kipeytyivät polvet ja särky oli ihan leposärkyä eli ei liittynyt liikuntaan mitenkään. Särki öisin ja aamulla sama meno jatkui. Raskasta oli kun ei tiennyt, mikä oli ja siihen vielä lääkäri sanoo samaa...

      Sitten tuli ihottumaa takaraivoon (!) ja siitä koepalan oton jälkeen selvisi, että psoriasihan se...Pääsin sitten reumapolille, mutta oma nivelpsorini katsottiin niin lieväksi että hoidoksi annettiin arcoxiaa ja tarvittaessa kortisonipistoksia.

      Henkisesti raskasta aikaa oli kyllä pitkään. Ihan jo sairauden hyväksyminen oli vaikeaa, vaikka otankin vastaan, mitä elämä antaa. Kyllä siinä silti piti käydä surut ja vihat ja itsesäälit läpi. Raskasta oli.

      Itselläni polvivaivat menivät ajan kanssa ohi. Sen jälkeen on ollut välillä myös leukasärkyä, mutta sekin oli ohimenevää. Mikä sitten on ohimenevää, on suhteellista. Polvivaivat kestivät kauan. Huom! Koskaan ei ole ihottumaa ollut näkyvillä missään, ainoastaan hiuspohjassa välillä pieni läntti (ei näy ja ihme että edes huomasin silloin).

      Nivelpsorista sen verran että toisin kuin nivelreuma, psoriasis EI tuhoa niveliä, vaan aiheuttaa "vain" kipua (onni onnettomuudessa). On siis ikävä vaiva, mutta mieluummin se, kuin reuma!!!

      Kuten minulla nyt, niveloireet voivat hävitä (vuosiksikin) ja palata taas takaisin -> kadota jälleen, eli sairaus on hyvin syklimäinen.

      Koska sairaus ei nyt itseäni vaivaa, en ole kovin perillä lääkityksestä mutta ainakin nivelreumaan on saatavilla biologisia lääkkeitä, jotka on aika tehokkaita (ja kalliita). Sitten on treksanit ja muut...Kannattaa käydä lääkärin kanssa vaihtoehtoja läpi jos ei saa tarvittavaa lievitystä, sillä krooniseksi muuttunutta kipua on vaikea hoitaa.

      Oireesi voivat hyvin olla nivelpsoriasista, itselläni ei ainakaan yksikään nivel turvonnut ulkoisesti tms. Polvet ehkä hieman kuumottivat välillä. Kylmä ja lämpögeeleistä ei paljon ollut apua. Polven fyysinen painaminen kädellä ehkä hieman auttoi kipuun.

      Tulipas pitkä tarina. Toivottavasti sait siitä jotain irti. Tsemppiä sulle, et oo yksin vaivas kanssa! Toivon sulle tulevaisuuteen monia oireettomia vuosia (mikä on täysin mahdollista!)!

      • Santtu

        Sain nivelpsoridg:n viime joulukuussa.
        Minulle on tehty aiemmin selkärankareumadg 1992 Reumasäätiön sairaalassa. Alussa hoidettiin mm. salazopyriinillä. Lääkitys lopetettiin iho-oireiden takia ja myös sen vuoksi että sairaus asettui.
        Polviturvottelua on ollut paljon. Syksyllä 2002 alkoi lonkkavaivat, kivut, ontuminen ja alaselän vaivat. Terveyskeskuksessa ja työterveyshuollossa lääkitykseksi aloitettiin Panacod jota söin liki viisi vuotta. Pariin kertaan oli ranteissa kipua ja se diagnosoitiin jännetuppitulehdukseksi.
        Nyt sitten viime elokuussa vaadin työterveyshuoltoa laittamaan lähetteen reumatologille, koska vaivat vain paheni ja särkylääkkeen syönti aiheutti mahavaivoja.
        Kävin elokuussa eka kerran reumatologilla ja viime viikolla oli kuudes kerta.
        Sain siis joulukuussa nivelpsoridiagnoosin . Oireet ovat minullakin samanlaisia, molemmat lonkat kipeät, kävely hankalaa, polvissa kipua. Varpaiden kynsissä oli muutoksia ja erotusdiagnoosin takia tehtiin sieniviljely. Ei ollut sientä, vaan psorikynnet. Myös kyynärpäiden iho oli lääkärin mielestä psoria.

        Aamulla olen kivuttomampi ja joskus liki oireeton. Iltapäivällä alkaa kivut ja käveleminen vaikeutua. Olen toimistotyössä ja istuminen kävi mahdottomaksi iltapäivällä siinä yhden kieppeillä. Loppupäivä oli odottelua jotta pääsisi kotiin. Ilta meni sitten levätessä ja kerätessä voimia seuraavaa päivää varten.

        Sain ohjeeksi kävellä max kilometrin päivässä joka kertyy tavallisista kotitöistä. Kantaminen max 5 kg. Lääkitys salazopyrin ensin 1 x 2, nyt 2 aamulla ja 1 illalla ja viikon päästä nostetaan annos 2 illalla ja 2 aamulla. Lisäksi Celebra.

        Olen yrittänyt monesti tällä suomi24 palstalla keskustelua, mutta ei ota onkeen. Jokohan nyt saisi juttukavereita?

        Kirjoitan aina samalla nimimerkillä, jotta
        olen 55 v, nainen ja työssä vielä. Nyt tosin joulukuusta alkaen sairaslomalla huhtikuulle asti.


      • 25 v, vailla diagnoosia

        Hei,

        MInä tässä aloin miettiä oisko mullakin nivelpsori..Tai mikä lie mulla on kun syytä oireisiin ei oo löytynt. Mulla alkoi nivelkivut sormissa n. 9 kuukautta sitten. Lisäksi m.m kovaa väsymystä ollut n. vuoden. Myös kuivasilmäisyys todettu silmälääkärissä.
        Nivelkivut alkoivat sormista, nyt on myös kyynärpäät ja polvet silloin tällöin kipeät.
        Kävin reumatologilla syksyllä.Minulta ei oo löytynyt reumatekijää, eikä muutakan autoimmuunisairauteen viittaavaa verikokeista. N. kolme kuukautta sitten ilmestyi ihottuma takaraivoon, hiusrajaan (n.4x2 senttiä).millainen ihottuma sulla oli?
        Tulehduskipulääkkeillä olen yrittänyt pärjätä.. mutta raskasta kuitenkin tämä epätietoisuus..


      • Santtu
        25 v, vailla diagnoosia kirjoitti:

        Hei,

        MInä tässä aloin miettiä oisko mullakin nivelpsori..Tai mikä lie mulla on kun syytä oireisiin ei oo löytynt. Mulla alkoi nivelkivut sormissa n. 9 kuukautta sitten. Lisäksi m.m kovaa väsymystä ollut n. vuoden. Myös kuivasilmäisyys todettu silmälääkärissä.
        Nivelkivut alkoivat sormista, nyt on myös kyynärpäät ja polvet silloin tällöin kipeät.
        Kävin reumatologilla syksyllä.Minulta ei oo löytynyt reumatekijää, eikä muutakan autoimmuunisairauteen viittaavaa verikokeista. N. kolme kuukautta sitten ilmestyi ihottuma takaraivoon, hiusrajaan (n.4x2 senttiä).millainen ihottuma sulla oli?
        Tulehduskipulääkkeillä olen yrittänyt pärjätä.. mutta raskasta kuitenkin tämä epätietoisuus..

        Minulla oli ensin kyynärpäissä iho kuiva känttyrä. Sitten oikean käden kyynäpää alkoi ensin punoittamaan ja nyt myuuttunut noin kahden euron kokoiseksi punaiseksi hilsehtiväksi pläntiksi. Pläntti ei kutise.
        Olen laittanut siihen nyt ensin ohuelti kortisoonivoidetta ja sitten tunnin päästä perusvoidetta. Kynnet ovat varpaissa hauraat ja paksuuntuneet. Sormien kynnet ovat myös hauraat ja murenevat. Käytän kynsissä kirkasta lakkaa, jotta pysyvät kasassa.
        Reumapolilla tehtiin molempiin silmiin Shirmerin
        lapputesti. Oikean silmän kuivuus 3 ja vasemman 5. Silmät siis erittäin kuivat. Nyt on kostutustipat.

        Minulla on pitkään ollut iho-oireita. Koepaloin on jo 1980 luvulla todettu moni-ilmeinen valoherkkyysihottuma. Olen suojannut ihoa auringolta ja neonvaloilta. Lisäksi olen syönyt betakaroteenia joka on auttanut.
        Myös punajäkälä ja ruusufinni on kiusannut lähes vuosittain.
        Vajaa kymmenen vuotta sitten sairastuuin keuhkosarkoidoosiin ja se on koko ajan taustalla.
        Keväällä 2005 todettiin ihosarkoidoosi. Iholla on tällä hetkellä myös sarkoidoosiläiskä, joka ei tahdo millään parantua.

        Väsymys on alkanut väistyä. Nyt olen syönyt kaksi kuukautta Salazopyriiniä. Liekö jo sen vaikutus tämä olon kohentuminen.

        Tsemppiä Sinulle, et ole yksin !


      • Rosite
        Santtu kirjoitti:

        Minulla oli ensin kyynärpäissä iho kuiva känttyrä. Sitten oikean käden kyynäpää alkoi ensin punoittamaan ja nyt myuuttunut noin kahden euron kokoiseksi punaiseksi hilsehtiväksi pläntiksi. Pläntti ei kutise.
        Olen laittanut siihen nyt ensin ohuelti kortisoonivoidetta ja sitten tunnin päästä perusvoidetta. Kynnet ovat varpaissa hauraat ja paksuuntuneet. Sormien kynnet ovat myös hauraat ja murenevat. Käytän kynsissä kirkasta lakkaa, jotta pysyvät kasassa.
        Reumapolilla tehtiin molempiin silmiin Shirmerin
        lapputesti. Oikean silmän kuivuus 3 ja vasemman 5. Silmät siis erittäin kuivat. Nyt on kostutustipat.

        Minulla on pitkään ollut iho-oireita. Koepaloin on jo 1980 luvulla todettu moni-ilmeinen valoherkkyysihottuma. Olen suojannut ihoa auringolta ja neonvaloilta. Lisäksi olen syönyt betakaroteenia joka on auttanut.
        Myös punajäkälä ja ruusufinni on kiusannut lähes vuosittain.
        Vajaa kymmenen vuotta sitten sairastuuin keuhkosarkoidoosiin ja se on koko ajan taustalla.
        Keväällä 2005 todettiin ihosarkoidoosi. Iholla on tällä hetkellä myös sarkoidoosiläiskä, joka ei tahdo millään parantua.

        Väsymys on alkanut väistyä. Nyt olen syönyt kaksi kuukautta Salazopyriiniä. Liekö jo sen vaikutus tämä olon kohentuminen.

        Tsemppiä Sinulle, et ole yksin !

        Hei!

        Suosittelen sinulle Silica geliä käyttöön, ellet ole vielä kokeillut. Minulla sen käyttö (ruokalusikallinen veteen ja juon joka aamu) on vahvistanut kynsiä, eikä sormien kynsissä ole ollut ongelmia pitkään aikaan. Minullakin oli aiemmin hauraat ja lohkeilevat kynnet.


      • 25 v, vailla diagnoosia
        Santtu kirjoitti:

        Minulla oli ensin kyynärpäissä iho kuiva känttyrä. Sitten oikean käden kyynäpää alkoi ensin punoittamaan ja nyt myuuttunut noin kahden euron kokoiseksi punaiseksi hilsehtiväksi pläntiksi. Pläntti ei kutise.
        Olen laittanut siihen nyt ensin ohuelti kortisoonivoidetta ja sitten tunnin päästä perusvoidetta. Kynnet ovat varpaissa hauraat ja paksuuntuneet. Sormien kynnet ovat myös hauraat ja murenevat. Käytän kynsissä kirkasta lakkaa, jotta pysyvät kasassa.
        Reumapolilla tehtiin molempiin silmiin Shirmerin
        lapputesti. Oikean silmän kuivuus 3 ja vasemman 5. Silmät siis erittäin kuivat. Nyt on kostutustipat.

        Minulla on pitkään ollut iho-oireita. Koepaloin on jo 1980 luvulla todettu moni-ilmeinen valoherkkyysihottuma. Olen suojannut ihoa auringolta ja neonvaloilta. Lisäksi olen syönyt betakaroteenia joka on auttanut.
        Myös punajäkälä ja ruusufinni on kiusannut lähes vuosittain.
        Vajaa kymmenen vuotta sitten sairastuuin keuhkosarkoidoosiin ja se on koko ajan taustalla.
        Keväällä 2005 todettiin ihosarkoidoosi. Iholla on tällä hetkellä myös sarkoidoosiläiskä, joka ei tahdo millään parantua.

        Väsymys on alkanut väistyä. Nyt olen syönyt kaksi kuukautta Salazopyriiniä. Liekö jo sen vaikutus tämä olon kohentuminen.

        Tsemppiä Sinulle, et ole yksin !

        Kiitos vastauksesta,

        Mukava kuulla että muillakin samantyyypisiä vaivoja, vaikka kyllähän ilman näitä mielummin olisi.

        silmien kuivuus samaa luokkaa kuin sinulla, Break up testissa myös normaalia alemmat arvot. Minä käytän silmägeelejä ja yöksi Oftan A-Pant voidetta. Silmät tuntuu yleensä paremmilta aamuisin voidetta käyttäessä, mutta tällä hetkellä kirvelee ja kutisee aiempaa enemmän.Lisää tippoja vaan silmiin kai. Myös aika kuivat limakalvot nenässä ja kurkussa. Ja toistuvat poskiontelotulehdukset, mutta tulehdusta ei ole ollut nyt puoleen vuoteen,onneksi..:)
        Minun ihottuma on punoittava, mutta ei hilseile paljon. Kutisee joskus. Ehkä väsymyksestä johtuu myös että on keskittymisvaikeuksia silloin tällöin ja muisti ei oikein toimi aina..Myös aina kylmät kädet, ja raynaud´n oireyhtymä todettu.

        Onneksi on tälläisiä palstoja jossa voi puhua vaivoistaan..:)
        Tsemppiä sinullekin! Ja muille vaivoista kärsiville!


      • Santtu
        25 v, vailla diagnoosia kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta,

        Mukava kuulla että muillakin samantyyypisiä vaivoja, vaikka kyllähän ilman näitä mielummin olisi.

        silmien kuivuus samaa luokkaa kuin sinulla, Break up testissa myös normaalia alemmat arvot. Minä käytän silmägeelejä ja yöksi Oftan A-Pant voidetta. Silmät tuntuu yleensä paremmilta aamuisin voidetta käyttäessä, mutta tällä hetkellä kirvelee ja kutisee aiempaa enemmän.Lisää tippoja vaan silmiin kai. Myös aika kuivat limakalvot nenässä ja kurkussa. Ja toistuvat poskiontelotulehdukset, mutta tulehdusta ei ole ollut nyt puoleen vuoteen,onneksi..:)
        Minun ihottuma on punoittava, mutta ei hilseile paljon. Kutisee joskus. Ehkä väsymyksestä johtuu myös että on keskittymisvaikeuksia silloin tällöin ja muisti ei oikein toimi aina..Myös aina kylmät kädet, ja raynaud´n oireyhtymä todettu.

        Onneksi on tälläisiä palstoja jossa voi puhua vaivoistaan..:)
        Tsemppiä sinullekin! Ja muille vaivoista kärsiville!

        Kiitos Rositelle Silica gelin käyttövinkistä.
        Myös Sinulle 25v viesteistäsi.

        Reumasta on ilmestynyt erittäin hyvä kirja viime vuonna. Kirjan nimi on REUMA ja sen on toimittanut DUODECIM yhdessä REUMALIITON kanssa ja se kuuluu HYVÄ HOITO- sarjaan.
        Siinä käsitellään reumasairauksien tutkimusta ja hoitoa sekä sairauden kanssa elämiseen liittyviä kysymyksiä.
        Kaikki reumasairaudet ja hoidot on esitelty käytännönläheisesti ja kansantajuisesti. Kirjassa kerrotaan myös ruokavaliosta, liikunnasta, työelämässä selviämisestä, sosiaaliturvasta ja kuntoutuksesta. Myös uusimmat lääkehoidot on selvitetty, myös uusin Rituksimabi-hoito.
        Nivelpsorin osalta on hyvät tiedot. Iho-oireitakin käsitellään hieman.

        Kun kuulin kirjasta, niin pyysin omaa kirjastoa sen tilaamaan. Sain sen eilen ja olen lukenut sitä innolla.


    • akuutissa

      psoriasiksesta iholla ja nivelissä tv 2 19.20

    • hta

      tuttua tarinaa itselläni alkoi iho sorina ollut noin kolme vuotta ja viime vuonna iski jalkoihin päkiöihin ja varpaisiin voitte kuvitella kuinka vaikeata kävellä kun ei voi normaalisti astua
      siis kantapäillä ja jalkojen syrjillä joskus niin tulessakin että tekisi mieli laittaa pakastimeen auttaisikohan ensin oli treksaan lääkitys mut maksa arvot nous liian ylös nyt salazpyrin ei vaikutusta

      • minulla

        myös jalanpohjat, ja varsinkin syrjät, tulessa, kuin hehkuvilla hiilillä kävelisi.


      • tuttua
        minulla kirjoitti:

        myös jalanpohjat, ja varsinkin syrjät, tulessa, kuin hehkuvilla hiilillä kävelisi.

        Ketjun ensimmäiset viestit kuulostivat niin tutulta. Minulla on ollut aivan sama tilanne, mutta silloin en antanut periksi, vaan tutkin asioita (ei ollut nettiaikakausi). jostain sitten luin, että reumapotilailla on auttanut kasvisruokavalio, 50-50 mahdollisuudet. Niinpä jätin lihan pois ja kaikki ongelmat eli järkyttävät polvisäryt, sormien nivelsäryt, leukanivelsärky, ym ym ym jäivät pois. Lääkärin mukaan se oli vain sattumaa. En usko siihen, koska niin huonona olin silloin

        Joten kehotan teitä kokeilemaan ja jättämään lihan pois ruokavaliosta. Eihän siinä mitään menetä. Olen samalla tiellä nyt ollut jo 15 vuotta ja nivelkivut eivät ole vaivanneet, vaikka iho onkin taas ihan kamalana ja päänahka tulessa.


      • alkuperäinen valittaja
        tuttua kirjoitti:

        Ketjun ensimmäiset viestit kuulostivat niin tutulta. Minulla on ollut aivan sama tilanne, mutta silloin en antanut periksi, vaan tutkin asioita (ei ollut nettiaikakausi). jostain sitten luin, että reumapotilailla on auttanut kasvisruokavalio, 50-50 mahdollisuudet. Niinpä jätin lihan pois ja kaikki ongelmat eli järkyttävät polvisäryt, sormien nivelsäryt, leukanivelsärky, ym ym ym jäivät pois. Lääkärin mukaan se oli vain sattumaa. En usko siihen, koska niin huonona olin silloin

        Joten kehotan teitä kokeilemaan ja jättämään lihan pois ruokavaliosta. Eihän siinä mitään menetä. Olen samalla tiellä nyt ollut jo 15 vuotta ja nivelkivut eivät ole vaivanneet, vaikka iho onkin taas ihan kamalana ja päänahka tulessa.

        onpa taas aikaa vierähtänyt parannusta odotellessa. eipä juuri helpotusta ole tullut. lääkitys on siirtynyt trexaniin, puolitoista kuukautta syöty,ja kovasti oottelen, jos alkaisi vaikutusta pikkuhiljaa. nyt on pistetty kuntoutustukihakemus, vai mikä se nyt olikaan, entinen väliaikainen työkyvyttömyyseläke. lääkäri kirjoitti elokuunloppuun sairauslomaa,eli jo reilu vuosi mennyt sairauslomalla. pisti myös heinolaan suosituksen. saas nähdä, pääsenkö ja olisiko vihdoin apua tulossa. tuosta ruokavaliosta sen verran, että olen ollut jo n.1 kk kasvisruoalla, juhannuksena retkahdin pariin grillimakkaraan, muuten mennyt hyvin. koetan nyt ainakin kesän pysyä sillä linjalla, jospa tulisi siitä helpotusta. ainakin muutama kilo on kadonnut, jos ei muuta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe