Missä VIKA..?

Mikko84

Auto on v70 2.4T vm-01 aj.255tkm
Vika 1: Etupää kolisee.. vaihdettu puslat, uloimmat ja sisemmät raidetangonpäät.. alapalloissa ja koiranluissa ei oo väljää..

Vika 2: Moottorin häiriövalo palaa.. Vaihdettu molemmat lambdat, ahtopaineensäädin. ja käyty testerissä harvasa viikko.. vikakoodi=Rikas seos

Eivät osaa sanoo mistä johtuu.. prkl.. Olis kyll kiva saada tää korjaamo kierre loppumaan..(toive unta kun omistaa 70:sen) Tää on kyll ollu vika herkin auto mikä mulla on koskaan ollu..
v40 2.0T vm-01 toimi kuin unelma, ei muuta vikaa ollu kolmen vuoden aikana kuin, lasinnostimen moottori hajos..
Kiitos jo etukäteen vastauksista..

31

10007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikko84

      Ja kun lähtee liikkeelle niin silloin alkaa kuulumaan ihme kolinaa, kuín kettinkiä nostais pelti ämpärin reunaa vasten.. Kierrokset seilaa tyhjäkäynnilla (600-850 kierroksen paikkeilla)muttei jatkuvasti.. Ilmastointi ei ole päällä..

    • Ex volvisti

      Volvoni V70 2.4–20 SpW 125kw A Classic vm. 2000 oli vikapesä vailla vertaa. Yli puolivuosisataisen autokokemukseni (sain ajokortin v. 1952) ei moista ole ennen eteeni tullut, vaikka kokemuksia on kertynyt niin itä- kuin länsiautoistakin. Ajelin Volvollani 4,5 vuoden aikana n. 125 tkm. Tänä aikana autossani oli puolensataa erilaista isompaa tai pienempää murhetta. Auto oli korjaamoilla yhteensä 26 kertaa, joista määräaikaishuoltoja niissä tehtyine korjauksineen oli 4. Korjaamo- ja huoltopäiviä kertyi 37 päivää. Näiden lisäksi kävi mekaanikko kerran kotona korjaamassa autoa. Edellisten lisäksi korjailin itse autoni pikkuvikoja lukuisia kertoja vaihtamalla mm. lamppuja 9 kertaa. Auto ”jätti tielle”, so. se ei heti käynnistynyt 14 kertaa, jolloin kiireellisissä tapauksissa tarvitsin taksin. Auton käynnistettävyyttä tutkailtiin maahantuojan korjaamossa 7 kertaa, ennen kuin auto saatiin kuntoon.
      Korjauksessa käytettyjen osien laatua kuvaa mm. vasemman etupyörän jarrusatulan korjaus. Viallinen satula uusittiin 90 tkm:n huollossa. Miten ollakaan, vuoden kuluttua tästä 20 tkm:n ajon jälkeen uusittu satula oli jälleen rikki. Takaluukun lukko jouduttiin vaihtamaan kahteen kertaan kahden vuoden aikana. Että silleen!
      Minulla ei ole enää Volvoa.

    • Volvo 2.4T vm01

      Meillä on samanlainen volvo ja oli samantyyppinen vika että etupää kolisi. Kolina loppui kun laittoivat jotkut lisäkumit jousien alapäähän jotka ottaa kiinni jousilautaseen.

    • 100A
      • teillä voi olla

      • Mikko84
        teillä voi olla kirjoitti:

        noin paljon vikoja, kun mulla vm. 02 ja yhtäkään vikaa ei ole tullut, paitsi käsijarrun jarrukengät vaihdettu viime huollossa. Tosin autoakin on pidetty niin hyvin, että yhtä hyvää käytettyä autoa saa etsiä.

        Ei se ole siitä kiinni ettenkö olis autosta pitäny hyvää huolta.. Tää pommi on kerenny olemaan vasta 2kk.. siihen aina ilmenee vika, vian perään..


      • 100A
        Mikko84 kirjoitti:

        Ei se ole siitä kiinni ettenkö olis autosta pitäny hyvää huolta.. Tää pommi on kerenny olemaan vasta 2kk.. siihen aina ilmenee vika, vian perään..

        Jokos vika on selvillä ja korjattu.


      • Mikko84
        100A kirjoitti:

        Jokos vika on selvillä ja korjattu.

        korjattu vikoja.. Ens tiistaina menee taas pajalle 8 kertaa tämän vuoden puolella.. silloin ne kuuntelee taas sitä kolinaa ja vaihtavat samalla nakut.. jos silloinkaan ei viel häviä se perkeleen valo siitä mittaristosta,niin sit on varmaan vaihdettava se ilmamassamittari.. mistäs niitä mittareita sais, saako tarvikkeena vai pitääkö ostaa volvolta.. volvolla se maksaa varmaankin 500€.. Mut hyvätkin poulet tässä on, kun aina vaihtaavat vääriä osia, niin kohta on vaihdettu autosta joka ikinen osa = Lähes uusi auto :)


      • 100A
        Mikko84 kirjoitti:

        korjattu vikoja.. Ens tiistaina menee taas pajalle 8 kertaa tämän vuoden puolella.. silloin ne kuuntelee taas sitä kolinaa ja vaihtavat samalla nakut.. jos silloinkaan ei viel häviä se perkeleen valo siitä mittaristosta,niin sit on varmaan vaihdettava se ilmamassamittari.. mistäs niitä mittareita sais, saako tarvikkeena vai pitääkö ostaa volvolta.. volvolla se maksaa varmaankin 500€.. Mut hyvätkin poulet tässä on, kun aina vaihtaavat vääriä osia, niin kohta on vaihdettu autosta joka ikinen osa = Lähes uusi auto :)

        Biltema myy ilmamäärämittareita siihen 100€ pintaa Pitäisi katsoa sen vanhan mittarin numero että saat vastaavan sitten sieltä Biltemasta.Katso sieltä Bilteman sivulta se muuntotaulukko.
        http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm


      • Mikko84

      • 100A
        Mikko84 kirjoitti:

        tosta biltemasta.. Hinta on kyll aika halpa, mutt onks ne kans toimivia..?

        Hommasin jarrusatulat ja levyt Biltemasta ja Ruotsissa tehdään kyseiset osat hyvin pelaa.Varmaakin ilmamäärämittarit tehdään jossain merkki tehtaassa ,mutta hinta saatu alemmas kuin alkuperäisissä.
        Tässä on esimerkki K-kaupan Pirkka tuotteet.


      • Mikko84

        Kyll luulisin et ilmamassamittarissa olis se vika.. äsken otin irti sen niin oli meinaan pikkisen mustat sisäosat..


      • 100A
        Mikko84 kirjoitti:

        Kyll luulisin et ilmamassamittarissa olis se vika.. äsken otin irti sen niin oli meinaan pikkisen mustat sisäosat..

        Terve sanoi hän ,jokos Volvo pelaa kuin ihmisen ajatus,vai onko vielä jotain pientä laittoa ajoneuvossa.Jaettu iloa on monikertainen on joku kirjanoppinut joskus lausunut,toteutuuko se tässä viestiketjussa.


      • Mikko84
        100A kirjoitti:

        Terve sanoi hän ,jokos Volvo pelaa kuin ihmisen ajatus,vai onko vielä jotain pientä laittoa ajoneuvossa.Jaettu iloa on monikertainen on joku kirjanoppinut joskus lausunut,toteutuuko se tässä viestiketjussa.

        MORJENTTES...Tiistaina oli taas pajalla nakun vaihdossa, mut ei niillä ollu imusarjan tiivistettä. joten,auto on parhaillaan pajalla.. mut se kolina, en voi kyll ymmärtää sitä.. laittovat ne kumipalat ja viel kolisee.. Ilmamäärämittarin vaihdan jos häiriövalo ei pysy sammuksissa nollauksen jälkeen.. Vittu tätä VOLVOO..


      • 100A
        Mikko84 kirjoitti:

        MORJENTTES...Tiistaina oli taas pajalla nakun vaihdossa, mut ei niillä ollu imusarjan tiivistettä. joten,auto on parhaillaan pajalla.. mut se kolina, en voi kyll ymmärtää sitä.. laittovat ne kumipalat ja viel kolisee.. Ilmamäärämittarin vaihdan jos häiriövalo ei pysy sammuksissa nollauksen jälkeen.. Vittu tätä VOLVOO..

        Ota sama asenne kuin Saarijärven Paavolla meni läpi harmaan kiven.Tähän loppuun pieni kevennys.Olkoon voima kanssasi,repliikki elokuvasta Tähtien Sota.Kirjuttele kun asian tynkää taasen tulee.


      • Mikko84
        100A kirjoitti:

        Ota sama asenne kuin Saarijärven Paavolla meni läpi harmaan kiven.Tähän loppuun pieni kevennys.Olkoon voima kanssasi,repliikki elokuvasta Tähtien Sota.Kirjuttele kun asian tynkää taasen tulee.

        alkaa näkyä valoa tunnelin päässä.. Auton tyhjäkäynti on kuin uudessa --> täydellinen.. Tuntuu siltä et autoon tuli 50hv lisää nakun vaihdon jälkeen.. :) Enään ei ole kuin se kolina.. sit olis ehjä auto :)


      • 100A
        Mikko84 kirjoitti:

        alkaa näkyä valoa tunnelin päässä.. Auton tyhjäkäynti on kuin uudessa --> täydellinen.. Tuntuu siltä et autoon tuli 50hv lisää nakun vaihdon jälkeen.. :) Enään ei ole kuin se kolina.. sit olis ehjä auto :)

        Käy hyvin tähän sinun surullisen tarinan lopuksi ja kyllä se kolinan aiheuttaja löytyy vielä, voi olla vaikka pikku kivi jossain kivassa paikassa.Voimia veli.


      • 100A
        100A kirjoitti:

        Käy hyvin tähän sinun surullisen tarinan lopuksi ja kyllä se kolinan aiheuttaja löytyy vielä, voi olla vaikka pikku kivi jossain kivassa paikassa.Voimia veli.

        Sinun sanailuasi on luettu jo yli 2000 kertaa ,onneksi olkoon, mutta kissa ei elä kiitoksilla.Painahan duunia että Volle tulee kuntoon.Hopi hopi


      • 100a
        100A kirjoitti:

        Sinun sanailuasi on luettu jo yli 2000 kertaa ,onneksi olkoon, mutta kissa ei elä kiitoksilla.Painahan duunia että Volle tulee kuntoon.Hopi hopi

        Pasahti mieleen jos kaikki on katsottu ,missä voi kolista,tämä homma on varmaakin unohtunut.Tarkista etujarrut on se jousisanka joka painaa sitä jarrusatulaa tarpeeksi kireä ja oikein asennettu Jarrusatula joka kiinni niillä liukupulteilla onko ne tarpeeksi kireällä.Itse voit sekata.


      • Mikko84
        100a kirjoitti:

        Pasahti mieleen jos kaikki on katsottu ,missä voi kolista,tämä homma on varmaakin unohtunut.Tarkista etujarrut on se jousisanka joka painaa sitä jarrusatulaa tarpeeksi kireä ja oikein asennettu Jarrusatula joka kiinni niillä liukupulteilla onko ne tarpeeksi kireällä.Itse voit sekata.

        että nekin on katsottu kun juuri vaihdoin eteen palat..


    • Automestari

      Minulla oli samanlainen kolinavika Volvossa aikoinaan ja siihenvaihdettiin erinäisiä osia turhaan, mutta loppujen lopuksi(niinkuin itse alunperin diagnosoin vian), vika löytyi etuiskarin yläpäässä olevasta kiinnityslaakerista/helasta. Se oli jostain syystä mennyt rikki ja aiheutti epämääräistä kolinaa ajaessa. Todennäköisesti sinulla on sama vika, jos olet muut osat jo vaihtanut. Vika on helppo korjata ja suht halpakin. Vian huomaa kun iskarin päästä pyörittää pulttia räikällä ja jos se pyörii ns.tyhjää, niin vika on siinä(normaalisti ei pyöri).

      Kannatta tsekata!

      • Mikko84

        tässä tapauksessa ei pyöriny.. Mut huomenna etupää ilmaan ja iskarinvartta alaspäin, jospa sit alkais löytyy jotain poikkeavaa.. :)


    • ahneet rahastajat

      Mikä on moottorimalli?
      Mikä on vikakoodi?
      Sellaista vikakoodia, kuin "rikas seos" ei moottorinohjain ja korjaamotesteri ainakaan sillä bensaturbokonemallilla tunne, josta koodeja katselin. Taitaa korjaamohyypiö syöttää sinulle pajunköyttä. Sellaisia vikakoodeja, joita on olemassa, ovat esim.
      ECM-1300 Ilmamassamittari
      ECM-2310 1. ruiskutussuutin
      ECM-260A Adaptiivinen lambdasäätö
      ECM-280A Etummainen lambda-anturi
      mutta "rikas seos" -koodia ei ole olemassa.

      • Mikko84

        Jos testeriä osaa lukee OIKEIN, niin siitä kyllä pystyy paikallistamaan vian, mutta ei.. alkaa kyll pikkuhiljaa vituttaa väärien osien vaihtelu..Ensiksi siinä autossa oli selvästi molemmat lambdat menny.. sano et kyll sen jälkeen häviää valo taulusta.. Niin häviskin mut n.60km ajan.. Sit taas rupesin näkee oranssia.. Ja taas pajalle..Seuraavaksi ne rupes kuuntelee auton käyntiääniä ei mitään kunnes sammutin auton.. sit sieltä rupes kuulumaan sellaista "kalkkarokäärmeen hännän heilutus ääntä".. Juu, siinä sen on oltava vika, ja ahtopaineen säätöventtiili vaihtoon..(Mut eikös sen pitäiskin pitää hetken aikaa sellaista ääntä?) ja vikakoodien nollaus. Ja taas n.60km ilman häiriövaloa.. Seuraavaksi niiden oli pakko tunnustaa et eivät pysty suoraan sanoo mikä siinä on vialla.Paitsi et käy liian rikkaalla.. Se auto pitäis ottaa sinne ihan ajan kanssa ja tutkia perusteellisesti(AUTOSÄHKÖ KORJAAMO)..ja maksaa siitä miljoonia..
        Auton myyjä maksoi nämä sähköosat..Mut en viitsi enään vaivata sitä ku nekin osat mitä tähän mennessä on vaihdettu on ollu aivan ehjiä.. ja tää toinen korjaamo tutkii tätä kolinaa se on jo toinen tarina..Mut en väitä että ne olis vaihtanu vääriä osia.. jos siel on ollu väljää niin siinä tapauksessa vaihtoon.. Mut eniten tossakin viduddaa se että ei voi kattoo kaikkia vaihdettavia osia kerralla läpi..Mee sit yksitellen vaihtaa ne.. JA taas EURO nauraa..


    • vo001

      vika2, missä vika ,sait volle kuntoon,

      • Mikko84

        sain kuntoon vian2.. Uuden nakun vaihdoin niin alko pelittää..


      • vo001
        Mikko84 kirjoitti:

        sain kuntoon vian2.. Uuden nakun vaihdoin niin alko pelittää..

        Tyhmän on pakko kysyy, mitkä nää nakut ovat??


      • nimimerkki
        vo001 kirjoitti:

        Tyhmän on pakko kysyy, mitkä nää nakut ovat??

        -Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
        vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.


      • vo001
        nimimerkki kirjoitti:

        -Nakutustunnistimet sijaitsevat sylinterilohkossa imusarjan alapuolella,
        vaatii sorminäppäryyttä ja pitkääääääääää hermoa tämä vaihto jutska.

        Se on sit seuravaa projrkti, kiiti neuvost..


    • Jesse1984

      Ei kannata luovuttaa!! Se on tosin totta et kun juostaan huollossa miljoona kertaa ni alkaa huollon lasku kauhistuttaa! Noh mut onneks täs elämänvarrella on jo jotain oppinut auton huolloista ja löytänyt sellasen kavverin joka tekee ilman kuittia ja hintakin putos 80%. Enää ei hirveemmin häiristse tulevat huollot :) volvo v70 2.4 t


      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

      Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      348
      2805
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

      Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1549
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

      vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

      Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1046
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

      Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      997
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

      Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      958
    7. En sano tätä pahalla

      Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      933
    8. Pieni nainen, paras nainen

      Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      908
    9. Ei mitään menetettävää

      Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

      Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe