Ulosteen haju

parempihajuton

Jeps eli itseäni vaivaa erittäin kiusallinen ongelma. Nimittäin ulosteen haju. Oon asiasta kärsiny vuosia ja lääkärikin vaan aina määränny jotain epämääräisiä maitohappobakteereja, joista ei ole ollut minkäänlaista apua.

Vatsa on erittäin usein löysällä. (tosin en usko että tällä on mitään tekemistä asian kanssa)

Itse hajuun en tiedä syytä, mutta olisiko mahdollista että en saa ulostamisen jälkeen tuota peräsuolta täysin "puhtaaksi"? Vai mistä tämä voisi johtua?

Asiasta enemmän tietävät tai saman kiusallisen ongelman kanssa kamppailevat, viestiä kaipailen!

56

17762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös muut

      tuon hajun, vai häiritseekö se vain sinua itseäsi?

    • Maidoton

      Laktoosi-intoleranssi

    • Maitopoika_

      Ei se liity peräsuolen puhtauteen,
      kun laktoosi ei hajoa kunnolla suolistossa,
      niin tuloksena on todella "terävä" ulosteen haju.

    • vaihtoehto

      Oletko nainen ja synnyttänyt ? Jos olet niin yksi asia mikä tulee mieleen on peräsuolen laskeuma eli rectocele, peräsuoli pullistuu emättimeen päin. Muodostuneeseen pussiin voi kasaantua ulostetta, joka voi vaikeuttaa ulostamista. Se voi myös aiheuttaa ummetusta sekä epätäydellistä suolen tyhjenemistä, ponnistelun tarvetta ulostaessa ja ulosteen tahatonta karkaamista.
      Peräsuolen tyhjenemistä voi helpottaa painamalla emättimen alareunaa. Vaiva voidaan korjata leikkauksella.

    • onneksenooainut

      joo mulla sama juttu, ihan hirveetä ku haisee paskalle. mä oon toivonu et tää menis ohi mut ei näköjään mene ku ei sullakaan oo menny. lääkäriin en edes kehtaa lähteä ku tiiän että mitään apua sieltä ei saa.. alkaa kaikki kaverisuhteetkii kärsiä ku tunnen itteni niin masentuneeks.:(

      mä en mitään apua oo tähä löytäny, ja sillee aika outoa ku kaikki sanoo et roskaruoka ei tee hyvää, mut oon huomannu ite et mun uloste on ainakin paljo kiinteämpää ja kovempaa ku oon käyny jossaa hesessä tai mäkissä, ja silloin en ehkä haise :D mut aika vaikee sanoo ku ite en sitä hajua huomaa.

      Mua alkaa ahistaa ihan älyttömästi jos joku sanoo et täs haisee ku mä heti aattelen et se oon mä jos mä en haista mitään. Meni just seurustelisuhdekii ihan mönkää ku en vaa pystyny olee täysillä siin jutus mukana tän ongelman takii, sit mä aina aattelen etten ansaitse ketää ja mun on parempi olla yksin koko loppuelämä.
      Pakko kyl sanoo et tää on vaikeuttanu ja rajottanu mun elämää ihan älyttömästi :(

      seurusteletko ite nyt? ja jos seurustelet nii vaikuttako se sun suhteeseen mitenkään? ootko nainen vai mies ja minkä ikänen suunnilleen?

      Mut jaksele ja laitteleppa viestii tänne jos saat lisää tietoa joskus tosta :):):)

      • kannattaa kokeilla

        Ota päivittäin Spagulax psylliumsiemenvalmistetta ruoan jälkeen, vatsa tyhjenee liukkaasti ja vähentää hajuja, kokemusta on. Sitä voit ostaa luontaistuotekaupasta.


      • sama ongelma

        Mullakin on aivan sama, mutta esiintyykö tätä teillä ihan aina vai mitenkä? Nimittäin mulla tätä tulee pelkästään jos istun, ja jos seison, niin mitään tällaista ei ole. Olen myös huomannut, että tämä paskanhaju tulee useimmin jos jännittää jotenkin ja ajattelee että alkaakohan se taas. Pystyykö omalla ruokavaliolla mitenkään vaikuttamaan asiaan?Toivoisin apuja, ei nimittäin mikään kovi mukava sairaus.


      • parempihajuton
        sama ongelma kirjoitti:

        Mullakin on aivan sama, mutta esiintyykö tätä teillä ihan aina vai mitenkä? Nimittäin mulla tätä tulee pelkästään jos istun, ja jos seison, niin mitään tällaista ei ole. Olen myös huomannut, että tämä paskanhaju tulee useimmin jos jännittää jotenkin ja ajattelee että alkaakohan se taas. Pystyykö omalla ruokavaliolla mitenkään vaikuttamaan asiaan?Toivoisin apuja, ei nimittäin mikään kovi mukava sairaus.

        Heh. Hymähdin itsekseni kun luin teidän parin viestit. Teillä on Täysin sama ongelma kuin minulla.

        Just toi vaikuttanu sosiaaliseen elämään ihan hemmetisti, laskenu itsetuntoa. Sitä pelkää että joku porukasta sanoo "hyi täällä haisee" jne. Ei se omaan nokkaan valitettavasti haise. Haisiskin!

        Lääkäriin en oo itsekkään uskaltautunu nimenomaisen ongelman takia, mutta jostain sitä apua on viimeistään nyt haettava.

        En edes tiedä onko vika peräsuolen tyhjenemisessä, vai missä se on.


      • Kuituja vaan
        sama ongelma kirjoitti:

        Mullakin on aivan sama, mutta esiintyykö tätä teillä ihan aina vai mitenkä? Nimittäin mulla tätä tulee pelkästään jos istun, ja jos seison, niin mitään tällaista ei ole. Olen myös huomannut, että tämä paskanhaju tulee useimmin jos jännittää jotenkin ja ajattelee että alkaakohan se taas. Pystyykö omalla ruokavaliolla mitenkään vaikuttamaan asiaan?Toivoisin apuja, ei nimittäin mikään kovi mukava sairaus.

        Mulla vatsa toimii ok, kun käytän noita kuiturakeita. En ole huomannut että haisisin eikä kukaan ole siitä huomauttanut, mutta suolen epätäydellinen tyhjeneminen on ongelma jonka olen saanut Spagulaxilla aisoihin.


      • lemupetteri

        Onko mitään uutta tällä rintamalla??

        Mulla aivan sama ongelma jo 15 vuotta, välillä haisen sonnalle enkä itse sitä haista.
        En ole kehdannut lekurille puhua asiasta.
        Kerran otettii laajat tutkimukset jatkuvan
        ripulin takia, niistä ei löytyny mitää
        poikkeavaa, tuskin keksivät tähänkään ratkaisua..
        Olen ollut parisuhteessa jo 4v ja välil emäntä tokasee et "taas sä pierasit", niin myönnän vaan että niin tein vaikka en edes pieraissut.
        En ole edes hänelle kehdannut puhua asiasta.
        Vaikeuttaa elämää pirusti, en kehtaa lähteä minnekkään missä on paljon ihmisiä, elokuvateatteri, juna, linja-auto, lentokone jne..

        Voimia muille samoista vaivoista kärsiville!


      • oireinen
        sama ongelma kirjoitti:

        Mullakin on aivan sama, mutta esiintyykö tätä teillä ihan aina vai mitenkä? Nimittäin mulla tätä tulee pelkästään jos istun, ja jos seison, niin mitään tällaista ei ole. Olen myös huomannut, että tämä paskanhaju tulee useimmin jos jännittää jotenkin ja ajattelee että alkaakohan se taas. Pystyykö omalla ruokavaliolla mitenkään vaikuttamaan asiaan?Toivoisin apuja, ei nimittäin mikään kovi mukava sairaus.

        itelläki tulee vain kun istun.. eli töissä... siviilissä ei mitään ongelmia..


      • Anonyymi
        sama ongelma kirjoitti:

        Mullakin on aivan sama, mutta esiintyykö tätä teillä ihan aina vai mitenkä? Nimittäin mulla tätä tulee pelkästään jos istun, ja jos seison, niin mitään tällaista ei ole. Olen myös huomannut, että tämä paskanhaju tulee useimmin jos jännittää jotenkin ja ajattelee että alkaakohan se taas. Pystyykö omalla ruokavaliolla mitenkään vaikuttamaan asiaan?Toivoisin apuja, ei nimittäin mikään kovi mukava sairaus.

        Oletko päässyt asiasta ohi? Jos oot niin miten


      • Anonyymi

        Mulla oli sama vaiva, ennenkuin huomasin vaihtaa vaipat.
        Ainakin kerran viikossa on vaihrettava, että mahtuu uutta lötjöö.


      • Anonyymi

        Kyllä lääkäriltä saa apua kun osaa selittää asiansa kunnolla. Monilla on kaikenlaisia vatsavaivoja ja siitä johtuvia pelkoja , joten mene lääkäriin vaa äläkä luulottelee jo etukäteen ettet muka saa apua.


      • Anonyymi
        parempihajuton kirjoitti:

        Heh. Hymähdin itsekseni kun luin teidän parin viestit. Teillä on Täysin sama ongelma kuin minulla.

        Just toi vaikuttanu sosiaaliseen elämään ihan hemmetisti, laskenu itsetuntoa. Sitä pelkää että joku porukasta sanoo "hyi täällä haisee" jne. Ei se omaan nokkaan valitettavasti haise. Haisiskin!

        Lääkäriin en oo itsekkään uskaltautunu nimenomaisen ongelman takia, mutta jostain sitä apua on viimeistään nyt haettava.

        En edes tiedä onko vika peräsuolen tyhjenemisessä, vai missä se on.

        On kummaa porukkaa kun valitetaan vaivoista ja ei mennä lääkäriin. Sillä moni on todella päässyt eroon näistä vaivoista kun on saanut oikean avun


      • Anonyymi
        lemupetteri kirjoitti:

        Onko mitään uutta tällä rintamalla??

        Mulla aivan sama ongelma jo 15 vuotta, välillä haisen sonnalle enkä itse sitä haista.
        En ole kehdannut lekurille puhua asiasta.
        Kerran otettii laajat tutkimukset jatkuvan
        ripulin takia, niistä ei löytyny mitää
        poikkeavaa, tuskin keksivät tähänkään ratkaisua..
        Olen ollut parisuhteessa jo 4v ja välil emäntä tokasee et "taas sä pierasit", niin myönnän vaan että niin tein vaikka en edes pieraissut.
        En ole edes hänelle kehdannut puhua asiasta.
        Vaikeuttaa elämää pirusti, en kehtaa lähteä minnekkään missä on paljon ihmisiä, elokuvateatteri, juna, linja-auto, lentokone jne..

        Voimia muille samoista vaivoista kärsiville!

        Miksi et ole kehdannut lääkärille puhua asiasta mikä estää sinun elämääsi monellantaholla. Kyllä ne lääkärit näistä asioista tietää ja moni on päässyt vaivastaan kun on saanut avun lääkärissä.
        En kyllä haisisi vaan menisin lääkärin puheille, ei siinä ole mitään hävettävää , ja ihme ettet edes ole keskustellut hänen kanssa jonka kanssa olet suhteessa,
        Ei ne vaivat sillä parane että ei muka keskustella edes niistä ainoastaan pahenee.
        Ja mitä häpeämistä siinä on jos menee lääkäriin vaivojensa kanssa siksihän lääkäreitä on olemassakaan että auttavat ja heillä on satoja ihmisiä vuosittain vastaanotolla ja monella juuri näitä vaivoja .


    • nimetön12345

      Onko kukaan saanut tätä ongelmaa ratkaistua ,itsellä on ollut samanlaisia oireita enkä tiedä mitä tekisi

      • Mikä täällä haisee

        Tuttu ongelma. Olen kärsinyt siitä 33 vuotta. Mikään ei ole auttanut. Nuorempana hain apua lääkäristä, mutta villakoiran ydintä ei löytynyt. Vaiva on todellinen, eikä kuviteltu ja haistan ongelman itsekin. Suolesta tuntuu valuvan liman tapaista jatkuvasti. Päällyshousutkin on vaihdettava päivittäin, mikä tietää melkoista pyykkirumbaa. Erittäin ikävä vaiva. Tämä alkoi 17-vuotiaana ja luulen stressillä olleen jotain tekemistä asian kanssa. Olen aina ollut jännittäjätyyppiä.


      • leijjatyllä'
        Mikä täällä haisee kirjoitti:

        Tuttu ongelma. Olen kärsinyt siitä 33 vuotta. Mikään ei ole auttanut. Nuorempana hain apua lääkäristä, mutta villakoiran ydintä ei löytynyt. Vaiva on todellinen, eikä kuviteltu ja haistan ongelman itsekin. Suolesta tuntuu valuvan liman tapaista jatkuvasti. Päällyshousutkin on vaihdettava päivittäin, mikä tietää melkoista pyykkirumbaa. Erittäin ikävä vaiva. Tämä alkoi 17-vuotiaana ja luulen stressillä olleen jotain tekemistä asian kanssa. Olen aina ollut jännittäjätyyppiä.

        samaa vaivaa on. Kävin kouluterveyden hoitajalle kertomassa tilanteen pääpunasena kun en enään kestänyt itseäni. Kukaan ei varsinaisesti asiasta huomauttanut ja tervaydenhoitajakin sanoi että kuvittelen kokoasian ettei se ole mahdollista kun peseytyy usein, eikä haistanut silloinkaan mitään itse. Ajattelin että olen hullu ja jatkoin elämääni, intit sun muut meni hyvin mutta nyt vaiva on taas alkanut häiritseen minua todenteolla, huomaan sen itsekkin kun olen vaikkapa syönyt tuhdisti ja istun niin ympärilläni on paskan haju vaikka olen pesenyt itseni jokapaikasta puti puhtaaksi. Ainoa apu on jonka olen kuullut on vessassa käynnin jälkeen peräsuolen huolellinen huuhtelu sormella jonkin matkaa. Ei nyt tarvitse olla nyrkkiperseessä mutta vähän enenmmän kuin normi huuhtasu. Ei mukavaa mutta auttaa hieman ainakin vaivaan (toivottavasti) ... Toivoisin että joku asiasta tietävä lääkäri voisi kertoa jotta ollaanko me kaikki kirjoittajat hulluja vai ollaanko me jotenkin sairaita ja haistaan paskalle!!! Olisin valmis maksamaan mitä vain päästäkseni vaivasta, on se sitten päänsisäistä tai ei!!!


      • luonnollinenelömö
        leijjatyllä' kirjoitti:

        samaa vaivaa on. Kävin kouluterveyden hoitajalle kertomassa tilanteen pääpunasena kun en enään kestänyt itseäni. Kukaan ei varsinaisesti asiasta huomauttanut ja tervaydenhoitajakin sanoi että kuvittelen kokoasian ettei se ole mahdollista kun peseytyy usein, eikä haistanut silloinkaan mitään itse. Ajattelin että olen hullu ja jatkoin elämääni, intit sun muut meni hyvin mutta nyt vaiva on taas alkanut häiritseen minua todenteolla, huomaan sen itsekkin kun olen vaikkapa syönyt tuhdisti ja istun niin ympärilläni on paskan haju vaikka olen pesenyt itseni jokapaikasta puti puhtaaksi. Ainoa apu on jonka olen kuullut on vessassa käynnin jälkeen peräsuolen huolellinen huuhtelu sormella jonkin matkaa. Ei nyt tarvitse olla nyrkkiperseessä mutta vähän enenmmän kuin normi huuhtasu. Ei mukavaa mutta auttaa hieman ainakin vaivaan (toivottavasti) ... Toivoisin että joku asiasta tietävä lääkäri voisi kertoa jotta ollaanko me kaikki kirjoittajat hulluja vai ollaanko me jotenkin sairaita ja haistaan paskalle!!! Olisin valmis maksamaan mitä vain päästäkseni vaivasta, on se sitten päänsisäistä tai ei!!!

        Normaali hygienia vaan, puhtaat vaatteet 1-2x viikossa. Ei kai se oli liian vaikeaa.
        Jokainen haisee eikä se ole outoa. Siitä voi tehdä ongelman kyllä itselleen jos on oma napa tutkimuksen kohteena.
        Ulkoilua- vettä kannattaa juoda sopivasti, että elimistö voi puhdistua.
        Lopuksi, unohtakaa tuon em. jälkeen koko asia. Se on siinä.


      • Anonyymi
        Mikä täällä haisee kirjoitti:

        Tuttu ongelma. Olen kärsinyt siitä 33 vuotta. Mikään ei ole auttanut. Nuorempana hain apua lääkäristä, mutta villakoiran ydintä ei löytynyt. Vaiva on todellinen, eikä kuviteltu ja haistan ongelman itsekin. Suolesta tuntuu valuvan liman tapaista jatkuvasti. Päällyshousutkin on vaihdettava päivittäin, mikä tietää melkoista pyykkirumbaa. Erittäin ikävä vaiva. Tämä alkoi 17-vuotiaana ja luulen stressillä olleen jotain tekemistä asian kanssa. Olen aina ollut jännittäjätyyppiä.

        No jo on ihme jos ei lääkäristä saa apua, usein ajattelen ettei ihmiset osaa selittää asiaansa kunnolla kun aina sanotaan ettei muka saanut apua lääkäriltä , tälläinen joka ei osaa selittä.asiaansa vaa; häpeilee ei tulekaan saamaan apua, ei lääkärit ole mitään selvänäkijöitä
        Joskus voi olla että sappinestettä virtaa ruuansulatus systeemiin väärällä tavalla ja aiheuttaa ripulointia, niin että kun selittää asiansa kunnolla lääkärille niin kyllä saa avun


    • jaa a

      tv:stä tuli dokumenttiä tossa joskus niistä ihmisistä jotka vain haisee pahalle, mutta saattoi olla kyl kysees joku mädän kalan haju tms, ettei se puskis jollai lailla ihohuokosista ulos, tai sitte tietty jos vessassa viihtyy kauan nii tarttuu haju hetkeksi mahd myös siellä olijaan..

      • Anonyymi

        Ailloin on heti vedettävä vessa kun on ulostanut niin hajut ei vaivaa


    • Kokeilun arvoista

      Onko siis kyseessä pelkkä haju vai onko mukana muita vatsavaivoja?

      Yksi syy tälle pelkälle haisemiselle löytyy perintötekijöistä. Osalla ihmisistä peräaukon sulkijalihas ei sulkeudu aivan täydellisesti, minkä vuoksi suolesta pääsee ulos limaista ulostetta, joka todellakin haisee melko hirveälle.
      Tuon vaivan toteaminen onnistuu helposti: vessaan mennessä ennen ulostamista pyyhkii paperilla peräaukon seudun. Jos paperissa näkyy hieman räkää muistuttavaa haisevaa limaista ainetta, ongelman syy on selvillä.

      Yleensä tämä vaiva ei esiinny yksin, vaan mukana on iso joukko erinäisiä pieniä vatsavaivoja (ilmavaivat, ripulointi, vatsakipu tms.). Kun vatsa on löysällä, nesteen määrä peräsuolessa kasvaa => limaa syntyy enemmän.
      Oireiden esiintyminen alkaa useimmiten jonkin virus- tai bakteeriperäisen vatsataudin tai ruokamyrkytyksen jälkeen. Myös stressi edesauttaa suuresta vaivojen syntyä.

      Haisemista voi vähentää monilla eri keinoilla. Osa niistä saattaa kuulostaa täysin aivottomilta tai inhottavilta, mutta joissain tapauksissa ne saattavat auttaa.
      -Aikaisemminkin jo mainittu peräsuolen loppupään sisäinen huuhtelu. Sen voi tehdä pelkästään sormella ja paperilla, mutta lähes jokaisesta vessasta löytyvä bideesuihku on tehokkain väline. Suihkun kanssa kannattaa käyttää lämmintä vettä, kylmä vesi tuntuu ihan pikkusen hirveälle suolen sisällä. :) Huuhtelun jälkeen peräaukko pitää muistaa kuivata huolellisesti.
      -Peräaukolle (pakaroiden väliin) asetettava ohuen ja pehmeän WC-paperin pala imee suolesta valuvan liman kosteutta itseensä ja näin vähentää hajua. Paperin pitää siis olla ohutta ja pehmeää. Paperinpala pitää muistaa vaihtaa melko useasti, parin tunnin välein.
      -Peräaukon seudulle voi myös levittää pieniä määriä mietoa saippuaa, joka myös jonkin verran vähentää hajua. Tämä tosin voi aiheuttaa joillekin voimakastakin ärsytystä.

      Sulkijalihaksen toimintaa voidaan muuttaa myös leikkauksella. Sulkijalihasta voidaan kiristää, jolloin liman ulostulo vaikeutuu. Tätä toimenpidettä ei kuitenkaan aivan pienestä syystä aleta tekemään, sillä sulkijalihaksen kiristys vaikeuttaa myös ulostamista. Muutenkin leikkauksessa on aina omat riskinsä. Siksi kannattaakin kokeilla kaikkia mahdollisia "luonnollisia" keinoja ennen kuin edes harkitsee leikkausta.

      • Samaongelma

        Onko kukaan saanut minkäänlaista apua tähän?


      • Anonyymi

        Luonnollisia ?
        Ne luonnolliset keinot on hyvin vähissä jos on joku elimellinen sairaus joka tarvitsee lääkärin
        apua.
        Yleensä saa avun näihin asioihin kun osaa selittää asian kuten se on. Monet vaan sanovat hyvin lyhyesti että tuntuu että haisee, ja että jsein ripulia. on sanottava kuinka monta kertaa päivässä ripuloi ja miten se vaikuttaa oloon , ja vielä jos selittää ruokailutapansakkin läpikotaisin niin sekin antaa lääkärille oikean kuvan asiasta


    • Nainen, alle 30...

      Hei, sama ongelma, haisen paskalta, ilman selkeää syytä.

      Huomasin asian yli vuosi sitten, kun vieressä istuva ystäväni alkoi töissä niiskuttamaan. Niiskutus levisi työkavereistani bussipysäkillä vieressä seisoviin, muissa yleisillä paikoilla oleviin ohikulkeviin ja ystävieni pariin. Liike oli selkeä, he niiskauttivat ja nostivat käden lähelle nenäänsä kuin olisivat haistaneet jotain pahaa. Toiset aivastelivat ja muutama kommentoi ääneen, että haiseepa pahalta tai joku on paskannuttanut koiransa jonnekin.

      Ystävät ja perhe väittivät kivenkovaan, etten haise pahalle, vaikka hekin niiskuttelivat satunnaisesti. Väittivät, että kuvittelen kaiken. Lääkäri totesi laktoosi-intorelanssin ja välteltyäni kaikkea laktoosiin tehtyä, olo parani hieman ja haju ei ollut enää jatkuvaa, joskus oli parempiakin päiviä. Myöhemmin haju on kuitenkin palannut jälleen ja olen huomannut seuraavat asiat vuoden aikana, jotka helpottavat minun oloani...

      1. Vältä laktoosituotteita, aina. Edes pieni määrä saattaa olla liikaa.
      2. Juo vettä. Liian vähäinen vedensaanti estää suolen tyhjentymisen kunnolla.
      3. Syö joka päivä normaalisti, älä paastoa. Paasto lisää ilmaa vatsaan -> ilma tulee ulos erittäin pahan hajuisena.
      4. Vältä stressiä. Mitä enemmän jännität, sitä varmemmin alat haisemaan. Jätä stressaavat yleiset paikat pois, uimahalli, leffateatteri jne.
      5. Älä istu koko päivää! Paikoillaan oleminen pahentaa tilannetta. Venyttele tai käy kävelyllä. Kävely on tosi tehokas keino saada suoli liikkeelle.
      6. Puhu asiasta, esim. ystäville, perheelle, lääkärille, psykologille, jollekulle. Joskus se, että ystäväsi yrittävät tukea sinua helpottaa stressiä ja olo paranee.
      7. Käy vessassa niin usein kun tuntuu siltä. Ja käytä käsisuihkua. Jos kehosi ei "ilmoita" tarpeesta mennä vessaan tai sinusta tuntuu ettei aina muista käydä vessassa, niin muistisääntö: Jos ajattelet sitä, tee se. (Toimii muutes melkein kaikkeen tuo sääntö...)

      Jos juon aamulla lasin vettä ja syön kaurapuuron, enkä istu paikoillani koko päivää (paskaa olla istumatyössä) ja vältän laktoosia, niin olen pärjännyt aika hyvin. Mutta jos heltiän yhtään omista säännöistäni, niin paha haju pamahtaa heti takaisin ja yleensä mahdollisimman noloissa paikoissa eli siellä missä stressaan. Syvimmät pahoitteluni muille elokuvateatterissa käyneille, jotka ovat joutuneet ongelmani uhreiksi.

      En tiedä tasantarkkaan mistä haju johtuu, mutta oli syy sitten yksin laktoosi-intorelanssi tai sitten geneettisesti löysä peppureikä tai ehkä jopa pelkästään vääränlainen ruokavalio- ja elintavat (juon liian vähän vettä, tiedän), niin hauskaa tämä ei ole.

      Jaksamista kaikille saman ongelman kanssa painiville. Etsikää omat keinolle helpottaa oloa!

      • jokinaineseoli

        Tuo niiskutus reaktio. Sinussa oli jotain allergisoivaa. Ei ihmiset niiskuttele hajusta vaan siitä, että niiden limakalvot reagoivat.
        Olen kokenut samaa ja silloin olin ollut yhdessä paikassa jossa käsiteltiin ohenteita. Kun siitä lähdin niin vaatteissani oli tuota miedosti. Haistoin itsekin ja kaikki ympärilläni reagoivat juuri kuten kerroit.


    • apua6

      auttakaa..

      • annitanni1

        Mulla on ihan sama ongelma, hitsi oon ihmetellyt mitä tää on mut näköjään tätä on muillakin.. itselläni jatkunut reilun vuoden, alkoi ihan yhtäkkiä kun vaihdoin työpaikkaa, oisko sitten stressin laukaisema. Siis ihan hirveää..

        Itse olen huomannut että aamulla ulostamisen jälkeen olo on hyvä muutaman tunnin mutta minulla on aika tehokas ruuansulatus niin ongelma alkaa aika pian aamupäivällä. Ja tosiaan istumatyö pahentaa ongelmaa, viikonloppuna ei juuri ongelmia.

        Minulla on testattu laktoosi-intoleranssi ja keliakia, negatiivisia molemmat. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita ja huomasin että täysin maidoton ruokavalio helpottaa oireita, Sitä on jatkettava noin kolme viikoa ennen kun vaikutuksen huomaa. Olen myös syönnyt vatsahappojen muodostumista estävää lääkettä Nexiumia ja se auttaa. Mutta mikään ei poista ongelmaa täysin..Viljattoman kokeilemista en suosittele, itselläni ainakin pahentanut ongelmaa koska todettuani ettei auta aloitin taas viljan syönnin niin ongelma paheni..

        Voisko se olla se lima, itselläni sitä ainakin tulee, täytyy kokeilla tota sormijuttua vaikka ällöltä kuulostaakin. Olen myös miettinyt ulostuslääkkeen käyttöä päivällä että suolen tyhjäksi kesken päivän..

        Ilmoitelkaa jos joku löytää ratkaisun..


      • Anonyymi
        annitanni1 kirjoitti:

        Mulla on ihan sama ongelma, hitsi oon ihmetellyt mitä tää on mut näköjään tätä on muillakin.. itselläni jatkunut reilun vuoden, alkoi ihan yhtäkkiä kun vaihdoin työpaikkaa, oisko sitten stressin laukaisema. Siis ihan hirveää..

        Itse olen huomannut että aamulla ulostamisen jälkeen olo on hyvä muutaman tunnin mutta minulla on aika tehokas ruuansulatus niin ongelma alkaa aika pian aamupäivällä. Ja tosiaan istumatyö pahentaa ongelmaa, viikonloppuna ei juuri ongelmia.

        Minulla on testattu laktoosi-intoleranssi ja keliakia, negatiivisia molemmat. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita ja huomasin että täysin maidoton ruokavalio helpottaa oireita, Sitä on jatkettava noin kolme viikoa ennen kun vaikutuksen huomaa. Olen myös syönnyt vatsahappojen muodostumista estävää lääkettä Nexiumia ja se auttaa. Mutta mikään ei poista ongelmaa täysin..Viljattoman kokeilemista en suosittele, itselläni ainakin pahentanut ongelmaa koska todettuani ettei auta aloitin taas viljan syönnin niin ongelma paheni..

        Voisko se olla se lima, itselläni sitä ainakin tulee, täytyy kokeilla tota sormijuttua vaikka ällöltä kuulostaakin. Olen myös miettinyt ulostuslääkkeen käyttöä päivällä että suolen tyhjäksi kesken päivän..

        Ilmoitelkaa jos joku löytää ratkaisun..

        Juuri se liman tulo on se mikä lääkärin in tiedettävä, sillä se kertoo selvästi että jossain on vikaa. Niinhän se on että jos vaikka on allerginen jollekkin niin nenä alkaa vuotamaan siis erittää limaa koska reagoi negatiivisesti johonkin, sama asia on alapään kanssa jos esiintyy limaa peräsuolessa , se on tutkittava sairaalassa siihen on niin monia eri syitä


    • Pohdiskeluja

      Itsellä sama vaiva. En tosin tiedä, kuvittelenko sen kaiken, sillä kukaan ei ole koskaan maininnut asiasta, vaikka aika suorapuheisten ihmisten kanssa on tullut oltua tekemisissä (myös niissä tilanteissa, joissa itse olen haistavinani). Haju on sellainen ohimenevä, ehkä sekunnin murto-osan ajan haistan sen, jos haistan ollenkaan.

      Tämä on johtanut siihen, että tarkkailen erilaisissa tilanteissa todella tarkasti muiden reaktioita ja sanoja, ja saatan viattomatkin eleet tulkita siten, että nyt tuokin haistaa sen. Ja jos kuulee taustalta joitain satunnaisia sanoja muiden keskusteluista, niin nekin olen herkkä tulkitsemaan siten. Miettikääpä vain, mitä ajattelen jos kuulen jonkun vain mainitsevankaan sanan "haju" missään muodossa... mutta, kuten sanoin, kukaan ei ole vihjaillut tai tullut siitä mainitsemaan.

      Olen miettinyt, mikä voisi tällaisen vaivan aiheuttaa, ja olen päätynyt neljään mahdolliseen lopputulokseen:

      1) Peräaukosta peräisin oleva haju (jota tässäkin ketjussa käsitelty)
      2) Vaatteista peräisin oleva haju. Haju on mielestäni yhteydessä stressiin ja hikoiluun. Olen ajatellut, että hiki yhdistettynä johonkin vaatteissa piilevään hajuun voisi aiheuttaa ulosteen kaltaista hajua.
      3) Metabolinen ongelma. Googlatkaa esimerkiksi trimetyyliamiiniuria, siinähän on kyse siitä, että ihmiseltä puuttuu tietty entsyymi, joka hajottaisi trimetyyliamiinia, jolloin tämä erittyy muuttumattomana hien mukana aiheuttaen mädän kalan hajua. On mahdollista, että jokin tämänkaltainen entsyymipuutos olisi myös ulosteen hajun taustalla, varsinkin jos sitä esiintyy huolimatta peräaukon tai vaatteiden puhtaudesta.
      4) Ruokavalio/bakteeritoiminta. Ulosteen hajuahan aiheuttaa pääosin aminohappo tryptofaanin eräs hajoamistuote skatoli, jota bakteerit tuottaa. Tämä ei kuitenkaan ole vesiliukoinen, joten hien mukana se ei voi trimetyyliamiinin tavoin erittyä. Tryptofaanin saantiin voi kuitenkin vaikuttaa, kyseessähän on aminohappo jota on proteiineissa, ja esim. liha ja vehnä sisältävät sitä paljon.

      Tuli melkoinen romaani, mutta sainpahan kirjoitettua kaiken mitä tässä 1,5 vuoden aikana olen miettinyt. Haluaisin vain mielenrauhan tämän asian suhteen. Olisin jopa tyytyväinen, jos joku tulisi sanomaan päin naamaa "tiesitkö muuten, että haiset aina paskalle". Ainakin saisin varmuuden, etten kuvittele koko ongelmaa.

      • huonohomma

        Tuttu tarina. Itse kärsinyt jo tästä 13 vuotta. Aluksi vaiva oli erittäin hävettävä ja varmasti vaikutti opintoihini. Nykyyään vieraiden ihmisten yskimiset/haistelut lähinnä ärsyttävät.

        Omassa tapauksessa vaiva liittyy paniikkihäiriöön tai jonkin asteiseen ahdistukseen. Kohtaus kestää aina yhtä pitkään kuin olen ahdistavassa tilanteessa (esim. pieni huone, elokuvateatteri, jne.). Onko kukaan teistä kokeillut häviääkö vaiva rauhoittavilla? Olen viime vuosien aikana käyttänyt vaivaan satunnaisesti bentsoja ja näillä ongelma pysyy poissa.


      • Anonyymi
        huonohomma kirjoitti:

        Tuttu tarina. Itse kärsinyt jo tästä 13 vuotta. Aluksi vaiva oli erittäin hävettävä ja varmasti vaikutti opintoihini. Nykyyään vieraiden ihmisten yskimiset/haistelut lähinnä ärsyttävät.

        Omassa tapauksessa vaiva liittyy paniikkihäiriöön tai jonkin asteiseen ahdistukseen. Kohtaus kestää aina yhtä pitkään kuin olen ahdistavassa tilanteessa (esim. pieni huone, elokuvateatteri, jne.). Onko kukaan teistä kokeillut häviääkö vaiva rauhoittavilla? Olen viime vuosien aikana käyttänyt vaivaan satunnaisesti bentsoja ja näillä ongelma pysyy poissa.

        Olet itse tietoinen asiasta siksi osaat käsitellä sitä oikein . Samalla kuitenkin voisivat lääkärit ehkä antaa lisä tietoa .
        Itselleni sattui kerran kun olimme ystävien kanssa ajelulla ja alkoi vatsassa myllerrys sain juosta metsään luistamaan . Ja kun istuin taas ratin taakse niin tuntui että koko auto haisi , se meni ohi sillä keralla mutta siitä jäi sentään inhottava muisto ja ajatus että jos sattuu uudestaan sama juttu


    • vaivaantunut.masentunut

      Samaistuin näihin kaikkiin

    • nestedieetillekö

      Taitaa olla, että ko. ongelma liittyy moniinkin suoliston ongelmiin? Itselläni on aina ollut suoliston/vatsan ongelmia, ja nyt olen ajoittain huomannut saman ongelman. Tosin tuntuu, että haju tulee suoraan pötsistä (kunpa pääsisi mahan tähystykseen...).

      Aikanaan tein hoitotyötä, ja jotkut hoitajat määräsivät potilaalle vatsan tyhjennyksen, kun tämän henkin haisi ulosteelle. Itse pidin siinä vaiheessa hömppänä koko juttua. Mutta voisiko olla, että vanhemmiten suolikaasut oikeasti voivat purkautua myös takaisin päin suolistossa...?

      Joka tapauksessa mielestäni toimintakykyisellä ja fiksulla ihmisellä ei kuulu olla jatkuvia vatsavaivoja tai inkontinenssia edes vuotavan liman verran. Sitä paitsi suoliston limavuotokaan ei ole normaalia. Sääli, että terveydenhuolto on niin tiukilla, että julkisella puolella ei enää juuri tutkimuksiin pääse. Asenne on, että samoista vaivoista kärsii nykyään jokainen.

    • woman44

      Hei!
      Samasta vaivasta kärsinyt jo 26 vuotta. Jouduin asiasta taistelemaan ennen kuin joku uskoi. Ja syykin on selvinnyt. Kyse on sisemmän sulkijalihaksen toiminnasta. Heikkoudesta. Haju on pahimmillaan, kun ulostetta on peräsuolessa. Hoitokeinona lantiopohjanlihasten harjoittelu ja kävely auttaa. kaikki mikä edesauttaa suolen kokonaan tyhjenemistä. Mulle tehtiin koe jossa varjoainetta ruiskutettiin suoleen ja pyydettiin ponnistamaan pois. yhtään ei tullut ulos on niin heikot lihakset. Joku mainitsi sulkijalihaksen kiristysleikkauksen? En ole kuullutkaan. Jos semmoinen olisi niin se auttaisi minua. Rajottaa kyllä vastakkaiseen sukupuolen lähelle päästämisen, joka aiheuttaa masennusta.

    • onilmojapidelly

      Täällä ilmoittautuu myöskin yksi ulosteelle haiseva. Aivan samanlaisia oireita mullakin kuin muilla tässä ketjussa. Olen kärsinyt kauan erilaisista vatsavaivoista ( ibs diagnosoitu ).

      Ilmavaivoja olen saanut jonkin verran kuriin foodmap- ruokavaliolla. Mutta...ylivoimaisesti pahimpia ovat aamut; yhtä vessassa ravaamista, suoli ei tyhjene kunnolla kerralla vaan monessa, monessa erässä. Olo on aamuisin tosi tukala, ja haisen ihan oikeasti ulosteelle tai sellaiselle tunkkaiselle. Mulla voi olla myöskin jotain vikaa peräaukon sulkijalihaksen toiminnassa.

      On tämä ällöttävä vaiva kerta kaikkiaan. Kauheaa olla ihmisten keskellä ja haista pahalle.

      Tämän vaivan takia olen elämässäni alisuoriutuja monessakin mielessä, tunnen huonommuutta ja kelpaamattomuutta ja on totta että tämän vaivan kanssa on tosi vaikea päästää ketään lähelleen.

      Tekisi mieli muuttaa johonkin korpeen haisemaan, pois ihmisten ilmoilta!

      Kiva, kun on tämmöinen ketju, ja te hyvät ihmiset, jotka kirjoitatte tänne! Kiitos Teille kun jaatte tietoa ! Vähän helpottaa, kun tietää, että on teitä kohtalotovereita!

    • Tsemppiä

      Sulkijalihasten jumppaohje löytyy netistä. Pidättämällä ulostetta vielä pidemmän aikaa ainakin ulommainen lihas vahvistuu. Lihaksia voi myös vahvistaa karnosiinilla ja ubikinoninilla.

    • apuavatsa

      Minulla kanssa tätä vaivaa, mutta kotona stressitömässä ympäristössä asia ei oikeastaan tunnu olevan/ei vaan haista. Olen kokeillut käyttää beetasalpaajia, mutta ei kyllä toiminut - haju palasi takaisin.
      Vatsani ei muutenkaan toimi kunnolla, kävin verikokeissa ja keliakiaakin minulla testailtiin, mutta eipä tietenkään ollut. Aamusin on pakko päästää ruikut tai olla paskahädässä koko päivä. Sillä ei ole mitään väliä olenko vai enkä ole käynyt vessassa, koska haju seuraa silti. Hygieniastani pidän erittäin hyvää huolta. Tämä kyseinen helvetti ilmestyi ihan yhtäkkiä elämääni, olkaa iloisia jos vatsanne toimii kunnolla!

    • veikkovikitwist

      Nautin ulosteeni pahasta hajusta.Muihin se ei tee oikein vaikutusta. Jälkeeni vessaan ei yksinkertaisesti voi mennä. Jätän oven auki että haju oikein leviää.

      Kerran, pieruni haisi niin pahalle että itsekkin oksensin.

      Piereskely on hauskaa. Oma hobby.No kerran junassa ja armeijassa useasti tuli päästettyä iso paukku.

    • psyllium

      Olen huomannut että psyllium husk auttaa todella hyvin tuohon hajuongelmaan (1-2 tl veteen sekoitettuna päivässä). Auttaa myös suolen toimintaan, tai pehmentää ulostemassaa. Aineen kanssa kannattaa ottaa varovaisesti, ulostemassasta voi tulla kovinkin löysää ja vessa on tällöin hyvä olla lähellä.

    • Kaisu73

      Itsellä jo vuosien ajan toiminut luumuista ja kaalista tehty "sose" tehosekoittimella jauhettu mössö. Aamuisin juonut vaikka yleensä kaali aiheuttaa kaasuja, mutta luumun kanssa uloste tulee liukkaasti ja jotenkin hajukin on jäänyt pois. Itse tämän kehitin kun en muusta apua saanut. Öisin suoli kannattaa pitää tyhjänä siis iltasyönti pois!

    • Fakedoctor

      Itsellä myös samaa ja muutenkin cauda-tyyppistä probleemaa. Palstalla on paljon juttua siitä mistä haju johtuu ja miten siihen voi vaikuttaa. Mutta pointti tässä on sulkijoiden eli sfinktereiden toiminta, jossa hermotus on aivan keskeistä. Kyllä lähtökohta on se, että jos inkontinenssi on vähänkään jatkuvaa, niin syy on tavalla tai toisella alemman motoneuronin tasolla eli selkäytimestä lähtevässä hermostossa. Tämä lienee syynä myös monessa lantionpohjan ongelmassa, mutta toki naisilla myös synnytykset on merkittävä tekijä. Onneksi lienee ääriharvinaista, että synnytys aiheuttaa kroonisen tuplainkontinenssin. Ns- Tena-tyttö -kausikin kai yleensä on vain jotain pari kuukautta.

    • samaongelma

      Onko kukaan löytänyt ratkaisua vaivaan tämä on hyvin kauheaa elää tämän ongelman kanssa

    • rennostivaannyt

      Osittain luulotautia, tuulettamattomia vaatteita, istumatyötä(jossa happi ei pääse tuhoamaan hajumolekyylejä) ja normaalia hygieeniaa(pesut).
      Tapaan tosi paljon ihmisiä, enkä ole tuollaiseen törmännyt muuta, kun em. syiden takia tai sitten jos on oikeasti sairas.

      • Häpeäntäyttämäelämä

        Ei pysty olemaan rennosti kun haisee ulosteelle, eikä sille itse mitään mahda. Et oikein nyt ymmärrä tämän oireyhtymän laajuutta ja vaikeusastetta kun pidät tätä luulotautina.

        Meidän ulosteenhajusta kärsivien elämä on tietyllä tavalla pilalla; kärsimme töissä, vapaa- ajalla, kotona, kaikkialla missä olemme, näistä vaivoista. Välttelemme uusien ihmisten tapaamista; työhaastatteluja, treffejä, matkoja ym. vaikka haluja olisikin. Haluaisitko itse olla ulosteelle haisevan lähettyvillä? Niinpä, tuskin.

        On sanoinkuvaamattoman nöyryyttävää ja häpeällistä aiheuttaa kanssaihmisten hengitettäväksi pahoja hajuhaittoja, kestää muiden ihmisten irvistelyt, pilkka ja kauhistelut. Sitä tulee helposti leimatuksi mielenterveyspotilaaksi, likaiseksi, "paskaiseksi" muiden toimesta. Usein tuntuu että elämä on pelkkää häpeämistä.

        Tämä sairaus vie ilon elämästä.
        Ole iloinen jos et itse kärsi tästä vaivasta. Mutta älä silti luule että tähän vaivaan auttaisi suihku tai puhtaiden vaatteiden vaihto, sillä se ei auta.

        Kaikille Kohtalotovereille Paranemista toivoen!


      • Monisairas
        Häpeäntäyttämäelämä kirjoitti:

        Ei pysty olemaan rennosti kun haisee ulosteelle, eikä sille itse mitään mahda. Et oikein nyt ymmärrä tämän oireyhtymän laajuutta ja vaikeusastetta kun pidät tätä luulotautina.

        Meidän ulosteenhajusta kärsivien elämä on tietyllä tavalla pilalla; kärsimme töissä, vapaa- ajalla, kotona, kaikkialla missä olemme, näistä vaivoista. Välttelemme uusien ihmisten tapaamista; työhaastatteluja, treffejä, matkoja ym. vaikka haluja olisikin. Haluaisitko itse olla ulosteelle haisevan lähettyvillä? Niinpä, tuskin.

        On sanoinkuvaamattoman nöyryyttävää ja häpeällistä aiheuttaa kanssaihmisten hengitettäväksi pahoja hajuhaittoja, kestää muiden ihmisten irvistelyt, pilkka ja kauhistelut. Sitä tulee helposti leimatuksi mielenterveyspotilaaksi, likaiseksi, "paskaiseksi" muiden toimesta. Usein tuntuu että elämä on pelkkää häpeämistä.

        Tämä sairaus vie ilon elämästä.
        Ole iloinen jos et itse kärsi tästä vaivasta. Mutta älä silti luule että tähän vaivaan auttaisi suihku tai puhtaiden vaatteiden vaihto, sillä se ei auta.

        Kaikille Kohtalotovereille Paranemista toivoen!

        Se on just näin!


    • candidadieetti

      Itsekin kärsin tästä ongelmasta. olen englanniksi etsinyt tietoa netistä, ja alan itse kokeilemaan anti Candida dieettiä. Vuotava suoli on myös mahdollisuus, ilmeisesti todennäköistä että on molemmat candida ja vuotava suoli. Olen huomannut että kaikki maitotuotteet ja gluteenituotteet pahentavat ongelmaa huomattavasti

    • vieras123

      https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00372

      suora lainaus terveyskirjaston linkistä :
      somaattisesti harhaluuloinen kokee haisevansa pahalta, ruumiinosansa olevan rujo tai ihollaan olevan matoja tms.
      Harhaluulojen taustalla on usein ahdistava, pelottava tai tavallisuudesta poikkeava kokemus, jolle ihminen etsii selitystä ja josta vähitellen muodostuu todellisuudesta poikkeava ja vakaa uskomus.
      tälläinen virheellinen uskomus voi vaivata ,vaikka ihminen ei olisikaan hullu

    • Anonyymi

      Vieras123, sinun suhtautumisesi näihin meidän muiden hajuvaivoihin kertoo täydellisestä ymmärtämättömyydestäsi , kyvyttömyydestäsi asettua toisten asemaan sekä halusta lokeroida meidät psyykkisesti sairaiksi ihmisiksi. Sinun mielipiteesi eivät auta meitä eivätkä vie asiaa eteenpäin. Sinä et selvästikään itse, tai kukaan läheisesi, kärsi tästä vaivasta. Siten tämä on sinulle ymmärrettävästi niin suuri ihmetyksen aihe ja suoranainen tabu, että haet selityksen asialle yksinkertaisimman kautta.

      Ulosteenhajusta kärsivät ihmiset tarvitsevat TIETOA, TIETOA JA ENNENKAIKKEA HELPOTUSTA OIREISIINSA!!! Lääketiede ei välttämättä osaa auttaa näissä vaivoissa. Siksi meidän on itse TAISTELTAVA löytääksemme ratkaisuja ja helpotuksia oireisiimme.

      Nyt satojen eri kokeilujen jälkeen olen vihdoin oivaltanut asioita ruokiin liittyen jotka omalla kohdallani aiheuttavat pahoja, pahoja hajuhaittoja.

      Pahimmat:

      LISÄAINE: KARRAGEENI E407 -sisältää sulfaattia, rikkiä, käytetään monissa kermoissa, jälkiruoissa, vanukkaissa , makeisissa jne. LÄHES KAIKKI JÄÄTELÖT SISÄLTÄVÄT KARRAGEENIA!!

      GLUTEENI

      GLUTEENITTOMAT TUOTTEET JOTKA SISÄLTÄVÄT SELLULOOSAA!! - Monissa gluteenittomissa sämpylöissä ja vaikkapa muffinsseissa on selluloosaa; PAHA, PAHA AINE!!

      GLUTEENITTOMAT JAUHOT JOTKA SISÄLTÄVÄT TATTARIJAUHOJA TAI VEHNÄTÄRKKELYSTÄ

      JUUSTOT

      SUKLAA, KAAKAO

      TOMAATTI, LUUMUT, RUSINAT

      SIPSIT

      SOIJA

      PÄHKINÄT, MANTELIT- PAHA, PAHA!!

      PRO- JA PREBIOOTIT

      Jos joku teistä haluaa kokeilla näitä edellä mainittuja aineita poissulkevaa ruokavaliota, ja huomaa edistymistä oireissa, olen ikionnellinen, elämäni ei ole ollut turhaa. Kiitos ja Näkemiin!

    • Anonyymi

      Paha sa.a haju ollut jo pitkään ulosteessa

    • Anonyymi

      Minulla hajuongelma alkaa n. tunti ulostamisen jälkeen ja se kestää 1-2 päivää. Suihku tai peräaukon peseminen sisäisesti ei auta. Jos en käy kahteen päivään ulostamassa, niin hajuongelma häviää. Kyseinen haju ei muistuta suoranaisesti ulosteen hajua, vaan siinä on jotain kemiallista mukana. En ole ikinä ennen haistanut mitään sellaista! Hajuongelma alkoi n. vuosi sitten. Mitään vuotoa ei esiinny. Olen yhdistänyt hajuongelman häviämisen peräaukon rentoutumiseen (yleensä häviää ensimmäisen yön jälkeen). Kyseessä saattaa olla Rektumprolapsi, mutta erittäin lievä sellainen. Lääkärille pitäisi mennä, mutta hävettää liikaa.

    • Anonyymi

      Siltä varalta, että joku tänne vielä eksyy niin ajattelin kommentoida mikä minulla auttoi vaivaan. Suolen tyhjentämiseen tarkoitettu apteekista saatava microlax. Kun suoli on tyhjä ei hajuja ilmene. Valmistetta ei tosin saisi käyttää jatkuvasti, mutta itse ainakin otin mielummin sen riskin, että siitä jotain haittaa aiheutuisi kuin kärsin hajusta. Käytin microlaxia muistaakseni noin puoli vuotta jatkuvasti ja lopettamisen jälkeen hajua ei ole ilmennyt kuin hyvin harvoin, jolloin kyse on siitä, että olen syönyt jotain väärää kuten viljoja. Elämä helpottui huomattavasti microlaxin avulla ja se sai taas elämän raiteilleen. Nyt pärjään kohtuullisen hyvin, kunhan muistan syödä tarpeeksi, että uloste tulee aamulla normaalisti. Tärkeää on myös osata olla pelkäämättä hajua. Itse kävin myös puhumassa ammattilaiselle vaivasta aiheutuvasta masennuksesta ja sekin auttoi. En tosin kehdannut koskaan mainita tätä vaivaa. Kaikki sympatiani ovat teidän samasta vaivasta kärsivien puolella. Vaiva on ihan kamala ja vie elämänilon. Toivottavasti joku edes saisi tästä vinkistä apua ongelmiinsa.

    • Anonyymi

      Oletko päässyt aisasta ohi. Minulla on sama

    • Anonyymi

      Osta vauvan kosteus lappuja ja pyyhi niillä sen jälkeen kun olet ensin paperilla pyyhkinyt
      Jos epäilet ettet ole saanut paperilla puhtaaksi. Käsi suihku jos on niin sekin on hyvä keino aina puhdistaa takamus ulostamisen jälkeen .

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1366
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1181
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe