Porvoo ja Lohja

oppilas ja opettaja

31

2544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 253 egeä!

      Vika on Lohjan lipussa vain hinta. Liian kallis! Kannattaa kulkea autolla. Toivottavasti sadaan se juna. Yksityiset bussifirmat rokottavat aivan hirveitä hintoja.

      • oppilas ja opettaja

        No hinnoista voi tietysti aina valittaa, mutta Lohja on sentään saanut aikaan tuollaisen lipun ja Porvoo ei ole saanut aikaan mitään vastaavaa. Ja selvää on, että porvoolaiselle tulee tuollaisen matkan pk-seutu-Porvoo/Lohja matkan kulkeminen julkisilla kalliimmaksi kuin lohjalaiselle Lohjalipulla. Molemmat kaupungit ovat kuitenkin hyvin pitkälti vastaavia suhteessa pk-seutuun (etäisyydet, ei käyttökelpoista junarataa). Huvittaa vaan tuollainen Porvoon ja Lohjan yhdessä miettiminen, kun Porvoo ei ole saanut aikaiseksi edes sitä mitä muut vaikka olisi voinut ottaa suoraan mallia. Porvoon puheet metropoliyhteistyöstä ovat pelkkiä puheita, muut ovat jo toimineet. Eikä Porvoolla ole todellakaan mitään annettavaa Lohjalle pk-seudun yhteistyössä ainakaan liikenteen osalta, mutta toivottavasti oppivat jotain sieltä.


      • terv. Lohjalta
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        No hinnoista voi tietysti aina valittaa, mutta Lohja on sentään saanut aikaan tuollaisen lipun ja Porvoo ei ole saanut aikaan mitään vastaavaa. Ja selvää on, että porvoolaiselle tulee tuollaisen matkan pk-seutu-Porvoo/Lohja matkan kulkeminen julkisilla kalliimmaksi kuin lohjalaiselle Lohjalipulla. Molemmat kaupungit ovat kuitenkin hyvin pitkälti vastaavia suhteessa pk-seutuun (etäisyydet, ei käyttökelpoista junarataa). Huvittaa vaan tuollainen Porvoon ja Lohjan yhdessä miettiminen, kun Porvoo ei ole saanut aikaiseksi edes sitä mitä muut vaikka olisi voinut ottaa suoraan mallia. Porvoon puheet metropoliyhteistyöstä ovat pelkkiä puheita, muut ovat jo toimineet. Eikä Porvoolla ole todellakaan mitään annettavaa Lohjalle pk-seudun yhteistyössä ainakaan liikenteen osalta, mutta toivottavasti oppivat jotain sieltä.

        Voi sen noinkin ajatella, että on edes jotain/ei ole edes tätä ... Tosiasiassa porvoolaisilla ei ole syytä kateuteen, koska lohjalippu on niin kallis, että moni kuitenkin kulkee Lohjalta Helsingissä töissä mieluummin omalla autolla. Lohjalipulla ei pääse kuin Kamppiin asti, ja siellä nyt harva on töissä, joten pitää ostaa erikseen Helsingin lippu: yhteensä kk:n työmatkat maksavat n. 300 €.

        Auto tulee edullisemmaksi. Ja jos samalla autolla käy töissä kaksi ihmistä, niin säästö on jo huomattava. Jotain on pielessä jos yksityisautoilu on paras vaihtoehto. Lohjalle pitää saada juna! Osa raiteistakin on jo valmiina.

        Tue lohjalaisia ja allekirjoita lohjalaisten adressi osoitteessa http://www.adressit.com/junalohjalle/


      • terv. Lohjalta
        terv. Lohjalta kirjoitti:

        Voi sen noinkin ajatella, että on edes jotain/ei ole edes tätä ... Tosiasiassa porvoolaisilla ei ole syytä kateuteen, koska lohjalippu on niin kallis, että moni kuitenkin kulkee Lohjalta Helsingissä töissä mieluummin omalla autolla. Lohjalipulla ei pääse kuin Kamppiin asti, ja siellä nyt harva on töissä, joten pitää ostaa erikseen Helsingin lippu: yhteensä kk:n työmatkat maksavat n. 300 €.

        Auto tulee edullisemmaksi. Ja jos samalla autolla käy töissä kaksi ihmistä, niin säästö on jo huomattava. Jotain on pielessä jos yksityisautoilu on paras vaihtoehto. Lohjalle pitää saada juna! Osa raiteistakin on jo valmiina.

        Tue lohjalaisia ja allekirjoita lohjalaisten adressi osoitteessa http://www.adressit.com/junalohjalle/

        Linkki vielä kerran, toivottavati oikein: http://www.adressit.com/junalohjalle


      • oppilas ja opettaja
        terv. Lohjalta kirjoitti:

        Voi sen noinkin ajatella, että on edes jotain/ei ole edes tätä ... Tosiasiassa porvoolaisilla ei ole syytä kateuteen, koska lohjalippu on niin kallis, että moni kuitenkin kulkee Lohjalta Helsingissä töissä mieluummin omalla autolla. Lohjalipulla ei pääse kuin Kamppiin asti, ja siellä nyt harva on töissä, joten pitää ostaa erikseen Helsingin lippu: yhteensä kk:n työmatkat maksavat n. 300 €.

        Auto tulee edullisemmaksi. Ja jos samalla autolla käy töissä kaksi ihmistä, niin säästö on jo huomattava. Jotain on pielessä jos yksityisautoilu on paras vaihtoehto. Lohjalle pitää saada juna! Osa raiteistakin on jo valmiina.

        Tue lohjalaisia ja allekirjoita lohjalaisten adressi osoitteessa http://www.adressit.com/junalohjalle/

        Ei tässä nyt ole kyse Lohjalipun hinnasta suhteessa yksityisautoiluun. Vaan siitä, että tuo uutisen mukaan "Porvoon ja Lohjan kaupunkien edustajat pohtivat tänään yhdessä miten kaupungit pääsisivät kiinteämmin mukaan pääkaupunkiseudun metropolipolitiikkaan."

        Tästä tuleekin heti suora kysymys: Mitä Porvoo ja Lohja ovat tehneet asian eteen jo ennestään? Ja tähän vastauksena konkreettisena esimerkkinä tuo Lohjalippu. Porvoon osalta mieleen ei tule mitään.

        Ja vielä tuosta Lohjalipusta lainausta lohja.fin sivuilta:

        "oikeuttaa matkustamaan Lohja-pääkaupunkiseutu-Lohja väliä ja lisäksi Lohjan sisäisiä matkoja."

        Eli Lohjan sisäiset matkat kuuluvat hintaan.

        "Lippu on voimassa 30 vrk ostopäivästä ja se on henkilökohtainen. Matkojen määrää ei ole rajoitettu."

        Eli jos on tarvetta matkustaa kuukauden aikana usein, niin ei tuo sitten ole kallis, koska matkojen määrää ei ole rajoitettu.

        "Voimassaoleva Lohjalippu oikeuttaa liityntälipun hankkimiseen. Liityntälipulla voi matkustaa pääkaupunkiseudulla samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaat."

        Eli samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaat. Selvä etu.

        Jos lohjalainen asuu "lähiössä" niin hän pääsee Helsingin reuna-alueille hankimalla Lohjalipun liityntälipulla.

        Jos porvoolainen asuu "lähiössä" niin hän pääsee Helsingin reuna-alueille hankimalla Porvoon paikallislipun, matkahuollon matkakortin ja Helsingin sisäisen matkakortin.

        Ei tarivitse edes miettiä kumpi on kätevämpää tai edullisempaa.

        Se mitä tuollainen yhdistelmälippu sitten maksaa on toinen asia. Hintaahan voidaan haluttaessa muuttaa jos sellainen lippu on jo käytössä. Jos sellaista ei ole käytössä niin se siitä pääkaupunkiseudun metropolipolitiikkaan mukaan pääsemisestä/haluamisesta.


      • oppilas ja opettaja
        terv. Lohjalta kirjoitti:

        Voi sen noinkin ajatella, että on edes jotain/ei ole edes tätä ... Tosiasiassa porvoolaisilla ei ole syytä kateuteen, koska lohjalippu on niin kallis, että moni kuitenkin kulkee Lohjalta Helsingissä töissä mieluummin omalla autolla. Lohjalipulla ei pääse kuin Kamppiin asti, ja siellä nyt harva on töissä, joten pitää ostaa erikseen Helsingin lippu: yhteensä kk:n työmatkat maksavat n. 300 €.

        Auto tulee edullisemmaksi. Ja jos samalla autolla käy töissä kaksi ihmistä, niin säästö on jo huomattava. Jotain on pielessä jos yksityisautoilu on paras vaihtoehto. Lohjalle pitää saada juna! Osa raiteistakin on jo valmiina.

        Tue lohjalaisia ja allekirjoita lohjalaisten adressi osoitteessa http://www.adressit.com/junalohjalle/

        Olihan tuossa yhteistyöstä kertovassa uutisessa tosiaan maininta "Molemmat kaupungit toivovat liikenneyhteyksien parantamista ja puhetta on ollut muun muassa junaradasta."

        Ei vaan tule mieleen mitä yhteistyötä Porvoo ja Lohja voisivat sen eteen tehdä. Nehän sijaitsevat aivan eri puolilla pk-seutua ja ovat lähinnä toistensa kilpailijoita jos junaradan saamisesta puhutaan. Eri suunta, eri radat, eri määrärahat.

        Ja Porvoo menetti ratansa pitkäksi aikaa samalla kun rakennettiin Lahden oikorata Heli-rataa lykättiin epämääräiseen tulevaisuuteen. Ehkä jopa lopullisesti.

        Kyllä Porvoon osalta tarvitaan jotain konkreettista junarataa nopeammalla aikataululla tai muuten Porvoo, Hausjärvi ja Loppi jatkavat metropolipolitiikan ulkopuolella yksinäisinä susina.


      • oppilas ja opettaja
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole kyse Lohjalipun hinnasta suhteessa yksityisautoiluun. Vaan siitä, että tuo uutisen mukaan "Porvoon ja Lohjan kaupunkien edustajat pohtivat tänään yhdessä miten kaupungit pääsisivät kiinteämmin mukaan pääkaupunkiseudun metropolipolitiikkaan."

        Tästä tuleekin heti suora kysymys: Mitä Porvoo ja Lohja ovat tehneet asian eteen jo ennestään? Ja tähän vastauksena konkreettisena esimerkkinä tuo Lohjalippu. Porvoon osalta mieleen ei tule mitään.

        Ja vielä tuosta Lohjalipusta lainausta lohja.fin sivuilta:

        "oikeuttaa matkustamaan Lohja-pääkaupunkiseutu-Lohja väliä ja lisäksi Lohjan sisäisiä matkoja."

        Eli Lohjan sisäiset matkat kuuluvat hintaan.

        "Lippu on voimassa 30 vrk ostopäivästä ja se on henkilökohtainen. Matkojen määrää ei ole rajoitettu."

        Eli jos on tarvetta matkustaa kuukauden aikana usein, niin ei tuo sitten ole kallis, koska matkojen määrää ei ole rajoitettu.

        "Voimassaoleva Lohjalippu oikeuttaa liityntälipun hankkimiseen. Liityntälipulla voi matkustaa pääkaupunkiseudulla samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaat."

        Eli samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaat. Selvä etu.

        Jos lohjalainen asuu "lähiössä" niin hän pääsee Helsingin reuna-alueille hankimalla Lohjalipun liityntälipulla.

        Jos porvoolainen asuu "lähiössä" niin hän pääsee Helsingin reuna-alueille hankimalla Porvoon paikallislipun, matkahuollon matkakortin ja Helsingin sisäisen matkakortin.

        Ei tarivitse edes miettiä kumpi on kätevämpää tai edullisempaa.

        Se mitä tuollainen yhdistelmälippu sitten maksaa on toinen asia. Hintaahan voidaan haluttaessa muuttaa jos sellainen lippu on jo käytössä. Jos sellaista ei ole käytössä niin se siitä pääkaupunkiseudun metropolipolitiikkaan mukaan pääsemisestä/haluamisesta.

        Tässä vielä esimerkit hinnoista:

        Lohjalippu liityntälipulla:
        224,20e 42,80e = 267e

        Porvoon paikallisen bussifirman 30pv lippu Helsingin yleiskausilippu:
        233e 68,80e = 301,8e

        Molemmat oikeuttavat 30pv:n aikana kulkemaan rajoittamattomasti. Mutta tuo Porvoon vaihtoehto on sidottu yhden bussifirman autoihin ja se on kaukoliikenteessä iso rajoitus. Lisäksi Helsingistä Lohjalle on edelleen sen vajaat 10km pidempi matka kuin Porvooseen. Eli ei se Lohjalippu ole kallis jos vertaa vastaavaan (tosin tässä tapauksessa huonompaan).


      • Lohjan sisäinenliikenne
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        Ei tässä nyt ole kyse Lohjalipun hinnasta suhteessa yksityisautoiluun. Vaan siitä, että tuo uutisen mukaan "Porvoon ja Lohjan kaupunkien edustajat pohtivat tänään yhdessä miten kaupungit pääsisivät kiinteämmin mukaan pääkaupunkiseudun metropolipolitiikkaan."

        Tästä tuleekin heti suora kysymys: Mitä Porvoo ja Lohja ovat tehneet asian eteen jo ennestään? Ja tähän vastauksena konkreettisena esimerkkinä tuo Lohjalippu. Porvoon osalta mieleen ei tule mitään.

        Ja vielä tuosta Lohjalipusta lainausta lohja.fin sivuilta:

        "oikeuttaa matkustamaan Lohja-pääkaupunkiseutu-Lohja väliä ja lisäksi Lohjan sisäisiä matkoja."

        Eli Lohjan sisäiset matkat kuuluvat hintaan.

        "Lippu on voimassa 30 vrk ostopäivästä ja se on henkilökohtainen. Matkojen määrää ei ole rajoitettu."

        Eli jos on tarvetta matkustaa kuukauden aikana usein, niin ei tuo sitten ole kallis, koska matkojen määrää ei ole rajoitettu.

        "Voimassaoleva Lohjalippu oikeuttaa liityntälipun hankkimiseen. Liityntälipulla voi matkustaa pääkaupunkiseudulla samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaat."

        Eli samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaat. Selvä etu.

        Jos lohjalainen asuu "lähiössä" niin hän pääsee Helsingin reuna-alueille hankimalla Lohjalipun liityntälipulla.

        Jos porvoolainen asuu "lähiössä" niin hän pääsee Helsingin reuna-alueille hankimalla Porvoon paikallislipun, matkahuollon matkakortin ja Helsingin sisäisen matkakortin.

        Ei tarivitse edes miettiä kumpi on kätevämpää tai edullisempaa.

        Se mitä tuollainen yhdistelmälippu sitten maksaa on toinen asia. Hintaahan voidaan haluttaessa muuttaa jos sellainen lippu on jo käytössä. Jos sellaista ei ole käytössä niin se siitä pääkaupunkiseudun metropolipolitiikkaan mukaan pääsemisestä/haluamisesta.

        Ei sellaista ole olemassakaan. Lohjalta menee vain pitkän matkan busseja Helsinkiin. "Sisäistä liikennettä" on korkeintaan se, että tie kulkee Lohjalla Asemanpellon kautta keskustaan ja Virkkalaan. Siitä väliltäkin voi tulla siis kyytiin, eikä ole pakko jatkaa päätepysäkille. koko "Lohjan sisäinen liikenne on suuri demarivitsi!" hahahahah! Et kai usko rouva kaupunginjohtajaa? hahahahahhhaaaa...


      • oppilas ja opettaja
        Lohjan sisäinenliikenne kirjoitti:

        Ei sellaista ole olemassakaan. Lohjalta menee vain pitkän matkan busseja Helsinkiin. "Sisäistä liikennettä" on korkeintaan se, että tie kulkee Lohjalla Asemanpellon kautta keskustaan ja Virkkalaan. Siitä väliltäkin voi tulla siis kyytiin, eikä ole pakko jatkaa päätepysäkille. koko "Lohjan sisäinen liikenne on suuri demarivitsi!" hahahahah! Et kai usko rouva kaupunginjohtajaa? hahahahahhhaaaa...

        En edes tiedä kuka on rouva kaupunginjohtaja ja vielä vähemmän paikallista demarivitsiä. Eikä minun edes tarvitse. Nyt vertaillaan millaisia lippuja näillä kahdella kunnalla on tarjolla. Ei se Porvoonkaan paikallisliikenne mitään pk-seudun tasoa ole edes nähnyt, vaikka Porvoossa 30pv:n kortti maksaakin 45e ja Helsingissä 42,8e.


      • Lohjalippu, teoriassa
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        En edes tiedä kuka on rouva kaupunginjohtaja ja vielä vähemmän paikallista demarivitsiä. Eikä minun edes tarvitse. Nyt vertaillaan millaisia lippuja näillä kahdella kunnalla on tarjolla. Ei se Porvoonkaan paikallisliikenne mitään pk-seudun tasoa ole edes nähnyt, vaikka Porvoossa 30pv:n kortti maksaakin 45e ja Helsingissä 42,8e.

        Lohjalipulla ei voi matkustaa Lohjan sisäisessä liikenteessä, koska Lohjan sisäistä liikennettä ei ole. Siksi ei ole myöskään Lohjan sisäistä lippua. Mitä sillä Lohjalipulla tekee: Ei sitä kuule lipulla matkusteta vaan bussilla!

        Rouva kaupunginjohtaja on se täti, joka kävi eilen sielä Porvoossa kertomassa satuja teille. Se on kiero demari. Nyt varmaan ymmärrät?


      • oppilas ja opettaja
        Lohjalippu, teoriassa kirjoitti:

        Lohjalipulla ei voi matkustaa Lohjan sisäisessä liikenteessä, koska Lohjan sisäistä liikennettä ei ole. Siksi ei ole myöskään Lohjan sisäistä lippua. Mitä sillä Lohjalipulla tekee: Ei sitä kuule lipulla matkusteta vaan bussilla!

        Rouva kaupunginjohtaja on se täti, joka kävi eilen sielä Porvoossa kertomassa satuja teille. Se on kiero demari. Nyt varmaan ymmärrät?

        Ok, unohdetaan sitten se Lohjan ja Porvoon sisäinen liikenne. Silti Lohjalippu yhdessä Helsingin paikallislipun kanssa on paljon parempi kuin mitä porvoolaisille on tarjolla.


      • Se demari huijasi sua!
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        Ok, unohdetaan sitten se Lohjan ja Porvoon sisäinen liikenne. Silti Lohjalippu yhdessä Helsingin paikallislipun kanssa on paljon parempi kuin mitä porvoolaisille on tarjolla.

        Kaikki, aivan jokainen, ja myös porvoolainen, matkustaja, jolla on voimassa oleva Matkahuollon bussilippu em. asuinkunnastaan pääkaupunkiseudulle, voi ostaa Matkahuollon Kampin palvelupisteestä matkakorttiin ladattavan kausilipun YTV-alueen joukkoliikenteeseen (kunnan sisäinen tai seudullinen lippu). Lippu myydään samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaille myytävä aikuisten kausilippu, myös porvoolaisille tasapuolisesti.


      • oppilas ja opettaja
        Se demari huijasi sua! kirjoitti:

        Kaikki, aivan jokainen, ja myös porvoolainen, matkustaja, jolla on voimassa oleva Matkahuollon bussilippu em. asuinkunnastaan pääkaupunkiseudulle, voi ostaa Matkahuollon Kampin palvelupisteestä matkakorttiin ladattavan kausilipun YTV-alueen joukkoliikenteeseen (kunnan sisäinen tai seudullinen lippu). Lippu myydään samaan hintaan kuin pääkaupunkiseudun asukkaille myytävä aikuisten kausilippu, myös porvoolaisille tasapuolisesti.

        Ei muuten onnistu jos ei ole oman kunnan yhdistelmälippua, esim. Lohjalippua. Esimerkin kerroin jo tuolla:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4000000000000077&posting=22000000032579198

        Ja tuolla on YTV:n hintalaskuri:

        http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/hinnat_2008/kausilipun_hintalaskuri/hintalaskuri2008.htm

        Ja lisäksi se matka Hki-Prv on kalliimpi kuin Hki-Lohja, vaikka matka on lyhyempi.


      • Porvoonpoika
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        Ei muuten onnistu jos ei ole oman kunnan yhdistelmälippua, esim. Lohjalippua. Esimerkin kerroin jo tuolla:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4000000000000077&posting=22000000032579198

        Ja tuolla on YTV:n hintalaskuri:

        http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/hinnat_2008/kausilipun_hintalaskuri/hintalaskuri2008.htm

        Ja lisäksi se matka Hki-Prv on kalliimpi kuin Hki-Lohja, vaikka matka on lyhyempi.

        Mitä väliä, fattahan meille sen lipun maksaa Porvoossa. Ei me haluta Lohjan mallia, usko jo. Eikä lohjalaisetkaan tunnu siihen tyytyväisiä olevan. Vaihda levyä ...


      • oppilas ja opettaja
        Porvoonpoika kirjoitti:

        Mitä väliä, fattahan meille sen lipun maksaa Porvoossa. Ei me haluta Lohjan mallia, usko jo. Eikä lohjalaisetkaan tunnu siihen tyytyväisiä olevan. Vaihda levyä ...

        No laita joku fakta vaikka linkkinä kun et muuten pysty perustelemaan. Taidatkin olla joku paikallinen porvoolainen uudistuksia ja kehitystä vastustava kunnallispoliitikko, niitähän täällä riittää. :-D


      • politikko

      • oppilas ja opettaja

      • oppilas ja opettaja
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        No missä siellä lukee, että porvoolainen voi ostaa Helsingin 30pv lipun samaan hintaan kuin helsinkiläinen?

        Ei siellä sitä sanota, koska ilman oman kunnan tarjoamaa yhdistelmälippua (esim. Lohjalippua) pk-seudun ulkopuolella asuva voi ostaa vain kalliimman yleiskausilipun. Ja se sanotaan tuolla selvästi:

        "Yleiskausilippu pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuville
        Yleiskausilippuja myydään kaikille kotikunnasta riippumatta. Kauden hinta yleiskausilipussa on korkeampi kuin pääkaupunkiseudun asukkaille myytävässä henkilökohtaisessa matkakortissa."

        http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/liput_ja_hinnat/lipputyypit/lipputyypit/kausiliput.htm

        Yleiskausilippu on siis porvoolaisille, hausjärviläisille ja loppilaisille. :-(


      • oppilas ja opettaja
        Porvoonpoika kirjoitti:

        Mitä väliä, fattahan meille sen lipun maksaa Porvoossa. Ei me haluta Lohjan mallia, usko jo. Eikä lohjalaisetkaan tunnu siihen tyytyväisiä olevan. Vaihda levyä ...

        Lohjalippu on vain esimerkki koska Porvoo ja Lohja ovat yhteistyössä, ei sitä tarvitse välttämättä suoraan kopioida. Mutta kun Porvoolla ei ole mitään lippumallia, ei kopioitua eikä omaa, vaikka kuten tutkimuksessakin todettua lähes kaikilla pk-seudun työssäkäyntialueen kunnilla on. Sellainen tarvitaan, jos halutaan edes vähän uskottavsti olla mukana pk-seudun metropolipolitiikassa. Ja sitähän tässä tuon ekassa viestissä olleen uutisen mukaan halutaan.


      • oppilas ja opettaja
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        Olihan tuossa yhteistyöstä kertovassa uutisessa tosiaan maininta "Molemmat kaupungit toivovat liikenneyhteyksien parantamista ja puhetta on ollut muun muassa junaradasta."

        Ei vaan tule mieleen mitä yhteistyötä Porvoo ja Lohja voisivat sen eteen tehdä. Nehän sijaitsevat aivan eri puolilla pk-seutua ja ovat lähinnä toistensa kilpailijoita jos junaradan saamisesta puhutaan. Eri suunta, eri radat, eri määrärahat.

        Ja Porvoo menetti ratansa pitkäksi aikaa samalla kun rakennettiin Lahden oikorata Heli-rataa lykättiin epämääräiseen tulevaisuuteen. Ehkä jopa lopullisesti.

        Kyllä Porvoon osalta tarvitaan jotain konkreettista junarataa nopeammalla aikataululla tai muuten Porvoo, Hausjärvi ja Loppi jatkavat metropolipolitiikan ulkopuolella yksinäisinä susina.

        "Ei vaan tule mieleen mitä yhteistyötä Porvoo ja Lohja voisivat sen eteen tehdä. Nehän sijaitsevat aivan eri puolilla pk-seutua ja ovat lähinnä toistensa kilpailijoita jos junaradan saamisesta puhutaan. Eri suunta, eri radat, eri määrärahat."

        Yhtenä erona vielä se, että Porvoo ei kuulu ja Lohja kuuluu Uudenmaan liittoon. Ja jos siitä riippuu niin Lohja saa ratansa ennen Porvoota.


      • Lohjalta Turkuun
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        "Ei vaan tule mieleen mitä yhteistyötä Porvoo ja Lohja voisivat sen eteen tehdä. Nehän sijaitsevat aivan eri puolilla pk-seutua ja ovat lähinnä toistensa kilpailijoita jos junaradan saamisesta puhutaan. Eri suunta, eri radat, eri määrärahat."

        Yhtenä erona vielä se, että Porvoo ei kuulu ja Lohja kuuluu Uudenmaan liittoon. Ja jos siitä riippuu niin Lohja saa ratansa ennen Porvoota.

        Se uusi rata on valtakunnan pääväylä, erityisesti tavaraliikenteelle tosi tärkeä. Helsingistä Turkuun kulkee suorin tie Lohjan ja Salon kautta.


      • oppilas ja opettaja
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        "Ei vaan tule mieleen mitä yhteistyötä Porvoo ja Lohja voisivat sen eteen tehdä. Nehän sijaitsevat aivan eri puolilla pk-seutua ja ovat lähinnä toistensa kilpailijoita jos junaradan saamisesta puhutaan. Eri suunta, eri radat, eri määrärahat."

        Yhtenä erona vielä se, että Porvoo ei kuulu ja Lohja kuuluu Uudenmaan liittoon. Ja jos siitä riippuu niin Lohja saa ratansa ennen Porvoota.

        Ai niin, Porvoon kaupunginjohtaja on VR:n hallintoneuvoston jäsen, joten hän varmaan tekee hartiatoimin töitä ja lobbausta ja saa junaradan Helsingistä Porvooseen nopealla aikataululla. Onhan hän puhunut myös metropolipolitiikan puolesta.

        http://www.vr-konserni.fi/index/vr_konserni/Konserninrakenne/Hallintoneuvosto.html


      • Ehdottelija ; D
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        Ai niin, Porvoon kaupunginjohtaja on VR:n hallintoneuvoston jäsen, joten hän varmaan tekee hartiatoimin töitä ja lobbausta ja saa junaradan Helsingistä Porvooseen nopealla aikataululla. Onhan hän puhunut myös metropolipolitiikan puolesta.

        http://www.vr-konserni.fi/index/vr_konserni/Konserninrakenne/Hallintoneuvosto.html

        Tehtäiskö porvoolaiset sellaista yhteistyötä, että te laitatte nyt nimenne meidän lohjalaisten juna-adressiin, niin me lohjalaiset laitetaan sitten teidän porvoolaisten adressiin nimemme, kun se on ajankohtaista? Sehän voi olla hyvinkin pian. Ok?
        http://www.adressit.com/junalohjalle


      • Porvoosta yhteistyötä
        Ehdottelija ; D kirjoitti:

        Tehtäiskö porvoolaiset sellaista yhteistyötä, että te laitatte nyt nimenne meidän lohjalaisten juna-adressiin, niin me lohjalaiset laitetaan sitten teidän porvoolaisten adressiin nimemme, kun se on ajankohtaista? Sehän voi olla hyvinkin pian. Ok?
        http://www.adressit.com/junalohjalle

        Porvoolainen EI tee yhteistyötä. Ei Lohjan eikä muidenkan kanssa. Siksihän me ei olla saatu sitä kehyskuntalippuakaan. Tällaisia on Porvoolaiset. Jos yhteistyötä ehdottaa, niin juttu loppuu siihen! Muuten kyllä räksytetään minkä keritään.


      • oppilas ja opettaja
        Porvoosta yhteistyötä kirjoitti:

        Porvoolainen EI tee yhteistyötä. Ei Lohjan eikä muidenkan kanssa. Siksihän me ei olla saatu sitä kehyskuntalippuakaan. Tällaisia on Porvoolaiset. Jos yhteistyötä ehdottaa, niin juttu loppuu siihen! Muuten kyllä räksytetään minkä keritään.

        Heikkoa tai olematontahan se Porvoon yhteistyö pk-seudun suuntaan on ollut, mutta nyt on näytön paikka saadaanko mitään aikaan, kun siitä on puhuttu suureen ääneen ylintä johtoa myöten ja tavattu lohjalaisia yhteistyön merkeissä. Mielenkiinnolla odottelen vihdoin jotain _konkreettisia_ tuloksia.


    • oppilas ja opettaja

      Niinpä niin, pk-seudun työssäkäyntialueista Porvoon kanssa samalla viivalla ovat vain Hausjärvi ja Loppi:

      "Hausjärvellä, Lopilla ja Porvoossa ei tällä hetkellä ole käytössä työmatkalippua."

      Muut kunnat ovat ymmärtäneet lippuyhteistyön merkityksen pk-seudun kanssa, Porvoo ei ja on siksi mukana tuossa "edustavassa" kolmikossa, ilmeisesti tasoisessaan seurassa.

      Lähde:

      http://www.laaninhallitus.fi/lh/biblio.nsf/882312EF8EE84E0DC22571470036DF4F/$file/LII_1_2006.pdf

      • oppilas ja opettaja

        Ja jos katsoo tuosta Hausjärvi, Loppi ja Porvoo kolmikosta tarkemmin niiden etäisyyksiä Helsingistä, niin ei ole Porvoolle eduksi sekään. Porvoo pitää seuraa kahdelle kauempana sijaitsevalle pikkukunnalle:

        Helsinki-Loppi 75 km
        Helsinki-Hausjärvi 83 km
        Helsinki-Porvoo 50 km

        Ja se Lohjakin on Porvoota kauempana Helsingistä...

        http://alk.tiehallinto.fi/www2/valimatkat/index.htm

        Näyttää siltä, että Porvoo on ainoa laatuaan 50 km säteellä Helsingistä, valitettavasti.


    • Museotieto
      • oppilas ja opettaja

        Heh, saadaankohan tällä kertaa tuloksena edes matkaopasta. Epäilen.


      • hanuriin
        oppilas ja opettaja kirjoitti:

        Heh, saadaankohan tällä kertaa tuloksena edes matkaopasta. Epäilen.

        Hausjärvet ja lopet saa unohtaa, porvoo on ainoa, jossa sossu maksaa nuo liput kokonaisuudessaan kun niille ilmoittaa työpaikan saannista. Eli liput eivät käytännössä maksa mitään Porvoossa.


      • oppilas ja opettaja
        hanuriin kirjoitti:

        Hausjärvet ja lopet saa unohtaa, porvoo on ainoa, jossa sossu maksaa nuo liput kokonaisuudessaan kun niille ilmoittaa työpaikan saannista. Eli liput eivät käytännössä maksa mitään Porvoossa.

        No jos Porvoo noin tekee, niin sehän kannattaa lopettaa ja käyttää rahat tasapuolisesti kaikkien lipputukeen.

        Ai Hausjärvi ja Loppi toimivat jotenkin toisin? Miten? Kiinnostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

      Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe