Dodge Caliber

Kokemuksia caliberista (2.4...

Jos joku etsii kokemuksia Caliberista, tässä rehellistä tekstiä:

Ostin Huhtikuussa -07 Dodge Caliber 2.4 R/T:n. Nyt alla 9000km. Auto toiminut luonnollisestikin täysin moitteettomasti.

Koeajoin yli vuoden ajan useita kymmeniä eri autoja laidasta laitaan, puhtaasta autoilun mielenkiinnostakin välillä, ja lopulta hinta, koko, varustelu ja imagosyyt ratkaisivat, kun päätin auton ostaa. Autokeskus Herttoniemestä sain lisäksi hyvää palvelua. Silläkin on merkitystä hyvän fiiliksen kannalta auto hankittaessa. Kallista lystiä silti.

1.8 versioita en suosittele. Koajoin 2.0TDI ja R/T mallit. Silloin huhtikuussa -07 se diesel ei kannattanut taloudellisista syistä, mutta se on kuitenkin niistä paras. Kuullostaa pahalta, mutta näyttää hyvältä ja liikkuu sitäkin paremmin.

VW Golf kuuluu "golf koko-luokkaan", Caliber on ihan omassa luokassaan. Tuo luokitus on naurettava. Caliber ei ole paras auto maailmassa, sehän on selvää, mutta tosi kiva auto niille, joilla ei mersuihin ja bemareihin ole varaa, mutta jotka haluavat huomioita herättävän, turvallisen, ison auton, jota ajettaessa tuntuu edes joltain.

Olen Tuulilasi-lehden monivuotinen tilaaja, ja sen 30000km Caliber testi oli täysin ritiriidassa aikaisempien kirjoitusten kanssa. Ei voinut kuin ihmetellä poikien löpinää.

Myös keskustelupalstoilla on paljon puheita (puolesta ja) vastaan. Vedotaan laatuun, muovisuuteen, ym. Unohda ne! Ne ovat mielipiteitä. Ne eivät ole sen enempää oikeassa kuin väärässäkään. Jos etsimällä etsit järkisyitä olla ostamatta tätä autoa, keksit ne varmasti itsekin.

Caliber ei ole käytännöllinen, eikä huippuedullinen. Jos sitä etsit, älä missään tapauksessa osta Caliberia. Fiat Croma on molempia sopivassa suhteessa. Onneksi olkoon niille, joilla sellainen on ja tykkäävät. En ole kateellinen.

Vilkaistaanpa tuon vertailukepin VW Golfin (tai Fiat Croman) mittareita, rattia ja kojetaulua. Muovia, muovia, muovia! Ja kaikenlisäksi TYLSÄÄ! Vilkaise nyt Caliberin mittareita, kojetaulua ja rattia. Jos teit sen, et kysy mitä ajan tällä takaa. Caliberissa on muovia, tottakai, mutta Caliberin ratissa et kuole tylsyyteen.

Näin jälkeenpäin keksisin toki itsekin syitä, miksi olisin voinut ostaa jonkin toisen. Kun mennään hintaluokkaan yli 30000 EUR, löytyy heti vaikka mitä. Eli "vain" 3000 euron lisäpanostuksella saa siis tietysti parempiakin. Silti ei kaduta eikä harmita. Ei lainkaan! "Muovisuus" ei ole haitannut pätkääkään, eikä se mielestäni ole edes mikään miinus. Peruutus on toki vähän haastavaa ja katveet A-pilarien kohdalla melkoiset. (Okei, se autoveron muutos 8kk myöhemmin harmittaa kans tietty, mutta se ei ole tuon auton vika)

Caliber (ainakin R/T) kääntää päät. Ei varmaan samalla tavalla kuin Lamborghini, mutta kyselyitä tuli 2007 Helsingin kesäisillä kaduilla ohikulkijoilta ja kavereilta KOKO AJAN. Sekin on vastinetta rahalle! Jos joku sössöttää tuohon jotain "halpa jenkki"-skeidaa, niin ei auta. Tuo on FAKTA! Löytyy parkkipaikalta heti, erottuu, ja näyttää niin pirun hyvältä. (välillä katson ikkunasta autoani kadulla parkissa, ja eikös suunnilleen joka neljäs ohikulkija katso sitä pitkään ja pää kääntyen)

Jos pelkäät autosi jälleenmyyntiarvoa, älä osta autoa ollenkaan. Auto ei ole sijoitus. Ei Caliber, eikä mikään muukaan. Caliber menettää arvoaan nopeasti. Tämäkin on fakta. Jos harkitset bensa-Caliberia, osta ehdottomasti käytettynä, alu-talvirenkailla.

Lopuksi, jos haluat Caliberistasi TODELLA hyvännäköisen, katso http://www.vmaxx.de/de/public/?fz=45 ja tilaa muutama lisävaruste. Tuolla setillä lyödään sitten luu kurkkuun koko porukalle. Ja eikun kaivariin kokeilemaan... =)

61

47203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aunis

      "Vedotaan laatuun, muovisuuteen, ym. Unohda ne! Ne ovat mielipiteitä."

      Tuo muovisuus on kylläkin fakta eikä mikään mielipde aivan kuten myöhemmin viestissä itse totesit.

      Mitä hintaan tulee niin caliberin on kyllä luokassaan suomen halvin tai ehkä jakaa maininnan Suzuki SX4 kanssa tosin se on kylläkin neliveto.

      Itse pidän Caliberin ulkonöästä ja yhden haltianakin olen 6 kk ollut mutta ne tilat uh_huh ei todellakaan voi puhua Golfluokasta kun ei edes rattaat tai lätkäkassi mahdu takakonttiin. Auto on periatteessa 4 1 paikkainen johtuen kapeasta takapenkistä, kolmas turvavyö roikkuu ilmasta!!!

      Tuohon Caliberin vertailuun Lamborghinistä en jaksa ottaa kantaa!

      • se R/T

        Ok, ei kaikki ole faneja, tietenkään. Sitä vähän yritinkin tähdentää. Harmi että näköjään niin moni meistä autoista kiinnostuneista on tuon "Golf-luokka-ajattelun" vankeja...

        Tuulilasi on hyvä lehti - ei mikään raamattu!

        Joo, eikun kyllä se "muovimaisuus" (eli muovin määrän vaikutus auton viihtyisyyteen) on m i e l i p i d e , siksi laitoinkin sen lainausmerkkeihin. Muovia on kaikissa autoissa vaihteleva määrä, ja se voi toisten mielestä olla ärsyttävää, toisten mielestä täysin ok. Ja se voi jopa riippua autosta, kuinka viihtyisää muovi on. Caliberissa se on täysin ok. Minun mielestäni. (varsinainen ero muihin autoihinhan on vain ovien tietyt osat ja takakontti, jotka on muovia)

        Omaa Caliberia käytin muuttoni yhteydessä ja parikin kertaa huonekaluostoksilla ja tilaa oli yllin kyllin. Silti, olen samaa mieltä että takakontti ei ole suurin ja parhaiten muotoiltu. Totta myös, jos harrastuksiin kuuluu esim. jääkiekko tai holtiton sikiäminen, on parempiakin autoja niihin tarkoituksiin. Takapenkki on parempi kahdelle (niinkuin 95% autoissa), mutta jalkatilaa onkin sitten paljon enemmän kuin monessa muussa.

        Joo, ei tarvitse jaksaa, kyllä kaikki tietää jo todeksi sen mitä kirjoitin, eli että Caliber ei käännä päitä yhtä hyvin kuin Lamborghini. Mutta kääntää päitä silti. Paremmin kuin esim. tavalliset 35000EUR bemarit.


      • darra

        Mulla on juuri ollut 2.0 cvt/sxt vuoden ja nyt on 32 tuhatta lasissa ja ei kun bensaa tankkiin ja menoksi (sitäkin ihan kohtuullisesti).

        Muovisuus on ehkä silmiinpistävää, mutta ei ne yleisesti käytetyt mustat keinonahat siinä verhoilussa eroa mitenkään mielestäni tästä vaihtoehdosta. Synkkiä. Makuasia jos niistä pitää, Minusta on ollut helppo pitää puhtaana ja siistinä autoa ja se kuuluu mielestäni tähän konseptiin. Makuasia tietysti.

        Tavaratila taas on mielestäni hyvin muunneltavissa. Penkit saa oikoseen nopeasti ilman hikeä ja manailua ja tavaratilan peitteen katetanko lähtee pois myös helposti. Sen jälkeen tavaraa meneekin takaluukkuun tosi tuhdisti.Tosin sitten ei ketään takapenkeillä kuljeteta.
        Mulla oli Primera farkku ja enempi saan mielstäni Caliberiin kuormaa taakse tällä tavoin kuin Primeraan.Huomasin keväällä kun lähti ekan kerran mökille ja oli roinaa enempi mukana. En nyt ihan ymmärtänyt tuota turvavyötoteamusta? Ei mulla roiku mikään mistään.

        Paljon on multakin kyselty pirssistä ja eritoten vanhemmat miehet jotka muistelevat nuoruutensa aikojen jenkkipirssejä. Ei voi kun suositella. Yhtä asiaa en tahdo ymmärtää. Nuoremmat pojat tahtoo aina valoista polkea vierestä vauhdilla. Olen miettinyt josko heillä on tarve todistella itselleen omasta autostaan jotain. Saksalaisia tai vanhempia japsiautoja alla yleensä näillä veijareilla.


      • se tila
        darra kirjoitti:

        Mulla on juuri ollut 2.0 cvt/sxt vuoden ja nyt on 32 tuhatta lasissa ja ei kun bensaa tankkiin ja menoksi (sitäkin ihan kohtuullisesti).

        Muovisuus on ehkä silmiinpistävää, mutta ei ne yleisesti käytetyt mustat keinonahat siinä verhoilussa eroa mitenkään mielestäni tästä vaihtoehdosta. Synkkiä. Makuasia jos niistä pitää, Minusta on ollut helppo pitää puhtaana ja siistinä autoa ja se kuuluu mielestäni tähän konseptiin. Makuasia tietysti.

        Tavaratila taas on mielestäni hyvin muunneltavissa. Penkit saa oikoseen nopeasti ilman hikeä ja manailua ja tavaratilan peitteen katetanko lähtee pois myös helposti. Sen jälkeen tavaraa meneekin takaluukkuun tosi tuhdisti.Tosin sitten ei ketään takapenkeillä kuljeteta.
        Mulla oli Primera farkku ja enempi saan mielstäni Caliberiin kuormaa taakse tällä tavoin kuin Primeraan.Huomasin keväällä kun lähti ekan kerran mökille ja oli roinaa enempi mukana. En nyt ihan ymmärtänyt tuota turvavyötoteamusta? Ei mulla roiku mikään mistään.

        Paljon on multakin kyselty pirssistä ja eritoten vanhemmat miehet jotka muistelevat nuoruutensa aikojen jenkkipirssejä. Ei voi kun suositella. Yhtä asiaa en tahdo ymmärtää. Nuoremmat pojat tahtoo aina valoista polkea vierestä vauhdilla. Olen miettinyt josko heillä on tarve todistella itselleen omasta autostaan jotain. Saksalaisia tai vanhempia japsiautoja alla yleensä näillä veijareilla.

        huomio Caliberista. Nyt on tullut rakennettua omakotitaloa ja sen tiimoilta joutunut rahtaamaan kaikenlaista tavaraa, niin kaikenlaisen tavaran kuljettaminen Caliberissa luontuu yhtä hyvin kuin pienellä pakulla. Penkit saa hetkessä nurin ja melkomoisia ovia ja kaappeja ym. on tullut kuskattua. Tilava auto ja monikäyttöinen.


      • Calibermamma
        darra kirjoitti:

        Mulla on juuri ollut 2.0 cvt/sxt vuoden ja nyt on 32 tuhatta lasissa ja ei kun bensaa tankkiin ja menoksi (sitäkin ihan kohtuullisesti).

        Muovisuus on ehkä silmiinpistävää, mutta ei ne yleisesti käytetyt mustat keinonahat siinä verhoilussa eroa mitenkään mielestäni tästä vaihtoehdosta. Synkkiä. Makuasia jos niistä pitää, Minusta on ollut helppo pitää puhtaana ja siistinä autoa ja se kuuluu mielestäni tähän konseptiin. Makuasia tietysti.

        Tavaratila taas on mielestäni hyvin muunneltavissa. Penkit saa oikoseen nopeasti ilman hikeä ja manailua ja tavaratilan peitteen katetanko lähtee pois myös helposti. Sen jälkeen tavaraa meneekin takaluukkuun tosi tuhdisti.Tosin sitten ei ketään takapenkeillä kuljeteta.
        Mulla oli Primera farkku ja enempi saan mielstäni Caliberiin kuormaa taakse tällä tavoin kuin Primeraan.Huomasin keväällä kun lähti ekan kerran mökille ja oli roinaa enempi mukana. En nyt ihan ymmärtänyt tuota turvavyötoteamusta? Ei mulla roiku mikään mistään.

        Paljon on multakin kyselty pirssistä ja eritoten vanhemmat miehet jotka muistelevat nuoruutensa aikojen jenkkipirssejä. Ei voi kun suositella. Yhtä asiaa en tahdo ymmärtää. Nuoremmat pojat tahtoo aina valoista polkea vierestä vauhdilla. Olen miettinyt josko heillä on tarve todistella itselleen omasta autostaan jotain. Saksalaisia tai vanhempia japsiautoja alla yleensä näillä veijareilla.

        Itselläni myös Caliber johon vaihdoin Honda accord-farkusta juurikin sen takia että omistan pienen lapsen ja kuolaavan koiran. Accordin kangasverhoiltu takaronkki täynnä koirankarvaa, jota piti imuroinnin jälkeen irroitella vielä teipillä erikseen sekä keinonahka/kangasverhoillut ovet sekä sisätilat eivät enään tuntuneetkaan niin hauskoilta. Caliberissa muovisen takaronkin saa pestyä rätillä ja saippuavedellä plus että ovista lähtee lapsen räät ja tahmeat sormenjäljet samalla menetelmällä. Ja lisähuomio vielä siihen että varsin hyvin mahtuu matkustamaan Caliberinkin hanurissa Dogo Argentino rotuinen koirani =D


      • Anonyymi

        Ihan samaa muovia (harmaa ja metalli sävyä) kuin monissa muissakin, poikkeuksena ettei nitise tai natise edelleenkään vaikka ajettu 149 000km.


    • tilastomies

      R/T on kyllä autoveron uudistuksen jälkeen varmaan halvin 2.4 -litran moottorilla oleva auto. Hinta/teho -suhde kohdallaan.

      Ainoa vain mikä jenkkiautoissa ihmetyttää, että minne se suorituskyky käytännössä häviää.

      Uusi Mitsubishi Outlander suunnilleen samalla moottorilla 0-100km/h 9,6s ja huippunopeus 190km/h. Caliber R/T vastaavat arvot 9.7s ja 192km/h.

      Dodge Avenger on taas 2.0/156hv moottorilla jossain 1.4 -litraisten sarjassa kun katsoo sitkeysarvoja.

      Caliber 1.8 -moottorilla on täysi susi kun taas itse odotan vesi kielellä Lancer Sport Sedania jälleen samansukuisella moottorilla. Suorituskyky samaa luokkaa, ellei parempikin Caliber R/T:n kanssa ja omaa myös hyvät varusteet ja tilat 25k€ hintaluokassa.

    • kirjoitus

      Hyvä kirjoitus ja suhteellisen objektiivinenkin.
      Käytännöllisyydestä vielä; tosiaan sellaisenaan takakontti ei ole kovin tilava, mutta säädettävä kulma takapenkeille antaa hyvin pelivaraa. Meillä ainakin mahtuu kahden koiran kuljetusboksi sekä päivittäiset tavarat hyvin kyytiin. Ja kun penkit kääntää tasaisiksi niin löytyykin jo yllättävän paljon tilaa. Tuli kanssa remonttia tehdessä kuljetettua jos jonkinlaista parketinhiontakonetta ja huonekalua, aina mahtui.

      Suorituskykyä moittivat kaikki numeroiden valossa, mutta käytännön ajossa tilanne on vähän toinen. Itselläni on 2L CVT, eikä juuri koskaan kaupunkiliikenteessä tarvi käyttää yli 2000 kierroksen. Käyttömukavuus on paljon parempi kuin kiihtyvyysluvut antavat ymmärtää. Mutta tosiaan sellaiseen räjähtävään lähtöön tarvii toisen auton. Niin ja kulutus on vuodenajasta riippumatta 7.9-8.9 L/100km, ajotyylistä riippuen sekalaisessa taajama-ajossa. Kesällä pitemmillä siivuilla meni 7.2-7.5 L/100km.

      Omat miinukset menevät ainakin ajovalopolttimon vaihtotyöhön, on ihan liian tuskainen operaatio. Mittarivalaistuksen voisi saada säädettyä vieläkin tummemmaksi pimeillä motaripätkillä samoin kuin pitkien merkkivalon, se on ihan liian kirkas.

    • se R/T

      Pitää kyllä todeta samaa, ettei tuo Caliber ole minään versiona kovinkaan räjähtävä ja myös myönnettävä, että Dodge on onnistunut "hukkamaan" hieman niitä tehoja kun vertaillaan parhaisiin 2.0 - 2.4. litraisiin.

      Kun Caliber SRT4 tulee, on Dodgen halveksijoilla vähän mietittävää. Mutta eiköhän silloinkin soi se sama väkinäinen "halpis-jenkki"-laulu.

      Tää 2.4 R/T on juuri ja juuri sellainen normaali n.10sek 0-100kmh, ja tehoja on kyllä, mutta ne löytyy sieltä "yläkierroksilta" (4000rpm), jonne ei koskaan tarvitse mennä. Caliberia voi nimittäin ajaa lähes koko ajan alle 2500rpm, useimmiten jopa alle 2000rpm!

      Kulutus on kaupungissa n.9-10 litraa sadalla (tämä ei ole Dodgen yksinoikeus, vaan samaa on muillakin), mutta matka-ajossa sain lukemaksi jopa alle 7 litraa sadalla... talvella! (uusivuosi 2008 matkalla Helsinki-Jyväskylä-Mikkeli-Helsinki)

      Kyllä, se mitsun uusi Lancer on aika namu. Motor Showssa nimittäin riitti uuden muotoilun ihailijoita ja hinta/laatu/imago nyt todella kohdallaan. Se on uuden Imprezan ohella parhaita "uutuksia". Voisin niitäkin nyt harkita, mutta en ole vaihtamassa Caliberia vähään aikaan.

      Mutta joo... ens kerralla hankin sen automaatin. =)

      • datsista

        Niin,minullakin on Caliber cvt-automaatilla ja kyselenkin muiden cvt kuskien ajatuksia tuosta portaattomasta laatikosta miltä se tuntuu.Alussa minusta tuntui kuin se luistaisi eikä pitoa tuntunut olevan,mutta nyt vuoden verran ajeltuani siihen on tottunut,eikä tuolla tunnu valoista lähdettäessä jalkoihin jäävän,päinvastoin usein huomaan ottavani helposti etumatkaa viereiseen autoon kun siellä kaveri vääntää kepillä kakkosta sisään.Vilpittömästi voin sanoa etten ole ostostani katunut,viimeksi kun tankkasin niin viereisen auton naiskuski sanoi minulle että "tuossa autossasi on munaa"mitä lie miettinyt.


      • stickillä
        datsista kirjoitti:

        Niin,minullakin on Caliber cvt-automaatilla ja kyselenkin muiden cvt kuskien ajatuksia tuosta portaattomasta laatikosta miltä se tuntuu.Alussa minusta tuntui kuin se luistaisi eikä pitoa tuntunut olevan,mutta nyt vuoden verran ajeltuani siihen on tottunut,eikä tuolla tunnu valoista lähdettäessä jalkoihin jäävän,päinvastoin usein huomaan ottavani helposti etumatkaa viereiseen autoon kun siellä kaveri vääntää kepillä kakkosta sisään.Vilpittömästi voin sanoa etten ole ostostani katunut,viimeksi kun tankkasin niin viereisen auton naiskuski sanoi minulle että "tuossa autossasi on munaa"mitä lie miettinyt.

        Olen kanssa huomannut, että alkutottumisen jälkeen tulee otettua normaalia rivakampia lähtöjä. Todella liukkaalla kelillä pito katoaa helposti. Mutta niinhän se manuaalillakin. Autostickiä käyttämällä "kytkimen" luistaminen on mielestäni hieman suurempaa, joten pitokin pysyy paremmin niinä alkumetreinä jonka jälkeen onkin jo vauhtia ja pitoa. Mutta kyllä se D:lläkin mallikkaasti menee.

        Kesäkeleillä luisto-ominaisuutta voisi kyllä mielestäni karsia, kaipaankin sellaista kesä/talvi -namiskaa laatikkoon mikä käsittääkseni joissain autoissa on. Tiedän kyllä että varmasti laatikon kestävyyden maksimoimiseksi se on tehty.

        Mutta kaikkinensa olen kyllä todella tyytyväinen autoon ja sen ajamiseen. Monet kyydissä olleetkin ovat kehuneet ja kysyneet äänien ja väännön perusteella että kutoskonehan tässä oli?


    • Caliber -07

      Hyvä kirjoitus, olen aivan samaa mieltä noista kohdista mistä kerroit. Mukavia reissuja hyvällä autolla!

    • sdfsfcs

      Tuolla joku väitti, että "suhteellisen objektiivinen kirjoitus".
      Joopa joo.
      Kyllä tämä aloittaja katselee maailmaa Caliber lasien takaa eli se siitä objektiivisuudesta.
      Kehuihin yhdytään ja huudetaan hoosiannaa, kun taasen kaikki kritiikit selitellään nurin mitä ihmeellisimmillä perusteluilla.

      • se R/T (taas)

        Outoa... en tiedä minkä lasien takaa itse katsot, ehkä hukkasit ne kokonaan, mutta jos menisit ja lukisit uudelleen hyvä ystävä hieman tarkemmin noita kirjoituksia, löydät kyllä sieltä omistajienkin "kritiikkiä" Caliberia kohtaan. Annoin sitä itsekin.

        Kaikkea kritiikkiä ei tosin anneta muodossa "paska-auto" tai "eihän se kulje", vaan puutteita korostetaan mieltymysten mukaan. Kokeile sinäkin.

        Kukaan Caliberin omistaja ei voi pitää autoaan täydellisenä. Caliber ei nimittäin ole täydellinen, siinä on oma osuutensa "vikoja". Vaan eipä ole muutkaan autot täydellisiä, ainostaan erilaisia, joten turha on auto-ihmisten asettua niin totaalisen vastaan sellaista joka tuo markkinoille jotain uutta ja erilaista... ja persoonallista.

        Kaikki eivät halua ajaa hopeanväristä Golfia, Focusta tai Astraa! Aja sinä vaan, ei se meitä haittaa. Hyviä nekin on...


      • Automiekkonen
        se R/T (taas) kirjoitti:

        Outoa... en tiedä minkä lasien takaa itse katsot, ehkä hukkasit ne kokonaan, mutta jos menisit ja lukisit uudelleen hyvä ystävä hieman tarkemmin noita kirjoituksia, löydät kyllä sieltä omistajienkin "kritiikkiä" Caliberia kohtaan. Annoin sitä itsekin.

        Kaikkea kritiikkiä ei tosin anneta muodossa "paska-auto" tai "eihän se kulje", vaan puutteita korostetaan mieltymysten mukaan. Kokeile sinäkin.

        Kukaan Caliberin omistaja ei voi pitää autoaan täydellisenä. Caliber ei nimittäin ole täydellinen, siinä on oma osuutensa "vikoja". Vaan eipä ole muutkaan autot täydellisiä, ainostaan erilaisia, joten turha on auto-ihmisten asettua niin totaalisen vastaan sellaista joka tuo markkinoille jotain uutta ja erilaista... ja persoonallista.

        Kaikki eivät halua ajaa hopeanväristä Golfia, Focusta tai Astraa! Aja sinä vaan, ei se meitä haittaa. Hyviä nekin on...

        Ei kai kukaan ole väittänytkään, etteikö kaikkien autojen (ainakin tavallisten) sisustassa ole muovia, ja paljon ? Mutta kun sitä muovia on monenlaista.

        Ns. soft-touch -muovit antavat huomattavasti mukavamman ja laadukkaamman vaikutelman kuin nämä kovat ja helposti naarmuuntuvat. Se ei ole mielipide, vaan fakta. Mutta kuka tykkää mistäkin....

        Nähtävästi monet ostajat ovat kuitenkin ilmaisseet tyytymättömyytensä tähän nyky-amerikkalaiseen sisustukseen :

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Chrysler Sebring ja Dodge Avenger pikaehostukseen/1135233018964

        Ja ennenkuin ehdit sanoa, ettei koske avengeria, niin ihan samanlaista kovamuovia se on siinäkin....


      • dafdsa
        se R/T (taas) kirjoitti:

        Outoa... en tiedä minkä lasien takaa itse katsot, ehkä hukkasit ne kokonaan, mutta jos menisit ja lukisit uudelleen hyvä ystävä hieman tarkemmin noita kirjoituksia, löydät kyllä sieltä omistajienkin "kritiikkiä" Caliberia kohtaan. Annoin sitä itsekin.

        Kaikkea kritiikkiä ei tosin anneta muodossa "paska-auto" tai "eihän se kulje", vaan puutteita korostetaan mieltymysten mukaan. Kokeile sinäkin.

        Kukaan Caliberin omistaja ei voi pitää autoaan täydellisenä. Caliber ei nimittäin ole täydellinen, siinä on oma osuutensa "vikoja". Vaan eipä ole muutkaan autot täydellisiä, ainostaan erilaisia, joten turha on auto-ihmisten asettua niin totaalisen vastaan sellaista joka tuo markkinoille jotain uutta ja erilaista... ja persoonallista.

        Kaikki eivät halua ajaa hopeanväristä Golfia, Focusta tai Astraa! Aja sinä vaan, ei se meitä haittaa. Hyviä nekin on...

        Kaveri tiiraa ikkunasta ja laskee, että kuinka moni katsoo autoaan !!!
        Ei jumalauta, kyllä pitää olla lujasti rakastunut pellinpalaan.
        Onko sinulle tullut edes mieleen, että ne autoasi tuijottavat inehmot eivät kenties ihailekaan sitä, vaan ihmettelevät moista ja kenties pitävät sitä jopa rumana.


      • aluksi etten
        dafdsa kirjoitti:

        Kaveri tiiraa ikkunasta ja laskee, että kuinka moni katsoo autoaan !!!
        Ei jumalauta, kyllä pitää olla lujasti rakastunut pellinpalaan.
        Onko sinulle tullut edes mieleen, että ne autoasi tuijottavat inehmot eivät kenties ihailekaan sitä, vaan ihmettelevät moista ja kenties pitävät sitä jopa rumana.

        vielä omista Caliberia. Autolehdissä kirjoitetaan usein Caliberin tyylikkäästä sisustuksesta, tosin ne toimittajat, jotka ihannoivat corollan harmautta, eivät aina hyväksy Caliberin värikkyyttä. Olen pari kertaa ajanut vuokrayhtiön Caliberilla ja aika virkistävä ja hauska auto on sisältä. Autohan on hyvä ajettava ja maavara riittää huonolle mökkitiellekin. Odottelen mielenkiinnolla uutta SRT4 mallia. Luultavasti seuraava autoni.


      • Automiekkonen
        aluksi etten kirjoitti:

        vielä omista Caliberia. Autolehdissä kirjoitetaan usein Caliberin tyylikkäästä sisustuksesta, tosin ne toimittajat, jotka ihannoivat corollan harmautta, eivät aina hyväksy Caliberin värikkyyttä. Olen pari kertaa ajanut vuokrayhtiön Caliberilla ja aika virkistävä ja hauska auto on sisältä. Autohan on hyvä ajettava ja maavara riittää huonolle mökkitiellekin. Odottelen mielenkiinnolla uutta SRT4 mallia. Luultavasti seuraava autoni.

        Muodot ja värit ovat kohdallaan, mutta materiaalien laatu ei....


      • Caliber herättää tunteita
        dafdsa kirjoitti:

        Kaveri tiiraa ikkunasta ja laskee, että kuinka moni katsoo autoaan !!!
        Ei jumalauta, kyllä pitää olla lujasti rakastunut pellinpalaan.
        Onko sinulle tullut edes mieleen, että ne autoasi tuijottavat inehmot eivät kenties ihailekaan sitä, vaan ihmettelevät moista ja kenties pitävät sitä jopa rumana.

        ... olla vähän "pissed off" kun ei hänen ajopelinsä saa mitään huomiota osakseen. Happamia sanoi kettu jne.


      • mitataan
        Automiekkonen kirjoitti:

        Muodot ja värit ovat kohdallaan, mutta materiaalien laatu ei....

        poikkeuksetta kestävyydellä ja siitähän ei ole vielä mitään tietoa Caliberin kohdalla. Ainoastaan ennakkoluuloisia arvailuja. Jenkit ovat yleensä omavaraisia raaka-aineiden kanssa ja sehän on näkynyt vahvuutena monissa heidän tuotteissaan. Toisin kuin esim. japanilaisten valmisteiden kanssa.


      • se mainiota
        Automiekkonen kirjoitti:

        Muodot ja värit ovat kohdallaan, mutta materiaalien laatu ei....

        että automiekkonen, joka tiettävästi ajelee harmaalla corolla autolla, ymmärtää kuitenkin värien tuovan piristystä ajamiseen. No, Toyotan laadustakin käydään nykyään vilkasta keskustelua.


      • SRT4
        aluksi etten kirjoitti:

        vielä omista Caliberia. Autolehdissä kirjoitetaan usein Caliberin tyylikkäästä sisustuksesta, tosin ne toimittajat, jotka ihannoivat corollan harmautta, eivät aina hyväksy Caliberin värikkyyttä. Olen pari kertaa ajanut vuokrayhtiön Caliberilla ja aika virkistävä ja hauska auto on sisältä. Autohan on hyvä ajettava ja maavara riittää huonolle mökkitiellekin. Odottelen mielenkiinnolla uutta SRT4 mallia. Luultavasti seuraava autoni.

        2-4 viikon päästä alla SRT4, tulee ensinmäisten joukossa ja lähtenyt Jenkeistä 8.2 laivalla. Voin kertoa sitten kokemuksia onko ns. halpis... Olen lukenut Jenkkien testejä ja aika lailla ovat lynkanneet teinipeliksi. Saa nähdä. Uusimmasa tekussa oli Callen R/T:n 60tkm testi ja pärjäsi hyvin. Ajellaan ainakin kesä ja päätetään sitten ovatko oikeassa että etuveto oli virhe eikä 4 tuuppari.


      • Jabbar
        SRT4 kirjoitti:

        2-4 viikon päästä alla SRT4, tulee ensinmäisten joukossa ja lähtenyt Jenkeistä 8.2 laivalla. Voin kertoa sitten kokemuksia onko ns. halpis... Olen lukenut Jenkkien testejä ja aika lailla ovat lynkanneet teinipeliksi. Saa nähdä. Uusimmasa tekussa oli Callen R/T:n 60tkm testi ja pärjäsi hyvin. Ajellaan ainakin kesä ja päätetään sitten ovatko oikeassa että etuveto oli virhe eikä 4 tuuppari.

        Onko SRTnelosia jo tullut Suomeen? Ensikokemuksia? Itse odottelen omaani saapuvaksi tässä lähiviikkoina...


      • SRT4
        Jabbar kirjoitti:

        Onko SRTnelosia jo tullut Suomeen? Ensikokemuksia? Itse odottelen omaani saapuvaksi tässä lähiviikkoina...

        Eilen ilmoittivat SRT:n olevan Saksassa ja näillä näkymin saan ensi tiistaina ja myyjän mukaan tulossa 20kpl:tta tällä rahdilla. Olen myyjän mukaan mahdollisesti ensimmäinen jolle SRT luovutetaan Suomessa. Puoli vuotta ventannut :)


      • CRD SXT 2008
        SRT4 kirjoitti:

        Eilen ilmoittivat SRT:n olevan Saksassa ja näillä näkymin saan ensi tiistaina ja myyjän mukaan tulossa 20kpl:tta tällä rahdilla. Olen myyjän mukaan mahdollisesti ensimmäinen jolle SRT luovutetaan Suomessa. Puoli vuotta ventannut :)

        ...on varmaan ollut piiitkä puoli vuotta. Itse odotin 3 viikkoa, ja sekin oli kova paikka! ;)


    • diesel fani

      Kerrankin asiallinen kirjoitus. tuohon ei ole paljon lisättävää. Hyvä!!! kaikki on totta.

    • Tammikuussa 2008 päätin käydä katsomassa mitä Dodgelle kuuluu heti vuoden vaihduttua. Kauppias yllätykseksi kertoikin, että uutta Caliberia olisi tulossa keväällä Suomeen, mutta vain pieni erä. Sain siinä muutaman viikon harkinta-ajan, että otanko heidän tilaamasta neljän auton erästä vai odotanko seuraavaa tilausta. Onneksi päätin varata yhden siitä erästä, koska ei mennyt montaa päivää, kun kauppias soitti ja ilmoitti, että tämä on ilmeisesti ainut erä mikä tulee tämän vuoden puolella. Seuraava erä tuleekin sitten vuonna 2009. Sen jälkeen alkoikin vääntö muuttaa jo tilatun auton varustusta ja väriä, mutta onneksi ne kuitenkin onnistuivat toiveiden mukaisesti.

      Nyt eletään toukokuun alkua ja aluksi oletettu 6 kuukauden odotus palkitaan sillä, että tilaamani auto saapuikin kuukauden etuajassa. Eli tilaamani Dodge Caliber SRT4 saapui liikkeeseen Vappuviikolla ja hetihän sitä käytiinkin ihastelemassa ja kummastelemassa. :) Nyt on sitten auton luovutus sovittu torstaiksi 15.5. ja melkein jo lasketaan tunteja, että sillä pääsisi ajamaan ja siten tietäisi, että kannattaako autoa ostaa kuin "sikaa säkissä". Ensimmäiseen kysymykseen olenkin jo törmännyt miettiessäni siihen talvirenkaita. En ottanut niitä autoliikkeen kautta, kun eivät varmaksi osanneet sanoa talvirengaspaketille hintaa. Mutta sitä tutkimusta pitää vielä jatkaa ja mielelläni otan kokemuksia vastaan SRT4:n omistajilta, että mihin hintaan saa edullisimmillaan talvirengaspaketin.

      Hyvää kesää kaikille uuden auton omistajille. :)

    • Kuopiosta->

      Mokomakin muovikapistus...
      Dodgen uusi "tehomalli" hävisi moottoritiellä Opel Vectra 2.8 Turboa vastaan,niin että Dodgen kuljettaa hävettää vielä ensi vuonakin...terveisiä vaan sinne Siilinjärvelle ;)

      • Taidat olla oikea järjenjät...

        Ensinnäkin kisat otetaan radalla, taisi srt4: kuski olla vaan vähän viisaampi kuin sinä ja toiseksi eihän tuo Opel maksakaan uutena kuin 20 000etä enemmän eikä se turbo vectra ole varsinaisesti kehuja saanut testeistä jos ei top gear: rin pahiten
        aliohjautuva auto ikinä ole sitten jonkinlainen kehu, ei meinaan auto kovemmassa vauhdissa kääntynyt
        mutkaan ollenkaan vaikka rattia väänsi kumpaan suuntaan tahansa.


      • kommentinkirjoittaja
        Taidat olla oikea järjenjät... kirjoitti:

        Ensinnäkin kisat otetaan radalla, taisi srt4: kuski olla vaan vähän viisaampi kuin sinä ja toiseksi eihän tuo Opel maksakaan uutena kuin 20 000etä enemmän eikä se turbo vectra ole varsinaisesti kehuja saanut testeistä jos ei top gear: rin pahiten
        aliohjautuva auto ikinä ole sitten jonkinlainen kehu, ei meinaan auto kovemmassa vauhdissa kääntynyt
        mutkaan ollenkaan vaikka rattia väänsi kumpaan suuntaan tahansa.

        Samaa mieltä kanssasi,että kisat otettaan radalla.Kyllä Opel-mies ottaisi radalla takkiin ja pahasti.Mutta tottahan se on,että tuo Ooppeli on nopeampi kuin Dodge...
        Ihan mallikkaan näköinen tuo Dodge on mutta ei juuri minua sytytä,suurimpana syynä V-moottorin puuttuminen.Lisäksi tykkään,että auto on "vakion" näköinen ja Italialainen :)


    • DODGE CALIBER

      Vittu ku aina jaksaa jotkut tulla haukkuu autoo vaikka ei komemusta oliskaan. Se on oma päätös ja oma mielipide ja niinkuin otsikossakin lukee KOKEMUKSIA CALIBERISTÄ. se myös meinaa kokemuksia ei omia mielipiteitä autosta (jos ei omista tai omistanut) ! Meillä ollu Caliberi ja pidän siitä todella paljon en ole ainakaan mielestäni rahaa hukkaan heittänyt. Muistakaa, älkää kuunnelko muiden mielipiteitä oma mielipide ratkaisee :) PS. menkäähä te joilla ei ole tai ollutkaan Caliberiä ajamaan niillä teidän tusina-autoilla eli esim.

      toyota, volkswagen, opel, honda & ford !!!!!!!!!!

    • ilkka*

      Itselläni on ollut caliperi crd 2008 uudesta asti, ajettu 130000km. Ei mitään vikaa ole ollut, ainoa huonopuoli ollut valot. Ei ole eurooppalaaista valosysteemiä. Vaikea vaihtaa ajovalopolttimia. Tosi hyvä auto, "kyllä lähtee"

      • pelittää kypällä

        Eurooppalainen valosysteemi ?
        Katkasijasta valot vain päälle ja parempi kun voi käyttää tyhjäkäynnillä eikä ajovalot juorua auton käynnissäoloa.
        Enpä pidä mahdottomana ajovalojen vaihtoa kun oppii kikat.
        Akku meni alkuperäinen optima red top saavutti tiensä päänsä (6v) pakkanen ja pätkäajo akun surma.
        Normi 60Ah Bosch menee heitämällä samaan koloon ilman vaikeuksia.


      • 4+10= 0100; ""
        pelittää kypällä kirjoitti:

        Eurooppalainen valosysteemi ?
        Katkasijasta valot vain päälle ja parempi kun voi käyttää tyhjäkäynnillä eikä ajovalot juorua auton käynnissäoloa.
        Enpä pidä mahdottomana ajovalojen vaihtoa kun oppii kikat.
        Akku meni alkuperäinen optima red top saavutti tiensä päänsä (6v) pakkanen ja pätkäajo akun surma.
        Normi 60Ah Bosch menee heitämällä samaan koloon ilman vaikeuksia.

        Just joo ostin just kyseisen auton kertokaa viat?


      • viimeinen Dodge
        4+10= 0100; "" kirjoitti:

        Just joo ostin just kyseisen auton kertokaa viat?

        Otan osaa, vikoja riittää. Kertoohan noi katsastuksen hylkäystilastotkin aika karua kieltä. Meidän 07 Caliber ei tänä vuonna mennyt katsastuksesta läpi, takajarrulevyt syöpyneet ja etuakseli ruostunut puhki! Enpä olekkaan ennen kuullut että 7 vuotta vanhassa autossa on etupalkki ruostunut puhki. No, nyt on sekin koettu. Maahantuoja ei tule senttiäkään vastaan. Polttimot on ihan perseestä vaihtaa. Yksi takapyörän laakerikin vaihdettu ja lukematon määrä niveliä. Ei enää ikinä Dodgea.


      • musketeeri
        viimeinen Dodge kirjoitti:

        Otan osaa, vikoja riittää. Kertoohan noi katsastuksen hylkäystilastotkin aika karua kieltä. Meidän 07 Caliber ei tänä vuonna mennyt katsastuksesta läpi, takajarrulevyt syöpyneet ja etuakseli ruostunut puhki! Enpä olekkaan ennen kuullut että 7 vuotta vanhassa autossa on etupalkki ruostunut puhki. No, nyt on sekin koettu. Maahantuoja ei tule senttiäkään vastaan. Polttimot on ihan perseestä vaihtaa. Yksi takapyörän laakerikin vaihdettu ja lukematon määrä niveliä. Ei enää ikinä Dodgea.

        Oliko palkin korjaus/vaihto hintava. Olen katsellut caliperia "kuolaten", mutta nyt tuntuu että ei paljon kannata ostosta haaveilla.


      • 07 caligalla crd
        viimeinen Dodge kirjoitti:

        Otan osaa, vikoja riittää. Kertoohan noi katsastuksen hylkäystilastotkin aika karua kieltä. Meidän 07 Caliber ei tänä vuonna mennyt katsastuksesta läpi, takajarrulevyt syöpyneet ja etuakseli ruostunut puhki! Enpä olekkaan ennen kuullut että 7 vuotta vanhassa autossa on etupalkki ruostunut puhki. No, nyt on sekin koettu. Maahantuoja ei tule senttiäkään vastaan. Polttimot on ihan perseestä vaihtaa. Yksi takapyörän laakerikin vaihdettu ja lukematon määrä niveliä. Ei enää ikinä Dodgea.

        Ja ostat niitä niveliä "maahantuojalta" pelkkää kuraa ne alkuperäisosat ja tiesitkö sitä että näillä on katsastuksessa annettu väljyyttä maahantuojan toimesta ei taida joka katsastusmökki tietää asiasta mitään AKE on asiasta laittanut myllykirjeen konttoreille.


      • luluO
        viimeinen Dodge kirjoitti:

        Otan osaa, vikoja riittää. Kertoohan noi katsastuksen hylkäystilastotkin aika karua kieltä. Meidän 07 Caliber ei tänä vuonna mennyt katsastuksesta läpi, takajarrulevyt syöpyneet ja etuakseli ruostunut puhki! Enpä olekkaan ennen kuullut että 7 vuotta vanhassa autossa on etupalkki ruostunut puhki. No, nyt on sekin koettu. Maahantuoja ei tule senttiäkään vastaan. Polttimot on ihan perseestä vaihtaa. Yksi takapyörän laakerikin vaihdettu ja lukematon määrä niveliä. Ei enää ikinä Dodgea.

        Amerikkalaisten autojen nivelien väljyys on luonnostaan suurempi kuin eurooppalaisten autojen, kuvailee Dodgen ja Chryslerin jälkimarkkinointia Suomessa hoitavan AutoFennican operatiivinen johtaja Tapio Tuomioksa.
        Hänen mukaansa katsastusasemilla ei aina ole tietämystä amerikkalaisten autojen suunnitteluperusteista.
        - Olemme lähettäneet katsastusasemille ohjeistuksen siitä, miten Chryslerin, Jeepin ja Dodgejen nivelien väljyys tulisi mitata, Tuomioksa kertoo.
        - Suomessa ollaan tarkempia katsastuksessa kuin muissa maissa. Mutta eihän se tietenkään ole huono asia.


      • Mies__93
        luluO kirjoitti:

        Amerikkalaisten autojen nivelien väljyys on luonnostaan suurempi kuin eurooppalaisten autojen, kuvailee Dodgen ja Chryslerin jälkimarkkinointia Suomessa hoitavan AutoFennican operatiivinen johtaja Tapio Tuomioksa.
        Hänen mukaansa katsastusasemilla ei aina ole tietämystä amerikkalaisten autojen suunnitteluperusteista.
        - Olemme lähettäneet katsastusasemille ohjeistuksen siitä, miten Chryslerin, Jeepin ja Dodgejen nivelien väljyys tulisi mitata, Tuomioksa kertoo.
        - Suomessa ollaan tarkempia katsastuksessa kuin muissa maissa. Mutta eihän se tietenkään ole huono asia.

        Tuossa se ohjeistus on luettavissa: https://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastajat_ja_rekisteroijat/katsastuksen_ohjeita/autovalmistajien_ohjeita/dodgekatsastajille.


    • kaliber1

      Mielipiteitä kannattaako mennä ostaa 150-200tuhatta ajettua disel caliberia? nuo näyttäisi olevan halpoja ikäisekseen ja näytin näkösiä mutta onko ne niin halvasti tehtyjä että eivät kestä enää noin paljon ajoa ja alkaa väljää ja ruotetta tulla joka paikkaan.

      • mullekans

        Omalla mittarissa nyt hieman yli 240 tkm. Toiseen kertaan on siis nokkahihna vaihdettu. Heikoin lenkkin autossa on ollut turbo. Sama homma, kuin muillakin volkkarin pumppareilla, se jumittaa 200 tkm.n jälkeen. Uusi maksaa ja paljon, vanhan voi kylläkin puhdistaa.


    • Vaihdoit-pois

      Aloittaja.Miksi et enää aja dotgella?

    • Japanialainen-auto

      Onko dodgen omistajat vaihtaneet kunnon japanialaiseen,kun eivät enää kehu
      Kulkuneuvojaan?

      • Val_66

        Onkin kinneri kikkare auto?


    • Corolla-tai-avensis

      Aloittaja ei kehtaa vastata ,että vaihtoi toyotaan.

      • Anonyymi

        Toyota Corolla tyyppiviat
        Moottoriviat
        —Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
        —VVTi moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        —Vesipumppu vuotaa.
        —Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        —Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
        —Sytytysjohdinvikoja.
        —Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
        —Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
        —Jäähdytinvikoja.
        —Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        —Vetonivelien suojuskumit rikki.
        —Vetonivel rikki.
        —Kytkin kulunut.
        —Automaattivaihteistovikoja.
        Jarruviat
        —Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
        —Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
        —Jarruputket ruostuvat.
        —Käsijarrun vaijerit takertelevat.
        —Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        —ABSanturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        —Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
        —Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
        —Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Sähköviat ja valoviat
        —Ajovalovikoja.
        —Jarruvalovikoja.
        —Äänimerkki ei toimi.
        Sekalaiset viat
        —Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
        —Istuimien sähkölämmitys reistailee.
        —Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
        —Polttoainemittari näyttää väärin.
        Pakoputkistoviat
        —Pakoputkiston kiinnitys rikki.
        —Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
        —Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
        Ruosteviat
        —Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
        —Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.
        Katsastuksessa havaittuja vikoja
        —Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus, TÜV
        —Iskunvaimennus (2008, 2007, 2006, 2005, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000) AKatsastus
        —Seisontajarru (2003, 2002) AKatsastus
        —Vanhimmissa öljyvuotoja TÜV, GTÜ
        —Kuluneet käyttöjarrut TÜV, GTÜ
        —Jarrulevyt ja –palat kuluvat nopeasti TÜV, GTÜ
        —Kiveniskemiä tuulilasissa GTÜ
        Takaisinkutsuja
        —Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus, TÜV
        —Iskunvaimennus (2008, 2007, 2006, 2005, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000) AKatsastus
        —Seisontajarru (2003, 2002) AKatsastus
        —Vanhimmissa öljyvuotoja TÜV, GTÜ
        —Kuluneet käyttöjarrut TÜV, GTÜ
        —Jarrulevyt ja –palat kuluvat nopeasti TÜV, GTÜ
        —Kiveniskemiä tuulilasissa GTÜ
        Tielle jättäviä vikoja ADAC
        —Akkuongelmia epätavallisen usein (kaikki vuosimallit)
        —Valonheittimissä vikaa (2006 asti)
        —Kytkin rikki (2005 asti)
        —Käynnistysmoottori rikki (2006 asti)
        —Laturi rikki (2005/2006 asti)
        —Virtalukko jumissa (2005 asti)
        Käyttäjien ilmoittamia vikoja
        —Jarrut, kuluminen ja kirskunta ADAC
        —Muutamia vaihteisto ja kytkinvikoja ADAC
        —E11:
        —Ikäisekseen hyvin vähän vikoja Autobild
        —Yksittäistapauksia, joissa sylinterikannen tiiviste palanut Autobild
        —Kytkin kulunut ennenaikaisesti Autobild
        —Öljynkulutus kasvaa suureksi nopeassa ajossa Autobild
        —Muutama tapaus, jossa likaantunut anturi haittaa ABSjärjestelmän toimintaa Autobild
        —E12:
        —1.4 –mallin kytkin kuluu nopeasti Autobild
        —Ohjausakselin mahdollinen vika (takaisinkutsukampanja) Autobild
        —Päävalojen polttimot kuluvat nopeasti Autobild <---- Enpä viitsisi hirveästi kehua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota Corolla tyyppiviat
        Moottoriviat
        —Moottorin öljyvuotoja esimerkiksi öljynpaineanturin juuresta ja virranjakajan juuresta.
        —VVTi moottori saattaa kuluttaa öljyä. Vika johtuu männänrenkaista, jotka kuluttavat sylinterit. Vaihdettu puolimoottoreita takuuna.
        —Vesipumppu vuotaa.
        —Jäähdytysnesteletkuvuotoja.
        —Käynnistysmoottorivikoja. Solenoidi juuttuu.
        —Sytytysjohdinvikoja.
        —Virtalukkovika vuosimallissa 2002.
        —Käynnistysmoottorivikoja vuosimallissa 2000.
        —Jäähdytinvikoja.
        —Tukos jäähdytysjärjestelmässä.
        Vaihteiston ja voimansiirron viat
        —Vetonivelien suojuskumit rikki.
        —Vetonivel rikki.
        —Kytkin kulunut.
        —Automaattivaihteistovikoja.
        Jarruviat
        —Etujarrujen satulat juuttuvat ja jarrut puoltavat. Etujarrulevyt ruostuvat.
        —Takajarrut puoltavat. Takajarrujen männät juuttuvat.
        —Jarruputket ruostuvat.
        —Käsijarrun vaijerit takertelevat.
        —Viallisen jarrutehostimen alipaineletkun vaihto. Takaisinkutsu 13.6.2005.
        —ABSanturivikoja.
        Ohjauslaitteiden ja pyöränripustuksen viat
        —Iskunvaimentimet ovat heikkotehoiset. Etuiskunvaimentimet alkavat vuotaa noin 100 000 ajokilometrin jälkeen. Myös takaiskunvaimentimet vuotavat.
        —Ohjausakselin nivel voi olla kulunut.
        —Ohjauspylvään väliakselin uraliitos löystyy. Vaihdetaan väliakseliasennelma. Takaisinkutsu 23.6.2006.
        Sähköviat ja valoviat
        —Ajovalovikoja.
        —Jarruvalovikoja.
        —Äänimerkki ei toimi.
        Sekalaiset viat
        —Tuulilasinpyyhkijä jumiutuu.
        —Istuimien sähkölämmitys reistailee.
        —Polttoainesäiliön täyttöputki ruostuu. Polttoainesäiliön keskisauma ruostuu.
        —Polttoainemittari näyttää väärin.
        Pakoputkistoviat
        —Pakoputkiston kiinnitys rikki.
        —Takimmainen äänenvaimennin syöpyy nopeasti. Corollaan tuli toukokuusta 1997 alkaen ruostumaton pakoputkisto.
        —Pakokaasupäästöt ovat pielessä (HC, CO).
        Ruosteviat
        —Corollan ruostesuojaus on puutteellinen.
        —Ruostevaurioita etuovien alareunoissa, kynnyskoteloissa, keskitolpan alareunassa ja lokasuojien reunoissa. Isotakaluukkuisessa mallissa takaluukun alareuna ruostuu. Tarkasta myös jousien tuet. Tuulilasin ja takalasin reunat saattavat ruostua. Farmarimallin takaluukku ruostuu.
        Katsastuksessa havaittuja vikoja
        —Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus, TÜV
        —Iskunvaimennus (2008, 2007, 2006, 2005, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000) AKatsastus
        —Seisontajarru (2003, 2002) AKatsastus
        —Vanhimmissa öljyvuotoja TÜV, GTÜ
        —Kuluneet käyttöjarrut TÜV, GTÜ
        —Jarrulevyt ja –palat kuluvat nopeasti TÜV, GTÜ
        —Kiveniskemiä tuulilasissa GTÜ
        Takaisinkutsuja
        —Käyttöjarru (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus, TÜV
        —Iskunvaimennus (2008, 2007, 2006, 2005, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Pakokaasupäästöt (2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) AKatsastus
        —Renkaat (2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2000) AKatsastus
        —Seisontajarru (2003, 2002) AKatsastus
        —Vanhimmissa öljyvuotoja TÜV, GTÜ
        —Kuluneet käyttöjarrut TÜV, GTÜ
        —Jarrulevyt ja –palat kuluvat nopeasti TÜV, GTÜ
        —Kiveniskemiä tuulilasissa GTÜ
        Tielle jättäviä vikoja ADAC
        —Akkuongelmia epätavallisen usein (kaikki vuosimallit)
        —Valonheittimissä vikaa (2006 asti)
        —Kytkin rikki (2005 asti)
        —Käynnistysmoottori rikki (2006 asti)
        —Laturi rikki (2005/2006 asti)
        —Virtalukko jumissa (2005 asti)
        Käyttäjien ilmoittamia vikoja
        —Jarrut, kuluminen ja kirskunta ADAC
        —Muutamia vaihteisto ja kytkinvikoja ADAC
        —E11:
        —Ikäisekseen hyvin vähän vikoja Autobild
        —Yksittäistapauksia, joissa sylinterikannen tiiviste palanut Autobild
        —Kytkin kulunut ennenaikaisesti Autobild
        —Öljynkulutus kasvaa suureksi nopeassa ajossa Autobild
        —Muutama tapaus, jossa likaantunut anturi haittaa ABSjärjestelmän toimintaa Autobild
        —E12:
        —1.4 –mallin kytkin kuluu nopeasti Autobild
        —Ohjausakselin mahdollinen vika (takaisinkutsukampanja) Autobild
        —Päävalojen polttimot kuluvat nopeasti Autobild <---- Enpä viitsisi hirveästi kehua.

        Olet ilmeisesti omistanut Toyotan ja useampia ,mutta et kuitenkaan ole vaihtanut muuhun merkkin vai?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet ilmeisesti omistanut Toyotan ja useampia ,mutta et kuitenkaan ole vaihtanut muuhun merkkin vai?

        Itse asiassa olen omistanut 3 ja nyt omistan CSRT4, läpi katsastettuna ekalla kerralla kolmena kertana, eli sinä aikana kun olen omistanut. Ostaessani ajettu 134 000km ja nyt 160 000km.


    • Anonyymi

      Mihinkäs ne totket on kadonnut ,kun ei näy liikenteessä?

    • Anonyymi

      Mihinkäs ne totket on kadonnut ,kun ei näy liikenteessä?

      • Anonyymi

        Ne on paalattu.


      • Anonyymi

        Kyllä niitä edelleen näkyy, vaikka jenkeiksi niitä ei voi laskea.


      • Anonyymi

        Kyllä ainakin Lahdessa liikkuu. Itselläni on kakslitrainen automaatti vm. 2007.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä edelleen näkyy, vaikka jenkeiksi niitä ei voi laskea.

        Miksi ei voi laskea, valmistettu Iowassa USA?


    • Anonyymi

      Paljonkohan vielä saisi caliperista vuosimallia 2007 .Seissyt 3,5 vuotta ,kun ei ole varaa kunnostaa.Takapyörät lintallaan kylläkin.

    • Anonyymi

      pesin ja puunasin tänään.Sais edes vähän että saisin Fostersia muutaman tölkin.

    • Anonyymi

      Joko myit?

    • Anonyymi

      Moneenko tölkkiin vaihdoit?

    • Anonyymi

      Moro (anteeksi mutta olen tampereelta)
      Aion ostaa Caliberin. No tietysti 1.8 l moottorilla varustetut on unohdettava. Sitä ovat kaikki haukkuneet. 2.0 tai 2.4 l ovat sii sallitut vaihtoehdot. Monissa ilmoituksissa mainitaan, että taka-akseli on korjattu tai vaihdetu. Mikä siellä on vikana?

      • Anonyymi

        Se on tuoste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tuoste

        Omassa vaihettu etualapalkki -09 160tonnia aj.ja etupää rutisee kääntäessä ..muuten hyvä auto ...nuo nivel kominat harmina.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe